Stal doorstap?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xiu

Re: Stal doorstap?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:38

@ Miga: dat die haflinger toen bij jou gebokt heeft daar kunnen we niet omheen, het gekke is dat die inderdaad doodbraaf en betrouwbaar is. Hij is nu namelijk van kennisen van mij, dus ik hoor daar nog af en toe wat van. Een ultieme speelpony voor kinderen en een heel betrouwbaar dier voor een iets ouder volwassen persoon. Ik was er op die moment niet bij dus de precieze omstandigheden weet ik niet, maar dat bokken begrijp ik niet erg goed.

@ Babygirl: je veralgemeent de reacties van anderen om zelf een beeld te vormen over de stal, dat klopt niet echt hé... Voor recreatie wordt niet alles goedgekeurd. Paarden moeten nog steeds op de volte en moeten nog steeds door de buigproeven heenkomen. Is dat niet het geval dan mag je hem nog laten keuren als gewoon wandelpaard, dan is hij nog steeds afgekeurd.

@ Wendie: ik heb Silas zelf niet meer gekend, ik was daar toen al niet meer. Ik zie alleen van jou een heel leuk berichtje over hem op de website staan, en vervolgens lees ik dan hier hoe je de stal afbreekt. Dat komt vreemd over. Kan me alleen niet voorstellen dat IEDER paard wat je uit stal haalde wel een medisch gebrek had. Ik herinner me ook totaal geen paard met een tumor. Als dat het geval is, zou Melanie daar vast wel eens wat van gezegd hebben. Spijt mij zeer, maar dat geloof ik gewoon niet. Als een paard wormen heeft en onlangs ontwormd is, moeten die er ook wel uit hé... dan is het enigszins logisch dat je die ziet. Dat gebeurt hier ook wel eens. En als een paard echt onder zit, is één keer ontwormen vaak ook niet genoeg. Kan je echter moeilijk gelijk de dag erna opnieuw doen, niet? Er wordt daar altijd ontwormd als ze vermoeden dat een paard wormen heeft, en als er één handelaar is die ik ken die inderdaad haar paarden graag rond en gezond heeft, dan is het Melanie wel. Ik heb meermaals onder mijn voeten gekregen dat ik ze te weinig voerde, hoewel ik mijn eigen paarden zelfs niet eens zoveel zou geven, haha. Ik was er echter niet bij, over al dan niet kreupel zijn kan ik niet oordelen. 't Zou me alleen vreemd lijken moest ieder paard op dat moment kreupel lopen. Maar goed, nogmaals, ik liep daar toen al niet meer rond.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:07

Toen ik daar was zei Ik Niet dat dat beesie een tumor had maar mijn veearts, en daarnaast had ik nog een arts bij me en allebei zeiden ze aan de nek te zien dachten dat het een grotetumor was, dus ik dacht dat niet maar de dierenarts. Ik zoume gd niet weten, maar 2 artsen zegt wel heel wat he ;) Ook mijn zus heeft der paardje daarzo gekocht en was niet blij op de manier waarop het ging en wat er gezegt word. Ik zeg ook niet dat IEDER PAARD wat me aangeboden kreeg allemaal wat hadden amar wel de 1ste 4 ... zoals ik dus al zei. Heb ook nog bij andere paardjes gekeken, die wel goed en gezond waren dus ik zeg niet ALLE, maar wel de eerste 4. En ook nog is voor een belachelijk lage prijs. Dus dat zalvast welmee spelen.. een goed gekeurd paard dat goed gezond is en niks mankeerd word nietvoor een paar honderd euro verkocht..

secret01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:50

Staldoorstap??
vergeet het maar! Mijn broer kocht er een paard dat ik voor geen geld van de wereld zou willen hebben. het ging om een draver. Ze was zogezegd braaf ect. Ze knikt als ze in de stal staat afwisselend met weven en ze draait heel raar met haar tong. Kennisen van ons kochten er 2 friese paarden. Deze twee hadden na een paar weken hele rare, kale, etterende plekken en verkoudheden die bleven aanhouden. Volgens de veearts hadden ze deze gekke ziektes al lang, voordat ze de paarden hadden gekocht. het was besmettelijk dus kreeg een deel van de andere paarden op de manege het ook. Nu staan de friezen nog altijd appart op een weide(na een jaar of 2), om zeker te zijn dat ze niets kunnen doorgeven aan de andere (nog niet zieke) paarden.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 01:51

Xiu schreef:
@ Miga: dat die haflinger toen bij jou gebokt heeft daar kunnen we niet omheen, het gekke is dat die inderdaad doodbraaf en betrouwbaar is. Hij is nu namelijk van kennisen van mij, dus ik hoor daar nog af en toe wat van. Een ultieme speelpony voor kinderen en een heel betrouwbaar dier voor een iets ouder volwassen persoon. Ik was er op die moment niet bij dus de precieze omstandigheden weet ik niet, maar dat bokken begrijp ik niet erg goed.

@ Babygirl: je veralgemeent de reacties van anderen om zelf een beeld te vormen over de stal, dat klopt niet echt hé... Voor recreatie wordt niet alles goedgekeurd. Paarden moeten nog steeds op de volte en moeten nog steeds door de buigproeven heenkomen. Is dat niet het geval dan mag je hem nog laten keuren als gewoon wandelpaard, dan is hij nog steeds afgekeurd.

