iemand ervaring met zadelmarkt.be?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:02

ik koop me zadel daar niet meer
ik ga hem waarschijnlijk kopen bij ooteman ruitersport, vroeg op of mda ruitersport
die komen met zadels

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:20

Rapperijder schreef:
Ronne schreef:
Het westernzadel ben ik alles behalve tervreden over. We hadden dat in eerste instantie gekocht om eens uit te proberen of dat iets voor ons was. Dit bleek inderdaad zo te zijn en daardoor is het zadel meer gebruikt dan we in eerste instantie van plan waren. Op een gegeven moment is de singelstoot tijdens een buitenrit gebroken (was eerst nog helemaal geen slijtage aan te zien), waardoor het paard op hol is geslagen en de ruiter eraf gestuiterd is. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar dat had natuurlijk makkelijk anders gekund. Dit is toen gerepareerd door zadelmarkt, maar een paar maanden later brak ineens de fender (beugelriem) af. Hierop hebben we het zadel in de prullenbak gemikt en een continental zadel van 1100 euro gekocht.

:wow:
Zo'n zadel wil je toch helemaal nooit? Stel je voor, je bent rustig aan het rijden en opeens lig je met zadel en al naast je paard!
Levensgevaarlijk! Als er nog iemand een goede reden nodig heeft om daar geen zadel te kopen...

Nee, ik ben ook helemaal klaar met dat bedrijf! Daarnaast hebben ze ontzettend bot gereageerd toen ik de laatste keer een mailtje stuurde met de mededeling dat de fender gebroken was. Hoefde helemaal geen geld terug of niks, maar er werd doodleuk gezegd dat wij het dan vast niet goed onderhouden hadden. Nou ja!
Maar ik moet wel zeggen dat het dressuurzadel nog steeds af en toe als tweede zadeltje gebruikt wordt en dat hier nooit iets mee aan de hand is geweest. Wij rijden zelf western, maar als er mensen komen rijden die liever op een dressuurzadeltje zitten, dan gebruiken we dat zadel. Daar is het dus wel geschikt voor, maar als vast zadel? Nee zeker niet!

Even voor de duidelijkheid: hoofdstellen, halsters en pads heb ik alleen maar goede ervaringen mee, terwijl die ook een stuk goedkoper zijn!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:44

Ronne schreef:
Nee, ik ben ook helemaal klaar met dat bedrijf! Daarnaast hebben ze ontzettend bot gereageerd toen ik de laatste keer een mailtje stuurde met de mededeling dat de fender gebroken was. Hoefde helemaal geen geld terug of niks, maar er werd doodleuk gezegd dat wij het dan vast niet goed onderhouden hadden. Nou ja!
Maar ik moet wel zeggen dat het dressuurzadel nog steeds af en toe als tweede zadeltje gebruikt wordt en dat hier nooit iets mee aan de hand is geweest. Wij rijden zelf western, maar als er mensen komen rijden die liever op een dressuurzadeltje zitten, dan gebruiken we dat zadel. Daar is het dus wel geschikt voor, maar als vast zadel? Nee zeker niet!

Even voor de duidelijkheid: hoofdstellen, halsters en pads heb ik alleen maar goede ervaringen mee, terwijl die ook een stuk goedkoper zijn!

Mijn dressuur van de zadelmarkt gaat al twee jaar mee als vast zadel. Nog niks mee aan de hand gehad ( houdt hout vast).
Maar het is zoals je zegt, het zijn prima zadels voor tijdelijk.

Trouwens nog even iets zeggen, we zijn eigenlijk bezig over de winkel de zadelmarkt. En niet specifiek over de merken daar ( zaosl bv Merano ed) want sommige merken zijn in meerdere winkels verkrijgbaar.
Als we het dan echt enkel en alleen over de winkel hebben, dan zou ik zeggen haal je zadel ergens anders ( dus niet zo zeer om de kwaliteit van de zadels). Je kan het zadel niet naar huis nemen om te passen en je krijgt je geld niet terug als het past.