Gezocht: pensionstalling omgeving drachten/de wilgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gezocht: pensionstalling omgeving drachten/de wilgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:26

nee [naam] heet hij Clown
de Waldrane bedoelde ik idd! die hebben veel faciliteiten voor een hele betaalbare prijs vind ik.
als het rotweer is gaat er daar ook wel eens een groep los de binnenbak in zag ik toen wij daar waren.

Rockyy81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:14

Bedankt allemaal voor jullie reacties Lachen
Ik zou eens kijken bij de yvonne bosma, en bij die andere in de wilgen naam even vergeten (A) , maar veel van de stallen die jullie noemen zijn idd boven t budget en ook te ver fietsen.
Maar we zullen ook eens wat meer rond gaan vragen in De Wilgen, was er in boornbergum niks meer?
@ Dees_daan, waar rijd jij dan in de winter? Of kan dat in de wei?

Rockyy81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 18:20

Deborah: Ja sissy stal is nog vrij..is al tijdje geen nieuw paard bijgekomen Gaaaap bijna een wonder -.-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:55

Rockyy81 schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reacties Lachen
Ik zou eens kijken bij de yvonne bosma, en bij die andere in de wilgen naam even vergeten (A) , maar veel van de stallen die jullie noemen zijn idd boven t budget en ook te ver fietsen.
Maar we zullen ook eens wat meer rond gaan vragen in De Wilgen, was er in [naam] niks meer?
@ Dees_[naam], waar rijd jij dan in de winter? Of kan dat in de wei?

in [naam] zitten er sowieso 2, maar die zijn al vol volgens mij.. Sipke Paulusma en Markus vd Meer zijn dat.
ik rijd in de winter in de bak van het FPC, en als dat hek dicht zit dan maak ik gewoon een buitenritje, en ik heb wel eens in de bak van Sipke gereden.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:34

Deborahh schreef:
Is sissy's stal nog steeds vrij? Bloos!
Meestal worden ze direct weer opgevuld maar nee dus,
Tegenover Yvonne staan idd ook paarden maar ik weet niet of daar pensionstalling is! Knipoog

Dat is geen pensionstalling maar je kan altijd proberen xD
Ze hebben Fjorden Haha!(A) Vet lieffffffffffffffff AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:13

Ze bedoelt bij Dehr Geertsma, dat was voorheen pensionstalling en ik heb er met mijn pony ook een half jaar gestaan.
Helaas kreeg hij zeer ernstige mok in het land en op stal kon hij daar niet aarden (hij heeft nu ook meer open stallen, mijn pony stond wat achteraf in een vrij afgesloten stalletje) en toen heb ik hem weer terugverhuisd naar stal Huisman, waar we daarvoor ook al eens hadden gestaan. In die tijd was dat een fijn plekje en ik heb er met veel plezier gestaan. Zowel op stal als dag en nacht buiten.
Het is toen inderdaad enorm gaan groeien ten koste van de kantine en de hoeveelheid gras voor de paarden.
2,5 jaar geleden ben ik er weggegaan omdat we gingen verhuizen en ruimte voor paarden aan huis kreeg.

Nog een stal, met binnenbak, ook boven budget, is de stal Beekdalhoeve Koningsdiep. Aan de Mersken tussen Olterterp/Ureterp en Wijnjewoude. Voornamelijk opfok, en deels pension. Maar ook hier de paarden in principe niet op het land in de winter.

Waar zit die pensionstalling aan het Sud dan?

Nog een andere stal in Lippenhuizen is die van Ria Dijkstra, die heeft ook binnenbak en veel land en daar komen de paarden wel meestal op het land of in paddock in de winter. Het is aan de weg van Gorrdeijk naar Lippenhuizen/Hemrik/Wijnewoude, net paar 100 meter na de watertoren van Lippenhuizen. Stal Hermitage heet het.

Henny Coremans is goed te fietsen vanuit Drachten. Beekdalhoeve Koningsdiep ook, Ald Beets is ook op de fiets wel te doen.

Wordt er nog iets met paardenstalling gedaan op de Aldhof? Daar zat tot een tijd terug de hengstenhouderij van vd Weide (die eerst die stal van Udo de Haan had) maar hij is failliet gegaan toen geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:11

vd weide is idd failliet gegaan,anders was dat wel lekker dichtbij geweest
zijn broer heeft nog wel iets, vlakbij Drachten maar of daar pensionstalling bij zit? in Nijega zit hij volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 10:44

De stal bij het sud zit volgens mij naast Tuindorado.
Anders zou ik niet weten welke mensen op het sud het dan zijn, want die boerderij heeft als enige twee a drie jaar geleden te koop gestaan.
Het is vrij nieuw allemaal maar dat is logisch aangezien ze er nog maar net zitten.
Ik meende iig dat deze mensen aan het adverteren waren (ook op marktplaats) maar dat is alweer een tijdje terug.
Ze hebben genoeg land, allemaal met hout afgerastert en ze hebben een leuke buitenbak.
Er staan ook wel een paar trailers.

Tja je moet wat over hebben voor je paard, ik weet nog dat ik mijn paard (toen nog 1 + pony) bij de familie Geertsma had staan terwijl ik al in Ureterp woonde.
Ik fietste dat stuk van Ureterp naar de Wilgen toe omdat ik nog geen andere stalling had gevonden.
Als je het vaak fietst dan lijkt het opgegeven moment steeds korter.
Ik ben toen uiteindelijk naar stal Henco gegaan.
Nu woon ik zelf in Drachten en staan mijn paarden nog in Ureterp maar met mijn brommer is het goed te doen.
Die van mij staan overigens op een entrainement stal die ook wel pensionklanten accepteerd maar eigenlijk geen pensionstal is.
Je hebt alle faciliteiten om een draver te trainen maar een rijbak is er niet Knipoog .
Tja als je in de Wilgen woont dan zou je misschien ook wel richting de Veenhoop kunnen kijken.
Of misschien dat die draver fokker nog een plekje heeft, die zit vlakbij de Smalle Ee (daar kom je langs als je naar dat strandje gaat).
Vroeger hadden ze ook een trainingsbaan maar die is nu weg.

Soms moet je ook gewoon de stoute schoenen aantrekken en gewoon bij mensen langs gaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:23

Klopt, zo zijn de paardjes die nu samen met mijn pony en paard staan ook bij mij gekomen. Gewoon via bokt gevraagd of ik plek had en via een gemeenschappelijke vriendin/kennis. En bij Geertsma ben ik toen ook gekomen via een vriend die er vroeger tegenover woonde en daar ook paarden gestald heeft gehad tijdelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 11:42

Ik zie nou ook net dat stal het brieschend paard een box vrij heeft.
Ligt in de Wilp (vlakbij frieschepalen).
Toen wij nog in de Wilp bij die boer stonden hebben we daar wel vaak in de binnenbak gereden.
Aardige mensen zijn dat.
http://link.marktplaats.nl/205272845

Verder is bij een particulier pensionstal ook wat vrij.
Dit ligt bij Garyp.
http://link.marktplaats.nl/213165192
Is met de bus te bereiken las ik, dus je hoeft niet ver te fietsen.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 15:06

Ik rijd bij de waldrane. Het is er heel gezellig. Ze hebben ook net nieuwe boxen. Idd 2 binnenbakken en een buitenbak, en 's winters gaan alle paarden in groepjes de bak in. Het is er erg gezellig.
De dochter van familie geertsma zit mij mij in de klas.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:11