Ervaringen met 144/db

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:24

Ze bedoelen het goed de Dieren Politie,maar ze zouden toch echt wat meer moeten leren over het houden van paarden.Ze kunnen er zelf ook niets aan doen,ze doen hun werk wat ze opgedragen is.
Ik begrijp best dat mensen boos worden op de DP als ze bij je op de stoep staan,terwijl er niets mis is met je paarden/verzorging.Deze DP weet niet beter,omdat ze té weinig ervaring hebben in het houden van paarden.Dat is niet hun schuld,ze moeten deze mensen betere cursussen geven zowel theorie als praktijk.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:09

Moderatoropmerking:
Ik haal het slotje hier vanaf.
Ik heb de titel en de openingspost aangepast zodat het topic nu is voor negatieve én positieve ervaringen is :)

antje_vip

Re: Ervaringen met 144/db

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 18:50

Thnx Martine :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:10

Je moet niet vergeten dat je maar 1 kant van het verhaal hoort.
Niet willen komen voor een loslopend dier gaat ook niet. Denk je nou echt dat het dier daar nog zit dan?
En dan heeft de ambulance voor niks gereden. Wat als je dan een spoedmelding krijgt maar dan eerst 50 km moet rijden? Want ja, de gebieden zijn enorm!

Verwaarlozing en mishandeling kan en mag de DB niks mee doen.
144 kan hier wél wat mee doen, dus die moet je dan bellen.
Er wordt inderdaad 500 meldingen gedaan, alleen op 144. Daarbij álle meldingen naar de DB.
Dat is echt niet niks hoor!

Positieve verhalen heb ik zat, meer dan zat.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:29

Ik heb een belachelijke ervaring met de dierenambulance.
Heb in oktober een poes van straat gehaald, ze zwierf hier al 2 weken, had inmiddels wel een bandje om van de dierenambulance.
Ik vond dat ze beter af was als ik voor haar zou zorgen terwijl ik actief probeerde haar te laten vinden door een eigenaar.
Dwz ik plaatste haar omschrijving met foto op amivedi, gevondenenvermistehuisdieren.nl, heb geflyerd, belde dierenasiel, -bescherming en -ambulance. Op deze manier leek het mij het beste en al zou het 2 maand duren voor de baas zich meldde, ik wilde gewoon dat de poes niet op straat hoefde te verpieteren.

De ambulance nam het mij zeer kwalijk. Van verwijten de politie te bellen ivm diefstal (ehm, welke dief geeft eerlijk zijn contactgegevens door?). Die truttekop heeft me 3 opeenvolgende dagen gebeld en een rustige discussie was niet mogelijk zo heftig ze me steeds te woord stond. Heb meermalen gevraagd of we hier kalm over konden praten maar dat wilde niet.

Toen de dierenbescherming mijn probleem aanhoorde hebben zij contact met haar opgenomen. De DB vond het belachelijk dat ze zo onbeleefd was en vond het juist fijn dat ik voor poesje zorgde en overal mijn contactgegevens doorgaf om de kans zo groot mogelijk te maken dat de eigenaar haar kon vinden.

Overigens nooit een eigenaar komen opdagen dus ik beschouw haar nu als de mijne.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:31

Hier veel goede ervaringen met de DB en dieren Ambulance.De Dierenambulance komt áltijd als ik ze bel,ik vond een klein hondje op straat,liep tussen de auto's door op een druk kruispunt.Heb even gekeken of er niet toevallig een eigenaar bij hoorde,maar nee hij liep helemaal alleen.Hondje geroepen,kwam meteen en mee genomen naar mijn weiland.Daar de D. Ambulance gebelt en ze waren er in 15min.Hondje had een chip,eigenaar werd gebelt en die vrouw was me toch boos.Ik had dat hondje niet mee mogen nemen,ze kwam hem wel even ophalen.Nee zegt de D. Ambulance,wij komen hem brengen,hier zijn kosten aan verbonden.Die vrouw was echt heel erg boos,belachelijk toch,het hondje zou zeker onder een auto zijn gekomen als ik het het laten lopen.

Een pony van mij liep met 3 benen door de wei te rennen,ze zat met het achterbeen vast in de buiksingel.Iemand die dat zag had de D.Ambulance gebelt,die hebben de pony bevrijd,deken afgedaan en de deken netjes over de draad gehangen van het weiland.Ben ze daar heel dankbaar voor.

De DB gaat ook altijd kijken als er een melding binnen komt,er valt heel goed met ze te praten.Ook zien ze meteen wanneer er iets loos alarm is.Hier in de regio alleen maar positief nieuws over de D.Ambulance,DB,BOA en Politie.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 13:45

Hier helaas weer een slechte ervaring.

Kat zit op 3 hoog vast op een balkon, de eigenaar van het huis is niet thuis dus kat blijft daar rond hangen en over de reling heen lopen.
Onder buurtjes (60+ers) hebben een mandje aan een stok gedaan, in de hoop dat de kat erop gaat. Helaas.

