Gezocht: Het allerbeste rusthuis dat er is.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 08:31

Verslag nr. 1:

Ik ben gisteren bij rusthuis Jakari in Lopik wezen kijken. Het zag er goed uit!
Nette stallen, paarden allemaal een naambordje, paddock met in het midden een grote hooiruif, en heeeeeel veel weiland. De paarden zagen er allemaal goed en gezond uit.
Niet zulke grote groepjes en rustig.

Het gaat m voor mij niet worden, want ik vind het te ver. Het was voor mij een uur rijden. 2 uur rijden om me paard te bezoeken vind ik te.

branco

Re: Gezocht: Het allerbeste rusthuis dat er is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:25

Bij welke ga je nog meer kijken?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:34

Ik volg dit even met heel veel belangstelling. Wij hebben wegens emigratie (gezondheidsredenen) ons tweespan te koop (zie advertentie in onderschrift).

Een van de paarden, Janssen, is echter al 19 jaar en als ik hem vanmorgen weer heerlijk in de wei zag liggen in de zon, vraag ik me af of we hem niet veel meer plezier doen met een rusthuis. En dan liefst een waar hij zomer en winter buiten kan. Op dit moment toont iemand interesse voor Whisper alleen en dan ga je weer piekeren ...

Ik heb al zo vaak gekeken op de website van www.equinepensions.com in Frankrijk. Het ligt op onze route naar de Costa Blanca waar we zelf willen gaan wonen, dus we zouden hem er regelmatig kunnen opzoeken.

Is iemand hier bekend met dit rusthuis? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen, maar kan op Internet niks vinden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:58

MoniqueT schreef:
Ik heb al zo vaak gekeken op de website van http://www.equinepensions.com in Frankrijk. Het ligt op onze route naar de Costa Blanca waar we zelf willen gaan wonen, dus we zouden hem er regelmatig kunnen opzoeken.

Is iemand hier bekend met dit rusthuis? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen, maar kan op Internet niks vinden.

Die link zegt me niets, maar ik heb wel naar onderstaande stal gekeken in de vogesen voor 1 van mijn veulens en die is echt helemaal TOP! Ik kon er uiteindelijk zelf niet terrect aangezien ze enkel merrieveulens hadden dat jaar en ik een hengst maar ze hadden een aantal pensioen en gedumpte paarden staan en die hebben het echt hemels daar. Ik weet natuurlijk niet of het op je route is, maar kijk zelf maar even.
http://www.pferdepension-vogesen.de/front_content.php

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:04

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb meteen gekeken op de website, ziet er super uit, maar is wel erg ver uit de richting.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:06

MoniqueT schreef:
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb meteen gekeken op de website, ziet er super uit, maar is wel erg ver uit de richting.

Ach, ik heb een paard in een rusthuis in Friesland staan en woon zelf in Basel, dus dat afstand gedoe heb ik maar gewoon opgegeven :D
Belangrijkste vind ik dat ik me geen zorgen hoef te maken als ik maar een paar keer per jaar kom kijken en goed op de hoogte gehouden wordt. In het begin wilde ik nog iedere vrije minuut langs, maar op den duur leg je het naast je neer en voelt het paard gewoon niet meer als je eigen paard.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:13

Ik geloof je absoluut hoor, ook over dat afstand nemen.

Maar ik zou toch heel graag ervaringen horen van mensen over dat andere Franse rusthuis. Er heeft een tijdje geleden een artikel over in Bit gestaan, toen was mijn belangstelling al gewekt.

Als we zelf in Spanje wonen en er toch op 30 km afstand langs komen als we een paar keer per jaar in Nederland moeten zijn, vind ikd at toch wel een hele prettige optie. Ik zou hem best toch nog eens een knuffel willen gaan geven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:17

MoniqueT schreef:
Als we zelf in Spanje wonen en er toch op 30 km afstand langs komen als we een paar keer per jaar in Nederland moeten zijn, vind ikd at toch wel een hele prettige optie. Ik zou hem best toch nog eens een knuffel willen gaan geven.