@ Wendie: ik heb Silas zelf niet meer gekend, ik was daar toen al niet meer. Ik zie alleen van jou een heel leuk berichtje over hem op de website staan, en vervolgens lees ik dan hier hoe je de stal afbreekt. Dat komt vreemd over. Kan me alleen niet voorstellen dat IEDER paard wat je uit stal haalde wel een medisch gebrek had. Ik herinner me ook totaal geen paard met een tumor. Als dat het geval is, zou Melanie daar vast wel eens wat van gezegd hebben. Spijt mij zeer, maar dat geloof ik gewoon niet. Als een paard wormen heeft en onlangs ontwormd is, moeten die er ook wel uit hé... dan is het enigszins logisch dat je die ziet. Dat gebeurt hier ook wel eens. En als een paard echt onder zit, is één keer ontwormen vaak ook niet genoeg. Kan je echter moeilijk gelijk de dag erna opnieuw doen, niet? Er wordt daar altijd ontwormd als ze vermoeden dat een paard wormen heeft, en als er één handelaar is die ik ken die inderdaad haar paarden graag rond en gezond heeft, dan is het Melanie wel. Ik heb meermaals onder mijn voeten gekregen dat ik ze te weinig voerde, hoewel ik mijn eigen paarden zelfs niet eens zoveel zou geven, haha. Ik was er echter niet bij, over al dan niet kreupel zijn kan ik niet oordelen. 't Zou me alleen vreemd lijken moest ieder paard op dat moment kreupel lopen. Maar goed, nogmaals, ik liep daar toen al niet meer rond.

bij deze wil ik wendie toch even steunen want ik ben bij de aankoop van silas aanwezig geweest. zo uit me hoofd heet die fjord met die mega dikke nek inga. die nek was echt alles behalve gezond. zelfs een leek kon zien dat dat geen gewone dikke nek was. arme dier had een mega grote schijf wat over haar halve hals liep/loopt onder haar manenkam van minimaal 20 tot 30 cm hoog! dus geloof het maar gewoon wel. heb het zelf gezien en mankeer echt niks aan mijn ogen! wormen zijn behorlijk snel uit de mest voor wat je zo met het blote oog kan zien. de half liep overduidelijk kreupel, geen twijfel over mogelijk!!! en hij was niet het enige paard dat niet goed liep.
de hoeven van silas waren duidelijk verwaarloosd wat de hoefsmit heeft bevestigd.
dat stukje op de site van doorstap is ten eerste niet door wendie zelf geplaatst maar door haar super enthousiaste moeder die totaal geen verstand van paarden had toen. ze rijd zelf totaal niet. ten tweede is dat berichtje geplaatst vlak nadat sil gekocht was. in eerste instantie dachten we nog dat sil moest wennen op de nieuwe stal en eigenaar en dat daar dus de problemen vandaan kwamen. al vrij snel werd echter duidelijk dat daar het probleem totaal niet lag. tuurlijk had wen proefgereden op doorstap wat ook niet helemaal lekker ging maar er lag dan ook een zadel op wat totaal niet paste! schoof aan alle kanten. dat gaf dus een vertekend beeld.
overigens komt mijn paard ook bij doorstap vandaan waar ook ik werd voorgelogen. wendie wist dit en heeft dus ook een veearts mee genomen om een miskoop te voorkomen. melanie loog bij mij bijvoorbeeld aan de oorzaak dat mijn paardje aan de schijt was. dat zu komen door een wormenkuur. dit blijkt dus niet waar te zijn want zijn darmen zijn beschadigd en hij kan niet tegen een hoop merken voer en tegen kuil. ook waren zijn hoeven minimaal een half jaar niet bekapt geweest. dat mijn paardje een gouden karakter heeft, heeft ze niet over gelogen. echter hij was geen beginners paard zoals zij dat zei. zijn stokmaat klopte ook niet met wat zij zei. scheelde ruim 5 cm.
toen ik mijn paardje ging kopen wist ik van de reputatie van doorstap en had ik ook iemand met verstand van zaken bij me. er was nog een meisje aan het proefrijden en die werd op een paard gezet die ver boven haar kunnen was. volgens melanie was ook dit paard zoooooooooo braaf. dat zegt ze werkelijk over elk paard. toen wen ging kijken voor haar paard zouden de fjorden merries ook goed en leuk te rijden zijn. die merrie is gekocht en weer terug gebracht omdat ze gewoon levens gevaarlijk bleek te zijn en de gene die hem daar kocht was absoluut niet onervaren.

mijn mening over doorstap is dat er af en toe hele leuke en goede paarden tussen staan maar neem zelf veearts etc mee en luister naar niks wat melanie zegt. ze l*lt maar wat. laat het paard nakijken en vorm je eigen mening over het karakter van het dier. dan kan je echt nog wel eens mazzel hebben daar.
(de laatste tijd komen er wel veel graadmagere slecht in de vacht zittende en kreupelen paarden op de filmpjes voorbij zetten met ruiters erop die niet kunnen rijden)

ik ben erg benieuwd in welke periode jij daar rond liep

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 02:01

happyhorse schreef:
Alweer een topic over stal doorstap, word er echt moe van. :z
Heb jarenlang bij stal doorstap gereden en heb er zelf ook meerdere paarden vandaan gehad.
Manege in de buurt heeft er ook schillende paarden er vandaan.

Mensen denken snel dat voor dubbeltje op de eerste rij zitten.
En als ze paard kopen dat ze er gelijk mee weg kunnen rijden.
Hou er rekening mee paard moet aan de ruiter wennen en omgekeerd dit kan soms wel paar maanden duren.

Verder wil mensen adviseren oordeel zelf, over elke stal gaan er zowel positieve als negatieve verhalen te ronden.
Helaas van sommige stallen meer negatief, maar komt mede ook doordat veel mensen geen verstand hebben van paarden.
Hier adviseer ik mocht je paard waar dan ook kopen, neem een deskundige persoon mee.
En laat het paard keuren eventueel door je eigen dierenarts.

