zadelmaker zuid holland gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:16

PartoutZ schreef:
Voor mij geen Van Rijs meer :n

me 2..
ik ga nu niet meer naar iemand anders dan Mr. Ed uit Maasland.

angela1977

Re: zadelmaker zuid holland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:15

Arno Brandt, is een heel goede zadelmaker, kijkt naar het geheel etc, maar wel laks qua tijden!!!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:08

angela1977 schreef:
Arno Brandt, is een heel goede zadelmaker, kijkt naar het geheel etc, maar wel laks qua tijden!!!

Dat zou ik nou net even geen laksheid noemen..
Hij neemt voor iedereen de tijd, dus ja dan loopt hij vaak zijn schema mis :+
Maar dat mag hij van mij, want ik vind hem geweldig _/-\o_
Liever dat, dan dat hij alles afraffelt omdat hij weer optijd bij de volgende moet zijn ;)

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:13

Ik vind Peter Poot van Mr Ed uit Maasland super. Je wordt prima, snel en goed geholpen. En zijn service is écht super. Als er iets toch niet goed is met een zadel, komt hij snel en lost het op. Daarnaast verkoopt hij je een zadel wat goed voor je paard is terwijl hij ook altijd rekening houdt met je postmonnee.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:25

Van Poot heb ik nog nooit een goed passend zadel gezien. Service is goed, dat is zonder meer waar.
Van Rijs is niet meer wat het geweest is. De kennis holt achteruit daar, net als de service. Laatste nieuwe zadel wat ik afgeleverd gezien heb was zo scheef als maar wezen kon en heeft nooit, maar dan ook nooit op paard gepast (was net nieuw geleverd).
Hulsebos vond ik heel fijn maar werd gek van de personeelswisselingen (en dus ook wisselende kennis).
Ben nu al weer twee jaartjes terug bij Arno Brandt (voorheen Hulsebos). Super zadels, super service alleen hij is soms wat aan de late kant. Maar ook ik wacht liever en krijg dan iets goed, dan op tijd en 3x terug.

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:40

Ik zou Karin Boer (Zorro's zadelservice) een proberen!!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:59

Ik ga nu ook op zoek naar een nieuw zadel. Het zadel van mijn oude (gepensioneerde) paard past op zich goed genoeg op mijn nieuwe paard, maar 'goed genoeg' vind ik eigenlijk niet goed genoeg ;) En bovendien is dat zadel nooit zo goed geweest voor mijn zit. Mijn oude paard had/heeft een erg lastige rug, moeilijk een goed passend zadel te vinden en dus heb ik het feit dat het zadel voor mij zelf niet ideaal was, voor lief genomen. Dat is nu anders, dit paard heeft - denk ik - een gemakkelijkere bouw, dus kan ik ook wat meer eisen stellen aan wat het nieuwe zadel voor mijn eigen zit doet. Ik zoek wel bij voorkeur 2e hands, evt. nieuw als dat noodzakelijk is.

Dus dit topic is handig, maar ook verwarrend. Zo veel mensen, zo veel ervaringen, dat blijkt maar weer.

TS, bij welke zadelmaker bij jij nu uiteindelijk uitgekomen en is het bevallen?

Ik denk nu - o.b.v. dit topic + navragen op stal/bij kennissen + zoeken op internet - om Arno Brandt te vragen. Maar doet hij ook 2e handszadels, of zit je dan meteen aan nieuw? En komt hij langs met 2e hands, of moet je dan naar hem toe? (Ik heb geen vervoer, dus dat is echt een nadeel...)

Dank voor de reacties!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:05

In dit topic vind je al je antwoorden zo ongeveer wel EsterW; [HAR] Arno Brandt zadel
Hij komt langs met tweedehands :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:24

@PartoutZ: dank! Had ik nog niet gevonden; 119 pagina's aan ervaringen maar liefst... ;-)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:30

Astu :) kijk even links onderin de pagina, zoek naar.
Als je daar een steekwoord invult krijg je alleen de berichten met dat woord ;)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:58

En dat mijn zadel mijn zit niet genoeg helpt is gisteren maar weer eens bewezen: goed hard gevallen! ;-)

(En nee, dat ligt natuurlijk niet aan het zadel, is maar een geintje...) Maar ik denk dat ik een bok beter kan uitzitten/beter mijn balans kan houden in een dressuurzadel met diepere zit dan in een veelzijdigheidszadel dat mijn beenligging niet ondersteund.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:04

Kan ook aan de ligging van je zadel liggen.. als deze te ver naar voren ligt, lig je er met een bok ook sneller af..
Heb je je nog bezeerd? :(:)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:20

Ja, maar het valt mee. Allereerst: een gekneusd ego. Daarnaast: een licht gekneusde pols en een flinke kneuzing aan één kant in mijn onderrug/bil. Kreeg een harde klap met mijn hoofd tegen de bakrand (thank God voor de cap), maar wonderlijk genoeg heb ik geen last van nek of hoofd. Ben ook niet 'out' geweest ofzo, niet misselijk of duizelig etc. Het leek allemaal erger dan het was.

Ben er meteen weer opgestapt, na rondje stappen weer draven. Na een minuut of 10 kreeg ik alsnog enorm de bibbers, echt letterlijk zweet brak me uit en begon te trillen. Uitgestelde schrikreactie. Dus er toen maar afgegaan, ze was iig. weer braaf en ik had er iig. weer opgezeten.

Gisteren weer gereden (alle bewegingen die nodig zijn met rijden kan ik maken met mijn pols, dus dat lukte!), niet gegaloppeerd. Daar ging het de vorige keer mis: ik gaf te veel been om haar in de galop te houden. Ik moet veel beter leren doseren in mijn hulpen bij zo'n sensibele tante.

Mijn instructrice had het erover dat een ander zadel echt wel zou moeten helpen; mijn zit en balans zijn voor verbetering vatbaar en mijn huidige zadel helpt daar niet bij, geeft geen steun. Dus we'll see.