betrouwbaarste, beste veearts omg. Voorne putten (ZH)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:08

tja, over iedereen is wel iets negatiefs te vertellen, maar het zijn ook maar mensen!

ik heb met Gerard hele goede ervaringen ,mijn appaloosa had vaak wat en altijd kwam hij gelijk
en ook op het laatst toen het fout was een goede keus om direct met spoed naar de kliniek te gaan

ook met mijn nieuwe paard die erge rare verschijnselen had zat hij er toch goed bij.

en ik heb een klik met Gerard en dat vind ik heel belangrijk.

maar het blijven mensen en die kunnen fouten maken :j

elibeest

Re: betrouwbaarste, beste veearts omg. Voorne putten (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:15

inderdaad, zoveel dierenartsen, zoveel verhalen/meningen. Wij hebben al ruim 20 jaar geen problemen met DAP VP. Maar wat voor de 1 goed werkt kan bij de ander anders zijn. Blijf altijd op je eigen gevoel afgaan, en probeer altijd te blijven communiceren met je DA. Jij bent de eigenaar, en de DA moet het vaak doen met de info die de eigenaar geeft en het plaatje dat hij ziet. Vaak als de info die van de eigenaar komt niet goed is kan hij of zij ook maar beperkt een diagnose stellen. En jammer maar helaas, ook DA zijn maar mensen en die maken ook fouten. Of een ander mooi gezegde, waar gehakt wordt, vallen spaanders.
Volmaakte mens, mens zonder fouten moet nog geboren worden. Of ben jij er 1?

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 13:26

Haha nee niemans is perfect . Tuurlijk maakt iedereen fouten, vooral met gecompliseerde dingen. Alleen ik heb het over de entingen en medicatie en blesures. De veearts moet wel weten wat hij voorschrijft en niet zomaar de eerste de beste, want een verkeerde medicatie kan al fataal zijn, daar hebben we er al 1 aan verloren! wat ik ook heb meegemaakt, een paard met een hoefzweertje liep niet meer zo makkelijk, de veearts heeft nooit in de hoef gekeken en kon niks vinden en paard liep kreupel en kreupeler, heeft hij geconstanteert dat er niks meer aan te doen was dus laat maar afmaken, gelukkig hebben deze mensen aan een second opinion gedacht. Die kleine grote fouten wil ik niet weer meemaken.
Laatst bijgewerkt door Tassie89 op 07-06-11 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:34

Ik heb ook als DA Gerard en niets meer als lof hier.
Voorheen ook DAP weleens gehad maar ik ben er niet over te spreken.
Gerard in samenwerking met mn hoefsmid gaat ook super. Vind ik ook erg belangrijk.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:50

Ik weet niet of er meerdere gerard's DA zijn in omg. Voorne Putten, wil alleen waarschuwen dat als je deze DA kiest (die vast en zeker goed zal zijn) je met hoefproblemen altijd de smid moet bellen en niet de DA of idg niet deze.

Heb zelf een horrorverhaal gehoord van een goede kennis die haar paard met een klein hoefprobleem heeft verloren door hem (totaal verkeerde diagnose en uiteindelijk was in de kliniek niets meer te redden) en mijn eigen vz-paard heeft ook een verkeerde behandeling gekregen bij een hoefzweer. Plus mij gewoon tegenover de eigenaar zwart maken omdat het mijn schuld was waardoor ik toendertijd met schaamte in mijn kop vroeg aan de hoefsmid wat het was. En na het horen van het verhaal wat de eigenaar tegen mij zei wat Gerard hun had verteld barstte de hoefsmid in lachen uit. Hij gaf me een uitleg en het was dus helemaal niet mijn schuld.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:54

Ik heb het in ieder geval over Gerard de Snaayer.

Ik bel mn DA niet eens voor een hoefzweer, daar is mn hoefsmid erg handig mee.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:02

iemand zwart maken wil ik niet en zeker niet op dit forum ,maar ik heb wel een verhaal over DAP Hellevoet
bij interesse via pm :D

Gerard heb ik in alle jaren geen klagen over, alleen over de rek waar je om moet zeuren :+
maar dat is bij ons nu geen punt meer ,dat is goed uitgesproken :j

en Hein Vollears wil weleens telang doorgaan met behandelen maar dat is mijn mening met 2 paarden van mij die ook ingeslapen zijn.
maar dat kan je positief of negatief zien :j
wel een goede DA :j

ik ben geen fan van Taco,ik heb niks met die man,maar hij is wel goed in hechten en bij bange paarden.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:20

Oh zwart maken wil ik ook niet hoor :) . Was wel even verbaasd om te lezen dat iedereen hier zo positief is, daarom weet ik ook niet of het zelfde gerard is (maar zo ja kan een waarschuwing geen kwaad). Toevallig heb ik daarmee 2 slechte ervaringen. Maar zo postten andere al eerder: iedere DA heeft zijn voor en tegens.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:27

daarom zeg ik over iedere DA is wel wat te zeggen, ik kan ondertussen ook van alle DA's hier op het eiland wel goede en slechte verhalen vertellen. Van super missers tot super goede dingen. Dat zul je altijd blijven houden. En wat voor de 1 niet werkt kan voor een ander super werken.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:51

Beetje off-topic misschien

Maar die ouwe Streefkerk, dat was pas een DA.. ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:58

odenxia schreef:

maar toch heeft hij mijn paard door laten lopen met een ernstige hoefzweer
hij zei gooi maar 2 weken op het land dan loopt hij weer goed

heb dag erna Prins gebeld en hij bleek een enorme hoefzweer te hebben die hij open gesneden heeft

maar met verstoppings koliek was hij weer super ,na 5 dgn parafinne erin gegooid te hebben kwam de mest eruit. *\o/*
hij was ook niet perfect ;)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:05

Haha daar heb je zeker gelijk in. Heb ook met hem alleen maar goede ervaringen gehad eigenlijk.
Zo heb je met allemaal voor en tegens.. Is maar net wat je eigen ervaring is denk ik.

Tassie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 15:10

Laten we voor elke kwaal een andere veearts nemen :D alleen de specialtiteiten gebruiken ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:15

Tassie89 schreef:
Laten we voor elke kwaal een andere veearts nemen :D alleen de specialtiteiten gebruiken ;)

:)) moet je wel alle telnr in je mobiel zetten en weten wie voor wat >;) :roll:

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:22

Hahaha.. Ja dat zou wat zijn zeg.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:59

odenxia schreef:

tot zijn vrouw overleed, daarna toen kwam hij niet eens meer voor een ernstige koliek aanval, motivatie was totaal weg denk ik.
Nee ik ben zelf het meest fan van Prins/van dijk, helaas beiden niet meer in de paarden.
Heb na van Dijk westerveld gehad en Taco, Taco was vroeger erg bang wat ik niet fijn vond met mijn neuroot. Evelien vind ik naast kundig ook erg menselijk wat fijn is en Anne heb ik pas kort maar doet het ook prima.

Agh het is inderdaad ook maar net waar je zelf vertrouwen en een goed gevoel bij hebt, dat is met hoefsmeden precies eender.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:08

VSW-->EA-GZ Diensten.