Big Field Shires

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Big Field Shires?

Super!
21 (23%)
Leuk
6 (6%)
Mwoah
2 (2%)
Stom
1 (1%)
Verschrikkelijk!
12 (13%)
Geen idee, nog nooit geweest
47 (52%)

Totaal aantal stemmen: 89

Tanja

Re: Big Field Shires

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:25

TS vraagt ervaringen met een bedrijf dus dit is geen INF topic en daarom wordt het verplaatst naar het juiste forum.

BRT-->EA-GZ Diensten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 00:03

Moderatoropmerking:
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:28

ik heb er zelf ook een 2 tal keer gereden. allebei een super ervaring.
brave dieren. goed uitleg. niets moet! niks geen haast.. want de 2 uur zijn andersom..
voor en na die tijd kun je blijven om wat te drinken met de groep die er dan is, echt gezellig.

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:18

Ik ben er afgelopen november geweest. Persoonlijk kan ik mij niet vinden in de negatieve reakties.

Het is inderdaad geen superdeluxe lokatie maar met de beperkte middelen en het enthousiasme die ze heeft probeerd ze er iets moois van te maken. Dat het stuk weiland drekkig kan zijn..tsja in die tijd van het jaar heb je dat nu eenmaal en zeker zulke zware paarden lopen de boel dan snel kapot. Ik denk dat ze liever daar rondlopen dan dat ze de hele dag in een stalletje staan waarbij alleen het hoofd naar buiten kan kijken... De paarden zijn superlief en inderdaad sommige hebben een gebrek maar daar houdt ze echt wel rekening mee. Ze heeft absoluut hart voor d'r paarden en ik denk dat er genoeg paarden in Nederland zijn die er misschien stukken luxer bij staan maar niet de liefde en aandacht krijgen die Joke haar paarden geeft.

We hebben er met z'n zevenen met veel plezier gereden en het is absoluut een aparte ervaring om op zulke grote lieve loebassen te rijden.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:44

Ik heb er vorige week voor het eerst gereden. En ik ben ook erg positief. Ik kon het niet laten om Joke te vragen naar het negatieve topic op Bokt. Zo heb ik ook haar kant van het verhaal uit 1e hand gekregen. Want ik vind t altijd fijn om verhalen van 2 kanten te horen. Ik zat overigens op Michael. En ik heb echt een super rit gehad. +:)+

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 11:33

Ik heb geboekt!
Donderdag en vrijdag gaan we!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:24

Ben heel benieuwd hoe je het vond.

Ik ben er in 2008 geweest en vond het erg leuk. Joke is een apart mens met een apart voor humor. Als je dat kan waarderen is het super maar sommige mensen hebben daar moeite mee en denken dan rare dingen als "in eigen wereldje leven ed" Ik vond haar een toffe vrouw met het hart op de juiste plaats.

De paarden zijn bijna allemaal met een gebruiksaanwijzing/handicap en meestal verteld ze een verhaal hoe welk paard bij haar is gekomen. Soms zitten er echt zielige tussen maar heb het idee dat ze bij haar wel een goed tehuis hebben.

Toen ik er was, was het buiten bijna 30 graden. Ik had een 3 uurs rit en zag er ongeveer zo uit: Onvangst met wat te drinken en uitleg over de paarden

Paarden uit de wei halen, poesten en zadelen

Opstijgen via een opstapje

ongeveer 2uur rijden, mochten zelf kiezen wie er voorop ging en in welke gang we reden, wel gaf ze tips als: Dit is wel een gaaf pad om te galloperen ed.

na 2 uur korte pauze met blikjes fris of water, ook de paarden kregen water (zoals gezegd, het was erg warm die dag)

nog een uur rijden met oa een paar keer een race voor wie wilde

uitstappen in de buitenbak, eventueel kunstjes doen of even op een ander paard uitstappen

na genieten met een drankje.

Bij mij vertelde Joke dat het geld voornamelijk bedoeld was voor de zorg van de paarden omdat ze er gehandicapte mensen gratis op wilde laten rijden maar weet niet of dit nog steed het geval is.

