Nooit meer iets van Piaffe ruitersport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:07

NienSCHaap schreef:
Het is een product van Norton en klopt die dingen zijn gewoon flut ik heb er ook altijd ruzie mee, dat heeft niks te maken met Piaffe.
Ik vind dat ze heel netjes hebben gehandeld, je mocht ze retour sturen en hun hebben gezorgd dat je ze gemaakt weer terug kregen, dat noem ik wel service.

Klopt, de kwaliteit van Norton is vrij waardeloos. In de prijzen is dat wel te merken. TS, niet om het een of ander, maar dat had je in overweging kunnen nemen toen je voor de C-merk keuze ging? Natuurlijk hoort het niet na een week kapot te gaan, en natuurlijk hoort een ruitersportzaak correcte producten te leveren, maar met C-merken weet je dat er een grote variatie in kwaliteit zit. Zo is het met zadels, hoofdstellen, maar ook halsters en beenbescherming. Goedkoop is in de meeste gevallen duurkoop. Ik vind eigenlijk dat piaffe het nog netjes heeft geprobeerd op te lossen door op hun kosten de naden nog een keer over te stikken.

edit, zie net dat je dat al hebt gedaan :)

Cheyenne2004

Re: Nooit meer iets van Piaffe ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:10

Daarom ga ik nu voor een A merk zoals ik bij mijn eerste bericht schreef...die van Professional's Choice...betaal het dubbele, maar gaan waarschijnlijk meer dan dubbel zo lang mee.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:10

Nooit problemen met Piaffe Ruitersport. Ik zeg niet dat ze nooit iets fout (kunnen) doen, maar hierin treft Piaffe zeker geen blaam. Het is niet hun product, het is een product van Norton.
Als ik een tv bij de BCC koop van Philips, en die gaat na 2 weken kapot, dan gaat hij ook terug naar Philips, en niet naar BCC, ze kunnen hooguit bemiddelen.
Dat ze ze voor je hebben gerepareerd vind ik netjes, ben het dus met de rest eens.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:11

Cheyenne2004 schreef:
Daarom ga ik nu voor een A merk zoals ik bij mijn eerste bericht schreef...die van Professional's Choice...betaal het dubbele, maar gaan waarschijnlijk meer dan dubbel zo lang mee.

Die van een vriendin gaan nu hun achtste jaar in :j ze zijn nog helemaal ongeschonden. (3x in de week op buitentraining voor de endurance)

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:12

had je mij dat niet ff eerder kunnen mailen :)) ik dacht...probeer het een keer...maar dat was een goede les

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:13

Als ik helderziend was geweest had ik het graag gedaan :P

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:14

Cheyenne2004 schreef:

Dat zou ik niet zeggen. Duurkoop is in dit geval niet altijd een goede koop.
Heb rete dure Veredus Piaffe Evo's gekocht, voor en achter en ze waren na 1x gebruiken al stuk. (gewoon dressuurwerk)
Ook "draaien" de voorbeschermers om de kogel heen, en blijven niet netjes op hun plek. Ze passen wel, zijn niet te groot.
Terug gegaan naar de zaak waar ik ze heb gekocht, deze vond niks mis met de beschermers en hebben het kapotte stukje gestikt.
Veredus zelf wilde er helemaal niets aan doen.

Quanta costa: 129,95 voorbeschermers en 139,95 achterbeschermers......
Niet echt een goedkope aangelegenheid...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:14

Ik vind het ook niet netjes van Piaffe. Peesbeschermers mogen wel iets langer meegaan dan 2 weken. Tuurlijk ligt de fout bij Norton, die moeten zorgen voor een fatsoenlijk product, maar Piaffe mag wel een betere service bieden. Als er binnen 2 weken splinternieuwe peesbeschermers kapot gaan en Piaffe krijgt ze terug, moeten hun dit probleem oplossen met de producent en ondertussen ervoor zorgen dat de klant iets vervangends ontvangt. Dit vind ik gewoon slechte service!

En of het wel of niet een goed merk staat daar los van, ook een c merk mag niet binnen zo'n korte tijd kapot gaan, dat is gewoon belachelijk. En dat Ts daar boos over is kan ik me goed voorstellen. Dat de meesten die ervaring niet hebben met Piaffe, ok, maar als jullie in TS haar schoenen zouden staan waren jullie daar ook niet blij mee.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:15

Zensation schreef:
Cheyenne2004 schreef:

Dat zou ik niet zeggen. Duurkoop is in dit geval niet altijd een goede koop.
Heb rete dure Veredus Piaffe Evo's gekocht, voor en achter en ze waren na 1x gebruiken al stuk. (gewoon dressuurwerk)
Ook "draaien" de voorbeschermers om de kogel heen, en blijven niet netjes op hun plek. Ze passen wel, zijn niet te groot.
Terug gegaan naar de zaak waar ik ze heb gekocht, deze vond niks mis met de beschermers en hebben het kapotte stukje gestikt.
Veredus zelf wilde er helemaal niets aan doen.

