AFGEDANKTE PAARDEN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:26

een *4* jarige die al *2 *jaar niet bereden is.

Lotteenzoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:27

*puck* schreef:
een *4* jarige die al *2 *jaar niet bereden is.

ik zorg alleen voor die pony.. dat is wat mij is verteld ik zeg niet dat ik het helemaal geloof:)
maar ik weet wel dat de eigenaren en zo en zo geen verstand van hebben

Anoniem

Re: AFGEDANKTE PAARDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:28

Uhm.... en wat is er erg aan dat er met een vierjarige al twee jaar niks is gedaan? :D

Lotteenzoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 16:30

suleilitha schreef:
Uhm.... en wat is er erg aan dat er met een vierjarige al twee jaar niks is gedaan? :D

ik heb nooit geloofd dat ze nog maar 4 is maar als die eigenaren dat denken wat moet ik dan:)?
het gaat in deze topic btw niet over haar;)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:34

suleilitha schreef:

'Twee jaar niks gedaan' is iets heel anders dan 'twee jaar niet bereden' ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:36

Een paard heeft genoeg aan eten, drinken, op tijd bekappen en bewegingsvrijheid, een paard hoeft niet dagelijks te worden gepoetst en vertroetelt, dat zijn doorgaans de wensen van de eigenaar of verzorger maar niet van het paard zelf ;)

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:51

suleilitha,ben het helemaal met bovenstaande eens,maar op de vraag of ze geld heeft voor het paard,vooral omdat ze een afgedankt paard zoekt antwoord TS ,ja we hebben weiland en stallen,om een oud paard te laten lopen ,prima, maar als ze ook nog wil rijden dan komen er toch wel kosten bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:52

Zadel, hoofdstel, dierenarts, hoefsmid..... enz. enz.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:54

juist en daar geeft ze geen antwoord op dus denk je met een pennymeisje te doen hebben die denkt dat een weiland genoeg is,ik denk aan het paard en probeer haar reeel na te laten denken voor ze zo'n grote beslissing neemt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:57

eerlijk gezegd, denk ik dat de TS voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.... Een afgedankt paard.... maar moet wel bereden kunnen worden....

Alleen Sul haar rijtje hierboven is al € 1000 per jaar!
En dan... lessen, voer, onderhoud land, paspoort, etc.

Heb je nu €2000 liggen, dan kom je een heel eind!

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:01

dat rijtje gaf ik TS ookal op de vorige pagina maar daar zegt ze dus niks op.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:03

TS waarom ga je niet met je verzorgpony bosritten maken ,daar word toch niks mee gedaan,waarschijnlijk vind hij dat hartstikke leuk,je hebt rijervaring dus wat weerhoudt je.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:03

wát is de prijsklasse die je in gedachten hebt? ik vind het nl best te doen. Dacht in eerste instantie ook dat het nog wel even zou duren voordat er hier nog een 2de paardje bijkwam vanwege de aanschafkosten. Maar we hebben er nu toch een goede gevonden: 15jarige, kerngezond voor 1250 euro. Als je dat soort prijzen nog steeds te veel vind dan denk ik dat het een goed idee is om nog even te wachten.
succes

felicity
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:20

Ik wet ook nog wel wat leuke paardjes te koop voor weinig geld. maar dan is het wel handig om te weten wat je maximaal wil uitgeven aan de aanschaf.
⚠️ felicity kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:39

Rustig afwachten en bokt en marktplaats in de gaten houden. Er zijn genoeg mensen die een ouder paard hebben waar ze altijd wedstrijden meegereden hebben en die graag met een jong paard willen beginnen maar dan wel een goed adres voor hun ander paard zoeken.
Maar ook al zet je een paard alleen maar in de wei, verzorging kost geld. Hoefsmid en dierenarts, waar zet je hem winterdag, bijvoeren van hooi/brok, stalbedekking. Met alleen de aankoop ben je er niet. Dat is ook een reden dat mensen zelfs gratis paarden weigeren omdat er nog veel kosten bijkomen.

