HELP!! Wie weet met spoed een plekje voor mijn merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: HELP!! Wie weet met spoed een plekje voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:59

Ik ben het zeker met KiWiKo eens dat je je paard niet "zomaar" even op een goed koop land kunt zetten. Gelukkig was je dat ook niet van plan. Wat is je budget?? Het adres van KiWiKo lijkt mij idiaal, maar toch nog aan de prijs.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:47

KiWiKo, daar ben ik het ook wel mee eens.
-> maar ik denk niet dat de TS dat wil. Ze zoekt gewoon een goedkopere oplossing juist omdat ze dan de zorg die haar paardje nodig heeft (en die wil ze dus graag geven!) te kunnen betalen.
Die stal van KiWiKo klinkt wel goed, maar scheelt dat wel genoeg qua kosten? Als je erheen moet rijden met de auto of met het OV tikt dat ook wel lekker aan.. Je wil toch je paardje in de gaten houden, dus er toch wel minimaal 1/2x per week heen (lijkt me) en dan kan dat best duur worden. Niet vergeten Knipoog

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:48

Slotty schreef:
KiWiKo, daar ben ik het ook wel mee eens.
-> maar ik denk niet dat de TS dat wil. Ze zoekt gewoon een goedkopere oplossing juist omdat ze dan de zorg die haar paardje nodig heeft (en die wil ze dus graag geven!) te kunnen betalen.
Die stal van KiWiKo klinkt wel goed, maar scheelt dat wel genoeg qua kosten? Als je erheen moet rijden met de auto of met het OV tikt dat ook wel lekker aan.. Je wil toch je paardje in de gaten houden, dus er toch wel minimaal 1/2x per week heen (lijkt me) en dan kan dat best duur worden. Niet vergeten Knipoog

Ja precies, dat is ook n probleen Lachen want kaartje voor ov kost toch wel 10 a 20 euro per keer, dus dan zit je al aan emer dan 100 euro per maand, me ouders kunnen me niet zovaak erheen rijden natuurlijk.. pff wat stom is t toch allemaal Boos!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:07

Romy kan ze niet naar familie Hollaar? Daar heeft Okki van de zomer ook gestaan onder begeleiding en hebben ze de paarden van Quirine ook gedaan Lachen

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 19:10

Ilse schreef:
Romy kan ze niet naar familie Hollaar? Daar heeft Okki van de zomer ook gestaan onder begeleiding en hebben ze de paarden van Quirine ook gedaan Lachen

heey Lachen K zal t even aan quirine vragen, wie weet, tnx:) waar ben jij eigenlijk heengegaan?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:55

SisLeone schreef:
eowyn04 op bokt heet ook een paard wat dit heeft. stuur haar anders eens een pm als je info wilt of hoe zij er mee aan de gang is gegaan.

ik vind dat je een hele nette oplossing probeert te zoeken voor je merrie.

We hebben ge-pb-ed!

Zal je nog een pb sturen over onze stal.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:01

Rooompie schreef:
Ilse schreef:

heey Lachen K zal t even aan quirine vragen, wie weet, tnx:) waar ben jij eigenlijk heengegaan?

Is een adresje van Theo, de manege paarden gingen daar altijd op het land, en Hermes heeft daar tot aan maand of 2 terug ook gestaan Knipoog
Okki stond daar overdag op het land en 's nachts haalde ze hem binnen. Ik heb eventueel wel telefoonnummer? Want Raiser staat daar ook iedere zomer Haha!

Ik sta nu op de Riouw Rijschool in Scheveningen Lachen

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 17:42

Tnx Ilse, als je me t tel nr wil geven.. Lachen En hoeveel zijn de stallingskosten??

De wildhoef is trouwens enorm veranderd nu.. phoeh.. Vind t niet erg dat k wegga Knipoog

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:02

Rooompie schreef:
Tnx Ilse, als je me t tel nr wil geven.. Lachen En hoeveel zijn de stallingskosten??

