Leuke pensionstal in Amsterdam en/of omstreken.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kylah

Re: Leuke pensionstal in Amsterdam en/of omstreken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:01

stal veldhuisen in nigtevecht.
5 minuten van weesp/diemen, prima stal en net nieuwe 20x60 bak.
Verder ga je meer richting nederhorst.
Ik zelf sta nog een stuk verder in Loosdrecht Stal Hilverzicht maar daar is het dan ook wel helemaal geweldig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:38

Blanket schreef:
Double R:
Pension box : €300
Pension container: €275

Pension prijzen zijn incl. 3 x kuil, 2 x hardvoer p.d. en uitmesten. Gebruik van faciliteiten als binnen- en buitenrijbaan(eb en vloed), paddocks, roundpenn en spuitplaatsen zijn uiteraard vrij.

Stapmolen per keer €1
Buitenzetten per maand €15

Zo, dat vind ik nog eens duur! -O-

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:44

Randstad hé, en zeker aan die kant van de stad. :)) In Noord en omstreken (Landsmeer, Broek in Waterland, Ransdorp etc.) is het een stuk goedkoper. :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:57

Ik dacht dat het bij ons duur (begint) te worden: ik woon ook in de Randstad en betaal voor een ponybox (2x3) 205 Euro in de maand. Dat is inclusief 2x daags hooi, 2x daags brok, 2 binnenbakken (20x40 en 20x60), 1 buitenbak (20x60), longeercirkel, stapmolen, spuitplaats en paddocks (slechts 2 stuks op 140 paarden...). Binnenkort verhuis ik naar een stal (ook in de Randstad), waar mijn pony meer los kan staan. Daar ga ik 170 Euro per maand betalen, maar heeft ze wel een stal van 4x6 (oftewel: het dubbele van wat ze nu heeft). ;)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:11

Voor de randstad is het goedkoop ken genoeg pensionstallen in de buurt waar je 300,- of 325,- per maand betaald voor alleen een buitenbak en waar je dus de afgelopen periode niets met je paard hebt kunnen doen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:26

ElCid schreef:
Ik heb zelf, in de tijd dat ik in Amsterdam en Zaandam woonde, o.a. bij Stal Taams http://taamshorses.com/_html/main.php?t ... ge=2&num=2 gestaan, beviel goed maar ik wilde meer buiten kunnen rijden.

hoeveel km wil jij dan om buiten te rijden?? want Taams ligt 5 van het twiske af..dus je kunt heel lang zoet zijn daar met buiten rijden..

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:32

Ik weet nog een leuke, goede en betaalbare stal net buiten Amsterdam.
Hij zit aan de Spaarndammerdijk nabij Halfweg. Midden in Spaarnwoude! Dus je kunt er nog mooi rijden ook.
Een jaar of vier terug kostte het er 's zomers 100,- en 's winters 200,-.
Geen idee of het nog zo is. Bokker Hilli staat er momenteel. Dus die zal je vragen wel kunnen beantwoorden via PB.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:39

Frozen schreef:
ElCid schreef:
Ik heb zelf, in de tijd dat ik in Amsterdam en Zaandam woonde, o.a. bij Stal Taams http://taamshorses.com/_html/main.php?t ... ge=2&num=2 gestaan, beviel goed maar ik wilde meer buiten kunnen rijden.

hoeveel km wil jij dan om buiten te rijden?? want Taams ligt 5 van het twiske af..dus je kunt heel lang zoet zijn daar met buiten rijden..

denk dat je een beetje in de war bent, ik heb daar jaren gestaan en bij Taams is het letterlijk het straatje over, de paardenbrug over en je bent in het Twiske dus binnen 50 meter sta je op het hoefpad in het twiske.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:02

Shenavallie schreef:
Ik dacht dat het bij ons duur (begint) te worden: ik woon ook in de Randstad en betaal voor een ponybox (2x3) 205 Euro in de maand. Dat is inclusief 2x daags hooi, 2x daags brok, 2 binnenbakken (20x40 en 20x60), 1 buitenbak (20x60), longeercirkel, stapmolen, spuitplaats en paddocks (slechts 2 stuks op 140 paarden...). Binnenkort verhuis ik naar een stal (ook in de Randstad), waar mijn pony meer los kan staan. Daar ga ik 170 Euro per maand betalen, maar heeft ze wel een stal van 4x6 (oftewel: het dubbele van wat ze nu heeft). ;)

Heb je geluk mee hoor! :j Naar welke stal ga je verhuizen?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:06

Trouwens mocht Oostzaan te doen zijn heb je ook nog http://stalzuidereind.nl :j Is goed bereikbaar met OV, dichtbij het Twiske en ze hebben zowel een binnen als buitenbak.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:15

Ik sta in muiden , Das ook niet zo super ver van amsterdam ,
We hebben een buitenbak , Stallingskosten zij 165 euro per maand excl vlas ,
je moet elkedag zelf even eten klaarzetten voor de volgende dag .
Zomers 24/7 naar buiten en s'winters in de paddock ongv 9 uurtjes per dag :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:51

Blanket schreef:
Shenavallie schreef:

Heb je geluk mee hoor! :j Naar welke stal ga je verhuizen?

