nu ben ik het zat! goedhard.nl

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

F3nn3

Re: nu ben ik het zat! goedhard.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:36

Ik heb vanmiddag een mailtje van ze gehad en heb dinsdag nog gebeld met ze.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:48

Heb jij maten opgegeven voor het hoofdstel en kloppen die niet ?. Je moet een verkoper altijd de gelegenheid geven een fout te herstellen en helaas hoort daar dan ook wachen en opsturen bij.

Verder zou ik als verkoper inderdaad ook zo'n policy hanteren. Stel iemand wil een gillend paars geel hoofdstel hebben. Ik zou dat maken en opsturen en vervolgens bedenkt de klant dat ze die kleuren toch niet wil. Dan heb ik het werk en een onverkoopbaar hoofdstel en geen geld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:53

Jammer dat het zo gelopen is , ik weet ook niet wat er op hun website en factuur staat , geven ze bepaalde dingen niet duidelijk aan waardoor je nu zo ontevreden bent ?

Op zich staan ze er om bekend dat ze vaak weg zijn dus dan zullen ze niet altijd pijlsnel kunnen reageren / handelen.

Als je in april besteld hebt en het bij hen zo is dat je eerst moet betalen voordat ze de bestelling verder in behandeling nemen , is het niet zo gek dat je niks meer van hen gehoord hebt voordat je op 23 mei aan de bel trok :)

Wel is het natuurlijk erg onhandig als ze er niet duidelijk over geweest zijn dat er eerst betaald moest worden , stond dat nergens in je bestel-bevestiging ?

Vervolgens heb je betaald en hoor je weer een maand niks. Heb je wel even gemeld dat je betaald had ?

Ik kan me voorstellen dat als ze erg druk waren in die tijd , het ze even ontgaan is dat je hebt betaald.
Ik herken dat wel een beetje , zou mij ook kunnen overkomen , heel soms glipt er een betaling tussendoor maar als een klant even een mailtje gestuurd heeft van : betaling is onderweg ! dan valt het me wel op dat ik hem nog niet heb gezien , dan hou ik het extra in de gaten natuurlijk :)

Heeft een klant niks gezegd dan ben ik toch net wat minder alert voor die klant , want dan ben ik druk genoeg met andere klanten die wel aan het mailen zijn :) En het komt af en toe ook wel eens voor dat mensen later of helemaal niet betalen dus als je een factuurtje gestuurd hebt dan verwacht je sowieso niet dat de betaling er direct is en heb je zoiets van : ik ga er wel mee aan de slag als ik hoor dat de betaling onderweg is :P

Maargoed , het is nog voor te stellen dat ze even niet zo alert waren op je betaling , dat die er een beetje tussendoor geschoten is. Niet hoe het hoort , maar iedereen maakt wel eens een foutje , zeker tijdens een drukke periode :)

Dat hij niet past : heb je een standaard maat besteld of zelf maten doorgegeven ? Bij een standaard maat loop je natuurlijk altijd risico...dan is het nog de vraag in hoeverre hun standaard maat afwijkt van andere hoofdstellen in die maat ?

Heb je zelf de maten doorgegeven dan heb je òf niet goed gemeten (jouw fout) òf zij hebben het fout gemaakt en dan is dat natuurlijk duidelijk een fout van hun.

Dat de kleuren niet overeen komen....is het verschil heel groot vergeleken met de op de website getoonde kleuren ? Of is het weer in de categorie : dat is het risico met kopen via een beeldscherm ?

Verder is het op zich natuurlijk wel heel erg logisch dat iets dat speciaal voor jou gemaakt of besteld wordt , niet teruggenomen wordt. Wat moeten zij er mee immers...ze hebben het speciaal voor jou gemaakt en hebben er geen andere klant voor....

Maar zeggen ze hier nergens iets over dan ? Dat vind ik dan wel weer apart.

Al met al hangt de ernst van 1 en ander voor mij een beetje af van de preciese details.

