Ervaringen Paardenschool Ria

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:47

riavdveeken schreef:
Reactie van Ria

Vik
Over de superbrave Vik ontving ik een mail dat het paard steigerde en staakte en dat de instructrice er zelfs niks meer mee kon. Grote problemen met het dier dus. Een dag of 2 later ontving ik een telefoontje dat dit goedgekeurde paard dat door een terdege en goed uitgevoerde klinische keuring kwam zonder bemerkingen enkele weken eerder, cornage zou hebben. Ik heb hem teruggehaald. Deze mensen zijn sterk bedreigend, mijn autoruit werd bijna ingeslagen toen ik Vik ophaalde en ik kreeg een vijftal dreigende telefoontjes toen ik naar huis reed. Men zou er alles aan doen me kapot te krijgen. Afstand is het enige dat ik dan nog wens. Ik wens deze mensen veel geluk.

Dat Vik cornage had, was bekend. Dat stond open en eerlijk in de advertentie van de oude eigenaar. Dus dat hij cornage "zou hebben", lijkt me meer dan duidelijk.

Samantha073

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:33

MissJ schreef:
riavdveeken schreef:
Reactie van Ria

Vik
Over de superbrave Vik ontving ik een mail dat het paard steigerde en staakte en dat de instructrice er zelfs niks meer mee kon. Grote problemen met het dier dus. Een dag of 2 later ontving ik een telefoontje dat dit goedgekeurde paard dat door een terdege en goed uitgevoerde klinische keuring kwam zonder bemerkingen enkele weken eerder, cornage zou hebben. Ik heb hem teruggehaald. Deze mensen zijn sterk bedreigend, mijn autoruit werd bijna ingeslagen toen ik Vik ophaalde en ik kreeg een vijftal dreigende telefoontjes toen ik naar huis reed. Men zou er alles aan doen me kapot te krijgen. Afstand is het enige dat ik dan nog wens. Ik wens deze mensen veel geluk.

Dat Vik cornage had, was bekend. Dat stond open en eerlijk in de advertentie van de oude eigenaar. Dus dat hij cornage "zou hebben", lijkt me meer dan duidelijk.

Ria heeft ons verteld dat de zware ademhaling kwam door dat hij lang stil had gestaan en een zeer slechte conditie had en dat dit opnieuw moest worden opgebouwd ,wat aannemelijk klonk,nadat Vik bij ons was en ik de advertentie van zijn oude eigenaar zag wisten wij pas dat dit cornage was,als zij dit eerlijk verteld had bij verkoop dan was t veel anders geweest dan er pas later achter te komen,t vertrouwen in haar was weg ,ook nadat mijn moeder contact met de oude eigennaar had gezocht en zei vertelde dat zij Ria wel had verteld van de cornage.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:47

Heyy,

Ik heb mijn paard ook bij Ria gekocht, ik ben heel erg blij met hem , ik denk dat ieder bedrijf wel goede en slechte dingen heeft , ik ben iig een tevreden klant .
ik zou gewoon iedereen willen aanraden een aankoopkeuring, als er dan wat mis is weet je het meteen ,en gewoon veel lezen over paarden ;)
Maar ik ben super tevreden met mijn paard [denk dat ik hem nu 4,5 maanden heb?]
als jij en mooi paard ziet bij ria en het klikt dan moet je het gewoon doen , want zoals het bij mij ging heb ik niet mee gemaakt dat er dingen niet goed waren ofzo ,op mij kwam ze over als iemand met hart voor der paarden .

