Ik ken beide stallen maar zou op beide stallen mijn paarden niet willen hebben. Het zijn 2 grote maneges waar veel mensen rond lopen en waar ze ook geen weide/paddock mogelijkheden hebben. Ik zou meer richting delft gaan kijken. Daar zitten wel pensioenstalletjes met weidegang (wel zonder binnenbak) die rond de 250 zitten.
Bloempot9
Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-09 18:07
barbar schreef:
@bloempot9,in welke omgeving zoek je?
Ik zoek omg. Rijswijk-Denhaag centrum (iets verder mag ook)
Lottejulia
Geplaatst: 09-10-09 14:13
Misschien is de Paardenhoeve (Den Haag/Monster) iets voor je? Al weet ik niet of er momenteel nog plek is. Stal met weidegang en binnenbak vanaf 265,- (all inclusief) per maand.
De wildhoef zou ik niet doen... De binnenbak is niet van hun, is vaak zowel 's ochtends als 's avonds in gebruik waardoor je er niet in kan, de buitenbak is vaak niet goed te rijden (in de zomer stoffig, met regen heel snel blubber...) Verder is het erg veranderd sinds er een nieuwe eigenaar is en de veranderingen zijn niet echt positief... Hippisch centrum heb ik geen ervaring mee...
Paardenhoeve staat momenteel vol, maar vanaf snel (waarschijnlijk volgende maand) nieuwe plekken in verband met uitbreiding. Voor meer contact PB.
Bloempot9
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-09 15:08
oke zal ik doen
nomorebokt
Geplaatst: 15-10-09 09:58
[quote="Delaja"]De wildhoef zou ik niet doen... De binnenbak is niet van hun, is vaak zowel 's ochtends als 's avonds in gebruik waardoor je er niet in kan, de buitenbak is vaak niet goed te rijden (in de zomer stoffig, met regen heel snel blubber...) Verder is het erg veranderd sinds er een nieuwe eigenaar is en de veranderingen zijn niet echt positief... Hippisch centrum heb ik geen ervaring mee...[/quote]
Sluit ik me bij aan. Heb er 15 jaar een paard gehad, maar met de nieuwe eigenaar heb ik mijn biezen gepakt. Op dit moment zijn er 12 stallen vrij. Alles wordt verzorgt (uitmesten, voeren) dus snap niet zo goed wat je bedoelt met zelf doen...als je een keer niet kan, kan je tegen betaling iets regeleln (maar dat is ook zo op berestein en hippisch).
Maar wat wil je vriendin: Weidegang is er niet, paddock wel (sinds een jaar). Zie verder balkenverhaal van Delaja. Lesniveau is niet heel hoog meer.
Maar er zijn meer stallen (groot en klein) in DH en eomsmtreken dan alleen HCW en de wildhoef, dus ik zou zeggen....kijk verder dan er neus lang is. Stalingsprijzen van oost nederland met de randstad/DH vergelijken is voor een groot deel appels en peren vergelijken.....
Ik heb 15 jaar geleden op hippisch centrum westland gestaan,paarden werden(toen)goed verzorgd en de stallen zagen er ook netjes uit.Hoe het er nu aan toe gaat weet ik niet,er zijn echter prima uitrij mogelijkheden uithof,madestijn,strand.Succes!
Tja, Ik vind inderdaad ook beide keuzes niet ideaal. Als je dan toch voor een manege wil gaan, dan zou ik eerder kiezen voor Berestein, die hebben wel hele goede faciliteiten en hele goede instructeurs voor privelessen. Geen weidegang, maar dat is zowiezo zeldzaam. De wildhoef kan erg gezellig zijn, maar is nu echt een stal voor recreatieruiters geworden. Lesniveau is laag en geen mogelijkheden om met de lessen mee te rijden. De boxen zijn ruim zat en de meeste zijn ook lekker buiten, maar het stalmanagement laat nog wel eens te wensen over. Overigens gaat hier binnenkort wel weer het een en ander veranderen. Dus wellicht komt dat allemaal wel weer goed. DeWildhoef heeft wel fijne uitrijmogelijkheden.
Violette
Geplaatst: 11-11-09 21:59
Ik rijdt een paard op HCW, hiervoor stond hij op de Wildhoef. HCW is een leuke manege! Goede uitrijmogelijkheden.. alleen geen paddocks en weiland alleen bij de boer ernaast ofzoiets (dat weet ik niet precies).. ligt er dus aan wat je precies wilt. Als je een binnenbak niet belangrijk vind zijn er ook wel stallen waar je gem. 200 per maand betaald . Op de wildhoef zou ik persoonlijk niet willen staan.. de binnenbak is namelijk bijna nooit vrij..
verder vind ik manege berestein ook een erg leuke stal.. ze hebben hele goede bodems!