Maar jammer is het wel dat je hele andere verwachtingen had..... op zich vind ik wel dat je ze de mogelijkheid moet geven om het nu nog te herstellen , maar dan ook wel binnen een week ofzo zodat zij hun tekort schieten ook nog een beetje compenseren :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 18:12

Ik heb de mail met dat ik eerst moest betalen nooit gekregen. Daar hebben ze ook netjes hun excuses voor aangeboden. Ik heb daarna inderdaad betaald en dat even gemeld.

Er staat op hun site dat alle producten mogen worden teruggestuurd. Nergens een uitzondering (geloof dat ik dat al vaker heb geschreven en zelfs van hun site heb gequote?).

De maten: Ik heb doorgegeven dat het een grote full moet zijn. Zelfs nog een keer extra gemeld.

De kleur, tsja dat is inderdaad gewoon pech denk ik. Maar wel een zoveelste punt waar ik ontevreden over ben. Het ergste vind ik dat ze gewoon ineens niet meer reageren. Waarom zou ik dan vertrouwen hebben nog in ze en het dus maar terugsturen en aan laten passen???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:13

Kan ik me ook voorstellen hoor dat je het dan helemaal gehad hebt , zeker als je nu niks meer van ze hoort...dat is dan wel enorm balen :(:)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:15

Ik heb geen ervaring met bestellen, in de winkel werd ik goed geholpen.
Mijn marylot halsterhoofdstel was alleen na 1x mijn paard als handpaard meegenomen te hebben kapot.
Ze sprong opzij en spontaan brak gewoon ieder (!) klipje en het aansluitende materiaal door.
Ze heeft er niet aan gehangen of erg hard getrokken, gewoon een sprong opzij.
Voor mij geen biothane meer!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:32

VVDD > TAO

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:57

Ik heb wel goede ervaring met goedhard, ik heb een hoofdstel gekocht daar.
Kwam op zich vrij snel binnen, we hadden eerst een stukje van de kleur gevraagd en die kregen we direct opgestuurd. Hoofdstel was veel feller en daar hadden we een mailtje over gestuurd kreeg direct antwoord terug dat het eerste stukje vaker in de hand wa geweest en daarom minder fel.
Hij pastte niet was veel te groot, (was een cob) maar heel ruim verstelbaar, ik heb hem gewoon veel kleiner gemaakt en de losse stukken eraf geknipt + wat extra gaatjes gemaakt.
Zit jouw hoofdstel nu al op zijn allegrootst? Ik denk dat ze dat namelijk wel aan kunnen passen als je het terugstuurt. Wij konden trouwens wel gewoon bellen maar misschien zijn ze dit weekend naar een wedstrijd?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 09:13

Hoofdstel zou inderdaad op bepaalde plekken groter moeten worden gemaakt, dus volgens mij is dat sowieso niet te doen? Daarbij wil ik het niet eens meer. Als ik nu al geen reactie meer krijg, wie zegt mij dan dat ik straks wel mijn hoofdstel goed terug krijg?

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:15

Op de site zelf staat duidelijk een kopje met daarin betaling&levering. Netjes dus dat ze ook een mail sturen (normaal gesproken) en hun excuses aanbieden dat niet te hebben gedaan, want in feite hadden ze dat niet eens hoeven doen. Onder dat kopje staat namelijk:

Goedhard.nl schreef:
2. Levering.
Na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling in behandeling genomen. Als alle bestelde artikelen voorradig zijn dan worden deze zo snel mogelijk naar u verstuurd. In het seizoen zijn wij regelmatig in weekeinden afwezig. We staan dan met een stand op (internationale) endurancewedstrijden die soms meerdere dagen duren. De dag voor en na een wedstrijd zijn vaak reisdagen. Controleer voor de zekerheid onze agenda. Als u artikelen besteld heeft die voor u geproduceerd moeten worden (denk daarbij o.a. aan zadels, Marylot producten, e.d.)dan kan er sprake zijn van een levertijd. Voor de actuele levertijden kunt u met ons contact opnemen.

Overigens staat bij bestellen ook dat je op de site kunt lezen hoe het verder gaat na het doen van je bestelling. Je krijgt een ontvangstbevestiging en de rest moet je lezen op de site. Link staat er netjes bij.

