geen stal te vinden in en rond Ermelo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: geen stal te vinden in en rond Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 17:24

Ik vind 15 min stappen of een half uur naar bos echt best lang. Maar ligt ook aan hoe de staproute erheen is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:25

JorisDy schreef:
_Sim_ schreef:
M&M is een mooie accommodatie maar heeft geen bos in de buurt. Ze zitten wel in het recreatiegebied van Zeumeren. Druk in de zomermaanden....

Valt wel mee. Doordat er een nieuwe weg na Zeumeren is gekomen. Vanaf de harselaar kan je nu zo rechtdoor :). Bos is een halfuurtje stappen, redelijk rustige wegen.

Een half uur stappen is voor mijn begrippen niet dichtbij het bos. :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 09:12

Topic is wat doodgevallen, maar ben nog steeds zoekende. Heb wel ergens gekeken, maar is het niet geworden. Verder wat briefjes rondgebracht, maar geen reacties.

Omdat mijn pony niet gereden wordt door blessure nu, is het belangrijk dat hij OF dichtbij staat dat ik veel kan wandelen door bos en het voer in eigen beheer heb. Dus klaarzetten of zelf geven. Dat hij overdag op schale wei kan of paddock met ruwvoer ( liefst in hooinet )
OF dat hij all in staat en buiten wordt gezet, het voeren in goed overleg wordt gedaan en we daar kunnen wandelen met hem in het bos.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:17

Had je al gekeken in putten? Er zijn daar meerdere stallen direct naast het bos, dichtbij de veenhuizerveldweg als ik het goed zeg... Je kan het geloof ik zowiezo googelen, en dan zit het bos op 5min lopen misschien af

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 10:35

Ja, ook gekeken. Maar we vinden het toch niet meer dan normaal dat er goede afspraken over voeren gemaakt kunnen worden ipv alleen het standaard; wij voeren dit en dat en zoveel.
Dat ze buiten komen met ruwvoer en water.
En dat ere en fijne en goede rijbak is.

Veel stallen willen hun eigen voer beleid en dat is prima, maar ik wil absoluut niet 2 of 3x per dag biks.

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:05

in garderen tegen over de molen daar zijn stallen te huur met weidegang

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 13:22

@geka, hoe kom ik met die mensen in contact, daar is niet altijd iemand, toch? En het is niet aan het bos. Wij zoeken echt een plek waar je zo het bos in loopt of op enkele veilige meters zo het bos in kan.

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:59

Je zou daar eens langs kunnen rijden en ieder geval kijken . je ook stal jacobs in voorthuizen proberen dan zit je binnen 5 min loopafstand in het bos

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 08:42

Ik ben er wel langs gereden en ken het ook wel, maar geen mensen gezien. Als je niet weet wie het huurt kun je het ook moeilijk vragen. En bij de molen zit redelijke afstand van bos nog zoals ik de weg begrijp.

Stal Jacobs en manege Lichtenhorst Nijkerk heb ik beide ook bekeken. Allebei bijna 20 km vanaf ons huis, maar totaal andere kant op. Ken de stallen verder niet, dus is moeilijk van alleen kijken te zeggen hoe ze zijn qua verzorging.

Er was ook een manege in Garderen, maar nergens meer info over te vinden, dus bestaat niet meer??

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:56

In het puttense bos heb je ook stal Bato's ligt midden in het bos in dat niet wat?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 09:11

Geen idee, ken het niet. zal er eens naar kijken!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 09:16

Nog, even snel, moet werken.............Ik kan geen stal bato's site vinden, dus geen adres. Heeft iemand meer info zoals adres, voeren etc?

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:45

Een oud stalgenoot van mij staat daar kan bij haar wel even informatie opvragen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:51

Ik weet wel een groot weiland te huur,is ongeveer 8000m² maar is geen stal bij en niet vlakbij het bos.
Het is wel vlakbij manege Moniek,die zit aan de overkant.
Je beheert dan alles zelf op het weiland.Helaas mag er helemaal niets gebouwd of neer gezet worden,dus hier heb je dan ook niets aan.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:04

Ben je al in Speuld geweest om te kijken?Daar worden ook stalling verhuurd en direkt aan het bos?Als je interesse hebt kan ik de adressen even opzoeken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:08

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:49

ik woon om de hoek bij stal jacobs, en zie paarden wel vaak ervandaan naar het bos rijden en zien er top uit ! ja kan ze toch altijd even bellen ?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 23:05

Angeline1990 schreef:
Een oud stalgenoot van mij staat daar kan bij haar wel even informatie opvragen.