Bij staldoorstap worden bijna alle paarden gekeurd en bloed afgenomen.
Paarden sederen word niet gedaan, want die stof word teruggevonden in het bloed.
De paarden staan in ruime stallen met voldoende schoon stro, worden 3x per week uitgemest.,
Hier kunne sommige stallen nog voorbeeld aan nemen ;)
Ook word alles op de site erbij vermeld en verteld!`
En zijn genoeg positieve ervaringen met stal doorstap zie nieuwe baas.

ik ben er 2 keer geweest en beide keren was er bijna geen enkel paard gekeurd!!! of zouden nou net precies heeeel toevallig de 2 paarden die ik er gekocht heb alleen niet gekeurd zijn en bloed af genomen????? oja, en de in totaal stuk of 10 paarden die we toen proef hebben gereden in die 2 keer plus de andere paarden die daar op dat moment op stal stonden waar we info over vroegen. rara waterfiets. echt grote onzin, er word duidelijk door melanie gezegt wanneer je daar als koper heen gaat dat je zelf op EIGEN KOSTEN kan laten keuren. ze laat de paarden daar geen eens naar de hoefsmit gaan laat staan dat ze keuringen gaat betalen. mijn paard was minimaal een half jaar niet bekapt geweest en had rotstraal en het paard van wen was ook minimaal 4 a 5 maanden niet bekapt geweest. hou nou toch op met die mooie praatjes. is altijd het zelfde liedje hier op bokt. iedereen die voor melanie gereden heeft verdedigd haar. ondertussen klopt er geen bal van wat ze vertellen. ik praat uit eigen ervaring!!!! laat dat duidelijk wezen. melanie heeft zelfs aan mij gevraagt of ik niet voor haar wil komen werken, zou dan over de in en verkoop van de paarden gaan.

en wat ik in mijn vorige bericht ben vergeten te zetten, op het moment dat je melanie confronteerd met haar eigen leugens krijg je totaal geen mails meer terug. enigste wanneer zij wel reageert is als er voor haar wat te halen valt.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:34

Usha2 schreef:
amanda1980 schreef:

ik ben er 2 keer geweest en beide keren was er bijna geen enkel paard gekeurd!!! of zouden nou net precies heeeel toevallig de 2 paarden die ik er gekocht heb alleen niet gekeurd zijn en bloed af genomen????? oja, en de in totaal stuk of 10 paarden die we toen proef hebben gereden in die 2 keer plus de andere paarden die daar op dat moment op stal stonden waar we info over vroegen. rara waterfiets. echt grote onzin, er word duidelijk door melanie gezegt wanneer je daar als koper heen gaat dat je zelf op EIGEN KOSTEN kan laten keuren. ze laat de paarden daar geen eens naar de hoefsmit gaan laat staan dat ze keuringen gaat betalen. mijn paard was minimaal een half jaar niet bekapt geweest en had rotstraal en het paard van wen was ook minimaal 4 a 5 maanden niet bekapt geweest. hou nou toch op met die mooie praatjes. is altijd het zelfde liedje hier op bokt. iedereen die voor melanie gereden heeft verdedigd haar. ondertussen klopt er geen bal van wat ze vertellen. ik praat uit eigen ervaring!!!! laat dat duidelijk wezen. melanie heeft zelfs aan mij gevraagt of ik niet voor haar wil komen werken, zou dan over de in en verkoop van de paarden gaan.

en wat ik in mijn vorige bericht ben vergeten te zetten, op het moment dat je melanie confronteerd met haar eigen leugens krijg je totaal geen mails meer terug. enigste wanneer zij wel reageert is als er voor haar wat te halen valt.

Hoho Amanda niet iedereen die daar gereden heeft verdedigd!! Helemaal niet! Kan ben zeggen dat redelijk wat verhalen kloppen, en andere ook weer niet.
Niet alle paarden mankeren er wat. Er zitten er altijd en overal minderen bij. Als je een paardje zoekt in Lagere prijs klassen kun je geen top paard verwachten. Als je een leuk 'gezond'paardje zoekt kijken dan gewoon op MP. LET OP heb het hier over de paarden die er komen en gaan. Over M ga ik geen woorden vuil maken, zonde van me tijd. Zit ik hier over een uur nog.

mooi dat blijkbaar niet elke werknemer het voor haar op neemt ;).
ik heb ook nergens gezegt dat je bij doorstap helemaal geen goeie paarden weg kan halen. wat ik wel beweer is dat veel van de paarden daar niet helemaal goed zijn en dat melanies verhaal nooit klopt. ik denk dat banshee (fjord ook hier op bokt) wel HET voorbeeld geeft dat er wel degelijk leuke paarden bij doostap vandaan te halen zijn. maar neem je eigen veearts mee en trek je eigen conclusies. wat melanie zegt, ene oor in andere uit. (met een beetje geluk word mijn cas de opvolger van banshee en ook hij komt bij doorstap vandaan :D )
feit blijft dat wendie geen woord overdreven of gelogen heeft over haar bevindingen bij doorstap!