Je hebt PB!

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:08

Blanket schreef:
Trouwens mocht Oostzaan te doen zijn heb je ook nog http://stalzuidereind.nl :j Is goed bereikbaar met OV, dichtbij het Twiske en ze hebben zowel een binnen als buitenbak.

Wat kost Zuidereind? Staat niets op de site.. En zetten ze de paarden voor je buiten?

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:09

Frank schreef:
Ik weet nog een leuke, goede en betaalbare stal net buiten Amsterdam.
Hij zit aan de Spaarndammerdijk nabij Halfweg. Midden in Spaarnwoude! Dus je kunt er nog mooi rijden ook.
Een jaar of vier terug kostte het er 's zomers 100,- en 's winters 200,-.
Geen idee of het nog zo is. Bokker Hilli staat er momenteel. Dus die zal je vragen wel kunnen beantwoorden via PB.

Die ga ik even opzoeken :)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:46

TS
Citaat:

Citaat:

Citaat:
denk dat je een beetje in de war bent, ik heb daar jaren gestaan en bij Taams is het letterlijk het straatje over, de paardenbrug over en je bent in het Twiske dus binnen 50 meter sta je op het hoefpad in het twiske.

Ik bedoelden ook 5 min..die min stond er niet :+

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:29

Iemand nog tips? Ik stap zo in de auto voor een rondje, Den Ilp, Landsmeer, Aalsmeer, Gaasperplas, etc!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:05

Zuidereind, prijzen liggen volgensmij rond de €200 :j Taams, is in de buurt van Zuidereind, absoluut de moeite waard om langs te rijden.

Via Marktplaats:
Nieuwe stal in Purmerland en een andere stal, ook in Purmerland.
En deze stal in Amstelveen.

Hopelijk vind je wat geschikts. :j Laat je ons wel even weten wat je van de stallen vond (evt. via PB)? :)

joeysgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:00

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:28

Inmiddels al wat gevonden? :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:10

Misschien is de eenhoorn in Diemen wat voor jou:
http://www.manegedeeenhoorn.nl
Kost €235 voor een pony en €307 voor een paard per maand :)
Dat is inclusief mesten, voeren, binnen en buiten zetten, gebruik van bak en stapmolen, ontwormen, inentingen en 1 les per week.
's Winters komen de paarden in de paddock en in de stapmolen, 's zomers staan ze 24/7 in het land.
Succes met het zoeken naar een stal!

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:05

Haha, nieuwsgierig Blanket?

Ik heb een rondje boven Amsterdam gedaan. Ilpendam, Monnickendam, Broek in Waterland, Landsmeer, Oostzaan.
Bij een aantal boeren aangebeld die pensionpaarden hadden, maar viel tegen. Veelal slecht onderhouden.
Bij Monnickendam zat wel iets leuks, alleen best ver met de bus.
In Oostzaan bij Pensionstal Zuideinde gekeken, zag er goed uit maar wel naast een electriciteitscentrale.. Boxhuur was 130 euro, excl stro, kuil en brok. Al met al komt het op 300 incl (is stro/kuil zo duur?!).
Maargoed, ze zaten vol.
In Landsmeer wel iets leuks gezien. Paarden worden elke dag binnen en buiten gezet, en er wordt zelfs voor je gemest. Alleen geen longeerkraal, maar ach, dat valt te overzien.

Volgend weekend rondje Stammerdijk en Amsterdamse Bos en dan maar een keuze maken!

Kievitshoeve is ook echt te ver, helaas. Ziet er erg goed uit (site)!

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:00

Blanket schreef:
Double R:
Pension box : €300
Pension container: €275

Pension prijzen zijn incl. 3 x kuil, 2 x hardvoer p.d. en uitmesten. Gebruik van faciliteiten als binnen- en buitenrijbaan(eb en vloed), paddocks, roundpenn en spuitplaatsen zijn uiteraard vrij.

Stapmolen per keer €1
Buitenzetten per maand €15

Prijzen zijn nu veranderd ;) Stal is nu een pensionstal, voor een paard is het nu €245,00, voer moet je zelf betalen, uitmesten en buitenzetten ook, maar daar kan je ook iemand voor betalen. Al met al zijn wij nu €300,00 kwijt aan een paard. (Dat is dus stalgeld, voer, uitmesten, buitenzetten, kuil is inbegrepen. En ook een keer in de maand voerbeurt.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:33

Weet je ook de prijzen voor een pony? :)

utahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:34

Heb je al eens bij stal Kelyna gekeken? Is in Aalsmeer.
Ze staan ook op Marktplaats nu.

comeclose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:46

Ik ben ook opzoek naar een stal in omegeving ouderkerk aan de amstel, abcoude, diemen. Met binnen plus buiten bak en weide en paddock.

Zeinstra, mange de eenhoorn, waveren, GVA, Bouwman ken ik allemaal ik zou graag nog wat andere stallen willen bezoeken.

Iemand suggesties??