Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lusitano schreef:Ninon Schutte van zadelatelier.nl komt bij mij langs aanstaande dinsdag. Daar heb ik goede verhalen over gehoord. Zij maakt ook zelf zadels, of kan dit in ieder geval. Dat vind ik persoonlijk een groot pluspunt boven iemand die alleen confectiezadels aanpast.
Ik was zelf ook tevreden over Callista van Strada, ik heb dan ook een Strada.
Al met al is het het beste om een consult aan te vragen bij iemand die je niet direct een zadel gaat verkopen, dan speelt economisch belang de boventoon. Die mensen moeten ook brood op de plank. Ik laat Ninon komen voor een consult maar hoop gewoon de Strada te kunnen houden met wellicht weer een smallere boom.
Aller belangrijkste is zelf je ogen open houden....een zadelmaker die ik je 100% zeker zou aanraden, die heb ik niet.... er zijn over allemaal wel verhalen te vinden.
Lusitano schreef:Ninon Schutte van zadelatelier.nl komt bij mij langs aanstaande dinsdag. Daar heb ik goede verhalen over gehoord. Zij maakt ook zelf zadels, of kan dit in ieder geval. Dat vind ik persoonlijk een groot pluspunt boven iemand die alleen confectiezadels aanpast.
Al met al is het het beste om een consult aan te vragen bij iemand die je niet direct een zadel gaat verkopen, dan speelt economisch belang de boventoon. Die mensen moeten ook brood op de plank. Ik laat Ninon komen voor een consult maar hoop gewoon de Strada te kunnen houden met wellicht weer een smallere boom.
Aller belangrijkste is zelf je ogen open houden....een zadelmaker die ik je 100% zeker zou aanraden, die heb ik niet.... er zijn over allemaal wel verhalen te vinden.
Kelly_Taco schreef:Lusitano schreef:Ninon Schutte van zadelatelier.nl komt bij mij langs aanstaande dinsdag. Daar heb ik goede verhalen over gehoord. Zij maakt ook zelf zadels, of kan dit in ieder geval. Dat vind ik persoonlijk een groot pluspunt boven iemand die alleen confectiezadels aanpast.
Nee ik begrijp dat je nooit 100% klanttevredenheid kan krijgen.
Maar ik lees veel goede dingen over Countrymill dus ik ga nu daar een afsrpaak maken.
Ook omdat ze via de computer de druk e.d. kunnen uitlezen.
Dan kan ik zelf ook echt zien dat het goed is.
Daarbij verkopen ze ook 2e hands zadels..
Waarom laat je Callista niet weer terugkomen voor je zadel?
Denk je niet dat er iets met de garantie gebeurd als je Ninon eraan laat zitten?
Ik heb al eerder goede berichten over Ninon gelezen maar helaas is dit buiten mijn budget.
Van Wijk klinkt ook goed maar is wel heel ver weg
meggiemeg schreef:Je kunt eens kijken op de site van Willem van Wijk.
Dat is iemand die rustig is, goed luisterd en uitleg geeft. Altijd instructeur geweest maar door stemproblemen zich heeft laten omscholen. Hij kijkt ook goed naar het paard, vaak moet je rijden en hij past een zadel alleen aan als het paard er ook bij is, is eerlijk en zal je niets aansmeren wat je niet wilt en zegt het ook eerlijk als hij iets niet ziet zitten of als iets niet mogelijk is.
http://www.vanwijkzadels.nl/
Ik wil dus weten van Ninon of de combi paard/ruiter passend te maken is zonder de commerciele druk van de aanschaf van een nieuw zadel.
meggiemeg schreef:Zeker aan te raden! Echt een vakmanJe kunt eens kijken op de site van Willem van Wijk.
Dat is iemand die rustig is, goed luisterd en uitleg geeft. Altijd instructeur geweest maar door stemproblemen zich heeft laten omscholen. Hij kijkt ook goed naar het paard, vaak moet je rijden en hij past een zadel alleen aan als het paard er ook bij is, is eerlijk en zal je niets aansmeren wat je niet wilt en zegt het ook eerlijk als hij iets niet ziet zitten of als iets niet mogelijk is.
http://www.vanwijkzadels.nl/