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:56

Daar sluit ik me bij aan. Heb daar ook 2 fjorden dames gehaald paar jaar terug.
1 staat nu op een zorg boerderij en de andere is bij een gehandicapte jongen.
Hun waren ook goed. Er zit veel verschil in goed en goed. M is buiten de handel best een leuke en aardige vrouw. Kwa handel ect lagen we niet zo op 1 lijn en al helemaal neit kwa werk wijze en omgang met de paarden. Zelf heb ik wen haar paardje niet gekend. Dus durf er ook niet over te zeggen. Enkel ben ik vast niet de enige die er vooruit zal komen, maar denk tot nu toe wel de enige die durft. En met waarheid bereik je het meeste.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:25

Usha2 schreef:
Daar sluit ik me bij aan. Heb daar ook 2 fjorden dames gehaald paar jaar terug.
1 staat nu op een zorg boerderij en de andere is bij een gehandicapte jongen.
Hun waren ook goed. Er zit veel verschil in goed en goed. M is buiten de handel best een leuke en aardige vrouw. Kwa handel ect lagen we niet zo op 1 lijn en al helemaal neit kwa werk wijze en omgang met de paarden. Zelf heb ik wen haar paardje niet gekend. Dus durf er ook niet over te zeggen. Enkel ben ik vast niet de enige die er vooruit zal komen, maar denk tot nu toe wel de enige die durft. En met waarheid bereik je het meeste.

daa ben ik het mee eens. met de waarheid bereik je zeker het meest. alleen m ziet dat blijkbaar niet in. waarom durft verder niemand er voor uit te komen?
als je er 2 jaar geleden gewerkt hebt rond deze tijd dan heb je de mijne nog mee gemaakt. casper hermansen nakomeling van toern net 3 jaar.
Afbeelding
hij was en is echt een ongelofelijke schat. rechts van hem stond een giga dikke fjord en links stond/en shet/s. hij had en heeft een grote kale plek hoog op zijn achterbeen.
tot op de dag van vandaag weigert melanie te zeggen waar ze hem vandaan heeft

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:03

@ Amanda: inmiddels alweer 2 jaar geleden. Een goed jaar geleden ben ik wel nog eens een weekje teruggeweest. Ik zou ook gewoon weer regelmatiger daarheen gaan, ware het niet dat het voor mij dik anderhalf uur rijden is.
Fjord met dikke nek kan best, als ze té vet staan krijg je van die overdreven bulten erop. Bij ezels heet dat een vette nek, die valt dan ook om en dat is blijvend, bij paarden krijg je dat gelukkig wel nog grotendeels weg. Hierthuis staat er ook eentje die dat heel vaak heeft. Als we haar op de zomerweides zetten, is het iedere keer oppassen geblazen. Je ziet de bulten op haar nek groeien en voelt ze hard worden. Je moet haar echt goed in de gaten houden dan zodat ze zeker niet nog meer bijkomt, anders raakt ze bevangen. Nochtans geen Fjord, maar kruising Fries x draver, bij Fjorden zal je dat wel vaker tegenkomen.
Als wormen zo snel uit de mest zijn voor je ze kan zien, dan zijn jullie daar op een héél toevallig moment gekomen hé, vermits jullie ze dan toch ook gezien hebben? Spoelwormen, tja, daar kan je niet omheen als je die ziet en die blijf je ook nog wel een tijdje zien voor ze tussen het stro verdwijnen. Andere wormen zijn inderdaad moeilijker te zien.

Mel laat wel degelijk af en toe een smid komen. Hele leuke vent was dat trouwens. Alleen zal ze niet voor ieder dier een smid erbij halen, zeker niet voor dieren waarop ze weinig winst denkt te maken of diegene die gewoon goedkoop zijn. Bij mij worden doorgaans alle paarden voor verkoop gekapt en ingeënt, vind ik wel zo netjes tegenover het dier, maar bij mij is het ook maar een bijberoep en meer hobbymatig, ik ben niet afhankelijk van dat beetje winst wat ik maak. Keuren gebeurde vroeger veel meer dan nu zie ik wel. Maar eigenlijk begrijp ik wel waarom. Als ik hier door mijn veearts een paard laat keuren en er komen kopers kijken, moet het dier toch altijd weer herkeurd worden door hun eigen veearts. Tja, dan had ik die kosten niet moeten maken. En ook hier wordt er telkens weer geroepen "neem je eigen veearts mee", dus waarom zou Melanie dan nog de moeite doen. Ik liet vroeger álles keuren, nu worden ze alleen nog gekeurd vanaf een bepaalde vraagprijs omdat ik dan zelf zeker wil zijn dat ik een goed paard verkoop wat correct is. Ik ben daar toch ook al wat van afgestapt ondertussen... Bloed afnemen gebeurt bij Melanie bij iedere keuring die ze laat uitvoeren om achteraf betwisting van het resultaat tegen te kunnen gaan. Ik vind dat wel eerlijk eigenlijk, bij mij wordt er nooit bloed afgenomen maar mijn stal heeft dan ook zo geen negatieve naam, ik hoef niets te bewijzen tegenover mensen. Melanie moet dat wel, en 't helpt niet echt als er keer op keer weer moord en brand in een topic geschreeuwd wordt over die o zo slechte stal. Als een stal zó slecht is, verkoopt deze geen paarden meer en zit tot over z'n oren in de rechtzaken verwikkeld. Is dat het geval bij Doorstap? Nee, toch niet. Als je zoveel paarden verkoopt op jaarbasis als Melanie, dan is het logisch dat daar paarden tussen zitten die niet zijn waarvoor ze verkocht werden. Dat kan je niet vermijden, ook particulier kan dat jou overkomen. Persoonlijk ben ik al vaker opgelicht dan een particulier dan door een handelaar, van een handelaar neem je alles standaard al met een korreltje zout erbij, bij een particulier geloof je elk verhaal omdat je aanneemt dat ze het beste voorhebben met hun paard. Helaas niet dus.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:46

Xiu schreef:
@ Amanda: inmiddels alweer 2 jaar geleden. Een goed jaar geleden ben ik wel nog eens een weekje teruggeweest. Ik zou ook gewoon weer regelmatiger daarheen gaan, ware het niet dat het voor mij dik anderhalf uur rijden is.
Fjord met dikke nek kan best, als ze té vet staan krijg je van die overdreven bulten erop. Bij ezels heet dat een vette nek, die valt dan ook om en dat is blijvend, bij paarden krijg je dat gelukkig wel nog grotendeels weg. Hierthuis staat er ook eentje die dat heel vaak heeft. Als we haar op de zomerweides zetten, is het iedere keer oppassen geblazen. Je ziet de bulten op haar nek groeien en voelt ze hard worden. Je moet haar echt goed in de gaten houden dan zodat ze zeker niet nog meer bijkomt, anders raakt ze bevangen. Nochtans geen Fjord, maar kruising Fries x draver, bij Fjorden zal je dat wel vaker tegenkomen.

