Gezocht; weide voor een merrie met andere paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrizz

Re: Gezocht; weide voor een merrie met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 14:41

Ik kan niks vinden over die hypofyse of bijwerkingen.
Kom elke keer uit bij de ziekte van Cushing, Nou dat heeft ze niet hoor :P

Ik wil ook niet weg van deze stal omdat ik het in zekere zin wel belangrijk vind dat ze er mee in contact blijft. Alleen willen de mensen niet bij haar in de buurt komen, laat staan aanraken etc.
Iedereen is bang. En door dat gillen maakt ze het natuurlijk ook heel dramatisch ;)

Ik heb Petra laten komen om de mensen om me heen te helpen hoe er mee om te gaan en waar en wanneer op haar plek te zetten als ze te heffie word.
Alleen haken al die mensen af omdat ze te bang zijn. En ja, als het niet van jezelf is schuif je het lekker weg. Ik geef ze ook geen ongelijk.

Ik ben er ingegroeid in dit gedrag en weet niet beter. En zal ook wel moeten want anders kan ze geen kant meer op.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 15:21

Zolang ze zo blijft reageren en geen andere manieren leert, geen zekerheid krijgt en geen vertrouwen leert hebben, zal je tegen dezelfde problemen blijven aanlopen. ook mensen leren ermee om te gaan zal het probleem dat je merrie heeft niet oplossen. Hoe hard je ook probeert, in een situatie waar ze door verschillende mensen benaderd worden die individueel allemaal hun eigen reactie hebben op haar gedrag, ga je dit niet kunnen oplossen. Op pension staan is prima wanneer haar problemen aangepakt zijn, maar de aanpak ervan kun je niet of nauwelijks op een pension doen.

Kies ipv 24/7 weidegang voor een kleine besloten stal waar mensen rondlopen die ervaring hebben hiermee, die jou en je merrie kunnen helpen, zodat je straks weer op je eigen pensionstal kunt staan met een merrie die iedereen durft buiten te zetten. Daar doe je haar en jezelf waarschijnlijk meer plezier mee!