[GZ] pensionstalling Amsterdam voor E-Pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suus27

Re: [GZ] pensionstalling Amsterdam voor E-Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 14:44

Hey iedereen bedankt voor de input. Ik denk dat ik vanaf februari, als ik in adam zit, maar eens een rondje stallen moet doen. Dat is wat makkelijker en dan kan ik ook een betere indruk krijgen van de stallen.
Misschien tot ziens.

Groetjes Suus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:23

Suus75, welkom in Amsterdam.
Stal Zuidereind ken ik wel, ik heb daar een paar jaar gestaan. De verzorging is prima en verder is alles er wel aanwezig. In mijn tijd werden de paarden alleen in de zomer in het land gezet in de winter werden de paarden niet buiten gezet, maar misschien is dat veranderd. Je kunt natuurlijk altijd even bellen voor informatie Lachen.

Inmiddels sta ik al jaren op Stal Zeinstra in Ouderkerk en dat bevalt erg goed. Alles is er en je kunt je paard zomer en winter buiten laten zetten. De verzorging van de paarden is erg goed en je kunt het eigenlijk krijgen zoals je hebben wilt. Over hooi en stro wordt bijvoorbeeld helemaal niet moeilijk gedaan. Een gewone binnenbox is ongeveer 300 euro per maand. Er is wel een behoorlijke wachtlijst op het moment.

Stal Bouwman is even verderop op de dijk en daar is ook alles aanwezig wat je nodig hebt. Er zijn bij Bouwman geen buitenboxen volgens mij. De paarden worden daar ook zomer en winter buiten gezet.

Ook kom ik regelmatig op Stal Wennekers en het voordeel van die stal is dat je er makkelijk naar het bos kan. Verder is ook alles er aanwezig. De paarden worden niet door stal buiten gezet, maar er lopen daar mensen rond die je dat kunt laten doen tegen betaling. Het is er erg druk, er staan heel erg veel paarden en dat merk je vooral in de winter vrij duidelijk, je kunt je paard dan bijvoorbeeld maar heel even in de paddock laten en geen uren. Je kunt een weilandje huren voor een jaar en daar mag je dan je paard altijd op zetten, het is mij even ontschoten wat dat per jaar extra kost.

Stal Kahmann is wat kleinschaliger en niet goedkoop, maar er is misschien wel per direct plaats.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:42

Ik dacht gehoord te hebben dat ze bij Wennekers in de winter ook niet meer op het land mogen, maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.

Ik wist ook niet dat ze bij Bouwman ook 's winters buiten komen. Biedt perspectief! Knipoog

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:44

De paardjes staan gewoon op het land nu hoor Haha!

Het gaat er vooral om dat je geen omgeploegd akkertje van je land maakt.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 09:52

Ah, dus dat was loos alarm! Mooi om dat gelijk opgehelderd te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:19

Omdat nu alles strak bevroren is, wordt het geen modderpoel, maar in november ging je op het pad nog tot halverwege je kuit de modder in hoor. Over bevroren gesproken, in de afgelopen week is het op het terrein bij Wennekers akelig glad geweest.

Nog even een toevoeging aan het rijtje:
Manege Nieuw-Amstelland zag ik nog voorbij komen. Het is er erg duur en door de manege-activiteiten raak je als pensionklant nog wel eens een beetje in de verdrukking. De ligging is natuurlijk fantastisch in het Amsterdamse bos, maar als het geen weer is om buiten te rijden, is er vaak in de bakken ook geen plek vanwege de lessen. Verder is er ook geen 'buiten', geen weilanden en geen paddocks.

Manege De Ruif, in west, tussen de A4 en Nieuw-Sloten in, aan de Sloterweg. Het is ook een manege, waardoor dus ook soms wat minder bewegingsvrijheid. Er zijn wel uitrijmogelijkheden en ook een molen en een paddock. Er zijn geen buitenstallen (meer).

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 10:22

@ Lovely : thanks, maar ik zit er nog niet. Eind Januari dan ik(voor mij) de big city begroeten.
Tot nu toe heb ik een 6tal stallen op een lijstje staan.
Deze zijn:
-bouwman
-amste horse hotel
- willemshof
-zeinstra
-wennekers
-zuidereind
Omdat ik de eerste 3 maanden in een tijdelijk onderkomen zit, denk ik dat ik haar pas laat overbrengen als ik een vaste plek heb gevonden, waar ik me kan nestelen. Tot die tijd kan ik genoeg rondneuzen bij de stallen.
Oja als jullie straks nog een kamer/studio/huisje weten laat het me weten Knipoog .
Buitenrijden in het bos lijkt mij heerlijk, alleen is Linetka niet het type 'ik rijd graag buiten'.
Iedereen weer bedankt voor het meedenken. Tot ziens in de topic en anders op stal Haha!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:38

Kennis van me wou een huis verhuren, maar dat is een heel huis in Amstelveen. Weet ook niet of dat nu nog beschikbaar is.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 18:54

manic schreef:
Kennis van me wou een huis verhuren, maar dat is een heel huis in Amstelveen. Weet ook niet of dat nu nog beschikbaar is.

Bedankt, maar ik woon liever in amsterdam. Nu denk je vast 'wat is het verschil'?
Nu ik verhuis vanuit oude vertrouwde friesland, heb ik gekozen om in Amsterdam of hilversum te willen wonen.
Voor mij een nieuwe uitdaging om te beginnen met een nieuwe job en een nieuwe vrienden/kennissen/netwerkkring op te bouwen.

Maar alsnog bedankt voor het meedenken, oja blijf meedenken Knipoog

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:36

Las vandaag in het Parool dat de verwachting is dat er veel huur aanbod zal komen, omdat koopwoningen het ff wat minder doen. Dus er is hoop Knipoog

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:56

Ik blijf nog steeds hopen en zie het positief in dat ik over 3 maanden nieuwe ruimte heb gevonden. Maar erg fijn dat de berichten over het aanbod van huurwoningen stijgt, positief is.

hoe is het met blondie, heb effe in je profiel gespiekt, wat een pracht beesie.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:03

Dank je! Ben zelf ook wel weg van haar Lachen Ze staat nog in de opfok bij Veldhuisen in Nigtevecht. Ook een erg fijne stal trouwens en niet achterlijk duur, maar wel iets verder van Amsterdam

www.stalveldhuisen.nl

Nog ff een PBtje wat betreft huisvesting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:14

Veldhuisen is een leuke stal, maar vanuit west ben je wel even onderweg Lachen. Ik ga wel even nieuwe foto's kijken op de site.