Dit was geen speknek nogmaals, ik had 2 veeartsen bij me en me zus, en 2 veeartsen beweren door te onderzoeken dat dit op zkker GEEN spek nek was, maar alles behalve dat. Zelf dachten hun aan een tumor omdat ze dit vaker hebben gezien. En los daarvan, ik heb contact met de eigenaar van dit beesje en heeft onderzoek gedaan, en het was ook een tumor.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 07:07

Xiu schreef:
Als wormen zo snel uit de mest zijn voor je ze kan zien, dan zijn jullie daar op een héél toevallig moment gekomen hé, vermits jullie ze dan toch ook gezien hebben? Spoelwormen, tja, daar kan je niet omheen als je die ziet en die blijf je ook nog wel een tijdje zien voor ze tussen het stro verdwijnen. Andere wormen zijn inderdaad moeilijker te zien.

Mel laat wel degelijk af en toe een smid komen. Hele leuke vent was dat trouwens. Alleen zal ze niet voor ieder dier een smid erbij halen, zeker niet voor dieren waarop ze weinig winst denkt te maken of diegene die gewoon goedkoop zijn. Bij mij worden doorgaans alle paarden voor verkoop gekapt en ingeënt, vind ik wel zo netjes tegenover het dier, maar bij mij is het ook maar een bijberoep en meer hobbymatig, ik ben niet afhankelijk van dat beetje winst wat ik maak. Keuren gebeurde vroeger veel meer dan nu zie ik wel. Maar eigenlijk begrijp ik wel waarom. Als ik hier door mijn veearts een paard laat keuren en er komen kopers kijken, moet het dier toch altijd weer herkeurd worden door hun eigen veearts. Tja, dan had ik die kosten niet moeten maken. En ook hier wordt er telkens weer geroepen "neem je eigen veearts mee", dus waarom zou Melanie dan nog de moeite doen. Ik liet vroeger álles keuren, nu worden ze alleen nog gekeurd vanaf een bepaalde vraagprijs omdat ik dan zelf zeker wil zijn dat ik een goed paard verkoop wat correct is. Ik ben daar toch ook al wat van afgestapt ondertussen... Bloed afnemen gebeurt bij Melanie bij iedere keuring die ze laat uitvoeren om achteraf betwisting van het resultaat tegen te kunnen gaan. Ik vind dat wel eerlijk eigenlijk, bij mij wordt er nooit bloed afgenomen maar mijn stal heeft dan ook zo geen negatieve naam, ik hoef niets te bewijzen tegenover mensen. Melanie moet dat wel, en 't helpt niet echt als er keer op keer weer moord en brand in een topic geschreeuwd wordt over die o zo slechte stal. Als een stal zó slecht is, verkoopt deze geen paarden meer en zit tot over z'n oren in de rechtzaken verwikkeld. Is dat het geval bij Doorstap? Nee, toch niet. Als je zoveel paarden verkoopt op jaarbasis als Melanie, dan is het logisch dat daar paarden tussen zitten die niet zijn waarvoor ze verkocht werden. Dat kan je niet vermijden, ook particulier kan dat jou overkomen. Persoonlijk ben ik al vaker opgelicht dan een particulier dan door een handelaar, van een handelaar neem je alles standaard al met een korreltje zout erbij, bij een particulier geloof je elk verhaal omdat je aanneemt dat ze het beste voorhebben met hun paard. Helaas niet dus.

hou toch op, over de hoefsmit. je kraamt echt onzin uit! ieder paard wat in jou bezit is moet je zorg voor dragen dus ook voor de hoefsmit. waar de fjorden voor te koop stonden ga ik hier niet openbaar neer zetten maar kan je zeggen dat DIK boven 2000 euro voor een fjord alles behalve goedkoop is. ik heb mijn paard niet voor de belachelijk hoge prijs gekocht die zij voor hem vroeg. heb 25 % van de verkoopprijs af gekregen (en dan had ze er nog winst op! wat nou weinig winst op de paarden). volgende dag belt ze me op of ik mijn net gekochte paard die daar nog stond niet nu al weer door wilde verkopen en met haar de winst wilde delen. ze kon er veel meer geld voor krijgen als wat ik er voor betaald had maar ze moest het doen met mijn onee, laat het uit je hoofd. ze maakt zat winst op die fjordjes en naar de smit is wel het minste wat ze zou moeten doen. kreupele paarden laat je ook niet dik een uur lopen door meiden die geen eens kunnen rijden. zo kan ik nog wel ff door gaan. zoals ik uit jou stukje begrijp ben jij zelf ook een handelaar en wel 1 die geen haar beter is als melanie. bah bah bah.

en waarom denk je dat doorstap al de 3de stalnaam is? omdat ze zo goed verkoopt? denk je dat zij nooit rechtzaken aan haar broek heeft gehad? waarom denk je dat ze veelal veel te magere, slecht in de vacht zittende paarden op de site heeft staan. omdat ze zulke goeie paarden verkoopt? hou nou toch op. ja ze heeft er AF EN TOE wat leuks tussen zitten. als je heel veel geluk hebt kan je er een leuk paardje kopen. maar dat is eerder een zelden als regelmaat. het over grote deel van haar dieren zijn NIET goed.