ik verbaas me wel n beetje over de dingen die ik lees:P ik had het namelijk iets anders ervaren :D

sandrale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:22

Hallo allemaal,
Al heel lang wilde ik reageren maar het kwam er maar niet van maar nu dan eindelijk.
Ik ben degene die het paard Vulcano ( Valco ) heeftgekocht het paard waar zulke wilde verhalen over gingen hier op bokt.
Het is inderdaad een levensgevaarlijk paard ;) Dus niet !!!!!
Het is echt een grote schat fijn te rijden , vertrouwd, eerlijk maar moet nog een hoop met rijden leren. Maar een miskoop....nee echt niet, mijn 9 jarige dochter haalt hem rustig uit zijn box, als ze zijn halster omdoet zakt hij met zijn hoofd voor haar ( wat prettig is wan t meneer is 1.74 ) maar ze haalt hem ook rustig uit het land of de buitenbak.
Vind het heel jammer dat dit paard zo zwart gemaakt is want hij doet geen vlieg kwaad en bijna had ik hem door de indianenverhalen hier op bokt niet meer gekocht. Ben zelf zo slim geweest om de vorige eigenaar te bellen en tevens het meisje die hem altijd voor deze mensen reed. Zij schrokken van deze verhalen en hebben zelfs aktie ondernomen om te achterhalen wie dit praat de wereld in heeft geholpen. Nou dat doe je echt niet voor een paard wat zo slecht stond aangeschreven.

Ria is echt wel te vertrouwen, beantwoord ook gewoon je mail en ruil je je eigen paard bij haar in dan krijg je zelfs te horen naar wie deze is gegaan. Ik heb 2 weken geleden een mail gekregen van degene die mijn paard bij haar gekocht heeft en dat is toch geweldig !
Ik heb een fijn paard gekregen wat bij mij past en mijn vorige paard heeft nu ook weer een goed en vast tehuis gekregen. Heb zelfs een uitnodiging gekregen om bij deze mensen langs te komen.

Dus ik zou zeggen ga rustig voor een paard naar [naam verwijderd] en kijk of dit paard bij je past en vraag gewoon Ria het hemd van het lijf ze zal alles eerlijk beantwoorden.

Nog iets anders........mocht iemand wat over Vulcano ( no limit x indoctro ) weten vind ik dat heel erg leuk om te weten. Al het maar waar is *D

Siempie

Re: Ervaringen Paardenschool Ria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:02

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. Verhalen mogen inderdaad van 2 kanten verteld worden, maar dan moeten het wel ontopic reacties zijn en uit eerste hand. Gelieve hier in het vervolg rekening mee te houden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:56

Sandra, elk verhaal heeft 2 kanten. Ik heb een heel andere ervaring dan jij, dat heeft niks met indianenverhalen te maken. En naar mijn weten heeft er nooit iemand gezegd dat Vulcano gevaarlijk in de omgang is. Maar ik ben blij dat hij jou zo goed bevalt en ik wens je veel geluk met hem.
Laatst bijgewerkt door Siempie op 14-12-09 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic reactie verwijderd.

sweetquinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:25

ik neem ook bij deze al mijn goede woorden terug over paardenschool ria.
laat ria eerst maar eens les nemen in een goede communicatie met mensen,bij ons is het kwartje ook wel gevallen dat het haar puur om de centen gaat en niet om het dier ,laat staan de mens.
ze verkoopt idd paarden waar wel degelijk wat mee is.
wij hebben dat ook ervaren,je word bedonderd waar je bij staat.
alleen mooie praatjes vullen geen gaatjes.
gezocht:egon elegant x eduard,reden om de mensen te waarschuwen die hem nu hebben gekocht.
vosruin van 8 jr oud
zoals zij onze oude pony omschreef op haar website daar klopt helemaal niks van.
deze pony is verkocht met een leugen.
op haar site staat,geen wedstrijd ervaring.
op sport horses staat :
Paarden te koop | Sporthorses | Advertentie Op het wedstrijdterrein is Egon goed te hanteren en braaf. In de bak is hij ook absoluut niet kijkerig.

was nou waar dan?????