Graag! Kan er niks over vinden via google, alleen een hyve.

gohya schreef:
Ik weet wel een groot weiland te huur,is ongeveer 8000m² maar is geen stal bij en niet vlakbij het bos.
Het is wel vlakbij manege Moniek,die zit aan de overkant.
Je beheert dan alles zelf op het weiland.Helaas mag er helemaal niets gebouwd of neer gezet worden,dus hier heb je dan ook niets aan.

Hoi, dank je wel, maar is allemaal niet wat ik zoek inderdaad. Stel dat we een wei huren, willen we er sowieso schuilmogelijkheid een rijbak en direct aan het bos. Dichtbij genoemde manege hoeft echt niet ;-(
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-06-12 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 23:07

pleiada schreef:
Ben je al in Speuld geweest om te kijken?Daar worden ook stalling verhuurd en direkt aan het bos?Als je interesse hebt kan ik de adressen even opzoeken.

Alleen bij de stal die aan Garderenseweg zit, maar dat is niks geworden. Verder ken ik het daar niet, geen idee of daar stallen zijn of alles prive is??? Qua ligging perfect!!

Vala schreef:
[EA-CO] Leuke en gezellige pensionstal in Elspeet heeft enkele boxen

Geweldige plek, vriendin van mij staat daar, het is dat ik 100 km verderop woon anders bracht ik mijn paard daar per direct! De advertentie is al oud maar ik weet dat ze nu 1 box vrij hebben.

Hoi, ja hebben we een keer gekeken. Is best ver voor ons. En werd een beetje erg duur.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 23:11

Mioux schreef:
ik woon om de hoek bij stal jacobs, en zie paarden wel vaak ervandaan naar het bos rijden en zien er top uit ! ja kan ze toch altijd even bellen ?

Stallen in Putten adverteren inderdaad regelmatig, maar we keken eigenlijk naar dichterbij. Die eis hebben we alweer laten varen.....Er zitten grote verschillen in de stallen en niet alles is aan het bos. Enkele zijn bij ons bekend.

Jacobs heb ik gezien, maar geen idee hoe het echt is verder?? Ik doel dan op verzorging en afspraken. Is niet echt om de hoek, maar als het het waard is........Waar sta jij dan? En rij je ook vaak uit?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:50

Ik heb zelf geen paardje, ik loop op zondags en soms doorweeks bij stal van bijnen, maar daar verhuren we geen boxen voor elke dag,alleen soms n weekendje dus heb je niks aan.. (was wel 10 meter stappen vant bos haha)

Maar stal jacobs zie ik vaak paardjes van en zien er goed uit. Maar je kan zowiezo altijd bellen toch om te vragen en te overleggen? Weet wel dat het bos ongeveer 5 a 10 min stappen is gok ik van de stal.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:59

Ik ken stal jakobs ook,aardige mensen maar niet mijn manier van omgaan/trainen met paarden.
Paarden zien er verder idd. heel goed uit.
Wat jij zoekt TS is heel moeilijk te vinden,en ik denk niet alleen in Ermelo.
Ik weet nog een stal die waarschijnlijk binnenkort vrij komt,het heeft een weiland,stallen en een rijbak [verlicht].Je moet wel alles zelf doen,maar helaas zit je ook daar niet vlakbij het bos.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:17

Als de TS info wil over stal jakobs zou ze macholoverr hier op bokt moeten PBen.
Zij had daar ook een pony staan en weet er alles van.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:32

Ben je aan de garderenseweg bij de stal geweest die ongeveer naast de snackbar zit?Aan de buurtweg zijn ook nog 2 plekken waar er stalling wordt verhuurd,op nr 61(loopstal met bak en altijd weidegang waar je in overleg alles zelf doet) en als het goed is op nr.99(weet niet precies wat zij aanbiedt in elk geval wel stallen bak en wei)..Je zou er eens langs kunnen gaan ik heb alleen geen idee of ze er nog paarden bij willen op dit moment maar vragen kan altijd..

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je niet ergens wil staan waar de manier van met paarden omgaan niet de jouwe is,je komt er wel elke dag dus ziet het ook elke dag..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 16:33

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd. Graag alleen reageren als je tips hebt voor de topicstarter, bedankt alvast.