manege in en rondom breda

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: manege in en rondom breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:43

@ Bowiebonanza. dat weet ik want heb bij haar op stal gestaan in Bavel. Stal de leeuwerik!

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:44

Blingh schreef:
@ Bowiebonanza. dat weet ik want heb bij haar op stal gestaan in Bavel. Stal de leeuwerik!

Leeuwerik, staan veel mensen die ik ken.
veel mensen gingen daar een i.v.m. weidegang volgensmij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:45

BowieBonanza schreef:
Blingh schreef:

veel mensen gingen daar een i.v.m. weidegang volgensmij

Ik heb er een jaar gestaan, sinds januari daar weg omdat ik verhuisd ben naar tilburg

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:46

Blingh schreef:

veel mensen gingen daar een i.v.m. weidegang volgensmij[/quote]

Ik heb er een jaar gestaan, sinds januari daar weg omdat ik verhuisd ben naar tilburg[/quote]

Ben er wel eens geweest, erg mooie stallen maar ik heb daar niet de gezelligheid van de manege, vooral omdat ik pas 13 ben, voor iemand van 20 tot en met whatever jaar is het daar heerlijk denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:49

Ik ben trouwens toendertijd ook wel op ponykamp geweest op de roosberg. Had toen een hele leuke pony (geen idee meer hoe ze heet) weet wel dat ze een nakomeling hadden van haar die ook in de lessen meeliep en volgens mij was dat een schimmel?

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 17:49

ik ben 30 en ben wel wat paarden gewend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:52

happyjess schreef:
ik ben 30 en ben wel wat paarden gewend

Ik vind de vijf eiken wel echt een aanrader ;)
Hoeveneind ken ik wel heb daar jaaaaren geleden gestaan met mij eerste pony maar toen was het nog geen manege, alleen pension.

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 17:53

nou maken jullie t me wel lastiger haha
ik zal eens op die site gaan kijken

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:53

Blingh schreef:
Ik ben trouwens toendertijd ook wel op ponykamp geweest op de roosberg. Had toen een hele leuke pony (geen idee meer hoe ze heet) weet wel dat ze een nakomeling hadden van haar die ook in de lessen meeliep en volgens mij was dat een schimmel?

Flicka bedoel je, heeft 3 veulens gehad, heavy, balou en shane, haar moeder mabel is al een tijd terug ingeslapen. flicka+kinders leven nog

oke, avondlessen zijn van Ton en je hebt dan de ochtendlessen. (Ook van Ton)
Zaterdag valt af, maandagavond? woensdagavond? of donderdagavond?
Dat is meer jouw leeftijd catagorie, donderdagavond is van Suzanne, daar leer je zeg maar iets meer qua dressuur dan van ton

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:55

Mabeltje ingeslapen? Daar heb ik toendertijd op gereden en mijn zusje op Flicka..

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 17:55

ja ik ben echt van het dressuur, lief dat je t zegt, dan zou ik idd voor de donderdagavond gaan
ow en ton vond ik vroeger als klein kind echt streng :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:57

happyjess schreef:
ja ik ben echt van het dressuur, lief dat je t zegt, dan zou ik idd voor de donderdagavond gaan

Ton heeft met ponykamp op mij ook wel veel indruk gemaakt moet ik zeggen :o

Seth gaf toen nog les en Angel..

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:57

Wat leuk, toevallig ben ik ook aan het kijken voor een leuke manege. Mijn vriend gaat het proberen. Hij is door mij met paarden in contact gekomen en wil graag les hebben.
Ik ben bij Manege de Roosberg geweest en die is wel duurder, maar ik vind het belangrijk dat er goed les gegeven wordt, dus we gaan het binnenkort proberen daar.
Succes met je zoektocht.

ps ik vind trouwens dat er maar weinig maneges zijn die een goede website hebben waar je info kan vinden en foto's kan zien. Dit doe ik toch als eerste voordat ik ergens langs ga.

gr Christel

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:59

Blingh schreef:
Mabeltje ingeslapen? Daar heb ik toendertijd op gereden en mijn zusje op Flicka..

Ja, helaas wel vond het altijd een knappe pony

Citaat:

Ton is wel redelijk streng alleen hij word met de jaren onduidelijker :o
Ik versta nooit wat hij zegt namelijk :Y)
Dan zou ik als ik jouw was voor donderdagavond, 8 tot 9 of 9 tot 10 gaan, 7 tot 8 is meer 13 t/m 18 ofzo

Seth geeft af en toe les als er iemand ziek is. wie is angel? ken ik niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:00

Angel gaf toendertijd ook les. Ik weet dat ze nu bij de silverlinde TTeam cursussen geeft en mijn aller-allereerste staleigenaresse had les van haar..