wedstrijd ervaring heeft ie zeker wel en hoe!!!!!!!!
en het dan maar gooien op een slechte mond verzorging????van ons???
tja, das altijd makkelijk gezegd.
hele verhaal volgt nog,van A tot Z.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:47

sweetquinty schreef:
ik neem ook bij deze al mijn goede woorden terug over paardenschool ria.
laat ria eerst maar eens les nemen in een goede communicatie met mensen,bij ons is het kwartje ook wel gevallen dat het haar puur om de centen gaat en niet om het dier ,laat staan de mens.
ze verkoopt idd paarden waar wel degelijk wat mee is.
wij hebben dat ook ervaren,je word bedonderd waar je bij staat.
alleen mooie praatjes vullen geen gaatjes.
gezocht:egon elegant x eduard,reden om de mensen te waarschuwen die hem nu hebben gekocht.
vosruin van 8 jr oud
zoals zij onze oude pony omschreef op haar website daar klopt helemaal niks van.
deze pony is verkocht met een leugen.
op haar site staat,geen wedstrijd ervaring.
op sport horses staat :
Paarden te koop | Sporthorses | Advertentie Op het wedstrijdterrein is Egon goed te hanteren en braaf. In de bak is hij ook absoluut niet kijkerig.

was nou waar dan?????

wedstrijd ervaring heeft ie zeker wel en hoe!!!!!!!!
en het dan maar gooien op een slechte mond verzorging????van ons???
tja, das altijd makkelijk gezegd.
hele verhaal volgt nog,van A tot Z.

Ik wist dat het een kwestie van tijd zou zijn dat Ria bij jou en Ddoom door de mand zou vallen. Egon is bij jullie verkocht, na begeleiding door Ria, maar al redelijk snel stond hij bij Ria te koop. Oftewel hij is terug gekomen. Het gebit behandeld, tussen de regels door lees je dat de vorige eigenaar dat over het hoofd gezien heeft, maar Egon is begeleid door Ria zelf (uit de post van Ddoom gehaald), dus waarom is daar niet vòòr de verkoop op gewezen door haar?
Rot voor jullie, maar nu begrijp je de frustratie van de andere mensen die hier gepost hebben (waarvan heel veel posts verwijderd zijn helaas....)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:04

Hehe, die Egon had ik ook zien staan op haar site en aangezien ik mensen ken die die pony kenden wist ik al dat dit een regelrechte leugen was dus nu gaan eindelijk de ogen open van haar "grootste" vrienden, zo zie je maar weer, al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel.
SweetQuinty, heel erg voor jullie dat je zo bedondert bent maar waarom zoek je de pony nu want Ria geeft toch aan op haar site dat er ten alle tijden contact met de vorige eigenaar mogelijk is en ook dat je weet wie de nieuwe eigenaar word van je paard?

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:29

Moderatoropmerking:
Nogmaals off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA :) Andere reacties zijn niet toegestaan. EA is geen discussieforum.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:38

is het een idee om het andere topic hierover ook weer open te gooien? Daar mag wel gewoon in gereageerd worden en daar staan nog veel meer ervaringen in. Er zijn genoeg mensen die indirect contact hebben (gehad) met deze dame en kunnen dan ook hun ervaringen delen.

sweetquinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 08:17

nou bij deze,ik heb een e-mail ontvangen dat ik niet hoefde te weten waar hij stond,dus dat de vorige eigenaar word verteld waar een paard of in ons geval de pony terecht is gekomen is dus helemaal niet waar.
maakt inprincipe ook niet uit,want ooit zal er mee gestart worden op wedstrijden en dan is het heel makkelijk zon dier weer te traceren.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:14

De paarden die door Ria naar een goed tehuis zijn gegaan, zijn sindsdien ook al meerdere keren op marktplaats verschenen, maar ook de paarden die zij koopt hebben voordien al langdurig te koop gestaan. Onlangs kon je bij haar zelfs gratis een paard krijgen bij koop van haar auto...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:35

sweetquinty schreef:
nou bij deze,ik heb een e-mail ontvangen dat ik niet hoefde te weten waar hij stond,dus dat de vorige eigenaar word verteld waar een paard of in ons geval de pony terecht is gekomen is dus helemaal niet waar.
maakt inprincipe ook niet uit,want ooit zal er mee gestart worden op wedstrijden en dan is het heel makkelijk zon dier weer te traceren.