dat zij weigert om ook maar enige achtergrond info over een paard te geven is ronduit belachelijk. en dan heb ik het over de primaire info. komt het paard van een prive eigenaar, manege, heeft het paard op land gestaan, wat heeft het paard gelopen en ga zo maar op.
toen ik bij mijn paard ging kijern had hij de schijt. kwam door een wormenkuur zei ze. goed, kan gebeuren. ik was stapel verliefd geworden op het dier en kocht hem. ander halve week later kwam hij bij mij op stal, nog steeds aan de schijt en duidelijk ander halve week lang totaal niet afgespoten. hij heeft een kale plek op zijn achterbeen die tot bloedens toe uitgebeten was van alle diaree. zelfs de basis verzorging krijgen de paarden bij haar niet!
ze is verplicht om METeen goed functioneel halster te verkopen. hij kwam op stal aan met een halster met een hele grote scheur erin. zat nog aan 1 draadje vast en daarmee heeft hij ander half uur in de trailer gestaan onder weg naar mij toe!!!!! dat is vragen om ongelukken. 1 keer te hard trekken en dat halster had op de trailer gebroken en had hij los op de trailer gestaan! ik heb voor het uitladen al een nieuw halster om gedaan om hem iig fatsoenlijk de trailer af te kunnen krijgen zonder dat er een halster breekt.

moet ik nog ff door gaan boven op alles wat ik al verteld heb over mijn ervaringen met doorstap? hou nou toch op met haar verdedigen dat ze zo goed handel drijft. en dan aan mij vragen of ik niet voor haar wil gaan werken. nou no way dat ik voor zo iemand wil werken. ik zou de hele dag staan te stuiteren over haar gang van zaken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 07:45

Hou het aub netjes ;) met respect voor elkaar reacties! ik lees ondertussen nog steeds mee!!!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:25

Ik heb even globaal gelezen.

Maar mijn leasepony (pony in profiel) komt van staldoorstap vandaan.
Ontzettend lief dier is het. Heeft nu in meer dan 2 jaar 1x koliek gehad.
En nooit ergens last van.
En achtergekomen dat hij meer kan dan dat we eerst wisten.
Ook komen veel manegepony's bij ons van staldoorstap stuk voor stuk ontzettend leuke beesten.
En ja soms heeft er eentje wat.
Maar dat heb je toch ook bij een particulier!?
Lijkt mij althans. Ken ook pony's die van een particulier komen en onhandelbaar zijn.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:05

wat ik mij afvraag is of ze zo veranderd is in manier van doen in de bijna 10 jaar die er tussen zit dat ik daar was en nu. De paarden stonden er toen gewoon netjes bij, de dieren die ik gezien heb zagen er netjes uit.

Ik kon met poetsen en opzadelen ook gewoon mijn gang gaan, ze is toen ook niet voor gereden ben er direct zelf op gegaan.

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:22

Voor welke paardje had je daan dan willen gaan kijken Ruby?
Dat vind ik zo snel niet terug.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:27

Usha2, als ik het goed heb gaat het om de laaste merrie uit het rijtje dat op de site staat, die schimmel

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:53

trustHim schreef:
wat ik mij afvraag is of ze zo veranderd is in manier van doen in de bijna 10 jaar die er tussen zit dat ik daar was en nu. De paarden stonden er toen gewoon netjes bij, de dieren die ik gezien heb zagen er netjes uit.

Ik kon met poetsen en opzadelen ook gewoon mijn gang gaan, ze is toen ook niet voor gereden ben er direct zelf op gegaan.

Nee is niet veel verandert. Is aan de kijken wat ze willen, meteen zelf rijden of eerst gereden zien worden.
10 jaar geleden was de volgens mij nog samen met Toon.

@xClairex: Klopt bij Particulier kan het ook wat zijn, enkel krijg je dan meestal wel heel de geschiedenis te horen.
En dat is daar vaak de vraag.

Oke ken die schimmel niet, lijkt wat stugger met zijn achterhand, kan ook lijken op het filmpje.
Als je echt een leuk paardje vind en het kan wat zijn voor je, moet je er gewoon heen gaan.
Heb je meteen ook zelf de ervaring hoe het daar is. En misschien is het wel precies het paardje voor jou, en zou je die laten voorbij gaan door meningen en ervaringen van anderen.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:33

Ruby1995 schreef:
Hou het aub netjes ;) met respect voor elkaar reacties! ik lees ondertussen nog steeds mee!!!

Er worden hier naar ervaringen gevraagd, en die WORDEN gegeven. Zowel goede , maar ook slechte. er worden niet ALLEEN maar slechte paardjes verkocht.. hoor je niemand zeggen. Alleen dat er wel wat slechte tussen zitten.

Banchee is HET voorbeeld van de stal doorstap. Geweldig beesje is dat, waarmee de vorige eigenaar erg ver mee is gekomen! Er zitten weldegelijk goeie beesjes tussen. Maar OOK veel slechterte beesjes, en bij verkoop word je meer endeels voorgelogen dan dat je de waarheid te horen krijgt. over werkelijk ieder dier zegt ze dat de oo zo braaf is en bla bla bla.

Ik kwam daar voor een merrie, en daar werd over gezegt dat ze zooo braaf is en bereden, bla bla verhaal er achter aan. Ze pakte haar uit de wei en ging ze al alle kanten op!.. stilstaan kon ze niet. Wat nou oooo zo braaf? en ik zei dat tegen der: zo braaf is ze niet als je niet oppast schopt ze je kop der af :O .. waarop zei antwoorde: ze heeft der dagje gewoon niet. Oke kan ook gebeuren. Vroeg ik : zou ik een proef ritje mogen maken, waarop ik antwoord kreeg : ze is nog NIET BEREDEN! Terwijl ze eerst zei dat ze ook zo braaf was met rijden.

