Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Diablo schreef:Ik heb twee paarden bij Over de Dijk weggehaald en heb er goeder ervaringen mee. Echter, dit waren herplaatsers en dan geldt volgens mij een afstandsgeld van 225 euro. Als je je paard daar wilt hebben als zijnde in het rusthuis, kost dat volgens mij wel meer.
annastasia schreef:@Diablo: lucky boy had je daar zeker weg. Meende dat ik destijds het paard op de site had zien staan als zijnde herplaatst
studiemiep schreef:Ik vind beide ogen eruit halen echt geen optie. Sorry maar een blind paard heeft echt GEEN leven, hoe goed je ook voor hem zorgt/vertroetelt.
Denk maar eens in het lastig het is om als blinde man/vrouw door het leven te gaan, das echt niet makkelijk. Gelukkig kunnen wij als mensen zijnde praten en zijn er zelfs hulpmiddelen beschikbaar om het leven aangenamer/makkelijker te maken. Voor een paard zijn deze dingen er niet.............. HIj zal nooit meer een normaal paarden leven kunnen leiden vergeet dat ook niet!
Ik zou echt echt zeggen inslapen hoor. Btw paarden vechten niet altijd met inslapen hoor! Dat ligt puur aan het feit op welke manier je het dier euthaniseert....als je alles volgens de regels en met de juiste doseringen en medicatie doet wordt er echt niet gevochten hoor!. (dat sommige dierenartsen niet altijd alles volgens het boekje doen is zeer spijtig maar zeker niet de normale gang van zaken en ook zeker niet wenselijk)
Mar77 schreef:euthanasie. bij Glaucoom lopen ze de hele dag met barstende koppijn

driebergen schreef:Mar77 schreef:euthanasie. bij Glaucoom lopen ze de hele dag met barstende koppijn
Is dit medisch bewezen dat paarden pijn hebben bij Glaucoom?
mensen met glaucoom hebben namelijk geen pijn!
),
Kijk als het echt niet meer gaat, dan is euthanasie de enige juiste oplossing. Alleen het is nu in mijn ogen te vroeg.....dus de verzekering moet maar een uitzondering maken! (we zijn nog niet uitgestreden...
kiko schreef:Ik zou me twijfels erover hebben en ik las ook dat iemand daar uit de buurt kwam en dat hele rusthuis niet kende.
Ik zou het adres vragen en zelf eerst eens gaan kijken.

.
). trooper schreef:Heb verhalen uit eerste hand van dit rusthuis.NIET DOEN.
Paard terug gehaald ivm zware verwaarlozing vanuit hun kant dit is ook bevestigd door onze eigen dierenarts.Ze komen hun afspraken niet na en zijn absloluut niet met het welzijn van paarden bezig.