veel klachten over trainingsstallen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: veel klachten over trainingsstallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:34

VSW --> EA-GZ

Moderatoropmerking:
Hou er rekening mee dat alleen ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:35

Ik heb het niet over jou?
Hoe bedoel je nee?

Ik schets een situatie die voor zou kunnen doen.
Staat helemaal los van jou verhaal.

Ik zeg alleen dat dat ook vaak voor komt.
Een voorbeeld dus.

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:47

Wij hebben een aantal jaren geleden onze 4 jarige merrie naar een trainingsstal gebracht om te beleren, ze is er 10 weken geweest en nog kon er niet normaal op haar gereden worden. Nu bleek dus achteraf dat ze 1 a 2 x in de week werd getraind, de rest van de week stond ze op stal maar kreeg toch elke dag 6 kilo biks. En dan krijg je een paard terug die spierbevangen is geweest en niet meer te gebruiken is als rijpaard.
we hadden het jaar er voor ook een paard naar die stal gebracht voor het beleren en dat was juist heel goed gegaan dus we hadden er vertrouwen in. Maar achteraf denk je wel van hadden we haar toch maar opgehaald na een aantal weken toen bleek dat het niet goed ging, maarja dat is achteraf..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:35

ik werk zelf op een traingings centrum (klinkt al een stuk paard vriendelijker dan africhtingsstal)hier wordt met geduld gewerkt echt een verademing. Heb namelijk ook op een stal gewerkt daar werden de paarden ook vreselijk behandeld. Een voorbeeld een jong paard wou niet inbuigen dus werd vast gezet aan de bijzet in de stal. Ik heb hier iets van gezet en ontslag genomen dat ging voor mij veel te ver.

Nu rijd ik zelf ook paarden in en door. Helaas heb ik 1 keer een klant gehad die erg kort door de bocht was, ik moest maar gewoon doen. Zijn ruin was gewoon nog erg groen en dus vond ik het te vroeg veel met hem te doen. Ik heb hem dus met heel veel rust longeren aan de hamd werken etc etc ingereden. De iegenaar wou alleen dat ik meer deed dit ging tegen mijn gevoel in dus paard werd zonder pardon de zelfde dag opgehaald. Direct naar een andere stal en binnen een maand moets hij L/M lopen.

Het is jammer maar ik houd voet bij stuk een goede trainer kijkt niet alleen naar de klant maar voornamelijk naar t paard. Eerlijkheid daarin naar de eigenaar is natuurlijk erg belangrijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:04

Mijn paard is 2,5 jaar geleden naar een trainingsstal geweest en heeft doping gekregen en werd niet getraind.
Ook probeerde ze ons over te halen ons paard te verkopen aan een klant van haar.
Er schijnen veel meer klachten over haar te zijn met betrekking tot het geven van doping aan trainingspaarden , en ze heeft zelfs 2 paarden gejat.