Ik bedoel te zeggen, dat je je niet moet laten om praten, miscchien was ik wel in een slechte week van de stal, waarbij op dat moment niet zo goeie paardjes zijn.. kan, maar heb contact met een aantal mensen die er toen ook waren om een paardje te kopen, en ook van hun krijg ik steeds wat te horen waarvan ik met open mond sta te kijken..

Enigste wat ik zeg, wees op je hoede, en trek je eigen conclussies, tis ten slotte een handelaar en wat ik al heb gemerkt is als je jezelf laat ompraten krijg je de wat ''mindere '' paardjes voor gekouwd krijgt, uit ervaring.

ik ben bij nog 2 handelaren geweest en die handelen toch wel heel anders, vertellen alles eerlijk ook als er wat is is met het beesje.. zo hoort het ook.

Als je kijkt naar de spotprijs paardjes bij doorstap.. schik ik me afentoe wezeloos, wat een magere beestjes zijn afentoedie spotprijs paardjes.. T zijn niet voor niets spotprijs paardjes denk ik dan zelf maar...

Maargoed eerlijkheid duurt het langst. Iedereen ze eigen mening, maar als je een toppic opend om te vragen naar ervaringen kijk ook naar de slechte ervaringen, en hou dit in je achterhoofd, voor je dalijk over een paar maanden mee gaat praten in deze toppic.. En dit bedoel ik niet lelijk hoor! :P Maar ik ben wel eerlijk over m'n ervaringen van doortap. Als je zoiets mee maakt, dan wil je anderen er wel voor waarschuwen, zodat je het weet, wat er OOK wat slechtere paardjes zijn.

Oke dat heb je ook bij andere stallen. Maar er is verschil tussen een goed en goed paard. En er is een verschil of je eerlijk bent of alleen maar aan geld denkt. ;)

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:59

Beste Amanda, hou je verwijten voor jezelf. Daarmee ga je een stap te ver, je kent mij niet, je kent mijn stal niet en aangezien er over mijn zaak nog nergens topics lopen kan je je zelfs daar niet op baseren om er een verhaaltje rond te verzinnen. Ik kijk wel uit. Je mag mij in stilte vergelijke met Melanie, doe wat je niet laten kan. Maar dit op bokt zetten zonder enige kennis zou eigenlijk neerkomen op laster en daarvoor kan ik je aanklagen. Nu laat ik dit zo, maar mij vergelijken met Melanie heeft geen enkel nut. Bij mij is het een uit de hand gelopen hobby, heel kleinschalig ook. Ik blijf Melanie verdedigen en blijf erbij dat er meer dan genoeg positieve zaken aan Doorstap zijn, maar behalve het feit dat we beiden winst proberen te maken op onze paarden, is er geen enkele overeenkomst tussen de manier van handelen. Dit is geen verwijt naar stal Doorstap toe, ik zeg niet dat ik hun manier fout vind, ik wil alleen maar zeggen dat ik er absoluut niet van hoef te leven en dat het mij ook absoluut niet uitmaakt of een paard hier nu maanden staat en ik er verlies op doe of niet. Zolang mijn bankrekening positief blijft, is het mij al allemaal goed. Hoe minder winst ik maak, hoe interessanter voor de belastingen en ondertussen heb ik er mijn plezier ook aan beleefd, ik heb nu eenmaal liever regelmatig een nieuw paard om me mee bezig te houden. DAT is de "filosofie" achter mijn stal. Ik rijd graag jonge paarden, graag veel verschillende paarden, graag nieuwe paarden. Alleen kan ik niet alles houden, en vanaf je enkele paarden per jaar verkoopt, ben je automatisch handelaar. Ik ga het niet riskeren om dat niet officiëel te doen, vandaar ook dat ik er een stal van gemaakt heb en gezorgd heb dat ik met alles in orde ben vooraleer daaraan te beginnen. Vergelijk dan zo iemand niet met mensen die hiervan moeten leven, want nogmaals, ik heb die paarden daar heus niet voor nodig. Ik ben in de eerste plaats doodgewoon postbode, de paarden komen er maar bij.

Let dus op je woorden vooraleer je mensen gaat aanvallen die voor jou volstrekt onbekend zijn. Ik meen het als ik zeg dat ik dat geen twee keer laat gebeuren, interpreteer die opmerking maar zoals je zelf wilt. Wanneer jij zaken wil verdraaien en zien zoals jij dénkt dat ze zijn, dan doe je dat maar. Hoe meer ik de reacties van jou en Wendie lees, hoe minder geloofwaardig jullie op mij overkomen. Ik ken de stal heel goed, en ik lees hier echt meerdere zaken die gewoon totaal niet opgaan voor Doorstap. Maar ga niet onnodig met modder gooien naar andere mensen als ze niet braafjes ja-knikken op alles wat jullie te zeggen hebben.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 17:05

