Gezocht: Paarden met zichtbare gebreken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:37

Anoniem schreef:
de mijne heeft drukplekjes en X benen achter (ik weet niet of je dat als een welzijn's probleem bestempeld) maar in princiepe ben je welkom..

Super, dankjewel. Ik ga over een week even kijken hoe ik het beste langs zoveel mogelijk mensen kan reizen met OV in een korte tijd ;)
Je hoort van me!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:19

FromNorway schreef:
Mensen.

Het gaat er hier niet om dat er posters komen met plaatjes waarbij staat dat "dit paard verwaarloosd wordt". Het gaat erom dat mensen problemen leren zien, ook mensen die geen verstand hebben van paarden..

Wat je gaat krijgen met het informeren van mensen die geen verstand hebben van paarden, is dat ze om de haverklap de dierenbescherming gaan bellen omdat ze denken iets te zien, of denken te kunnen beoordelen dat dingen niet kunnen. Zo slaat de hele campagne van de Dierenbescherming "Dit is Pablo, Pablo heeft 4000 vierkante meter tot zijn beschikking, maar Pablo is eenzaam want Pablo heeft geen vriendje" de plank compleet mis. Want er word even voorbij gegaan aan het feit waarom Pablo misschien bewust alleen staat...
Alle Natural gehouden Shetjes op een schraal landje (omdat ze anders hoefbevangen raken) zorgen er al voor dat de Dierenbescherming overuren draait, en geen tijd of mankracht vrij kan maken om op dit plekken en momenten in te grijpen waar dat ECHT nodig is.

En over het effect van de campagne "Weet goed wat je doet als je een paard ontmoet" maar te zwijgen. Degene die het echt aangaat, die weten niet wat ze doen, of ze weten het wel maar reageren er niet naar. Het is toch o zo grappig om een ruiter van zijn paard af te zien vallen na een schrikreactie...:r

En nee, dit gedrag ga je de wereld niet uithelpen door een voorlichtingscampagne. Dit gedrag haal je de wereld uit door vragen over paarden op te nemen in het theoretische eindexamen, en door bekeuringen uit te schrijven voor de bestuurders die ruiters en paarden in gevaar brengen - bewust of onbewust.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 19:45

Campagnes als deze zijn echt goed doordacht, wanneer het alleen maar averechts zou werken zouden er echt geen nieuwe campagnes gestart worden... Weet je hoeveel geld en research ze dan weg zouden gooien?

Overigens, beter 10 keer teveel de Dierenbescherming erbij, dan 1 keer te weinig!

Ik heb trouwens echt geen zin om verder te discussiëren over het feit of deze campagne wel of niet goed is, ik weet namelijk zeker dat het zijn vruchten af zal werpen. Misschien niet vroeg maar laat, maar beter laat dan nooit.
Laatst bijgewerkt door FromNorway op 04-12-09 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Re: Gezocht: Paarden met zichtbare gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:16

Ik heb eigen foto' s van pony's die ik zwaar verwaarloosd had gekocht.Ze zijn tot nu bijna allemaal opgekanpt.Heb ook eigen foto's van pony's hoe ze er later uitzagen.
Weet niet of je die kan gebruiken?
Ik praat hier over echt magere en uit gemergelde paardjes.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 20:26

gohya schreef:
Ik heb eigen foto' s van pony's die ik zwaar verwaarloosd had gekocht.Ze zijn tot nu bijna allemaal opgekanpt.Heb ook eigen foto's van pony's hoe ze er later uitzagen.
Weet niet of je die kan gebruiken?
Ik praat hier over echt magere en uit gemergelde paardjes.

Ik ben nog met collega's in gesprek of we foto's van anderen mogen gebruiken (in verband met copyright). Ik laat je zo spoedig mogelijk weten of we deze mogen gebruiken.
In ieder geval super bedankt voor je aanbod, je hoort van me!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:20

Oke is prima.
Heb echt schrijnende gevallen op eigen foto' s staan.
Ik hoor het wel,pb me maar als je het weet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 00:20

FromNorway schreef:
Campagnes als deze zijn echt goed doordacht, wanneer het alleen maar averechts zou werken zouden er echt geen nieuwe campagnes gestart worden... Weet je hoeveel geld en research ze dan weg zouden gooien?

Overigens, beter 10 keer teveel de Dierenbescherming erbij, dan 1 keer te weinig!

..

Ik vrees alleen dat de slachtofferst van dergelijk overdreven burgerlijke controle minder begrip tonen voor deze actie. Helaas zijn het iedere keer de gevallen die wel weten waar ze mee bezig zijn, die in de picture komen te staan.

En vertel mij niets over misplaatste acties en verkeerd besteedde middelen, kan er zo een hele lijst opnoemen.

Het probleem ga je er niet mee aanpakken. Namelijk dat er steeds meer mensen met marginale kennis een paard aanschaffen en zich serieus hebben verkeken op de kosten die het onderhoud van een paard met zich meebrengen. En de tijd en financiele middelen die het kost om zelf een beetje op een niveau te raken dat je weet waar je mee bezig bent.

En daar kan in mijn ogen geen enkele campagne tegenop! Tegen domheid/onkunde is gewoon niet te vechten!

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 13:31

VOOR ALLE MENSEN DIE GRAAG ZELF FOTO'S WILLEN STUREN

Ik heb het overlegd, en het is geen probleem. Wel zijn er een aantal eisen waar de foto's aan moeten voldoen:

1: Het moeten duidelijke foto's zijn, van goede kwaliteit, zodat we ze op een beamer kunnen laten zien zonder dat de foto's gepixeld zijn. (Een camera van 3MP is dus te weinig. Minimaal 8MP.)
2: Liever te veel dan te weinig, een "overzichtsfoto" en een close-up zijn minimaal, dus wanneer er een scheur in de hoef zit een foto van het been én van de hoef.
3: Je naam moet er dan bij staan, en de datum waarop de foto gemaakt is; dus bijvoorbeeld Mariken, gemaakt op 23 november 2009.
Dit weer in verband met rechten op de foto's.
4: Zet er duidelijk bij dat je toestemt met het feit dat deze foto's hiervoor gebruikt worden.

Wanneer je foto's hebt die aan deze punten voldoen, en je stemt in met het feit dat wij ze gebruiken; pb me even, dan krijg je zo spoedig mogelijk een berichtje terug!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:42

Mijn camera is 4.0 Mega Pixels, dat is te weinig dan?
Zijn verder wel heldere foto's.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 12:06

gohya schreef:
Mijn camera is 4.0 Mega Pixels, dat is te weinig dan?
Zijn verder wel heldere foto's.

Over het algemeen is het te weinig, omdat de foto's ook op een beamer te zien moeten laten zijn... Uiteraard zijn jou foto's welkom, kijken we gewoon of het lukt met uitvergroten en dergelijke.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:28

Buiten het functioneren van dergelijke campagnes om, er wordt hier bijvoorbeeld een paard aangeboden wat tgv een operatie met vele complicaties sterk ondergewicht heeft.

Ik persoonlijk zou niet willen dat mijn paard in een dergelijke situatie zou worden gebruikt met dit paard heeft een welzijnsprobleem, want hij is te dun.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:41

Nou ik vind deze campagne heel goed.Ik hoop echt dat ze mijn foto' s kan gebruiken.Er zijn nog teveel paardjes in nederland die verwaarloosd worden.Veel ervan worden niet ontdekt omdat ze weg gestopt zijn,niemand die ze ziet van buitenaf.Hier moet echt een eind aan komen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 18:41

Na overleg binnen het team is besloten dit topic toch te verplaatsen vanaf MD naar EA-GZ.