Maar geeft ze ook een reden waarom je deze informatie niet hoeft te krijgen? Het lijkt mij toch alleen maar prettig als jij zekerheid krijgt over zijn nieuwe eigenaar, zodat je weet of hij goed terecht gekomen is?

sweetquinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:21

mijn ervaring met ria,
ivb met mijn scheiding heb ik de pony van mn dochter(Ddoom) moeten verkopen.
een vriendin van me heeft hem toen van ons gekocht.
in de bak was er niks met hem aan de hand,maar toen ze op buiten rit ging draaide hij helemaal door.
dit gedrag kennen wij,omdat hij dat ook deed tijdens springwedstrijden.
een tijdbom in spee was het dan altijd op dat moment.
maar zij ging er toch nooit mee springen dus daar zou zij ook geen last van hebben.
en dat het een braaf paardje in de bak was,dat weten wij ook wel.
hij heeft wel eens zn kuren gehad en de nodige bokpartijen maar doom bleef er gewoon op rijden.
maar verder over de verkoop..
het bleek dus absoluut niet te klikken tussen egon en zn nieuwe baasje.
ik zat op een maandag achter de kassa en ze kwam daar haar boodschappen doen.
ze vertelde me dat als we nog afscheid van hem wilden nemen we beter zeer binnenkort konden komen om dat te doen.
ze had contact gehad met een paardenhandelaar en die had wel belang bij hem.
maar ze vertelde er ook bij dat met zijn karakter de kans groot was dat hij bij de slager zou belanden.
dat was wel ff schrikken,want zijn karakater is ook niet echt het karakter van een braaf lammetje.
eerlijk is hij wel,maar alles behalve braaf.
en dat ik er zeker van was dat hij ook uiteindelijk naar een lange lijdens weg zou belanden bij de slager,heb ik in paniek rond gebeld,gesmst om maar een plekje voor hem te vinden
ook ria heb ik op de hoogte gesteld van het gebeuren.
ria kwam in overeenkomst met de eigenaresse van egon.ze zou hem zes weken bij haar thuis plaatsen en hem weer bijschaven.
ik was dol blij,toen nog wel.
maar toen ik een dag later op sporthorses keek geloofde ik mn eigen ogen niet.
hij werd direct al te koop aangeboden,walgelijk.niks herkansing.gewoon geld maken uit de situatie(ellende) van een ander.
ze wist me binnen een dag al het exacte karakter te vertellen van de pony.
en het lag volgens haar puur aan het feit dat ie zn behandelingen niet had gehad bij de paardentandarts.vroeger bestonden die mensen niet eens en er zijn nog steeds mensen die ze niet laten komen om hun paarden erdoor te laten behandelen.
egon is wel degelijk geregeld onder controle geweest van een paardentandarts.
alleen de laatse twee jaar niet,als je in een scheiding ligt dan kun je je geld op een andere manier el gebruiken en kwa voer hebben mijn pony`s daar nooit onder geleden.
maarja om terug te komen op mijn (vriendin)ria.
ik keek op haar website en wat stond daar tot mijn grote verbazing.
even kopieren...

NRPS ruin 8 jaar +/- 1,56 (absoluut nog een E pony) Vader Elegant is inmiddels bevorderd met het keurpredikaat. Elegant is Z springen en ook een dressuurtalent. Deze rijeigenschappen zijn ook terug te vinden in deze sprekende vosruin Egon. Hij is een echt sprinkanon en dressuurmatig een heerlijk dier. Zijn gangen zijn zeer ruim zoals u op www.Youtube.com ook kunt zien bij Paard-en-communicatie Egon, ook vrij springen is daarop te zien . Mijn eerste ervaringen met hem zijn erg positief. Fijne eerlijke pony. In het rijden dient wel gezegd dat er wat werk aan is, hij loopt net niet voldoende aan het been en "van achter naar voor" . Hij is recreatief gereden wat eigenlijk zonde is voor deze zeer talentvolle ruin. Maandag wordt hij door de tandarts behandeld, dat is heel erg nodig merkte ik onmiddellijk de eerste keer rijden vanmorgen (20/11). Ik zoek voor deze ruin een berijder met wedstrijdambities want op het wedstrijdterrein hoort Egon thuis. Met buiten rijden is hij soms wat rillerig. In de bak daarentegen is hij absoluut niet kijkerig. Ik ken deze pony van zeer nabij omdat hij al enkele jaren van mijn buurmeisje was. 25/11 Vandaag de tandarts bij Egon, hij liet het allemaal perfect over zich heen komen. Geweldig hoor. Alle scherpe randen zijn weggevijld, en wat was hij scherp. De gevoeligheid in de mond is nu
inderdaad duidelijk verklaard!

