Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) je verkoopt je paard bijv. aan hun voor 1000, hun rijden hem eventueel door mits nodig, onderhouden hem tot hij een nieuw onderkomen heeft, en dan denk ik toch wel dat de handelaar een minimale winst van om en nabij de 500 euro zal willen maken... Assiej schreef:hoe je het wend of keert, handelaren willen er winst op maken. Wat dat betreft zitten ze dus inderdaad letterlijk in de handel (zoals verwacht) je verkoopt je paard bijv. aan hun voor 1000, hun rijden hem eventueel door mits nodig, onderhouden hem tot hij een nieuw onderkomen heeft, en dan denk ik toch wel dat de handelaar een minimale winst van om en nabij de 500 euro zal willen maken...
Dus als je inderdaad een bepaald bedrag voor het paard terug wilt zien kun je het beter particulier aanpakken. Daar heb je geen tussenpersoon die er zijn brood mee moet verdienen, en weet je ook gelijk bij wat voor soort mensen hij terecht komt (wat zonder enige twijfel mijn keuze zou zijn).
Als je hem echt niet verkocht krijgt, is leasen misschien nog een optie. Ik weet de reden niet waarom het paard zo snel verkocht moet worden, maar leasen tot een bepaalde periode kan bijv. een uitkomst zijn als er voor studie een half jaar naar het buitenland gevlogen moet worden.
succes ermee in ieder geval!