vital horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:46

VitalHorse schreef:
Zoals in de eerdere mailwisseling via PayPal hebben wij je al uitgelegd dat nergens in de omschrijving van de rijbroek vermeld staat dat het om een Full Seat model gaat.

Maar als er bij een advertentie een afbeelding staat mét een zitvlak, en er staat in de omschrijving niet uitdrukkelijk vermeld dat het model dat wordt verkocht géén zitvlak heeft, dan wek je toch echt een verkeerde verwachting bij de koper. Dat zou best eens als dwaling kunnen worden gekwalificeerd. In dat geval is de overeenkomst vernietigbaar.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 20-01-12 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 12:46

ja inderdaad!
en er stond in de tekst dit:

Stijlvolle traditionele jeans broek in effen kleuren met uitgebreide geborduurde details op zakken en traditionele jeans stiksels op alle naden Materiaal: ...

verder weet google het niet meer

maar zoiezo zoiets stond erin:
met een elastische kunstleren zitvlak.

en dit was de foto van de blauwe die ik nog kan vinden: http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl& ... -Qb3lfigCg

er staat bij dat deze op vitalhorse heeft gestaan het is de 7e van links eerste rij.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:50

Ja precies, daar heb ik toen ook naar gekeken. Ik heb gisteren de broek binnen gekregen en gelijk op de site gekeken omdat ik aan mezelf twijfelde en toen stond de broek er niet meer op.
Maar we hebben toch echt een andere gekregen dan wat er op de site stond!

kagiwaga

Re: vital horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 12:52

kijk het gaat mij er nog niet eens om dat ik een ander heb gekregen als et gewoon netjes geruild kan worden
de webshop betaald overigens de inkoop prijs en maakt zelf deze fout.
Ik heb geen geld boom en ik vind een rijbroek zonder zitvlak niet lekker zitten en kan niet zo even 100+ euro neerleggen voor 1 broek

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:52

VitalHorse schreef:
De normale prijs van € 99,95 is de normale adviesprijs voor deze rijbroek zonder Full Seat, met Full Seat zit de prijs van deze rijbroek op ongeveer € 135,=.

Dat is dus ook onzin, bij de agradi kost die 109,95 Euro, met fantasieprijzen gooien kan ik ook : http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... nel_code=4

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 12:54

ja dat vond iknet ook al,
en bij deze stond iets van van 109,95 voor...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:54

82.46

geld wel voor de broeken die op voorraad zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:58

Jammer dat vitalhorse niets meer laats horen ...
Het is denkl het beste mensen te gaan waarschuwen ter voorkoming van oplichting . -O-

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 12:59

gewoon niks meer bestellen,
mijn vorige bestelling was in orde op de beugelblokjes na
deze waren half bruin (door de zon?)
daar ga ik niet mee rijden XD

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:07

Ik wilde die broek maar was helaas uitverkocht toen ik hem wilde bestellen. Als 1 van jullie hem in maat 38 heeft wil ik deze wel overnemen!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:10

Nee helaas, ik heb hem in maat 42 maar die valt als een maat 40.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:17

ik wacht nu op mijn passantjes, maar dit was de eerste en laaste keer dat ik er wat bestel...

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:20

hier nog eentje veel besteld en maar enkele dingen gekregen en van nog niet de helft men geld terug gekregen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:25

Nou ik heb mooi met een accept giro besteld, ik moet het nog overmaken..

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 13:27

daar betaal je bij hun dacht ik wel voor? iets van 1 euro nog wat?
en terug sturen kost weer verzenkosten

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:30

Ja maar ik heb er een brief bijgekregen dat ik dit niet kon retourneren omdat het uitverkoop is.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:41

MontyRulezz schreef:
Ja maar ik heb er een brief bijgekregen dat ik dit niet kon retourneren omdat het uitverkoop is.

Misschien eens even op internet gaan kijken wat jou rechten als klant zijn bij aankoop op afstand.
Wat je hebt meer rechten dan je denkt.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:47

Je hebt toch altijd het wettelijke recht om te retourneren binnen een bepaalde termijn?? Tenzij het duidelijk vermeld is bij de bestelling... Ik zou het eens nazoeken...