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:11

ik vind het zo jammer dat de TS geen enkele keer antwoord geeft op de vraag wat ze te besteden heeft.
ALS je dat nou zegt...dan kunnen we je misschien wat tips geven...verder adviseer ik je om nog even door te sparen en een bijrijdpaardje te nemen dan

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:21

Ik heb een vriendin met vele paarden....
die heeft mijn toevallig verteld dat als je een paard zelf houd op eigen grond dat je rond de 1000 euro per jaar zit voor de verzorgen. als je hem elders moet stallen dan moet je dat nog er nog bij rekenen :D

maar ik vind ze vraagt iets daar wilt ze antwoordt op.
en ze wil niet horen of ze het wel allemaal kan betalen.
ik zelf weet niet waar je het kan zoeken. alleen de plaats op internet.
er is altijd wel een keer iets leuks te vinden.

succes er mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:07

natje86 schreef:
ik vind het zo jammer dat de TS geen enkele keer antwoord geeft op de vraag wat ze te besteden heeft.
ALS je dat nou zegt...dan kunnen we je misschien wat tips geven...verder adviseer ik je om nog even door te sparen en een bijrijdpaardje te nemen dan

Niet om het één of ander, maar ik zou ook mijn financiele plaatje niet op bokt willen zetten hoor. Gaat niemand verder wat aan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 00:14

Het gaat niet om het blootgeven van het huishoudboekje, het gaat meer om even inzicht te geven over kosten als hoefsmid, veearts, etcetera.
TS, ik heb nog wel wat in de verkoop wat niet de hoofdprijs hoeft te kosten, pb me maar even.

skyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:04

Lotteenzoo schreef:
heey:)

heeft er iemand een site waar je afgedankte paarden kan kopen? of oude pensioen paarden...

mvg

Dit las ik net op marktplaats!!
Met een supperschattig koppie...
Ik heb een leuke draverruin te koop van 15 jaar. Hij heeft de schofthoogte van 1.62 m
Is zeer braaf in de omgang en onder het zadel.
Je kunt hem zo een paar dagen vrij geven en hem dan zo weer opzadelen en met hem weer weg rijden.
Hij is goed verkeersmak. Kan alle gangen stap, draf en galop.
Hij is sociaal met andere paarden en trailermak
Heeft altijd gekoerst en heeft een aantal dressuurwedstrijden gelopen en voor het de rest recreatief gereden.
Zou een geschrikt paard voor de endurence zijn. Langs de weg geen probleem ook niet landbouwverkeer en groot verkeer.

kost: 750,-
voor meer info kunt u mij mailen!!!!!!!!!

En ff bydeway ik denk dat je er echt wel goed over hebt nagedacht.
als jij graag een paard wil en kan( kosten en verzorging EN ervaring)dan is deze misschien wel heel leuk.!! :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:08

goedkoop kan duurkoop worden en vooral met oudere paarden of afgedankte, mishandelde paarden.

En wat ga jij doen als jouw oude paard die nu niks kost over een half jaar als ie ineens speciaal beslag nodig heeft en voer.
Dan is je aanschaf wel goedkoop maar de onderhoud is duur.

Ik heb zelf een oudje maar de laatste tijd wordt hij in de onderhoud erg duur

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:48

Mijn paard was niet goedkoop bij aanschaf,maar ook zijn onderhoud viel tegen.Steeds moest de D.A komen en nu heeft hij speciaal beslag.Dus het zegt eigenlijk niks.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:13

Ga langs wat handelaren, daar staan genoeg afdankertjes.
Ook idd de Mp in de gaten houden , in principe is elk paard wat verkocht word toch afgedankt door zijn baasje.
Dus ja genoeg aanbod dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:14

midgie schreef:
Ga langs wat handelaren, daar staan genoeg afdankertjes.
Ook idd de Mp in de gaten houden , in principe is elk paard wat verkocht word toch afgedankt door zijn baasje.
Dus ja genoeg aanbod dus.

Hier past de uitdrukking alles over 1 kam scheren echt bij :=.....

Over de ander reacties: TS vraagt om sites, niet of ze het wel/niet moet doen :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:59

pinkie87 schreef:
Ik heb een vriendin met vele paarden....
die heeft mijn toevallig verteld dat als je een paard zelf houd op eigen grond dat je rond de 1000 euro per jaar zit voor de verzorgen. als je hem elders moet stallen dan moet je dat nog er nog bij rekenen :D

maar ik vind ze vraagt iets daar wilt ze antwoordt op.
en ze wil niet horen of ze het wel allemaal kan betalen.
ik zelf weet niet waar je het kan zoeken. alleen de plaats op internet.
er is altijd wel een keer iets leuks te vinden.

succes er mee

Ik heb de paarden bij huis maar 1000 euro per jaar per paard daar heb ik niet eens de voerkosten er mee uit. De smid alleen is al 600 euro per jaar. Dan ca. 100 euro aan wormkuren en dan entingen enz. 2500 euro komt eerder zonder DA kosten.