Paarden Paragnost

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:00

Ik denk dat ik dezelfde paragnost bij me heb gehad als Weidebloem en ook bij onze paarden heeft ze dingen gezegd die ze echt niet kon weten. Maar je hoeft het niet te geloven maar ik was wel blij met haar hulp en heb regelmatig contact met haar. Ik weet ook zeker dat ik dankzij haar een betere band heb met mijn paard en geloof me als ik denk dat mijn paard iets mankeert ga ik eerst naar een dierenarts voor dat ik in de alternatieve wereld duik.

anneliesdj

Re: Paarden Paragnost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:56

Vaak denk je als eigenaar dat het dingen zijn die ze niet kunnen weten terwijl je tijdens de wandeling naar stal of het gesprek met je stalgenoot al veel hints hebt gegeven. Zo iemand hoeft dan alleen nog een paar slimme vragen te stellen, op je gezichtsuitdrukking te letten en een beetje 'o wacht, ik krijg iets door over je rug? of nee, je bekken?'
Alleen al de manier waarop je kijkt en beweegt geeft genoeg info.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:23

In mijn geval zei ze iets over de plek waar het paard voor mij had gestaan, en dat was niet in de buurt en heb het moeten navragen of het zo is. Dus gaat niet altijd op wat je nu zegt. Maar ik ben het met je eens dat er ook slechte tussen zitten en dat je altijd kritisch moet blijven en niet alles hoeft te geloven wat er gezegd wordt.
Ik ga zelf ook regelmatig naar een paragnost en die kon ook dingen zeggen waar ik echt niets over gezegd had, maar er waren ook dingen die ik niet kon plaatsen en dat zeg ik dan ook.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 16:31

In_Black schreef:
Kan iemand mij uitleggen, wat eigenlijk het nut is om zulke mensen bij je paard te halen?
Voor gezondheidszaken heb je domweg een dierenarts nodig, en voor dingetjes in omgang en gedrag een gezonde dosis paardenkennis heb ik altijd geleerd. Daar kom je het verst mee.

Klopt.
Alleen ik weet niks van het verleden van dit paard, en haar jeugd etc.
En ik denk dat ze in haar jeugd wat dingen heeft meegemaakt die voor haar als zeer stressvol zijn ervaren.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:37

Je hoeft geen paragnost te zijn om te kunnen zien of een paard in het verleden negatieve dingen heeft meegemaakt, of niet ;)

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:48

anneliesdj schreef:
Vaak denk je als eigenaar dat het dingen zijn die ze niet kunnen weten terwijl je tijdens de wandeling naar stal of het gesprek met je stalgenoot al veel hints hebt gegeven. Zo iemand hoeft dan alleen nog een paar slimme vragen te stellen, op je gezichtsuitdrukking te letten en een beetje 'o wacht, ik krijg iets door over je rug? of nee, je bekken?'
Alleen al de manier waarop je kijkt en beweegt geeft genoeg info.

Of je laat gewoon iemand komen, geeft haar/hem een hand en wijst je paard aan... Ben benieuwd wat er naar voren komt *D

Edit: Hahahaha hier boven het tekstinvoer vak staat nu een advertentie over een spirituele hulplijn...!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:46

Zo zou ik het wel doen, ook geen antwoord geven als ze met vage vragen komt, vertel mij maar eens wat ipv te vissen :P
Maargoed, zo iemand zou mij dan ook heel moeilijk kunnen overtuigen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:09

Hosante schreef:
In mijn geval zei ze iets over de plek waar het paard voor mij had gestaan, en dat was niet in de buurt en heb het moeten navragen of het zo is. Dus gaat niet altijd op wat je nu zegt. Maar ik ben het met je eens dat er ook slechte tussen zitten en dat je altijd kritisch moet blijven en niet alles hoeft te geloven wat er gezegd wordt.
Ik ga zelf ook regelmatig naar een paragnost en die kon ook dingen zeggen waar ik echt niets over gezegd had, maar er waren ook dingen die ik niet kon plaatsen en dat zeg ik dan ook.

Voor mij geldt het zelfde, ik wilde graag meer weten over de achtergrond van mijn paard. Ze blijkt als twee en een halfjarige gedekt te zijn geweest, maar dat het niet gelukt was om een veulen te krijgen. Ze bleek er veel pijn aan te hebben gehad. Nu wist ik alleen dat ze gefokt was om mee te fokken maar niet waarom ze nu precies verkocht was. Ik dacht dat het was omdat ze niet zo groot is, maar nu weet ik de reden wel. Ze wil ook absoluut geen veulen. Of dat nu precies klopt weet ik natuurlijk niet, het is wel een feit dat ze heel bang is voor ruinen en niet voor merries.

Als je er sceptisch in staat zal het je heus niet overtuigen. Ik vond het een interessante ervaring en als je geïnteresseerd bent zeker een aanrader. Zeker niet voor diagnoses waar een DA bij hoort te zijn, maar vragen waar je mee loopt die je niet kan herleiden naar de gemoedstoestand die het dier nu heeft.

In_Black schreef:
Je hoeft geen paragnost te zijn om te kunnen zien of een paard in het verleden negatieve dingen heeft meegemaakt, of niet ;)

Dit is wel heel erg kort door de bocht, je maakt mij echt niet wijs dat je alles van je paard kan weten als je het meerdere eigenaren voor jou heeft gekend. Daarnaast laten veel paarden vaak niet zien als ze pijn hebben of niet happy zijn. Dit is namelijk een teken van zwakte wat een prooidier van nature niet snel prijs zal geven omdat de zwakke dieren nu eenmaal makkelijker ten prooi vallen.