Aan de hand van bovenstaande weet je dus dat je éérst moet betalen (dus dat je zo lang niets hoorde, klopt als een bus).
Pas na je betaling is je bestelling in behandeling genomen en het moet speciaal gemaakt worden. Ook dit staat hierboven vermeld en dus ook dat je kunt navragen hoe lang het ongeveer gaat duren. Dat dat in drukke periodes wel een maand kan duren tot het daadwerkelijk verstuurd kan worden, is niet zo vreemd. Had je kunnen weten als je vooraf al had gebeld trouwens.

Dat op de site niet staat dat op maat gemaakte producten niet terug worden genomen, maar vermaakt, dat is jammer. Helaas is dat wat eigenlijk voor vrijwel elk op maat gemaakt product geldt. En kleuren die niet overeen komen met dat wat je had besteld, is ook nog niet zo vreemd in mijn ogen, aangezien je volgens mij weet dat kleuren op foto's nooit geheel overeenkomen met de kleuren in het echt. Inderdaad jammer dat het niet duidelijk vermeld staat, maar imo ook niet iets waarop je Goedhard.nl zo negatief kunt neerzetten.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 09:19

en dat ze dan maar gewoon niet meer reageren is ook normaal? Meningen verschillen gelukkig. Ik zal hier verder ophouden met klagen. Als er nieuwe vorderingen zijn zal ik het melden zodat het eerlijk en open blijft (dus ook als het straks ineens WEL goed wordt afgehandeld!). Verder lijkt me dit een mooi topic voor ervaringen van ook anderen. Want geloof me, mijn pb-box staat vol met slechte dingen over goedhard. Volgende keer open ik eerst een topic om te kijken wat ervaringen van anderen zijn...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:26

elmo1 schreef:
Goedhard is aanwezig op grote endurance wedstrijden door heel europa en dit is hun topdrukte in het seizoen, ze zijn veel op reis en je kunt dat zien in de agenda op de site.
Heb ook diverse malen iets besteld en altijd goed en op tijd geholpen, wel altijd meteen geld overgemaakt, dit staat ook op de site.
Ze leveren veel aan professionele ruiters tot in het midden oosten aan toe, neemt niet weg dat de communicatie beter moet natuurlijk,
Ik zou zeggen de aanhouder wint,
Bestellingen kan je het beste plaatsen van oktober tot en met maart dan is het niet zo druk

Dit vind ik echt een hele rare opmerking. Het is een winkel, en als je iets besteld dan ben je de klant en hebben zij service te leveren. En niet alleen in de maanden dat het hen het beste uitkomt.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:26

@ikenindi, dan is het wel jammer dat die mensen niet in dit topic zelf reageren, aangezien zoeken naar ervaringen met Goedhard.nl zo wel een redelijk eenzijdig beeld geeft: jij die er problemen mee hebt en verder eigenlijk alleen positieve reacties.
Fijn dat je ook zult laten weten hoe het verder gaat.
En nee, dat je niets terug hoort is inderdaad helemaal niet prettig.

Succes en ik hoop dat je snel een passende spullen hebt of een andere oplossing.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:28

Anoeska schreef:
elmo1 schreef:
Goedhard is aanwezig op grote endurance wedstrijden door heel europa en dit is hun topdrukte in het seizoen, ze zijn veel op reis en je kunt dat zien in de agenda op de site.
Heb ook diverse malen iets besteld en altijd goed en op tijd geholpen, wel altijd meteen geld overgemaakt, dit staat ook op de site.
Ze leveren veel aan professionele ruiters tot in het midden oosten aan toe, neemt niet weg dat de communicatie beter moet natuurlijk,
Ik zou zeggen de aanhouder wint,
Bestellingen kan je het beste plaatsen van oktober tot en met maart dan is het niet zo druk

Dit vind ik echt een hele rare opmerking. Het is een winkel, en als je iets besteld dan ben je de klant en hebben zij service te leveren. En niet alleen in de maanden dat het hen het beste uitkomt.