het rare is dat we de startcoupons nog steeds hier hebben liggen zowel ingevulde als blanco.
dus wedstrijden mee gereden??nou echt wel.

ik ben naar haar toe gelopen en heb haar verteld dat als ze hem wilde verkopen ze hem eerlijk moest verkopen en eerlijk vertellen wat voor karakter hij had.
ik ben van mening dat als je een nieuwe eigenaar niet inlicht over bepaalde karakter trekken van een pony dat er dan de grootste ongelukken kunnen gebeuren.
het antwoord wat ik van haar kreeg beviel mij al helemaal niet,(als je me niet vertrouwd ga ik je slaan hoor!!!!)er word helemaal niks geslagen.wat een praat.

weken later,k was er niet meer geweest sinds dat gedoe kreeg ik een smsje
egon was verkocht en kreeg een super thuis.
ik terug gesmst,super voor hem dank je wel.
en daarbij ook,waar gaat ie heen dan?
kreeg terug en hij is al weg,dat was even slikken voor me
toen berichtje hij staat in brabant en ik heb de deken die hij op had meegedaan,mogen ze die houden of moet ie terug gestuurd worden.
heb haar terug gestuurd waar in brabant en daarbij ook de deken moet terug(mijn dochter heeft ervoor gespaard en dat geef je niet zomaar weg)dus terug gesmst de deken moet terug.
maar waar staat hij.
vanaf toen geen berichtjes meer,helemaal niks.
wie verkoopt er nou een paard en doet er een geleende deken bij????
ik was echt woest ,zo iemand woont tegen over je en weet dat het voor een kind heel fijn zou zijn dat ze even afscheid zou kunnen nemen van haar pony.
doom was er heel verdrietig over.
s`maandags ben ik erheen gelopen en heb mijn zadels er weg gehaald,ze had er 1 geleend voor een fries.
fries weg,mijn zadels terug.
ja kom zeg als ze zo makkelijk een deken meegeeft bij de verkoop waarom dan geen zadels.
mijn vertrouwen in haar was al geschaad,en vanaf die smsjes had ik het al helemal gehad.
als een klein kind werd ik gekleineerd daar,ze was zo boos.
ik was oneerlijk en niet oprecht.
wat nou niet eerlijk wie is er niet eerlijk,
zij vertelde me dat ik niet van haar te horen kreeg waar egon zou staan.
de reden wrm ik niet mag weten waar hij staat die snap ik nu wel,als je een pony verkoopt met leugens dan wil je er zeker van zijn dat de nieuwe kopers er achter komen hoe hij in werkelijkheid is.
dan heb je in mijn ogen toch wel wat te verbergen,waarom anders zo sneaky eerst zorgen dat een pony al weg is en dan smsen hij is al weg!!
wat is er dan wat de nieuwe kopers absoluut niet mogen weten??de WAARHEID.
ik kreeg een email van haar waarin stond dat ik niet eerlijk was en ze me haarfijn aanvoelde.ze voelde geen enkele behoefte om mij te vertellen waar haar stond
en ik mijn verontschuldigen maar moest aanbieden,niet dusss.
ik ben wel eerlijk geweest,zij niet,zij zag alleen maar centen.
daar is het waar het bij deze dame om draait.
mijn excusses zal ik never nooit niet aanbieden.
naar mijn dochter stuurde ze dat als ze wilde weten waar egon stond ze maar persoonlijk moest langs komen.
wat wil ze nu eigenlijk,stoken tussen moeder en dochter??
das nog nooit iemand gelukt en om daarna maar foto`s te sturen van egon en zn nieuwe verblijf plaats.
das in mijn ogen sneu en spelen met de gevoelens van een kind.
maar ik ben niet echt het type wat het erbij laat zitten dus op internet egon ingetoets en daar zag ik een advertentie op sporthorses
daar stond heel wat anders dan wat er op haar website stond.
kopie.
Paarden te koop | Sporthorses | Advertentie Op het wedstrijdterrein is Egon goed te hanteren en braaf. In de bak is hij ook absoluut niet kijkerig. Ik ken deze pony van zeer nabij omdat hij al enkele ...

