Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:36

itsmi: daar doen we het ook voor he <3
hehe,

ok dus de een zegt wel van rijs, de ander niet. Tja 19 april is een beetje laat, aangezien het zadel gewoon niet lekker ligt.
De ruitershop en Mr. ed ga ik dan nog evn bekijken/bellen etc, heel erg bedankt iig :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 07:11

die van de Ruitersport Harmelen is een enorm grote oplichter, wij zijn gewoon 1000 euro lichter gemaakt.
Maar goed ga niet erover praten zo.

Zijn eigen personeel vond het zo erg voor ons, dat ze ons gewoon gratis sokken mee gingen geven enzo :Y) }>

Angela66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:39

Zorro's zadelservice...www.zorzas.nl
Zij is MSFC gediplomeerd zadelpasser.
Heel tevreden over,dit in tegenstelling tot Mr. Ed.(zadel slecht gevuld,vol bobbels en keihard,bovendien was het zadel scheef en dat heeft hij nooit gezien)

Celiien

Re: Zadelpasservice? Ervaringen(zuidholland)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 19:45

ik denk dat ik maar ga kijken of van rijs morgen terugbelt, anders zelf even terugbellen. Hoor van elke maker goede en slechte verhalen, ik denk dat je er gewoon zelf achter moet komen :) ?

in ieder geval heel erg bedankt voor de tips :) !

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:06

Ja, ieder heeft zo zijn eigen ervaringen.. Van Rijs kan pas 18/19 april.. (zei hij tegen mij vorige week)..

Ruitershop Harmelen kan de volgende dag nog komen!

Je moet doen wat je zelf goed lijkt! Zoveel mensen, zoveel ervaringen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:11

Een zadelmaker (ster) met verstand van zaken is Ninon Schutte :j
http://www.zadelatelier.nl
Ik vind haar qua prijs ook heel redelijk met opvullen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 20:12

18/19 april :o
dat gaat hem voor mij niet worden.. denk ik

heb net gekeken naar die in delft, en naar zadelatelier zal ik ook even gaan kijken :)
morgen dan maar even van rijs bellen..

Perditha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:14

Van Rijs heeft het erg druk. Ook ik kon pas midden April een afspraak krijgen. Door deze reden ben ik naar een ander gegaan. Ik vond ze wel erg vriendelijk en ik kon een zeer eerlijke prijs voor mijn oude zadel krijgen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 23:15

Zodra van rijs idd geen plek heeft(gezegd binnen 2 weken een afspraak te hebben)B gaan we er sowieso een klacht tegen indienen, en zorzas bellen :))
thanks everyone!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:43

Ik ben ook op zoek naar een zadel en zadelpasservice. Wil een tweedehands zadel tussen de 400-500 euro omdat de pony nog jong is en er toch uit zal groeien. Vervelend is alleen dat de meeste bedrijven niet langs komen met een tweedehands zadel, of ze komen met een tweehands zadel vanaf een waarde van 500. Zo vervelend, ik kan nu niet rijden, want het huidige zadel ligt gewoon echt te slecht. :n Ik ben nu een beetje door mijn opties heen.

santana67

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:54

De zadelmaker van mister ed (peter poot) hele goede ervaringen
mee is twee keer geweest voor het zelfde zadel omdat het naar de eerste keer nog niet helemaal goed was was de tweede keer gratis.Kan eventueel zijn nr naar je mailen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:46

Girl In The Mirror schreef:
Ik ben ook op zoek naar een zadel en zadelpasservice. Wil een tweedehands zadel tussen de 400-500 euro omdat de pony nog jong is en er toch uit zal groeien. Vervelend is alleen dat de meeste bedrijven niet langs komen met een tweedehands zadel, of ze komen met een tweehands zadel vanaf een waarde van 500. Zo vervelend, ik kan nu niet rijden, want het huidige zadel ligt gewoon echt te slecht. :n Ik ben nu een beetje door mijn opties heen.

Ook ik wilde een low-budget zadel, en ruitershop harmelen komt wel langs voor zadels onder de 500 euro. Hij vraagt dan wel 50 euro extra vergoeding, omdat het zo'n goedkoop zadel is, maar bij mij heeft hij dat zelfs niet berekend....

Ik kan je hem echt aanraden!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:11

itsmi schreef:
Ook ik wilde een low-budget zadel, en ruitershop harmelen komt wel langs voor zadels onder de 500 euro. Hij vraagt dan wel 50 euro extra vergoeding, omdat het zo'n goedkoop zadel is, maar bij mij heeft hij dat zelfs niet berekend....

Ja, daar had ik al even gekeken. Ik zie trouwens geen tarieven voor zadelpasservice of de voorwaarden op de site. Kun jij me wat vertellen over de tarieven en voorwaarden?
Ze zitten wel 60 km van mijn locatie af, weet ook niet of dat een issue is.
Ik ben niet echt kapot van het aanbod op hun site. Ik wil geen Kieffer, Wintec of een vaag merk/zadelmarkt. En ik wil 17", daar staat ook al bijna niets van bij. Maar ik kan ze wel vragen of ze toevallig nog wat hebben liggen dat er niet op staat.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:24

Wow, Divoza heeft pas eind april tijd, oh my... Maar ik wil heel graag hun huismerken passen omdat die goed betaalbaar zijn. Echt balen, want ik heb een kortingsbon liggen van 20%, maar die is maar geldig tot 7 april... Op een zadel zou dat heel veel schelen. :\

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:28

itsmi schreef:

Ja, daar had ik al even gekeken. Ik zie trouwens geen tarieven voor zadelpasservice of de voorwaarden op de site. Kun jij me wat vertellen over de tarieven en voorwaarden?
Ze zitten wel 60 km van mijn locatie af, weet ook niet of dat een issue is.
Ik ben niet echt kapot van het aanbod op hun site. Ik wil geen Kieffer, Wintec of een vaag merk/zadelmarkt. En ik wil 17", daar staat ook al bijna niets van bij. Maar ik kan ze wel vragen of ze toevallig nog wat hebben liggen dat er niet op staat.

