[GZ] Speurneuzen op Horse Tycoon!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ColourFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:48

ik ben al een aantal paarden van bokt tegen gekomen, met foto's van oa. fotograven.
zoals taco de fjord. en het paad Vajnic,

Anoniem

Re: [GZ] Speurneuzen op Horse Tycoon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:49

vind het wel heel goed dat je zo opkomt voor jezelf, zal ook gaan rondkijken. :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:00

Misschien is het een idee dat degenen die foto's zien die van een fotograaf of bokker lijken te zijn dat deze in dit of een ander nieuw te openen centraal topic komen te staan dan pakken we niet alleen het misbruik van Femke haar foto's aan maar het algehele misbruik.

ColourFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:03

jha over ht, wnt ik ben al 2 paarden van bokkers tegen gekomen. ik vind het zelf ook niet fijn als mijn foto's werden gebruikt, of mijn paard werd gebruikt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:04

Hilda79 schreef:
Misschien is het een idee dat degenen die foto's zien die van een fotograaf of bokker lijken te zijn dat deze in dit of een ander nieuw te openen centraal topic komen te staan dan pakken we niet alleen het misbruik van Femke haar foto's aan maar het algehele misbruik.

Dan kun je bijna elke foto wel van HorseTycoon laten verwijderen, want er zijn maar weinig mensen die of toestemming vragen of eigen foto's gebruiken.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:09

als dat door zo'n topic nou naar boven komt hebben we stof voor grotere actie!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:49

Hilda79 schreef:

Lijkt me een top idee. Kom vaak zat dus foto´s van Reindert en Gera Hoving tegen. En wat te denken van de foto´s van www.slawik.com?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:02

Zo'n topic ben ik ook voor. Mijn pony wordt ook veelvuldig op HT en andere site gebruikt zonder mijn toestemming.

Het is zelfs zo erg dat hij op straat werd herkend, het meisje dacht dat ik op HT zat en herkende mijn pony als een van dat spel :( . Met behulp van een bokker heb ik 1 afbeelding van hem terug gevonden maar ik weet dat er meer gebruikt worden :\ .
Erg jammer dat het beheer er weinig tegen doet en dat het je als rechtenhouder van een foto wel moeilijk wordt gemaakt om er iets tegen te kunnen doen (zoeken naar exacte locatie, al je persoonlijke gegevens opgeven ed.)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:03

IP: vervelend is dat he! ;(

mijn fjord wordt ook vaak gesignaleerd helaas!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:19

Femke: Je doet het vooral goed bij de Friezen, heb er daar al 4 gevonden :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:29

Ja, als iemand mijn fjord vindt, ben ik ook heeeeeel geïntereseerd om dat te horen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:14

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:23

Ben ook al een mailtje aan het opstellen. Ken helaas niet al je foto's maar heb een paar duidelijke gevonden die ik ook op de website ben tegen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:27

Alvast heel erg bedankt Ladies!

En ik zal binnenkort een speciaal topic openen om voor alle fotografen (en mensen die zelf afgebeeld zijn, of wiens paard is afgebeeld) een aktie te starten...
Eerst even kijken hoe dit loopt...

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:31

Ik ben zelf ook wel vaak foto's ergens anders tegengekomen, weet dus hoe dat voelt/is.
Zal voor je zoeken op HorseTycoon!

ColourFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:37

graag gedaan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:37

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:38

Oeps schending auteursrechten en portretrechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:49

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:00

Hypofocus schreef:
Precies ;)
En het beheer is ook niet bereid om er aktief iets tegen te doen.
Ja, ze willen best een foto weghalen, als ik zelf de exacte link geef. Maar de gebruiker komt daar gewoon mee weg zonder gevolgen.

Klopt wat je zegt ja.
Ik heb ook eerder gehad dat er foto's van mij werden gekopiert. (ander online paardenspel)
Tja aan het beheer gemeld foto's worden verwijderd maar de gebruiker gaat vrolijk verder en heeft niks over d'r heen gehad noem ik geen aanpak.

Maar verder, ik ben niet echt actief op HT mocht ik iets tegen komen zal ik het uiteraard melden :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:05

felicity schreef:
Oke ik begrijp. Met andere woorden alle foto's die je van internet haalt mag officieel niet. Tenzij de fotograaf toesteming heeft gegeven de foto te gebruiken.
Dan zijn er wel veel mensen fout bezig.

Ik had altijd begrepen dat het wel mocht maar de naam op de foto moet blijven staan als die erop staat. Verkeerd begrepen.

Edit: Je kan de site toch ook beveiligen? Dat je niks kan kopieren.

Een foto beveiligen lijkt mij niet veel nut hebben..
Je kunt namelijk altijd nog een screenshot maken en de foto dan 'uitknippen' via paint..

ColourFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:12

jha, en als je een goed bewerkings progamma, heb, dan kan je zo watermerken weg halen,

om nauw je foto;s niet meer te publiseren is ook niks
tis behoorlijk rot, er moet zeker een einde aan komen

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:15

Ik ga mijn best doen, de zoektocht begint. Erg vervelend als het gebeurd inderdaad.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:15

Ik denk niet dat wij daar hier geen einde aan kunnen maken, misschien de foto publiceren met een groot ©.
Het is inderdaad erg vervelend, maar ik denk niet dat je dit echt tegen kunt gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:27

Niet geschoten is altijd mis.
Het beheer komt er nu wel heél gemakkelijk vanaf en wordt ondertussen slapend rijk van alle aangekochte credits.

Als niemand er wat tegen probeerd te doen, dan zal er inderdaad ook nooit wat tegen gedaan worden.
Het komt niet vanzelf.

Het probleem is ook dat een hele generatie nu opgroeid met 't idee dat het heel normaal is om foto's van anderen te gebruiken.
Een deel van die mensen komt later in de professionele paardensector terecht, en denkt nog steeds dat het normaal is.
Op die manier worden foto's dan ineens ook bij grote bedrijven gewoon van de fotograaf gejat, en in reclames commercieel gebruikt.

Ik heb dat helaas al 2x mee moeten maken.
En als je daar een nette brief over schrijft, krijg je alleen een grote mond terug.

Nee hoor, opvoeden de jeugd... Laat ze maar weten dat het consequenties heeft om dingen illegaal te gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt