Albert van Es >> Cold reading? + Behandeling mislukt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Albert van Es >> Cold reading? + Behandeling mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:15

Volgens mij is het niet altijd te zien dat het een 2 ling, hoe vaak hebben moeders geen meerlingen en ze zijn niet allemaal bij de echo er uit gekomen?

Maar zo een foto reading vind ik altijd al zonde van je tijd. Zeker als ze spannend er over heen gaan aaien....gelukkig is het goed gekomen met je merrie.

Tyffenientje, ervaren ogen zien meteen dat een paard niet rad is....ik heb er een heel goed oog voor, maar ik heb vaak in Bodegraven staan kijken als de artsen een paard op een volte gingen beoordelen en precies zagen welk been ze moesten hebben en het paard dus kreupel was, eigenaar daar nog niet achter was en dus gewoon bleef rijden.....dan was ik ook verbaast, paard werd verdoofd en weer gelongeerd en daar kwam een paard te voorschijn met een veel betere beweging. Geoefende ogen met paardenverstand zien heel veel....en gelukkig maar als het maar eerlijk wordt gebruikt.

Dan kan het zijn dat zijn oog op de verdikking viel toen hij zag welk been niet rad was, overigens zie je dat ook aan het hoofd.....en niet alleen aan het neerzetten en optillen van de voeten...het knikken van het hoofd heeft wellicht zijn aandacht getrokken.

Dit zijn gewiekste mensen en dat maken ze zo sterk en slim.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:35

Ik heb zelf nog nooit een paard aangeboden bij van Esch, louter omdat ik niet in hem geloof ondanks dat er mensen zijn die blind varen op zijn adviezen waarbij hij het ook wel eens goed heeft. Ik ben echter wel een keer in zijn mensenpraktijk geweest. Met een vriendin die ziek was, Wat ze had wil ik niet vertellen maar ik zat bij de behandeling en de heer van Esch heeft niets anders geprobeerd dan mij te overtuigen van zijn kunsten. Resultaat, vriendin met veel meer pijn en zelfs letsel daar weg gekomen, dus nooit weer erheen. Ik vind het een rare kwiebus, ondanks ook de vele positieve verhalen over hem. Hij doet het echt niet meer om paarden en mensen te helpen maar om schathemeltje rijk te worden, wat hij waarschijnlijk allang is. Toen ( vijf jaar geleden) betaalde je vijftig euro voor 10 A 15 minuten behandeling (mens).Het liep er storm, één dag per week en 24 klanten á 50 euro per dag, reken maar uit, kontant afrekenen en geen nota, kassa.
Eerlijk, als je een ernstige aandoening hebt blijf er dan ver uit de buurt, hij probeerde mij toen echt cold te readen maar ik was voorbereid en liet niets los en dat vond hij duidelijk niet prettig aangezien hij geen indruk kon maken.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:45

Zo, wat veel reacties ineens!
tiffenyntje: wat fijn dat jij geen negatieve ervaringen met hem hebt!
Ik ben eigenlijk, net als russel, wel benieuwd of Albert de diagnose 'gedraaide wervel' heeft gesteld. (of geroteerd, geroteerd is gewoon een ander woord voor gedraaid)
Ik dacht zelf namelijk dat het officieel niet echt kon, maar pin me daar niet op vast. Het kan sowieso wel zo zijn dat een wervel niet helemaal goed 'spoort'. Maar zijn er ook foto's gemaakt waarop het te zien is? Hoeft niet hoor, maar dan is het natuurlijk makkelijk voor Albert, omdat het niet te controleren is.
Verder klinkt het inderdaad raar dat die Fries een gat in het achterbeen had, maar ik neem aan dat dat gewoon niet zo goed verwoord is.
Zou je ook willen vertellen wat er met je familielid was? Hoeft niet hoor, alleen doen als je het zelf wilt.
Ik ga verder mee met wat Sky_as zegt.

Ik kom trouwens elke keer weer tegen dat Albert precies kan vertellen hoe iemand rijdt. Bij mij had hij het echter lang niet allemaal goed. Misschien heeft hij daar wel een talent voor, aanvoelen hoe mensen rijden, maar eigenlijk heb ik het idee dat dat niet zo moeilijk is. Als je iemand binnen ziet komen, zie je van alles. Denk aan hoe ze verzorgt zijn, hoe de kleding is, hoe het paard eruit ziet, etc. Daarbij komt ook de spieropbouw (of hoe je het wil noemen, de bespiering ;) ), je ziet welke spieren meer ontwikkeld zijn dan anderen (en ja, een ontwikkeld oog ziet dat ook wel door kleding heen, in ieder geval een beetje), je ziet een houding (buik- en rugspieren aangespannen in stand of niet? Linker- of rechterschouder hoger? Hoe houdt iemand het halstertouw vast? Op welk been staat hij in rust? Hoe loopt iemand, etc. etc.).
Als je daarnaast ook nog Cold Reading gebruikt zoals ik denk dat hij het doet, kom je helemaal een heel eind. Eerlijk gezegd denk ik dat bijna iedereen (iedere ruiter) het wel kan leren. Maar goed, dat is mijn idee, ik heb het niet onderzocht ofzo, dus ik kan het mis hebben.

Deja, ik had je verhaal idd ergens gevonden op bokt, iets korter dacht ik. Heel wonderlijk, en ook fout van Utrecht, maar als Albert zelf aangeeft dat hij een fotoreading kan doen, dan zou hij dat ook moeten kunnen. Trouwens, bij jou deed hij dus ook een hele 'grote/schokkende' voorspelling, dat kom ik heel veel tegen. Gelukkig was het niet waar en heb je je merrie nog steeds!

Bigone, wat naar dat jij (je vrienden) ook een negatieve ervaring met hem hebben! En dat van dat geld, ja, dat roep ik ook al sinds ik daar geweest ben. Hij verdient denk ik echt flink veel op deze manier. En daarbij heeft ook iedereen het idee dat het hem niks boeit hoe anderen over hem denken, maar ik geloof daar niet in, want ik merkte duidelijk dat hij het heel belangrijk vindt hoe anderen over hem denken (maar goed, dat is ook niet te bewijzen, dat is af te lezen aan zijn gedrag). Hij is niet gek hoor (alhoewel, hij had nog wat slimmer kunnen zijn denk ik, hij heeft bij ons flink wat steken laten vallen :P ), en die kleding en uitstraling zijn naar mijn idee heel bewust. Hij heeft zijn uiterlijk mee en daar maakt hij flink gebruik van.
Maar, zeg nou zelf, dat is ook wel logisch. Vooral als je van een instelling oid komt (weet niet zeker of dat zo is, maar dat heb ik gehoord), dan kan het zijn dat je geen goede start hebt gehad en je geweten een beetje aangetast (minder/anders ontwikkeld) is. Dan is het toch prachtig voor hem dat hij op deze manier zoveel geld verdiend, en dat (waarschijnlijk) zonder diploma. Ik vind het wel knap.
Hij vond het bij jou dus ook al niet prettig dat hij niets los kreeg, bij ons dus ook niet. Hij zei dus ook dat wij nooit meer hoefden te komen. :+ (en echt, ik ben heel aardig geweest hoor! Heel netjes en beleefd ook, maar ik laat me niet meeslepen in zijn verhalen. Ben dus niet gaan huilen of iets dergelijks.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:22

Tja, dat heeft hij bij meerdere mensen gedaan, zolang je hem op een troon plaatst en maar betaald ben je geweldig, als je je praktisch en kritisch opsteld is het uit met de pret.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:50

Sky_As schreef:
klopt, maar goed, het zou ook wel HEEEEL knap zijn als deze beste man aan de hand van foto's wel juiste info kon vertellen, dus in dat opzicht vind ik het geen vreemd verhaal.

Als dierenartsen die IN een dier kunnen kijken al neit de juiste conclusie trekken, hoe moet iemand aan een foto dat dan wel kunnen :D ....

het wordt wel een vreemd verhaal als die beste meneer zelf beweerd dat hij aan de hand van een foto juiste info kan geven en dat vervolgens niet doet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:04

Ach ja nog veel verwonderlijker adh foto medische info kan geven.

Zo zie je maar weer wat mond op mond reklame doet als je goed in gebakken lucht verkopen bent en de pennies in paardenland met de potjes en pannetjes dus alles kan verkopen....kassa

Sommige mensen verkopen nog je eigen vuilnis aan je die je net voor de deur hebt gezet, zulke mensen zijn rasverkopers en deze Albert zag een gat in de markt binnen de paardentrutjeswereld, geef hem geen ongelijk. Is zakken vullen....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:12

ja waar verdien je nu 210 euro per uur :wow: het trieste is dat hij dit vooral aan mensen zal verdienen waarvan de medische wereld ze niet meer kan helpen en die zich vastklampen aan ieder laatste beetje hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:28

Je weet waar Jomanda rijk mee is geworden......

De medische wereld spit vaak niet zo diep omdat dat te duur is.....en vaak zijn het een op een stapeling van problemen die al beginnen bij verkeerd stalmanagement, onkunde in rijden, zie het als elke 2 jaar koppelingsplaten laten vernieuwen......, verkeerd voerbeleid, slechte rijbodem en een dier dat iets moet waar bij niet voor is geboren, dan een hele dosis onwetendheid fenomeen PAARD, want wat is het nou voor dier en hoe verzorg je nou zo iets....o ja....een grazer, dus net als een koe en schaap......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:10

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om alleen te reageren als je ervaringen uit de eerste hand wilt delen of op een andere manier relevante informatie voor de topicstarter hebt. Off topic berichten worden vanaf hier verwijderd.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:32

Ook hier geen positieve ervaringen. Mijn paard liep al een tijdje niet lekker en ben op advies van vrienden naar Albert gegaan. Hij vertelde mij ook hoe ik met het paard reed en was behoorlijk negatief. Wij zouden nooit de Z gaan halen en blablabla. Was ook nooit een doel van mij opzich.

Mijn paard bleek achteraf hoefkatrolonsteking te hebben, dit wist ik niet op het moment van "behandelen". Door de pijn in zijn benen ging mijn paard anders lopen en werden zijn spieren stijf. Albert zei letterlijk: als mijn l*l net zo hard was als de spieren van jouw paard dan had ik nooit meer iets te klagen. :') Beetje ongemakkelijk ben ik daar weggegaan. Daarna nog 2 behandelingen gedaan, want na 1x kon het niet over zijn volgens Albert.

Na 3 behandelingen nog geen resultaat dus toch maar weer naar de dierenarts. Deze vertelde spierbevangen door hoefkatrolontsteking. Paard is uiteindelijk ingeslapen. Maar als Albert zo goed/helderziend was dan had hij toch allang door gehad dat mijn paard hoefkatrolontsteking had? En dat de problemen vanuit zijn benen kwamen? Albert heeft echter nooit naar zijn benen gekeken |( Nee voor mij nooit weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:36

Wat een erge ervaring en wat een ongelovelijke platte kerel is dat zeg...