Quanta costa: 129,95 voorbeschermers en 139,95 achterbeschermers......
Niet echt een goedkope aangelegenheid...

PC wordt veel gebruikt voor de reining, zware arbeid dus ;) in principe hoor ik alleen maar goede verhalen, maar voor de TS wel hierbij de tip het even door de bokt zoekmachine te gooien :)

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:16

Citaat:
Heb rete dure Veredus Piaffe Evo's

mag hopen dat het niet in de naam zit??????

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:17

PC wordt veel gebruikt voor de reining, zware arbeid dus ;) in principe hoor ik alleen maar goede verhalen, maar voor de TS wel hierbij de tip het even door de bokt zoekmachine te gooien :)[/quote]

Ik heb het niet over de kwaliteit van de PC peesbeschermers, maar over het algemeen. Duurkoop is dus ook niet altijd alles..
Bedoel het dus meer in die trant..

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:17

Cheyenne2004 schreef:
Citaat:
Heb rete dure Veredus Piaffe Evo's

mag hopen dat het niet in de naam zit??????

Hahahaa :D

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:18

Nou mensen op stal hebben mijn nieuwe Piafjes gezien en vielen van verbazing achterover. In eerste instantie al vanwege het feit dat ze binnen 2 weken kapot waren. Maar toen ze terug kwamen en DIE plek was gerepareerd en vervolgens de rest ook los liet....toen kreeg menigeen toch een lachstuip...Heb ik weer :j Ik gebruik ze ook voor de reining en had beter moeten weten 8)7
oh ja...vergeten te vermelden..kreeg er van Piaffe wel een sleutelhangertje bij ...voor het ongemak...aaarrggghhhhh

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:23

Ik vind dat Piaffe wel netjes heeft gehandeld alleen een beetje raar dat je zelf de verzendkosten moest betalen.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:25

Ik snap je TS.
In dit geval is Piaffe de tussenpersoon voor jou en Norton, alles word eraan gedaan om producten verkocht te krijgen, alle klantvriendelijkheid enz. Dan is er ineens wat kapot en verdwijnt de tussenpersoon ineens? Dat kan toch niet?

Piaffe zou net zo boos moeten zijn op Norton dat zij een slecht product hebben geleverd. Zeg dan als Piaffe, ik regel dit met Norton, houd de klant erbuiten, die krijgt nieuwe peesbeschermers.
DAT is service en klantvriendelijkheid!! Herstellen is geen service, dit zijn ze namelijk verplicht!
En dan zelf de verzendkosten nog moeten betalen...

Ik vind het een beetje vreemd dat sommigen hier dan zeggen dat de Piaffe goede service heeft verleend...

Echter, helaas werkt dit niet alleen bij Piaffe zo...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:29

Ja piaffe heeft netjes gehandeld door het terug te nemen en naar Norton terug te sturen.
Ik zou dan altijd zelf al contact gezocht hebben met Norton omdat piaffe toch maar een tussen persoon is.
Je kunt altijd nog zelf beter bemiddelen en Norton er direct op aanspreken dan via via via...

Ik heb zo vaak iets opgestuurd wat dan netjes hersteld word en weer terug komt, dat ligt er gewoon een beetje aan hoe en wat.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:29

Tjemig wat laten veel mensen zich af zetten dan. De winkel waar je een product koopt is verantwoordelijk voor de service & garantie. Dat is gewoon consumentenrecht en ingesteld om te voorkomen dat consumenten zelf de leveranciers moeten achterhalen.

Het hoort gewoon niet dat een product na 2 weken uit elkaar valt. Dan kan je wel zeggen dat het een C merk is en dat je dat had kunnen weten. Maar dat zegt nog niet dat iets maar zomaar stuk kan gaan.

Edit: MonaBelle was me voor zie ik.

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:31

Nou...he he...welkom in de wereld van de vreemde vogels, want zo voel ik me langzamerhand. Eigenlijk zou ik de hele mailwisseling tussen Piaffe en mijzelf hierop moeten zeggen, dan wordt e.e.a. misschien duidelijker. Ik heb aangegeven dat het niet MIJN probleem is dat zij weken af willen wachten wat Norton hiervan zegt...dat is niet het probleem van de klant. Die koopt iets en mag daar iets voor verwachten. Ik koop die krengen omdat ik ze nodig heb op dat moment. Dit is een probleem tussen Piaffe en Norton en ze hadden mij hier niet mee lastig moeten vallen. Laat staan dat ik nog eens 6,75 moet betalen om ze op te sturen!
Hoe kun je nou van een klant vragen de leverancier zelf te bellen...je wordt direct weer terug gestuurd naar de winkel waar het vandaan komt. Als je TV stuk is en je belt Philips...dan krijg je echt niet meneer Philips aan de lijn die je even een nieuwe TV opstuurt.....dan mag je terug naar de winkel waar je het gekocht hebt. Zo is dat met peesbeschermers ook

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:34

@ nienschaap, maar Piaffe is VERPLICHT om het artikel tenminste terug te nemen, wat vind jij dan precies service? Ik snap het niet....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:35

Ik zou het ook niet accepteren.