De wildhoef is trouwens enorm veranderd nu.. phoeh.. Vind t niet erg dat k wegga Knipoog

ik ben ook blij dat ik weg ben Tong uitsteken hahahahahh wat een zooitje zeg!!! laat me effe weten roompie als het wat is !!! xxxx bren! Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:06

Theo en Rene zijn toch weg daar?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:14

KiWiKo schreef:
ik ben een beetje dubbel in deze Lachen Lachen Ik snap dat je de kosten moet gaan drukken........ heel duidelijk heel logisch, echter is jouw paard nog niet heel........ en moet zo een dier dus bij iemand onder toezicht staan die als het even kan toch enige kennis heeft van paarden en hun gebreken, iemand zal dat dier toch echt dagelijks even moeten bekijken......... ze moet revalideren toch????

Dan kan je haar niet ergens op een landje "pleuren" waar geen deskundig toezicht is........

en land met deskundig toezicht, is een stuk duurder dan 100 euro Lachen

Ik ben altijd heel, heel voorzichtig met dit soort dingen

Hier in friesland weet ik wel een hele goede stal met betrokken en verstandige mensen waar zo'n pony prima verzorgt wordt voor 100 euro...
Ik vind het wel een goede, acceptabele oplossing, wat moet je anders als je spaarpot leeg is (en dat snap ik wel met zulke hoge pensionkosten en 4000 euro dierenartskosten...)?

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 21:43

Lante schreef:
KiWiKo schreef:
ik ben een beetje dubbel in deze Lachen Lachen Ik snap dat je de kosten moet gaan drukken........ heel duidelijk heel logisch, echter is jouw paard nog niet heel........ en moet zo een dier dus bij iemand onder toezicht staan die als het even kan toch enige kennis heeft van paarden en hun gebreken, iemand zal dat dier toch echt dagelijks even moeten bekijken......... ze moet revalideren toch????

Dan kan je haar niet ergens op een landje "pleuren" waar geen deskundig toezicht is........

en land met deskundig toezicht, is een stuk duurder dan 100 euro Lachen

Ik ben altijd heel, heel voorzichtig met dit soort dingen

Hier in friesland weet ik wel een hele goede stal met betrokken en verstandige mensen waar zo'n pony prima verzorgt wordt voor 100 euro...
Ik vind het wel een goede, acceptabele oplossing, wat moet je anders als je spaarpot leeg is (en dat snap ik wel met zulke hoge pensionkosten en 4000 euro dierenartskosten...)?

Bedankt, kan je mij het adres van de stal gegeven? of website?

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 20:47

eowyn04 schreef:
SisLeone schreef:
eowyn04 op bokt heet ook een paard wat dit heeft. stuur haar anders eens een pm als je info wilt of hoe zij er mee aan de gang is gegaan.

ik vind dat je een hele nette oplossing probeert te zoeken voor je merrie.

We hebben ge-pb-ed!

Zal je nog een pb sturen over onze stal.

Graag Lachen en de stallingskosten Lachen

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:49

KiWiKo schreef:

Jep, en daarom ik ook Verdrietig

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:58

Ilse schreef:
KiWiKo schreef:

Jep, en daarom ik ook Verdrietig

effe off topic

ik ken rene en theo niet echt, want ik kwam net voor de overdracht.
gerard die het nu runt is best een aardige man, maar kwa ervaring in manege jeetje das echt slecht.
paarden staan er veel slechter bij en de manege paarden worden ook slecht verzorgt, ze michten maar 1 weekje naar de wei en ze lopen veel teveel uren achterelkaar. dierenarts is volgens mij nog nooit zoveel geweest voor de manege paarden!
ik vind het echt slechter geworden hoor, je kan ook niet eens meer rijden in de binnenbak alleen maar lessen zijn er nu! dus balen!!
groetjes!!

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 18:15

Iedereen, bedankt voor de reacties! Ik heb een plekje voor mijn pony gevonden, op stoeterij van der vlist. Ze kan daar overdag heerlijk naar buiten, en wordt 's avonds weer in een stal van 4,5 bij 4,5 gezet, dus das super Lachen Ze gaat er morgenmiddag heen.
Gelukkig Haha!!