en als ik dan daar lees dat hij nu in een keer wel wedstrijd ervaring heeft dan gaan mij de nek haren overeind staan.
dat mensen zoiets niet opvalt dat er op een website een heel ander verhaal staat dan op een verkoop site dan moet je toch een lichtje gaan branden lijkt mij.
dan word je in mijn ogen vreselijk bedonderd en beduveld.
en dan ook nog op je website zetten comunicatie?????niks comunicatie.
winst belang dat is het in mijn ogen,want elke normaal denkende persoon weet als je een pony of paard verkoopt met leugens,waar deze pony beland.
das bij een slager
en dat heeft deze pony absoluut niet verdiend.
dus een eerlijke kans word hem niet gegeven,helemaal niet
deze pony is ten dode opgeschreven door de leugens van een vrouw die alleen maar geld ziet!
het is te hopen dat deze mensen ook gaan inzien dat ze bij de poot zijn genomen,in zijn paspoort heb ik ter bescherming voor egon gezet dat ik niet wil dat hij bij de slager beland en mijn telefoonnr erbij genoteerd.
of het er nog in staat is natuurlijk de vraag.
er zijn zorg boerderijen zat die wel een pony willen hebben lopen gewoon voor het knuffelen en poetsen.
deze pony hoefd niet te eindigen zoals meerdere van haar slachtoffers die ook geen goed tehuis hebben gevonden en ook bij de slager zijn beland.
dus niet,met de nadruk op niet alle paarden en pony`s van haar hebben een kans gekregen zoals zij het zo mooi weet te vertellen.
bij deze mensen wees gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor twee.

dus ook bij deze als ook maar 1 iemand weet waar hij staat laat het dan weten.
deze pony heeft dit niet verdiend en heeft al heel veel ellende meegemaakt.
toen wij hem kochten was hij meer dood dan levend en heeft voor zn leven moeten knokken.
is veel geslagen en mishandelt,heeft dagen geen eten gehad en kan er inprincipe niks aan doen dat hij is zoals hij is.zo is hij gemaakt in zijn jonge leven.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:21

Ik hoop echt dat mensen hierdoor gewaarschuwd zijn!
Sterkte Sweetquinty

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 09:28

Wat een nare ervaringen Sweet Quinty! Hoe gaat het nu met je dochter, is ze er al een beetje overheen? helaas komt jouw verhaal erg herkenbaar over, ze "communiceerde" op gelijke wijze tegen mij. Hou marktplaats anders in de gaten. Als de nieuwe eigenaar echt zulke onwaarheden heeft gehoord over Egon, bestaat er natuurlijk kans dat Egon binnen afzienbare tijd weer te koop aangeboden wordt. En dat was nu juist wat je op deze manier wilde voorkomen...Sterkte :(:)

dianawww

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:54

zeg (vriendin?) met al deze wijsheid wat heb jij aan je (vriendin) verteld bij de verkoop? wist je (vriendin) ook hoe hij was dan? alles behalve braaf? ik dacht het niet he? dus wie heb jij bedondert dan? zoiets verkoop je tog niet aan je (vriendin)!!! en met ria had ik de overeenkomst, hem bij te schaafen OM HEM TE VERKOPEN!!! en dat is haar gelukt hij is bij haar ook tot rust gekomen dus wie weet klikt het wel met de volgende eigenaar, dus hij heeft weer een kans!!! bedankt voor alle elende he (VRIENDIN)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:10

ff een speciaal accountje om een reactie te plaatsen???

