Geschikte pensionstal Aalsmeer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Re: Geschikte pensionstal Aalsmeer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:47

Ik sta er, dus ervaring voldoende. Heb met mijn vorige paard altijd in de uitloop gestaan. Ik vond het ideaal omdat ze lekker veel frisse lucht en onderling contact hebben. Mijn nieuwe paard kon er niet zo goed, telkens als een buur-paardje wegging was ze in alle staten, die staat nu dus in zo'n grote box, ook fijn, maar wel duurder en minder contact mogelijkheden.

Het kuil is doorgaans gewoon prima, maar er zit ook wel eens wat tussen wat minder goed is, maar dat heb je volgens mij overal wel. Je kunt er ook voor kiezen om eigen hooi/kuil te voeren, maar dat kost je dan wel dat voer extra.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:00

Abiola schreef:
Yelly schreef:
Als een paard voldoende buiten komt, vind ik persoonlijk een stapmolen een beetje een overbodige luxe :o

Buiten het weide seizoen zijn ze verdomde handig anders! Op Wennekers heb je ook uitloopstallen, dan moet je wel zelf uitmesten en die zijn goedkoper, zeker als je aan een ponymaat voldoende hebt.

Buiten het weideseizoen gaan de paarden op de stal waar ik stond gewoon in de paddock met maatjes, dat lijkt mij voor een paard leuker dan een half uurtje stapmolen ;)

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:22

En je kunt de boxen bij de uitloopstallen dicht doen, dus bij slecht weer doe je deze gewoon dicht!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:05

maar een stapmolen naast een paddock met maatje vind ik persoonlijk wel weer nuttig. Hier thuis staan ze in de winter ofwel dag en nacht in de paddock met inloopstallen of 's nachts op stal bij erg nat weer, maar dan merk je dat bij een standaard paddock het bewegen toch wel minimaal is. Als je dan een stapmolen hebt, bewegen ze ook echt een half uur of langer. En dan is de paddock voor het extra buiten staan en vrij rond kunnen wandelen en doen waar ze zelf zin in hebben. Ik zou best een stapmolen willen hebben aangezien ik een snel te dik paard met blessures heb die alleen maar mag stappen en overdag geen tijd heb om met haar buiten te wandelen.

Een rondlopend pad over het terrein nodigt dan wel weer veel meer uit tot bewegen (gaan ze vaker rondwandelen en een sprintje trekken) Hier is dat in de winter nog niet mogelijk vanwege de te natte en zachte grond, maar probeer wel dat voor komend najaar af te krijgen.

Maar goed, goede stallen die alles hebben aan faciliteiten, en ook voldoende buitenruimte hebben om de paarden lekker buiten te kunnen houden, en een goede ligging voor buitenritten... Tja, dat is gewoon duurder over het algemeen, zeker in de stedelijke gebieden met weinig ruimte en natuur...