Kan ik me ook goed voorstellen.
Misschien kun je een tuigpaarden fokker of menner benaderen, die hebben ook wat meer relaties voor een eventuele verkoop. Vooral in het buitenland is veel vraag naar Nederlandse tuigpaarden maar dat vind je zelf niet zo makkelijk denk ik.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:18

lianne__ schreef:
eveline_B schreef:
In de buurt van Emmen zit een supergoed rusthuis.
http://www.drentsrusthuisvoorpaarden.nl
Het paard van Tijgertje86 staat daar ook. Je kan haar vast een pb sturen als je meer informatie wil http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... le&u=41900

Ik woon hier dicht bij in de buurt. Ik ken de eigenaren hiervan ook.
Het is daar heel erg goed. De zorg is prima daar

Ik heb ook zeer goede ervaring met dit rusthuis én met hun hoefsmid. Voordat mijn paard naar dit rusthuis ging werd ze door andere mensen verzorgd die alleen jammer genoeg haar hoeven zwaar verwaarloosd hadden. Wij brachten haar in het weekend, maar de hoefsmid kwam meteen om haar te bekappen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:30

Ik heb inderdaad in het topic gelezen dat dit een fijn rusthuis is. Maar dat is voor ons helemaal totaal uit de richting. We zitten dan weer veel dichter bij Lopik bijvoorbeeld.

Maar ik ben nu echt even specifiek geïnteresseerd in Frankrijk, vanwege het zachte klimaat. We gaan zelf voor de zon naar Spanje en ik weet hoe lekker warmte kan zijn voor een ouder paard.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:12

Misschien kun je je paarden nu even tijdelijk onderbrengen bij een dergelijk pension in nederland zodat je dan je handen vrij hebt om beter te zoeken naar een blijvend huisje voor ze in Frankrijk (?).
Dan kun je ook eerst even rustig je verhuizing regelen en stallen bekijken voordat je je zorgen hoeft te maken over de plaatsing van je paard. Voor vervoer kan ik je trouwens Potijk van harte aanbevelen. Die heeft nu 2x een veulen en 2x een paard voor me vervoerd en die kwamen stuk voor stuk zeer goed uit de wagen en de veulens waren ook na de lange reis weer eenvoudiug te laden wat betekend dat ze het dus al prettig hebben ervaren. De zijn tevens een van de gunstigsten in prijs.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:12

We redden het nu thuis ook nog wel hoor, gelukkig. Zolang onze zoon niet fulltime werkt, vangen we het met elkaar op. Het zomerseizoen is wat dat betreft veel makkelijker natuurlijk, ze lopen nu al van 8 tot 8 in de wei.

Wij gaan zelf in mei naar Spanje (ook ter oriëntatie hoor, we zijn nog niet aan verhuizen toe) en gaan dan bij Equine Pensions kijken.

Dank je wel voor je tip over het vervoer. Ik denk ook dat een vrachtwagen prettiger is dan een trailer misschien, op zo'n afstand? We hebben zelf een zware bus en een goede trailer (met camera) en manlief doet het rustig zelf, maar het is zeker het overwegen waard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 06:40

Ts hoe gaat het met de zoektocht al meer bevindinen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:00

Ik weet een geweldig paardenrusthuis, bij Eline. Maar ik weet dus het adres niet. Eline zit ook op bokt, alhoewel niet zo vaak. Ze zit in Drente. Paarden hebben meer dan voldoende weide en stalling in groepsverband.

PB anders Fox4u even voor de adresgegevens.

