Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Juwelenschip schreef:Een duidelijk verhaal. Ik denk ook dat je met een vooropleiding tot 'gewone' coach beter kunt inschatten of iemand die voor paardencoaching komt eigenlijk al wel toe is aan werken met paarden. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen meer geholpen zijn met (eerst) gewoon gesprekken voordat ze naar de paarden gaan en zich dus weer op een ander gaan richten. Dan lijkt het me heel prettig als je als coach ook de gereedschappen hebt om het praatgedeelte te begeleiden, en door je studie met zoveel verschillende richtingen hebt kennisgemaakt dat je mensen ook kunt doorsturen in een beter passende richting.
Citaat:@hyperion Ik heb onlangs een grootschalig onderzoek gedaan naar paardondersteunde interventies in therapie, coaching en training.
Onderdeel daarvan was ook opleidingen. In de rapportage van mijn onderzoek vind je o.a. informatie over opleidingen, cursussen en trainingen.
Na 6 juni verstuur ik mijn rapportage van mijn onderzoek. Je kunt via mij een aanvraag doen om deze digitaal te ontvangen via het mailadres: onderzoekaaizoo@gmail.com
marahana schreef:Citaat:@hyperion Ik heb onlangs een grootschalig onderzoek gedaan naar paardondersteunde interventies in therapie, coaching en training.
Onderdeel daarvan was ook opleidingen. In de rapportage van mijn onderzoek vind je o.a. informatie over opleidingen, cursussen en trainingen.
Na 6 juni verstuur ik mijn rapportage van mijn onderzoek. Je kunt via mij een aanvraag doen om deze digitaal te ontvangen via het mailadres: onderzoekaaizoo@gmail.com
Ik ben ook geïnteresseerd in de paardenhulpverlening en de ontwikkelingen. Zou ik jouw document ook mogen lezen?
(Mijn email adres is: marahana@hotmail.com)
Groetjes, Marahana
Denk dat je je een beetje verkijkt op het belang van psychologische kennis bij coaching. antje_vip schreef:TS, ik weet niet of ik je nu helemaal verkeerd begrijp, maar je wilt mensen gaan coachen m.b.v. paarden, zonder een opleiding op gebied van psychologie o.i.d. Want dat gebied interesseert je niet. Als dit zo is kun je beter iets anders met paarden gaan doen. Coaching is misschien iets anders dan therapie, maar het zou handig zijn als je in beide gevallen over mensenkennis beschikt. Dat je enig idee hebt hoe mensen in elkaar zitten en op welke manieren je het best die mensen kan begeleiden.
Zoals al eerder gezegd; het paard is een HULPmiddel, het paard is niet de coach zelf waar jij een beetje bij staat te kijken.Denk dat je je een beetje verkijkt op het belang van psychologische kennis bij coaching.