Decathlon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

teunticheler

Re: Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:45

Mijn handschoenen, rijbroeken, sokken en chaps zijn allemaal van de decathlon. de kwaliteit sprngschoenen is trouwens ook heel goed. weet niet of je intresse hebt

teunticheler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:45

anders kijk online, of bestellen

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:50

Ik woon ook heel dicht bij een Decathlon, maar zal er nooit meer wat kopen :o
Persoonlijk vind ik de kwaliteit niet echt goed.....maar ja voor die prijzen kun je natuurlijk ook niet veel verwachten.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:00

Ik heb zelf een cap van decathlon.
Maar ik ben er totaal niet tevreden over. Cap zit voor geen meter en zit erg raar. Ik heb ook altijd drukplekken na het rijden ervan.
Toen ik de cap gekocht.had zat die trouwens perfect. Maar hoevaker ik dat ding gebruikt heb. Hoe slechter die zit

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:04

Hier ook een fan van dedecathlon! Je kan op de site de winkel instellen waar je heen gaat zodat je weet wat er op dat moment aanwezig is want dat verschilt nog wel eens. Zelf heb ik meerdere rijbroeken een cap en rubberen jophurs van de decathlon die het allemaal prima doen!

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 11:15

Zera schreef:
Maar ik ben er totaal niet tevreden over. Cap zit voor geen meter en zit erg raar. Ik heb ook altijd drukplekken na het rijden ervan.
Toen ik de cap gekocht.had zat die trouwens perfect. Maar hoevaker ik dat ding gebruikt heb. Hoe slechter die zit

Welke cap heb jij dan gekocht ? Want dat verschilt denk ik ook erg veel.. :o

Glory

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:29

Ik heb ook de cap van de decatlon gehad. Vond hem zelf niet prettig zitten. Maar dat is denk ik meer persoonlijke voorkeur voor model, dan dat de cap niet goed is. Ik koop er voor mij en mijn dochter rijbroeken. Die zitten heerlijk, en blijven lang goed. Ook andere paardrijkleding is prima. Ik zal er alleen niet zo snel een zadel of hoofdstel kopen. Daarvoor ga ik toch liever naar een ruiterspeciaalzaak. Dekjes zijn er wel prima.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:34

_Kaira_ schreef:
Zera schreef:

Welke cap heb jij dan gekocht ? Want dat verschilt denk ik ook erg veel.. :o

Ik heb mijn cap een aantal jaar geleden gekocht. Het is een bruine en dit was toen.een duurdere variant. 60 of.70 euro.
Ik weet niet of ze die nu nog steeds hebben. Kijk er eigenlijk niet meer heen als ik er ben. Haal er alleen de koekjes altijd

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:38

Ik heb in Hongarije een rijbroek in de Decathlon gekocht (ook verkrijgbaar in Nederland) en ik vind het een fijne rijbroek. Hij is lekker soepel en niet zo stug als de Mondoni Ghana. Of de kwaliteit goed is kan ik nog niet zeggen, deze zomer heb ik hem pas gekocht. En ach, die dingen zijn goedkoop, dus kun je nog een keer een nieuwe kopen :)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:24

De rijbroeken vond ik nog erg duur voor wat ze maar waren, heb wel een regenen waterdicht vestje waar ik zeer tevreden over ben.

Ook heb ik een hoofdstel van 35€ wat nog erg mooi is (mits regelmatig invetten natuurlijk)
Vind hun onderleggers ook erg goed, lekker dun, goede kwaliteit en blijven mooi!

Ik ben dus wel fan van decathlon:D

_arabes_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:32

Volgens mij hebben de caps in decathlon geen veiligheidscertificaat. Dat moet iets zijn van 'EN1384....' Ik heb me ergens laten wijsmaken dat als je cap dit niet heeft en je valt, dat de verzekering dan minder terugbetaalt, of zoiets. Een cap zou ik persoonlijk in een echte paardenwinkel kopen, voor de rest ben ik tevreden met het mijn gerief van de decathlon. Ik heb er een dekje gekocht en het gaat lang mee, en ben van plan er ook een paar rijbroeken te gaan kopen. :)

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:34

jawel hoor allemaa een veiligheids sertificaat!
ze zijn van fouganza :P

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:23

prijs/kwaliteit verhouding best goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:11

ik heb heel veel van decathlon voor mijn paarden (dekjes, halsters, een deken, bitten, hoofdstel,.... oko rijkleding en zelfs een zadel) en vind dat decathlon goede spullen heeft

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:19

_arabes_x_ schreef:
Volgens mij hebben de caps in decathlon geen veiligheidscertificaat. Dat moet iets zijn van 'EN1384....' Ik heb me ergens laten wijsmaken dat als je cap dit niet heeft en je valt, dat de verzekering dan minder terugbetaalt, of zoiets. Een cap zou ik persoonlijk in een echte paardenwinkel kopen, voor de rest ben ik tevreden met het mijn gerief van de decathlon. Ik heb er een dekje gekocht en het gaat lang mee, en ben van plan er ook een paar rijbroeken te gaan kopen. :)

hebben ze wel hoor, ze zijn Conform de norm CE EN 1384.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:21