Ik zou er mijn paarden i.i.g. rustig en vol vertrouwen naar toe brengen als ze op leeftijd zijn.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:07

http://www.anna-hoeve.nl/

dit rusthuis kan ik je echt aanraden!
het ligt in rockanje, de paarden gaan in de zomer de hele dag in verschillende groepen de wei op.. in de winter iets minder.. maar komen ze ook heerlijk buiten! de mensen hebben verstand van paarden! en ook niet onbelangrijk: de stallen zijn eigenlijk altijd schoon!

ik weet wel waar ik mijn paard zou brengen als ik een paard zou hebben ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:08

Wij zijn gisteren bij Equine Pensions in Frankrijk geweest. Ik heb er een lang verhaal over geschreven op mijn blog: http://blog.nieuwenoord.nl/?p=1178 . Er staan ook wat foto's op.

Wij vonden het er helemaal super voor de paarden en willen Janssen daar dan ook gaan brengen. Maar eerst zoeken we een goed tehuis voor onze pas 7-jarige Whisper, zodat ze gelijk weg kunnen.

We hebben trouwens nog overlegd over het vervoer, maar ook zij halen met de trailer de paarden uit Nederland en dat gaat prima. We gaan Janssen dus zelf wegbrengen op zijn eigen vertrouwde trailer als het zover is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:35

Goed om te horen!
Veel succes met de verhuizing en met de verkoop van Whisper.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:37

Ha, inmiddels hebben we nog beter nieuws! De eigenaresse van Equine Pensions zocht voor zichzelf een leuk recreatiepaard wat ze ook kan gaan gebruiken om les mee te gaan geven.

Zij vond het geen probleem dat Whisper onder het zadel praktisch nog groen is en een krampenbeen heeft. Oplossing: Janssen gaat in betaald pension daar en Whisper gaat mee voor Jane. Zo blijven mijn kerels samen.

Ik ben er dolgelukkig mee als zie ik enorm op tegen het afscheid, volgende week zondag al. We brengen ze wel zelf weg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:50

+:)+

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:57

Ik weet niet of stompetoren ( bij alkmaar ) te ver voor je is ?
Een officieel rust huis is het niet.. maar er staat al jaren een vast koppel waar eigenlijk niet mee gereden wordt.
de dieren staan daar puur als knuffel en tut dieren.

In de zomermaanden staan ze dag en nacht op het land voor 100 euro.
En in de wintermaanden is het geloof in incl uitmesten ( 3 x per week) 185 euro. wij mesten zelf uit en de andere dagen strooit de vrouw ze op.
Ze staan dus altijd vreselijk netjes en schoon.
Mijn pony is peesgevoelig staat dus vaak met blessure's had mij geen beter plekje voor hem kunnen wensen.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:00

het is mischien wel wat veder maar wat dacht je van www.dirks-horses.nl?
paarden hebben heerlijke ruimte bijna hele dagen op het land. en gewoon snachts op stal.
ruime stallen en je bent er altijd welkom ,. en ik help er heel veel

mag ik trouwens zo nieuwsgierig zijn naar welk rusthuis je haar hebt gestuurd toen die tijd?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:02

ik ken equi pensions niet............. weet je zeker dat het betrouwbaar is en niet een marialva in schaapskleren?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:25

KiWiKo schreef:
ik ken equi pensions niet............. weet je zeker dat het betrouwbaar is en niet een marialva in schaapskleren?

Ik denk van niet. Er is onlangs een prima artikel over verschenen in BIT, waardoor onze aandacht naar hun stal werd getrokken. Een gerenommeerde stal als Stal van Silfhout beveelt de stal aan op hun website. Bovendien worden er gedegen contracten getekend.

In het contract staat o.a. dat er een maandelijkse update van alle paarden komt. We zijn er persoonlijk gaan kijken, hebben kennis gemaakt en de paarden gezien. Het voelt goed. Waar krijg je 100 procent garantie en wie kan je die geven?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:27

helemaal super!!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:30

Dank je ;-)

Het ligt ook heel dicht op onze route naar onze toekomstige woning in Spanje, dus we zullen zeer regelmatig even gaan knuffelen.

Het is een internationaal gezelschap paarden daar, waaronder diverse Nederlandse paarden, maar ook paarden uit België, Duitsland, Zwitersland, Engeland en zelfs Dubai.