Xiu schreef:
Beste Amanda, hou je verwijten voor jezelf. Daarmee ga je een stap te ver, je kent mij niet, je kent mijn stal niet en aangezien er over mijn zaak nog nergens topics lopen kan je je zelfs daar niet op baseren om er een verhaaltje rond te verzinnen. Ik kijk wel uit. Je mag mij in stilte vergelijke met Melanie, doe wat je niet laten kan. Maar dit op bokt zetten zonder enige kennis zou eigenlijk neerkomen op laster en daarvoor kan ik je aanklagen. Nu laat ik dit zo, maar mij vergelijken met Melanie heeft geen enkel nut. Bij mij is het een uit de hand gelopen hobby, heel kleinschalig ook. Ik blijf Melanie verdedigen en blijf erbij dat er meer dan genoeg positieve zaken aan Doorstap zijn, maar behalve het feit dat we beiden winst proberen te maken op onze paarden, is er geen enkele overeenkomst tussen de manier van handelen. Dit is geen verwijt naar stal Doorstap toe, ik zeg niet dat ik hun manier fout vind, ik wil alleen maar zeggen dat ik er absoluut niet van hoef te leven en dat het mij ook absoluut niet uitmaakt of een paard hier nu maanden staat en ik er verlies op doe of niet. Zolang mijn bankrekening positief blijft, is het mij al allemaal goed. Hoe minder winst ik maak, hoe interessanter voor de belastingen en ondertussen heb ik er mijn plezier ook aan beleefd, ik heb nu eenmaal liever regelmatig een nieuw paard om me mee bezig te houden. DAT is de "filosofie" achter mijn stal. Ik rijd graag jonge paarden, graag veel verschillende paarden, graag nieuwe paarden. Alleen kan ik niet alles houden, en vanaf je enkele paarden per jaar verkoopt, ben je automatisch handelaar. Ik ga het niet riskeren om dat niet officiëel te doen, vandaar ook dat ik er een stal van gemaakt heb en gezorgd heb dat ik met alles in orde ben vooraleer daaraan te beginnen. Vergelijk dan zo iemand niet met mensen die hiervan moeten leven, want nogmaals, ik heb die paarden daar heus niet voor nodig. Ik ben in de eerste plaats doodgewoon postbode, de paarden komen er maar bij.

Let dus op je woorden vooraleer je mensen gaat aanvallen die voor jou volstrekt onbekend zijn. Ik meen het als ik zeg dat ik dat geen twee keer laat gebeuren, interpreteer die opmerking maar zoals je zelf wilt. Wanneer jij zaken wil verdraaien en zien zoals jij dénkt dat ze zijn, dan doe je dat maar. Hoe meer ik de reacties van jou en Wendie lees, hoe minder geloofwaardig jullie op mij overkomen. Ik ken de stal heel goed, en ik lees hier echt meerdere zaken die gewoon totaal niet opgaan voor Doorstap. Maar ga niet onnodig met modder gooien naar andere mensen als ze niet braafjes ja-knikken op alles wat jullie te zeggen hebben.

Nou ik volg jou paardjes op het paarden spel en het ziet er ook zo ontzettend goed en vrij bij jou uit!!!!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:15

Toen ik voor mijn aller eerste keer bii een paard ging kijken waren we ook bik stal doorstap. Opzich vond ik dat de stallen er wel goed uit zagen! Toen zelf geholpen met poetsen en opzadelen en dat was ook goed. Toen werd ze eerst voor gereden en het paard kende alleen stap en galop, geen draf, tenminste dat was een beetje wat gehinkel. We hebben bedankt en weg gegaan. Ben er niet meer op geweest!

Dus nee, bij mij ook geen goede ervaring.

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:19

Hallo,

Waar gaat dit nu nog over?
Er word gevraagt na ervaringen over en met deze stal.
Nu worden het allemaal prive vendetas, das niet de bedoeling volgens mij....

En ook jij oordeelt nu over anderen Xiu. (niet aanvallend bedoelt.)
Dus laten we het gewoon bij de tropic houden en frustraties en andere zaken via PB doen ofzo.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:28

@Xiu
Jij begint ook met te melden dat Amanda niet de waarheid verteld over die dikke nek.
En ik neem aan dat een DA dat verschil echt wel weet te vertellen.

Daarnaast is mijn ervaring ook niet zo positief... ook omdat ik met mijn eigen DA geeneens verder het erf opkwam. Ik had dat nl. van te voren moeten melden dat ik mijn eigen DA mee nam.
Want nu werd zij voor het blok gezet?!

Tja voor welk blok?? Het was ook niet echt de bedoeling dat hij mee ging, het liep gewoon zo.
En dan nog, als zij zo netjes en eerlijk i moet dat helemaal niet uitmaken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:31

Wendie1992 schreef:
Enigste wat ik zeg, wees op je hoede, en trek je eigen conclussies, tis ten slotte een handelaar en wat ik al heb gemerkt is als je jezelf laat ompraten krijg je de wat ''mindere '' paardjes voor gekouwd krijgt, uit ervaring.

Wat zijn dit toch altijd een vervelende opmerkingen??
Waarom is iemand 'tenslotte' een handelaar? Je doet alsof zo iemand geen enkel ander werk kan krijgen en dan maar gaat handelen in paarden want je moet tenslotte ook eten...?
Voor iedereen die dit soort opmerkingen plaatst: heb je er ooit bij stilgestaan dat dergelijke stallen (handel/training/zadelmak) zijn begonnen door iemand die ooit ook gewoon puber was en gek van paarden? Wat is er mis met van je hobby je werk maken?
Waarom wordt er altijd zo naar gedaan over iedereen die proffesioneel in de paarden zit? Waarom is iemand die hobbymatig paarden traint of handelt helemaal geweldig (want die doet het niet voor het geld) maar zodra je zo groot wordt dat je maar eens naar de Kvk moet krijg je geen klant meer (want dan denk je niet meer aan het welzijn van het dier).
Als het aan bokt zou liggen tenminste, waarom moeten profs altijd zo afgekraakt worden?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:32

Ik heb zowel negatieve als positieve ervaringen met Doorstap.

Ben weleens met andere mensen meegeweest en zij kregen een paard voorgesteld die totaal anders bleek te zijn dan dat zij vertelden. Of kreupel liep en zij vonden dat er niks mee aan de hand was.

Maar heb er zelf wel een leuk en correct paard vandaan (inmiddels weer verkocht door missende klik), ze hebben geen woord verkeerd verteld over hem. Paard had een stalgebrek en hier waren ze ook gewoon eerlijk over, het bleek zelfs nog minder erg te zijn dan dat ze zeiden. :)