Ik denk dat je ze het beste even kunt bellen, voor mij hoefden ze maar 15 minuutjes te rijden, ze hebben dus heel geen reiskosten berekend, ook geen extra kosten omdat het een zadel voor onder de 500 euro is. Ze zijn dus niet zo moeilijk.

Hij zei wel dat hij inderdaad niet veel 2e hands onder de 500 euro had liggen.. Dus er moet er toevallig net bij zitten..

Als ik jou was, zou ik harmelen even bellen, dan kunnen zij je meer vertellen over de tarieven en of er nog meerdere zadels zijn. Misschien hebben ze nog wel wat liggen, dat nog niet op de site staat ofzo...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:29

itsmi schreef:
Ik wilde een nieuw zadel voor m'n paard, en heb van Rijs gebeld. Die kon pas 19 april ergens! En het was een chagarijnig typje die ik aan de telefoon had. Ook ligt een zadel bij een vriendin haar paard niet echt goed, ook al zegt van Rijs van wel en heeft hij het al meerdere malen aangepast. 80% van de mensen zegt ook dat het zadel niet goed ligt.

Ik heb ook nog ruitershop in Harmelen gebeld, en die kon meteen de volgende dag (vandaag!) al komen! Hij was ook heel aardig en goede service! Ze zijn ook relaxt qua prijs, doen niet moeilijk. Het is een echte aanrader! én ik mag 'm over 3 maanden gratis op laten vullen, komt hij kijken of het zadel nog goed ligt zeg maar en waarscijnlijk moet die dan aan de voorkant iets opgevuld worden, dat doet hij dan gratis... Extra service ;)

Hier de site:
http://www.ruitershop.com/

Was trouwens ook best een leuke jongen :')

De 1e opvulbeurt is bij Van Rijs ook gratis ;) Je krijgt trouwens mensen uit de winkel aan de telefoon bij Van Rijs, niet de zadelmakers zelf.

Hier alleen maar positieve reactie over Van Rijs, huidige zadel een hele tijd op proef gehad om te kijken of paard echt beter ermee liep.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:30

itsmi schreef:
Ja, ieder heeft zo zijn eigen ervaringen.. Van Rijs kan pas 18/19 april.. (zei hij tegen mij vorige week)..

Ruitershop Harmelen kan de volgende dag nog komen!

Je moet doen wat je zelf goed lijkt! Zoveel mensen, zoveel ervaringen.

Ligt er ook aan in welke hoek je zit. Hij plant het zo dat hij niet 50 km van de ene naar de andere klant hoeft te rijden.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:36

MyWishMax schreef:
De 1e opvulbeurt is bij Van Rijs ook gratis ;) Je krijgt trouwens mensen uit de winkel aan de telefoon bij Van Rijs, niet de zadelmakers zelf.

Hier alleen maar positieve reactie over Van Rijs, huidige zadel een hele tijd op proef gehad om te kijken of paard echt beter ermee liep.

Ik weet dat je mensen uit de winkel aan de telefoon krijgt, heb van rijs zelf ook een keer laten komen. Maar dan kunnen ze je nog wel vriendelijk te woord staan ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:39

Dat is waar. :j Ligt er ook heel erg aan wie je aan de telefoon krijgt :j

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:25

Gisteren zag ik de zadelpasservice van Drunens ruiterhuis bij ons. (Ik sta op de hoge Devel in Zwijndrecht.)
http://www.drunensruiterhuis.nl/
Verder hoor ik hele goede verhalen over Fryso. Die dus niet alleen speciaal voor friezen zijn zoals ik dacht ;)

Zit wel een prijskaartje aan geloof ik.. Kon zo even snel geen website vinden. Ik geloof ook dat ze uit friesland kwamen (!) maar ze kwamen dus wel naar Zwijndrecht..

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:45

Over Drunens Ruiterhuis heb ik al zóveel slechte verhalen gehoord, ze verkopen je heel vaak een zadel met een te smalle boom. Ook op Bokt heb ik al veel klachten erover gelezen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:04

Over Drunens Ruiterhuis heb ik al zóveel slechte verhalen gehoord, ze verkopen je heel vaak een zadel met een te smalle boom. Ook op Bokt heb ik al veel klachten erover gelezen.

Yes, heb twee paarden met rugklachten gehad, allebei de zadels kwamen van bovenstaande firma.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:31

Schangah schreef:

Yes, heb twee paarden met rugklachten gehad, allebei de zadels kwamen van bovenstaande firma.

Hier idem dito |( .
Het tweespan is hele goeie service, de fryso zadels zijn er v.a. 1550.- en kunnen idd ook op niet friesen zeg maar :D.

naatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:21

interhippique.nl en wilderingzadels.nl zijn beide 2 goede internet shops. Ze komen ook langs met zadels om te passen! Bij interhippique is de voor rijkosten 50 euro en bij wildering 25 euro. Ze hebben leuke zadels tussen de 200 en 400 euro! zeker de moeite waard!!