@ vitalhorse: wees de wijste, neem die broek gewoon terug en geef de ts haar geld terug... Krijg jij nog een goede naam voor 'service' en is de ts weer blij!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:42

Champie_Me schreef:
Je hebt toch altijd het wettelijke recht om te retourneren binnen een bepaalde termijn?? Tenzij het duidelijk vermeld is bij de bestelling... Ik zou het eens nazoeken...

Dat recht heb je inderdaad altijd :j
Het gaat hier om de wet kopen op afstand, de consument mag ten allen tijden zijn/haar producten binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden retourneren en dient het volledige aankoopbedrag terug te krijgen.

Uitzonderingen hierop zijn o.a. :
Maatwerk (jij besteld 2 meter touw, wat hun van een rol afknippen)
Producten met korte houdbaarheid (Product wat dus over datum zou zijn voor het terug is bij de verkoper)
Auteurs rechtelijk beschermde media (bijvoorbeeld DVD die uit de verpakking is geweest)

Dan kan de webshop heel leuk in zijn voorwaarden zetten dat ze hier niet aan doen, daar heb jij dus niks mee te maken.
Winkels die aan komen zetten met cadeaubonnen moet je ook niet intrappen, want ook dit mag volgens de wet niet.

Wij hebben bijvoorbeeld deze termijn uitgebreid naar 14 dagen, zo bieden wij een extra service naar de klant, en uiteindelijk zijn we het toch verplicht. Misschien ook een idee voor vital horse ? :)

VitalHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:19

@funnygirl1
Artikelen verdwijnen automatisch van de website zodra deze uitverkocht zijn.
In de omschrijving stond niks vermeld in de vorm van "met een elastische kunstleren zitvlak".
Wij hebben van niemand geld ontnomen. Iedereen die recht heeft op terugbetaling heeft zijn geld terug gekregen of krijgt dat op korte termijn terug.

@MontyRulezz
Zoals aangegeven hebben wij het over adviesprijzen, iedere winkel mag zijn eigen prijs hanteren.

@HTM
Het is ons niet duidelijk hoe je op de prijs van € 82,46 komt, maar zoals al tegen MontyRulezz hebben wij het over adviesprijzen en mag iedere winkel zijn eigen prijs bepalen.

@nuvel
Zou je ons een mail willen sturen met het ordernummer en wat er volgens jou mis is gegaan, dan kunnen wij dit oplossen

cowboy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:07

heb vorig jaar ook bestelling gedaan
daarbij is iets mis gegaan maar goed
slechte communicatie meneer geeft gewoon geen antwoord als het hem niet zint
een tijd later mijn pakketje binnen gekregen waar helft niet bij zit
word ook niks van gezegd . nu moet ik mijn geld nog terug krijgen
ben benieuwd.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 18:51

Iedereen die recht heeft op terugbetaling heeft zijn geld terug gekregen of krijgt dat op korte termijn terug.

ow en ik niet?

cowboy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:35

dat klopt dat iedereen het recht heeft op een terug betaling, maar ik heb hem nog niet gehad
en nog vele mensen ook niet. ff google op vital horse kun je ook feedbacks lezen veel slechte
reactie toen ik het las schrok ik er van en voelde me gelijk belazerd .en ook vooral omdat de mail niet beantwoord word. deze meneer is zijn web winkeltje mooi aan het verknoeien. hier maak je geen vrienden mee.

VitalHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:28

cowboy1988 schreef:
dat klopt dat iedereen het recht heeft op een terug betaling, maar ik heb hem nog niet gehad
en nog vele mensen ook niet. ff google op vital horse kun je ook feedbacks lezen veel slechte
reactie toen ik het las schrok ik er van en voelde me gelijk belazerd .en ook vooral omdat de mail niet beantwoord word. deze meneer is zijn web winkeltje mooi aan het verknoeien. hier maak je geen vrienden mee.

Wanneer je nog een bedrag tegoed hebt van een bestelling die ouder is dan 30 dagen, verzoeken wij je een mail te sturen met de gegevens van jouw bestelling. Wij zullen dit dan voor je uitzoeken.

Wanneer je de bestelling in de afgelopen 30 dagen hebt geplaatst, is de creditering nog in behandeling en zal het bedrag binnenkort op jouw rekening terug gestort worden.

VitalHorse.nl

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:45

@ Vitalhorse, waarom probeer je de Wet verkoop op afstand te negeren? De klant wil die broek terugsturen en haar geld terug en daar hebben jullie dan gewoon aan mee te werken hoor!