Ik heb het gehad met een hoofdstel van 160 euro, ik kreeg een stukje reparatiemateriaal om het zelf te kunnen laten maken... En dit was een groot merk kan ik je zeggen.. :=

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:37

Het product hoort idd niet zo snel uit elkaar te vallen. Maar de shop heeft aangeboden om het product op te sturen naar de leverancier, en aangezien de ts ze niet af wilt staan (ookal zijn ze dus uit elkaar gevallen) is imo niet het 'probleem' van de shop maar eerder het probleem van de ts. Als ze ze had laten opsturen had ze nieuwe gehad of haar geld terug lijkt mij. (en dat geld had ze dus mooi kunnen gebruiken voor die nieuwe, die ze nu toch al wilt) ;-)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:38

Cheyenne2004 schreef:
Hoe kun je nou van een klant vragen de leverancier zelf te bellen...je wordt direct weer terug gestuurd naar de winkel waar het vandaan komt. Als je TV stuk is en je belt Philips...dan krijg je echt niet meneer Philips aan de lijn die je even een nieuwe TV opstuurt.....dan mag je terug naar de winkel waar je het gekocht hebt. Zo is dat met peesbeschermers ook

Heel veel webwinkels geven direct aan dat bij klachten met de leverancier contact opgenomen moet worden. Ik ken eigenlijk geen winkels (die niet zelf leverancier zijn) die de klacht zelf oplossen. Bijna altijd moet het product eerst naar de leverancier (al was de eigenaar van de ruitershop hier in Kleve wel zo netjes om mij een nieuwe rijbroek te geven toen de budget rijbroek van mij na 2 maanden ineens een gat had...)

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:39

Citaat:
Maar de shop heeft aangeboden om het product op te sturen naar de leverancier, en aangezien de ts ze niet af wilt staan

hohoho...even goed lezen...is wel handig voordat je oordeelt. Ik HEB ze opgestuurd....waar denk je dat ik die 6,75 euro voor betaald heb????
Ik kreeg ze alleen zodanig "gerepareerd" terug dat ze na 1 keer rijden wéér stuk waren en nu op meerdere plekken

Citaat:
Heel veel webwinkels geven direct aan dat bij klachten met de leverancier contact opgenomen moet worden. Ik ken eigenlijk geen winkels (die niet zelf leverancier zijn) die de klacht zelf oplossen.

Wij hebben zelf een ruitersportzaak gehad en het zou niet in mijn hoofd opgekomen zijn om een klant zo af te schepen. De klant is koning en die staat hier buiten en dan losten wij het wel op met de leverancier.

Citaat:
al was de eigenaar van de ruitershop hier in Kleve wel zo netjes om mij een nieuwe rijbroek te geven toen de budget rijbroek van mij na 2 maanden ineens een gat had...

Kijk...en dat is nu klantvriendelijk...en dat na 2 maanden

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:42

Angela schreef:
Cheyenne2004 schreef:

Heel veel webwinkels geven direct aan dat bij klachten met de leverancier contact opgenomen moet worden. Ik ken eigenlijk geen winkels (die niet zelf leverancier zijn) die de klacht zelf oplossen. Bijna altijd moet het product eerst naar de leverancier (al was de eigenaar van de ruitershop hier in Kleve wel zo netjes om mij een nieuwe rijbroek te geven toen de budget rijbroek van mij na 2 maanden ineens een gat had...)

Precies, DAT is service, dat jij een nieuwe broek kreeg!

Dan nog vind ik dat je als tussenpersoon ook als tussenpersoon moet handelen. Jij hebt indirect een kapot product verkocht als webshop. Jij verkoopt namelijk een product van jou relatie aan een andere relatie.
Vaak is de tussenpersoon perfect als er wat gekocht word, maar is deze ineens slecht als er iets terug moet....

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:48

In plaats van hier nu zo te mopperen, kun je toch gewoon weer contact met Piaffe opnemen en vertellen dat ze nu weer op andere plekken stuk zijn gegaan. Laat ze dan maar met een oplossing komen. Maar wel bellen, dat is makkelijker dan mailen.