Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
In_Black schreef:Kan iemand mij uitleggen, wat eigenlijk het nut is om zulke mensen bij je paard te halen?
Voor gezondheidszaken heb je domweg een dierenarts nodig, en voor dingetjes in omgang en gedrag een gezonde dosis paardenkennis heb ik altijd geleerd. Daar kom je het verst mee.
anneliesdj schreef:Vaak denk je als eigenaar dat het dingen zijn die ze niet kunnen weten terwijl je tijdens de wandeling naar stal of het gesprek met je stalgenoot al veel hints hebt gegeven. Zo iemand hoeft dan alleen nog een paar slimme vragen te stellen, op je gezichtsuitdrukking te letten en een beetje 'o wacht, ik krijg iets door over je rug? of nee, je bekken?'
Alleen al de manier waarop je kijkt en beweegt geeft genoeg info.

Hosante schreef:In mijn geval zei ze iets over de plek waar het paard voor mij had gestaan, en dat was niet in de buurt en heb het moeten navragen of het zo is. Dus gaat niet altijd op wat je nu zegt. Maar ik ben het met je eens dat er ook slechte tussen zitten en dat je altijd kritisch moet blijven en niet alles hoeft te geloven wat er gezegd wordt.
Ik ga zelf ook regelmatig naar een paragnost en die kon ook dingen zeggen waar ik echt niets over gezegd had, maar er waren ook dingen die ik niet kon plaatsen en dat zeg ik dan ook.
In_Black schreef:Je hoeft geen paragnost te zijn om te kunnen zien of een paard in het verleden negatieve dingen heeft meegemaakt, of niet