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:01

Blingh schreef:
Angel gaf toendertijd ook les. Ik weet dat ze nu bij de silverlinde TTeam cursussen geeft en mijn aller-allereerste staleigenaresse had les van haar..

Nooit gekend, ik rijd pas 7 jaar (Ben bijna 14)

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:02

happyjess schreef:
aahhh die nicolai, schattig

Afbeelding

Nicolai nu <3

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:03

Stal sintels is een hele goede, je krijgt een vast paard en dat vond ik toen belangrijk.

De roosberg, oei dat is lang geleden, daar heb ik gereden in de tijd dat Seth daar stage liep voor Deurne.

Hippisch centrum ben ik ooit begonnen, maar dat is nog veeeel langer geleden dan de roosberg.

Dit zijn de manege's waar ik gereden heb, Stal sintels is me het beste bevallen, echt een hele fijne plek waar er gezocht wordt naar passende en leuke combinatie's.

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 19:13

christel82 schreef:
Wat leuk, toevallig ben ik ook aan het kijken voor een leuke manege. Mijn vriend gaat het proberen. Hij is door mij met paarden in contact gekomen en wil graag les hebben.
Ik ben bij Manege de Roosberg geweest en die is wel duurder, maar ik vind het belangrijk dat er goed les gegeven wordt, dus we gaan het binnenkort proberen daar.
Succes met je zoektocht.

ps ik vind trouwens dat er maar weinig maneges zijn die een goede website hebben waar je info kan vinden en foto's kan zien. Dit doe ik toch als eerste voordat ik ergens langs ga.

gr Christel

idd, erg onduidelijke sites
en wat leuk dat je vriend ook mee gaat

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 19:14

ik heb altijd gereden bij stalhouderij het fjordenpaard, echt zo naar mn zin gehad. ponykamp, buitenritten, en alle dagen die je kon daar naar toe met je vriendinnen om de fjordjes te verzorgen, echt een toptijd was dat

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:20

Je hebt ook nog Manege Buitenhorst in Oosteind,maar is ook te ver voor je denk ik?

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 08:40

ja dat is ook iets te ver.
ik ga vd week maar eens maneges bezoeken om te kijken hoe het is!

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:45

happyjess schreef:

Vandaag is er een Onderlinge Wedstrijd op de Roosberg (Ik rijd zelf ook mee)
Volgende week is het zaterdagavond seniroen wedstrijd volgensmij (Vandaag junioren)
en volgende weed zondag onderlinge wedstrijd springen.

happyjess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 11:52

BowieBonanza schreef:
happyjess schreef:

Vandaag is er een Onderlinge Wedstrijd op de Roosberg (Ik rijd zelf ook mee)
Volgende week is het zaterdagavond seniroen wedstrijd volgensmij (Vandaag junioren)
en volgende weed zondag onderlinge wedstrijd springen.

hee dat is leuk, dan zie je meteen veel, dank je

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:24

Ik rijd ook op de roosberg, en vind het echt een aanrader. Ik heb op sintels gereden alleen daar was ik niet zo'n fan van om zo maar te zeggen. Op hoeve galderzicht ben ik begonnen als meisje van zes dus dat was een beetje ponyhobbelen daar kan ik dus niet zoveel over zeggen.

Ik heb net zoals annabel mijn paard op de roosberg staan. Het dure van de lessen valt in mijn ogen reuze mee. En de sticker rijke mensen manege klopt niet (meer), er lopen wel wat mensen met geld alleen deze mensen zijn erg aardig.

Ik raad je aan eens een kijkje te komen nemen en eventueel op de donderdagavond een proeflesje mee te pakken. Dan krijg je les van suzanne zij geeft je erg goed dressuurmatige aanwijzingen. Ik rijd in de les van 8 tot 9 en ben dik tevreden over haar manier van lesgeven.

Ik vind het ook erg goed dat de roosberg realistisch is naar de paarden. Ze laten de dieren in hun waarde en laten ze zo vaak als mogelijk op de wei (zeker in de zomer) anders gaan ze 's ochtends los in de binnenbak

Succes met je keuze!