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:37

dianawww schreef:
zeg (vriendin?) met al deze wijsheid wat heb jij aan je (vriendin) verteld bij de verkoop? wist je (vriendin) ook hoe hij was dan? alles behalve braaf? ik dacht het niet he? dus wie heb jij bedondert dan? zoiets verkoop je tog niet aan je (vriendin)!!! en met ria had ik de overeenkomst, hem bij te schaafen OM HEM TE VERKOPEN!!! en dat is haar gelukt hij is bij haar ook tot rust gekomen dus wie weet klikt het wel met de volgende eigenaar, dus hij heeft weer een kans!!! bedankt voor alle elende he (VRIENDIN)

Das duidelijke taal.
Gelukkig weet ik heel goed wat voor karakter dit paardje heeft.
En ik weet ZEKER dat wanneer Ria hem een stabiele basis kan geven en de durf heeft om hem goed door te rijden ondanks zijn streken, dat het met enkele weken gedaan is en dat het een zeer brave pony kan zijn. Geloof me, de ene ruiter kan wel met zo'n paard en een andere ruiter weer niet. Dat bewijs is al geleverd. V.W.B. Egon, idd braaf in de rijbak totdat je hem aan het werk zet. Dan vond meneertje het niet zo leuk. Maar was wel handelbaar. En rillerig op de weg. Noem het maar levensgevaarlijk. Op een stukje van 100 meter 30 x omhoog komen en bokken.. das niet echt rillerig. ben heel wat gewend maar hier ben ik gewoon maar naast gaan lopen om levend thuis te komen.
Ik weet zeker dat dit wel op te lossen is, maar zo'n paard kan je niet onder de noemer braaf en betrouwbaar verkopen. AAN NIEMAND NIET DUS ZEKER GEEN VRIENDEN.. of je moet er vanaf willen ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:02

Jullie hierboven die het zo voor die Ria opnemen moeten wel goed lezen want er staat duidelijk dat die Egon NA 1 EEN DAG alweer op internet te koop stond, nou, die Ria zal misschien wel met paarden om kunnen gaan maar om een paard in een dag goed te krijgen lijkt me toch wel een sterk staaltje, als ze Egon nu eerst een maand had doorgereden dan had SweetQuinty hier geen recht van spreken, maar dit is mijn ogen niets meer of minder dan BEESTEN WAAR WAT MEE IS GOEDKOOP OPKOPEN EN ER ZO SNEL MOGELIJK WAT AAN VERDIENEN en dat is wat me zo ontzettend tegenstaat aan dit soort mensen, geld verdienen over de ruggen van paarden en mensen en niet op een eerlijke manier.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:33

wellicht heb je daar een punt, maar bij een proefritje was het karakter van egon meteen al aan het licht gekomen. Maar Ria moest Egon ook verkopen voor de eigenaresse.. En als er dan meteen interesse voor is, wellicht een hele goede ruiter. Die had er zeker meteen wat mee gekund.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:35

is dianawww een schaduwaccount?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:59

Ik vind het gewoon vreemd dat Ria in bijna alle gevallen de paarden en ponyeigenaren beloofd om goede, nieuwe passende eigenaren te vinden en vervolgens de dieren direct op internet gooit met niet altijd kloppende omschrijvingen, dan kun je zo'n dier niet kennen en er dus ook geen passende baas voor vinden, lijkt mij. Ik vind het een vreemde zaak dat mensen hier hun dier naar toe brengen maar ja, dat zal wel aan mij liggen maar het verhaal van SweetQuinty sterkt mij alleen maar in het gevoel dat deze handelaar niet alleen niet helemaal eerlijk is maar ook een beetje vreemd in de bovenkamer( en dan druk ik me nog netjes uit) ben blij dat ik niet in de buurt woon want als ik haar tegen zou komen zou ik m'n mond niet kunnen houden.
Eigenlijk is ze gewoon iemand die paarden mishandelt door ze aan niet passende bazen te verkopen met allee gevolgen van dien, deze dieren gaan waarschijnlijk van stal tot stal , tís gewoon zielig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:02

Aangezien je waarschijnlijk nog steeds meeleest, Ria, doe er eens wat mee in plaats van die hoogdravende berichten te plaatsen waar niemand ook maar meer een woord van zal geloven want je bent nu al voor de zoveelste keer in de fout gegaan, een ding staat als een paal boven water, je communicatie met paarden is ****** en een dierenliefhebber ben je ECHT niet.