Zadelmaker?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:13

Dinopino schreef:
Eigenlijk zoek je een onafhankelijke zadelpasser die voor derden tweedehands zadels verkoopt en er zelf niets mee verdient om zo onafhankelijk te kunnen blijven. Die je dus puur voor het advies betaalt en niet voor de zadelkoop.

Nee, ik kan me voorstellen dat het zo over komt. Ik wil gewoon een kundig iemand en dat hij/zij zelf zadels verkoopt en zelfs een voorkeur heeft voor een bepaalt merk daar heb ik geen moeite mee maar er moet wel meer keus zijn dan bv 2 merken. En bij voorbaat komen erbij mij geen mensen in van divoza drunen en dat soort grote zaken. Die hebben naar mijn mening teveel een eigen agenda.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:33

jeeh de beste zadelmaker ....

ik denk dat iedereen die zadelmaker is zichzelf wel de allerbeste vindt
rare vraag ...

PartoutZ

Re: Zadelmaker?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:21

Er bestaan nooit rare vragen... Alleen rare antwoorden, irisdepony...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:24

WendyBZ schreef:
Country Mill is inderdaad een aanrader, Herman komt ook aan huis, maar dat kan ivm drukte soms nog wel even duren. Ik ben zelf daarom naar Harrie van de Bosch gegaan, die ook enorm goed bevalt: http://www.zadelmakerij-vdbosch.nl/ maar is waarschijnlijk voor jou wat uit de buurt, hij zit in Friesland namelijk.

Van die laatste ben ik ook heel erg tevreden tot nu toe. Vertelt ook eerlijk of het zadel aanpassen wat wordt of of er teveel aan geknutseld moet worden. Dankzij hem na een lange zoektocht een mooi passend zadel gevonden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:42

Ik denk dat Godfried dan perfect voor je is. Komt ook aan huis, weet niet tot hoever, maar hij woont redelijk bij mij in de buurt, en hij gaat ook altijd naar Anky, dat is volgens mij ook een beste rit voor hem. Hij heeft dus gewoon zijn bus vol met zadels liggen, kan passen, adviseren, kopen en verkopen, tweedehand en nieuw, en hij kan ook in de bus aanpassingen doen... :D

Hier in de regio zweren we allemaal al 20 jaar bij hem, en ook de betere ruiters maken graag van zijn diensten gebruik!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:14

Chaos schreef:
Ik denk dat Godfried dan perfect voor je is. Komt ook aan huis, weet niet tot hoever, maar hij woont redelijk bij mij in de buurt, en hij gaat ook altijd naar Anky, dat is volgens mij ook een beste rit voor hem. Hij heeft dus gewoon zijn bus vol met zadels liggen, kan passen, adviseren, kopen en verkopen, tweedehand en nieuw, en hij kan ook in de bus aanpassingen doen... :D

Hier in de regio zweren we allemaal al 20 jaar bij hem, en ook de betere ruiters maken graag van zijn diensten gebruik!

Oke dat klinkt inderdaad erg goed! Mag ik vragen in welke buurt jij woont :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:34

Ehm. Bij Arnhem in de buurt, Duiven.
Maar daar komt hij iig niet vandaan, maar kan me ook niet meer heugen waar hij nou wél woont. :+

Topske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:42

Hulsebos zadelmakerij ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:43

Chaos schreef:
Ehm. Bij Arnhem in de buurt, Duiven.
Maar daar komt hij iig niet vandaan, maar kan me ook niet meer heugen waar hij nou wél woont. :+

Haha oke ik zal hem gewoon eens bellen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:43

Raad ik af! Ik koop de Hulsebos zadels alleen via Godfried. Hulsebos heeft de meest kromme en scheve zadels gelevert, en dan moet je daar eens wat van zeggen! :7

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:44

Topske schreef:
Hulsebos zadelmakerij ;)

Hier zijn toch wel een pak slechte verhalen over te vinden. En heb er zelf ook een mindere ervaring mee gehad ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:45

Chaos schreef:
Raad ik af! Ik koop de Hulsebos zadels alleen via Godfried. Hulsebos heeft de meest kromme en scheve zadels gelevert, en dan moet je daar eens wat van zeggen! :7

Die ervaring heb ik ook en netjes blijven is er dan niet bij.

tjeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:47

Misschien zou je ook een kunnen kijken bij Edwin Ligtvoet in Wijchen...

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:52

Chaos schreef:

Ik hoor dat de bomen die hij gebruikt 1 laag minder hout hebben waardoor ze sneller scheef worden en veel flexibelere zijn.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 11:59

Van Rijs in Zevenhuizen, heb knap geld voor mijn 2e hands zadel terug gekregen die ik inruilde bij een nieuw zadel. Kijken niet om perse een nieuw zadel aan je te verkopen. Wanneer je wel een nieuw zadel neemt kijken ze echt naar onder welk zadel het paard het beste loopt of dit nou het duurste of goedkoopste zadel is. De zadels van beide paarden vond Rodinde erg goed liggen.

tess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:07

heej
ik weet toevallig een goede zadelmaker en iemand die het goed aanmeet
ik heb stage gelopen bij peter verhoeven in bakel, deze meet zadels en vermaakt ze dan zodat ze passen.
het is echt een aanrader.
maar mijn stage is nu voorbij loop nu stage bij k10 workingdogs.
groetjes

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:08

Ik heb zelf voor Ruitersportzaak De Heimolen in Wouw gekozen, na wat monedlinge rondvraag.
Ben ikzelf erg tevreden over, liet mij de keuze, luisterd goed wat je wel en niet wilt. Kwam bij mij aan stal (je kan ook daarheen) en bood me een goede service.
Ik heb nu een hele fijne 2de hands, (en een super nette..ziet er als nieuw uit) en mag een keer laten opvullen. Mocht ik/mijn paard aan een ander zadel toe zijn, kies ik achter elkaar weer voor De Heimolen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:46

Schangah schreef:
Chaos schreef:

Ik hoor dat de bomen die hij gebruikt 1 laag minder hout hebben waardoor ze sneller scheef worden en veel flexibelere zijn.

Nuh.. Daar geloof ik niet zo in, ik denk dat hij gewoon slecht werk levert en hoopt dat hij er mee wegkomt.
Ik vindt Hulsebos op zich een prettig zadel, maar wij kopen ze alleen tweedehands via Godfried, want hij knapt ze dan helemaal op. Heb er nu ook 2. :)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:56

HAR-->EA-GZ Diensten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:14

Met mijn zadel en paard ga ik naar Tom v/d Brink. Hij verkoopt zelf geen zadels maakt ze alleen passend. Hij kan je ook advies geven over welk zadel je zou moeten kopen en dat maakt hij dan passend.
Het is wel een eindje rijden voor jou en hij komt niet meer aan huis, te druk. Hij zit in Nijeveense Bovenboer dat is bij Meppel (Drenthe) in de buurt.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:45

Topske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:28

Hulsebos vind ik goed!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 13:32

Dat had ik al gehoort maar die gaat het niet worden ;)

Capricornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:50

Ik kan je Arie Boer aanraden, hij heeft weliswaar maar een merk in zijn assortiment (WOW) maar vult ook andere zadels op, ik vind hem altijd heel goed advies geven, en ook flink de tijd nemen om te kijken of het zadel goed bij ruiter en paard past.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:34

ik kan corry stroker ook aanraden!