Ik heb even 144 gebeld, krijg ik te horen dat de eigenaar dat maar even op moet lossen. Ik heb geen idee wie dat is en was al bij die kat weg gegaan. Waarschijnlijk weten de buurtjes dat wel, dus moeten hun maar even oplossen of contact opnemen met 144.
Deze mensen weten waarschijnlijk niet eens dat het bestaat, dus hoop dat ze zo de politie bellen.

Eerst was ik al 2/3 minuten in de wacht, hoort dat?
Toen begon ze me met je en jij aan te spreken, na dat hoort al helemaal niet
En toen ik zei dat ze meer bezig zijn met niks doen, omdat er vd week ook al een melding was over een los.lopende hond, vertelde ze me, dat zo lang ze een hond niet kunnen vangen of hij niet aangelijnd zit, ze niks kunnen doen.
Mijn woede begon steeds meer te koken, maar ze wou me wel door verbinden met de db, moest ze alleen me achternaam weten. Ze heeft me voornaam, ik krijg haar achternaam ook niet. Toen ik dat zei gaf ze me haar voornaam en zei ze dat ze dan niks voor me kon doen.
Nog maar even benadrukt dat als die kat straks wel in dat mandje gaat (aan een stokkie) het waarschijnlijk zijn dood zou betekenen.

Slechte ervaring dus en ik bel volgende keer gewoon lekker 112 want dan is het wel spoed!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:37

Het is wel duidelijk dat het erg verschilt in welke plaats je woont.
Ik denk dat het in kleinere steden/dorpen een beter gaat met de DB en DP.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:52

gohya schreef:
Het is wel duidelijk dat het erg verschilt in welke plaats je woont.
Ik denk dat het in kleinere steden/dorpen een beter gaat met de DB en DP.

:n helaas

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:45

Om eerlijk te zijn denk ik dat het eigenlijk meer samenhangt met verwachtingen en korte lontjes... Voor loslopende dieren wordt inderdaad niet uitgereden, omdat ze dan het risico lopen voor niks uit te rijden en dat is erg duur, plus dat ze dan niet beschikbaar zijn voor andere gevallen. Ik vind het ook niet de beste aanpak, maar kan er wel iets van begrip voor opbrengen plus dat dit dus algemeen dierenambulance-beleid is. Kun je de telefoniste dan niet voor verantwoordelijk houden lijkt me.

sprinkler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:41

Als een loslopende hond een gevaar vormt, voor het verkeer op een drukke weg, of omdat het een gevaarlijke hond is/lijkt, dan komt de politie meestal wel.

Wat meestal helpt bij de telefonistes is vriendelijk, beleefd en geduldig blijven en niet opgeven. Zelfs als zij niet zo vriendelijk zijn. Desnoods na een half uur weer bellen. Het gaat om het welzijn van een dier en dus is het belangrijk dat je je doel bereikt (dat er iemand in actie komt).

sprinkler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:45

Samy schreef:
Hier helaas weer een slechte ervaring.

Kat zit op 3 hoog vast op een balkon, de eigenaar van het huis is niet thuis dus kat blijft daar rond hangen en over de reling heen lopen.
Onder buurtjes (60+ers) hebben een mandje aan een stok gedaan, in de hoop dat de kat erop gaat. Helaas.

Ik heb even 144 gebeld, krijg ik te horen dat de eigenaar dat maar even op moet lossen. Ik heb geen idee wie dat is en was al bij die kat weg gegaan. Waarschijnlijk weten de buurtjes dat wel, dus moeten hun maar even oplossen of contact opnemen met 144.
Deze mensen weten waarschijnlijk niet eens dat het bestaat, dus hoop dat ze zo de politie bellen.

Eerst was ik al 2/3 minuten in de wacht, hoort dat?
Toen begon ze me met je en jij aan te spreken, na dat hoort al helemaal niet
En toen ik zei dat ze meer bezig zijn met niks doen, omdat er vd week ook al een melding was over een los.lopende hond, vertelde ze me, dat zo lang ze een hond niet kunnen vangen of hij niet aangelijnd zit, ze niks kunnen doen.
Mijn woede begon steeds meer te koken, maar ze wou me wel door verbinden met de db, moest ze alleen me achternaam weten. Ze heeft me voornaam, ik krijg haar achternaam ook niet. Toen ik dat zei gaf ze me haar voornaam en zei ze dat ze dan niks voor me kon doen.
Nog maar even benadrukt dat als die kat straks wel in dat mandje gaat (aan een stokkie) het waarschijnlijk zijn dood zou betekenen.

Slechte ervaring dus en ik bel volgende keer gewoon lekker 112 want dan is het wel spoed!

@Samy
Is het goed afgelopen met de kat op het balkon?

sprinkler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:56

PS Wat betreft de Inspectiedienst van de Dierenbescherming:
Paard in veld in brandende zon met 30 graden. Helemaal geen schaduw, geen bomen, niets. Toen ik de Dierenbescherming belde, wilden ze niet in actie komen. Terwijl de Dierenbescherming op haar website wel adviseert om altijd te zorgen voor beschutting tegen ZON en tegen zware regen/ hagel/ sneeuw. Het hangt er dus helemaal vanaf wie de telefoon opneemt.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:02