Goede Zadelmaker/ Zadelpasservice?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 06:53

Hier wel een tevreden klant van de Divoza passervice! :D . Ik heb mijn zadel in 2008 via de Divoza zadelpasservice gekocht, en had Timmo de Vries (zo heet ie geloof ik?). Prima man, prima informatief en prima service!

Zadel is nu in "onderhoud" (jaarlijkse check-up en eventueel corrigeren) bij www.passendzadel.nl.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:25

Ik heb 2 goed bekende zadelmakers bij mijn paard gehad, maar niets anders dan problemen met mijn zadel en dus paard gehad.
Bij mijn vorige paard had ik een dure Passier Optimum, maar ook daarbij niets anders dan problemen gehad bij 2 bekende zadelmakers.

Nu heb ik een zadelmaker van MSFC erbij gehad. In plaats van een zadel te passen op het oog, wordt je paard volledig opgemeten en wordt er een soort van mal van de schoft gemaakt. Verder wordt er gekeken naar je paard in beweging en wordt er gekeken naar jou als ruiter.
In plaats van 10 minuten zadels passen, houdt iemand van MSFC zich 1 tot 1.5 uur bezig met alleen maar het bekijken en meten van je paard. Het zadels passen is daar nog niet bij inberekend qua tijd.

Mijn zadel is in bestelling, maar ik rijd nu met een tijdelijk leenzadel. (Een thorrowgood waar de juiste boom in is gezet).
Ik zit overigens bij http://www.oldehietmoat.nl/ (Irma Wormgoor), maar er zijn natuurlijk meer MSFC zadelmakers.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:27

happyhorseadvies.nl ook MSFC

Myfairytale

Re: Goede Zadelmaker/ Zadelpasservice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:37

Domme vraag miss, maar bij de meeste namen die ik voorbij heb zien komen, kun je niet eerst zadels passen toch? Die nemen dan een hoop zadels mee, gaan dan naar je paard kijken en beginnen dan toch met passen? Ik wil ze nl ook graag ff rijdend uit proberen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:39

Arno neemt er ook een aantal mee waar je mee kunt rijden, om de verschillen aan te voelen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:41

Ik mocht gewoon proefrijden met de zadels van de Olde Hietmoat. Ik zou geen zadel kopen zonder er eerst op te rijden.
Bij anderen weet ik 't niet. Mijn KN heb ik 2e hands gekocht van John Kool, daar mocht ik gewoon mee rijden (2 weken proef).
Mijn Passier komt uit Duitsland, daar mocht ik ook mee rijden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:43

Ik lees hier meerdere positieve verhalen, dat is fijn. Hulsebos zit wel bij mij in de buurt, maar hoor ik wisselende verhalen over?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:46

Ik heb ook goed ervaringen Met Godfried van de verlichte zit. Hij is zeer bekwaam in zijn vak! Het is niet voor niets dat hij ook bij de topruiters van Nederland vaste zadelmaker is.

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:47

Arno Brandt! Hele goede service en hij zorgt er echt voor dat het zadel voor jou en het paard super ligt. Je kan zoals al is gezegd zadels inruilen, hij heeft 2e hands zadels en je kan proberen zoveel je wilt.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:49

tweespan is heel goed!
die is ook bij mij geweest!
zij zitten in boornbergum geloof ik..

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:49

ik zou NIET naar Divoza gaan.
Ben zelf 1 van die topics starters daarover, die kan je vast nog wel vinden. Onderbouwing genoeg lijkt me. Daarnaast ook slechte ervaringen bij een stalgenoot.

WEL ben ik keer op keer, al bijna 10 jaar tevreden met de Hollander in Klarenbeek. Beetje ouderwetse man maar heeft er veel verstand van. Daar mag je een zadel ook op proef mee krijgen. Heeft ook heel veel 2e handse zadels. Voor een telnummer moet je even pb-en, of je vind hem ook wel in het telefoonboek.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:51

Ik zou ook Ninon Schutte aanraden.
http://www.zadelatelier.nl/
Zij neemt echt ruim de tijd voor je. Ik heb mijn zadel straks bijna een jaar en ben er super tevreden over.
Zij reist het hele land door.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:54

Myfairytale schreef:
Ik lees hier meerdere positieve verhalen, dat is fijn. Hulsebos zit wel bij mij in de buurt, maar hoor ik wisselende verhalen over?

Precies, daarom zou ik naar Ninon gaan.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 10:13

Ik laat denk ik 2 verschillende komen, dan kijken wie er het beste bevalt. Ben nl zó bang om ruggen kapot te rijden!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:24

ik zou iig voor een msfc gaan, die hebben er echt verstand van..

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:32

Mijn paard is toen met een leenzadel van hun al zo veranderd in het lopen onder het zadel.
Mijn oude zadel paste gewoon niet, terwijl het daarvoor pas door 2 zadelmakers is nagekeken.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:41

Snowylover,dat heb ik nu ook. rijd ook nog steeds met een leenzadel en daar loopt ie al tig keer beter onder dan m'n (fijne) KN die ook door 2 zadelmakers nagekeken is.
Ben dan ook benieuwd hoe hij loopt als ik m'n nieuwe zadel binnen heb.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 10:54

Ik weet dat een passend zadel héél erg belangrijk is, en gelukkig kan ik het nog wel enigzins zien of iets past of niet, maar die finetuning doet het hem. Daarom laat ik er liever 2 komen met goede ervaringen, dan 1 goedkope.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:30

Ik heb goeie ervaringen met Helen van happyhorseadvies.nl je kunt gewoon al rijdend de zadels zelf ook uitproberen. Goed advies :D
De Hollander ga ik altijd heen voor mijn tuig. Fijne man, wel chaotisch, maar zeker een man met verstand van zaken!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:00

@ Boemel: Idd, wat een verschil. Ninon heeft laatst mijn zadel weer nagekeken en was zeer tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:04

Ik heb goede ervaringen met Herman van Country Mill uit Nijkerk, en ook met Ferdinand van http://www.dezadelmaker.nl

Beiden laten je ook rijden met meerdere zadels :j

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:06

HAR-->EA-GZ Diensten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:08

Rianne_ schreef:
Donderdag komt Harrie van den Bosch bij mij langs. Maar goed, hij woont in Friesland dus ik weet niet of je daar echt iets aan hebt. Hoor in ieder geval erg veel goeie dingen over hem.. :)

Harry van den Bosch? Dat is echt de laatste die nog aan een zadel komt hier!!! Heb zelf meerdere malen en op meerdere punten ondervonden dat de heer van den Bosch niet geschikt is voor zadels.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:17

De zadels die aangemeten worden door Herman de Bunt mag je ook gewoon mee proefrijden.

MSFC is een mooi labeltje om allemaal zoveel mogelijk hetzelfde product te kunnen verkopen. Het zegt niets over de kwaliteit van een zadelmaker (en in de meeste gevallen is het slechts een zadelpasser), maar alleen over het feit dat hij/zij die opleiding gevolgd heeft. Ik heb er in ieder geval geen goede ervaringen mee.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:18

Hallo TS,

Ik ben zelf ook op zoek naar een ander zadel en ook ik zag door de bomen het bos niet meer. Heb door alle positieve ervaringen van Bokt en wat persoonlijke ervaringen bij mij uit de buurt voor een Arno Brandt zadel gekozen. Morgen komt hij langs om te passen en aan te meten. Mijn Anatomica kan ik inruilen en als het goed is heeft hij ook een "leen" zadel voor me zodat ik in de tussentijd kan rijden. Ben benieuwd... :)