Ik heb het allemaal positief ervaren, maar is wel al een aantal jaar geleden. Laat je nog weten hoe het was?

nb: Ik heb begrepen dat ze nu meer paarden heeft (toen ik er heen ging maar 4) en is verhuisd dus over de nieuwe plek kan ik weinig zeggen.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 09-08-11 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:28

Ik heb wel een opzich leuke ervaring met de paarden maar het was totaal niet wat ik ervan verwachten. Ik heb dus ook niet de intentie om nog eens terug te gaan.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:05

AaronYve schreef:
Ik heb wel een opzich leuke ervaring met de paarden maar het was totaal niet wat ik ervan verwachten. Ik heb dus ook niet de intentie om nog eens terug te gaan.

ow wat jammer voor je. Wil je vertellen waarom het dan niet aan je verwachtingen voldeed? Ben wel nieuwsgierig ;)

dum_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:00

Hallo, ik wil toch ook nog even opkomen voor deze manier om een buitenrit te rijden.
Ik heb over de hele wereld buitenritten gereden (Tjechië, Oostenrijk, Belgie, Canada enz.)
En in Nederland meerdere maneges gehad (bijv. Bijnen in Putten, manege bakker en smid in Noordwijk enz enz).
Maar nog nooit heb ik iemand gezien die zo veel om de paarden gaf en er zo liefdevol en voorzichtig mee om ging. Van het uit de wei halen, tot het zadelen tot het op en afstappen alles.
Ja het was modderig, ja het was glad, ja het was nat, dat mocht de pret niet drukken.
Ja de paarden zijn groot, maar Joke waarschuwde ons ook waar nodig.
Ik heb ondanks het pis weer (wat de paarde duidelijk niet deerde) een geweldig rit gereden.
Het overlijden van een van de paarden (knorp) lag nog duidelijk op Joke haar geweten. Ze gaf ook aan niet snel meer een nieuwe shire meer te nemen omdat het verlies zo zwaar valt. Toch hoop ik dat ze voorlopig niet stopt want ik zou graag nog is terug gaan met mooi weer.
Alle paarden zagen en zo goed verzorgt uit en in goede gezondheid en dit voelde je ook toen je er op reed, ze hadden genoeg energie en waren geweldig ligt te rijden.
Nogmaals TOP!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:29

dum_my schreef:
Hallo, ik wil toch ook nog even opkomen voor deze manier om een buitenrit te rijden.
Ik heb over de hele wereld buitenritten gereden (Tjechië, Oostenrijk, Belgie, Canada enz.)
En in Nederland meerdere maneges gehad (bijv. Bijnen in Putten, manege bakker en smid in Noordwijk enz enz).
Maar nog nooit heb ik iemand gezien die zo veel om de paarden gaf en er zo liefdevol en voorzichtig mee om ging. Van het uit de wei halen, tot het zadelen tot het op en afstappen alles.
Ja het was modderig, ja het was glad, ja het was nat, dat mocht de pret niet drukken.
Ja de paarden zijn groot, maar Joke waarschuwde ons ook waar nodig.
Ik heb ondanks het pis weer (wat de paarde duidelijk niet deerde) een geweldig rit gereden.
Het overlijden van een van de paarden (knorp) lag nog duidelijk op Joke haar geweten. Ze gaf ook aan niet snel meer een nieuwe shire meer te nemen omdat het verlies zo zwaar valt. Toch hoop ik dat ze voorlopig niet stopt want ik zou graag nog is terug gaan met mooi weer.
Alle paarden zagen en zo goed verzorgt uit en in goede gezondheid en dit voelde je ook toen je er op reed, ze hadden genoeg energie en waren geweldig ligt te rijden.
Nogmaals TOP!

Je reageert op een topic uit 2011... Desalnietemin, fijjn dat je een fijne rit hebt gehad, ik ben in 2008 ofzo eens geweest. Wist niet dst Joke nog steeds shires had en er ritten mee deed.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:03

Wel heel oud topic. Heb er twee keer rit gereden. Het is de meest aardige iemand met hart voor dieren en geen haastige gedoe die je kan krijgen. Wel totaal anders dan een Manege als je dat verwacht.