KiWiKo schreef:ALTIJD zelf meegaan, hoe moeilijk ook!!
de kans is heel groot dat jouw paard nu ergens op een handelsstal staat en morgen op de markt.
waaahaaarom leren mensen niet van topics op bokt............ waarom is alles wat mensen met kennis van de handel altijd overlezen.......... waarom laten mensen zich besodemieteren als alle voorbeelden ruimschoots aanwezig zijn op dit forum.........
ik snap het niet.
Lu ll ig voor jou TS, helemaal............ maar komop, je had het kunnen weten..........
en eigenlijk nog lu lli ger voor het paard...........
TS heeft ten goede trouw gehandeld............ vertrouwen in de mens (Siert je!!!) maar mensen zijn niet te vertrouwen!
Ik ben er nu ook al achter. Maar ja, rationeel denken is soms relatief lastig als het om zulke dingen gaat. En het was ook eerst mijn bedoeling om mee te gaan, maar stond er ook niet om te springen...
Ik lees eigenlijk vrij weinig op bokt.. alleen als ik iets specifieks zoek...
Het meest typische is dus dat ik eigenlijk mensen heel slecht vertrouw. Ik heb een kilometers hoge muur van 10 meter dik om mij heen staan. Maar in dit geval voelde het gewoon juist. Weet ook niet waarom.
De beslissing aansich is voor mij heel moeilijk geweest, dit omdat mijn paard buiten zijn blindheid gewoon gezond was(Hij zat wel onder de littekens, dus de verkoopwaarde is nihiel) En hij was nog maar 14. En als er dan iemand over de brug komt die aanbiedt het voor je te doen, en je zijn woord geeft om op een eerlijke manier te doen....... pff... maar heb er van geleerd hoor.
Als het goed is, krijg ik het paspoort in handen. Dan wel rechtstreeks, dan wel via de slager.
Is dit niet het geval, dan ga ik verder op zoek.
Mijn paardje is eigenlijk de moeite van het verkopen niet waard. Hij was een leuk recreatiepaardje. Maar neurotisch en pschygotisch gestoord. En daar heeft zijn blindheid niet aan meegewerkt helaas.....en hij zit onder de littekens.