Ik heb altijd bij Decathlon gewerkt ( kerkrade ) op de ruitersport. Alle caps zijn verplicht een veiligheidscertificaat te hebben anders mogen ze niet eens verkocht worden. De mensen in de winkel kunnen je prima helpen een passende cap te vinden ( bij iedere sport staan mensen die zelf de sport ook beoefenen ) , deze krijgen hier ook trainingen voor. Als iets niet aan verwachting voldoet of snel kapot is , gaat ruilen of het geld terug krijgen heel gemakkelijk.
Zelf heb ik ook een cap van Decathlon :
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5106_n.jpg

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:31

vind de decatlon ook wel fijn
maar pas de broeken nooit echt good zijn vrij kort en breed!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:45

Ik heb in het begin van mijn ponyjaren een cap van de decatlon gekocht. Heb hem 5 jaar intensief gedragen (lees veel zandhappen en 5 keer in de week les). En ben er altijd gelukkig mee geweest. Vorige zomer heb ik een uvex gekocht, en ik moet zeggen dat is wel heeel anders. Met mijn oude cap was mijn haar altijd kletsnat van het zweet na de les en moest hem dan ook direct afzetten. De uvex vergeet ik gewoon, die voel je niet zitten. Het valt me op dat de kwaliteit heel anders is en echt een tophelm. *\o/* Wel heb ik nog steeds mijn oude helm in de schuur liggen voor als ik mijn nieuwe thuis weer eens vergeet :o en ik rijdt er eigenlijk even goed mee.

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:53

Ik heb ook altijd een cap van Decathlon gehad, altijd tevreden van geweest als kind, maar nu ik 19 ben is ie toch wat te klein geworden hoor :D Maar kindje waar ik les aan geef heeft een heeele leuke roze cap ( <3 ) van Decathlon, niet te duur, past haar perfect, voldoet aan alle veiligheidsnormen, dus ook voor kinderen goed spul !

Verder heb ik nog een regenjas, rijbroek ( heerlijk zacht ), hoofdstel en bit ( gebruik 't om te trainen, poets het regelmatig en voelt na een jaar nog als nieuw ! ), en springschoenen ( idd, zoals al gezegd hele goeie springschoenen tgn een mooie prijs daar ! )
Dus zoals je kan horen ben ik trouwe fan en heel erg tevreden :j

flowerfairy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:15

Heb ook leren laarzen met rits, handschoenen, sokken, rijbroek en hardloopspullen van decathlon. Vind het een prima prijs kwaliteit verhouding hoor. Rijbroek vind ik persoonlijk een stugge stof maar ach voor de afwisseling prima!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:17

Ik vind de decathlon helemaal geweldig! Ik heb zelf 2 rijbroeken en chaps die al van 2007 meegaan en er eigenlijk nog wel héél goed uitzien! Verder heb ik nog niet echt veel paardenspullen maar wel veel kampeerspullen.
Maar voor alles bij de decathlon geld eigenlijk wel: redelijke kwaliteit voor een zeer leuke prijs!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:20

Mn eerste rijbroek, 3 jaar terug, was een deca, daar rij ik nu nogsteeds regelmatig mee. Vind het prima prulletjes, alleen de caps pak ik liever een heel stuk duurder :)

spek_lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:16

Ik vind bij de spullen van decathlon dat je vooral heel sterk merkt dat ze niet door mensen met verstand van paarden zijn ontworpen. Maar daarentegen heb ik wel alleen slechte ervaringen met de spullen voor de spullen, de kleding is prima!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:28

ik vind wel dat ze er goede artikelen hebben, maar even goed artikelen die ik er nooit zou kopen.
ik ben bv heel tevreden over de rijjassen, shirtjes en handschoenen, maar zou er nooit en rijbroek kopen, de goedkopere zijn echt heel dun en elastisch en de kwalitatief betere kosten bijna net zoveel als een beter merk.
poetsgerief, halsters en touwen ok, dekjes ook ok
dekens lijken mij prijs kwaliteit ook goed, alleen ben ik zo huiverig over de pasvorm van dekens die niet van horsware zijn,dat ik het niet aandurf er eentje te kopen. heb al teveel dekens kunnen "weggeven"

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:02

Ik heb er ook een cap van en ben er heel tevreden over!
Ziet er mooi uit (is grijs met zwart) en is na 5 jaar nog steeds goed =D
Veiligheidsnormen zijn ook in orde =)
Ik heb hem zelfs in de solden gekocht waardoor hij ongelooflijk goedkoop was!
Dus prima prijs/kwaliteit!