Het staat toch écht ook duidelijk op de site vermeld - ik heb het hierboven gequote zelfs en ik heb maar 5 minuutjes op de site rond zitten snuffelen. Ik kijk altijd even op zo'n site voor ik tot bestellen overga. Volgens mij is dat je eigen verantwoordelijkheid. Doe je het niet, en kom je er later achter, kun je balen... Maar ja, het staat er wel.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:29

Dan heb je gelijk. Dan vind ik het gewoon een rare winkel waar ik persoonlijk nooit iets zou bestellen. Maar dat is dan ieders eigen keus.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:53

het is een winkel voor endurance spullen over het algemeen, endurance ruiters weten de weg wel te vinden naar Goedhard en alles staat duidelijk op de site, ook ik heb eerst kleurmonsters opgestuurd gekregen, zelfs stukken teugel om de grip te voelen/testen.
Voelde me in elk geval erg goed geholpen maar ik had ook alle info al eerst op de site gelezen

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:09

ikenindi schreef:
en dat ze dan maar gewoon niet meer reageren is ook normaal? Meningen verschillen gelukkig. Ik zal hier verder ophouden met klagen. Als er nieuwe vorderingen zijn zal ik het melden zodat het eerlijk en open blijft (dus ook als het straks ineens WEL goed wordt afgehandeld!). Verder lijkt me dit een mooi topic voor ervaringen van ook anderen. Want geloof me, mijn pb-box staat vol met slechte dingen over goedhard. Volgende keer open ik eerst een topic om te kijken wat ervaringen van anderen zijn...

Dat lijkt me handig, i.p.v. een topic openen zoals je nu doet. Overigens is het ook niet erg verstandig om mensen die hier reageren dan vervolgens even af te kraken in een hk-topic omdat ze er anders over denken als jou, dat kun je ook via een pb doen. En zoals ik daarop heb gereageerd is nog netjes. Kan me echter voorstellen als je met die instelling naar de mensen van goedhard gereageerd hebt dat hun iets hebben van zoek jij het even uit. Maar ik vindt het wel vreemd/vervelend dat al die mensen die jij in je pb box hebt, hier dan niet reageren.

Maar dan nogmaals de vraag of je de maten van je paard/pony opgenomen hebt? Het ene merk broekmaat 33 is immers ook niet altijd hetandere merk broekmaar 33. En dat wordt ook gezegd op de site. daar is ook het vakje opmerkingen voor.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 19:21

Grappig, iemand van bokt mag ik bedanken, want via diegene hoorde goedhard dat ik mijn onvrede hier uitte en ik heb zowaar een mail van ze ontvangen incl excuses dat ze niet meer gereageerd hadden. Ik hoop dat het nu goed opgelost kan worden.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:49

de paardenwereld is klein hoor in Nederland, hopelijk word het naar tevredenheid opgelost

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:11

inderdaad hopelijk wordt het nu snel opgelost.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:16

TAO -> EA-GZ

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 15:14

Zoals het nu lijkt gaat het netjes worden opgelost. Dat wilde ik hier toch ook nog even melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:59

ikenindi schreef:
Zoals het nu lijkt gaat het netjes worden opgelost. Dat wilde ik hier toch ook nog even melden.

Wat gaan ze doen? :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:39

ik heb maanden op mijn bestelling moeten wachten, toen heb ik de boel geannuleerd en kon ik maanden op de terug betaling wachten. Een ander product waar ik geld voor terug zou krijgen heb ik nog veeeeeeel langer op moeten wachten. En op mails werd ook amper gereageerd.
Natuurlijk zijn er ook tevreden klanten maar ik zal er niet meer bestellen.

krissie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:07

D00R schreef:
@ikenindi, dan is het wel jammer dat die mensen niet in dit topic zelf reageren, aangezien zoeken naar ervaringen met Goedhard.nl zo wel een redelijk eenzijdig beeld geeft: jij die er problemen mee hebt en verder eigenlijk alleen positieve reacties.
.

Bij deze dan. Ik ben gewend bij webwinkel dat ik mijn producten binnen een week heb en dat mijn mails de volgende dag is beantwoord. Ik heb een hoofdstel besteld maar nog steeds niet gekregen en op mijn mail wordt niet geantwoord. Een beetje een terleurstelling deze webwinkel.