heathland stables? Hoenderloo (missch.Discovery sporthorses?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:51

aliealie schreef:
O bedankt voor je snelle reactie. Nou een degelijk lesgeefmens heb ik wel, dus die zou ook zeker meegaan als ik nog een keer terug zou gaan om tot een besluit te komen. Ben nu een paar weken op zoektocht naar een leuk paardje, heb al meerdere bekeken en gereden, tot ik deze Jetset D dus tegenkwam en dat kun je soms zo hebben, voor mij was er meteen een klik. Afijn gelukkig is mijn man wat nuchterder en hij vond dat ik me niet door emoties moet laten leiden, dus vandaar toch een paar stevige bedenkdagen! :D

Precies dat is waar alle problemen ontstaan. Die klik is erg belangrijk, maar je moet de realiteit niet uit het oog verliezen! Daar gaan al die Bokkers de mist in die dan met topics komen over paarden die toch niet zo goed bleken te zijn als de verkoper had gezegd.
Denk dus inderdaad goed na wat je wil en of het reëel is om dat te verwachten van dit paard. Zo ja, ga dan gerust terug en laat 'm eventueel opnieuw keuren door een arts van jouw keuze.

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:14

dus er is wel iets mis mee...een paard dat niet door de buigproef komt is meestal
wel een waarschuwing, oppassen dus.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:12

Nou ja dat is dan aan de koper om dat verder uit te zoeken of dit (eventuele) risico te nemen. de DA merkte wel op dat een buigproef echt een momentopname is en dat het paard zich ook simpelweg verstapt kan hebben, dus er hoeft nog niet daadwerkelijk iets "mis" te zijn met het paard, om dat te onderzoeken zijn er 5 a 6 rontgenfoto's nodig van het betreffende been.

gebruiker002

Re: heathland stables? Hoenderloo (missch.Discovery sporthorses?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 14:33

als ik jou was zou ik hem sowieso klinisch laten herkeuren door je eigen dierenarts. Als je echt een klik hebt met hem dan krijg je misschien spijt en ga je je afvragen of hij misschien toch geschikt was geweest. klinische keuring kost de wereld niet ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:52

yasmin1 schreef:
dus er is wel iets mis mee...een paard dat niet door de buigproef komt is meestal
wel een waarschuwing, oppassen dus.

Een bemerking is niet hetzelfde als afkeur. Ik kan elk paard laten afkeuren op de buigproef, kwestie van hoe hard "pak" je het paard.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:53

Nou de koop gaat niet door, heb zitten googlen en zo een oude eigenaar van bovengenoemd paard opgespoord. Deze heeft het paard vorige zomer verkocht met vermelding dat hij spat heeft. Zou ik nou een recreatiepaard gezocht hebben dan had ik het misschien nog wel gedaan, maar voor de sport durf ik dit toch niet meer aan.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 17:03

wat is internet toch handig he;)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:06

Ja maar ik blijf een beetje "hartzeer"houden, vond het zo'n toppertje. Dan denk ik bij mezelf....waar komt ie nu weer terecht, of gaat ie straks weer van hand tot hand, dat gun ik dit lieve brave dier echt niet.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:16

Haha dan heb je straks een manege aan paarden staan!
Dat dier wordt vast door een lief baasje gekocht voor recreatie oid.