stefan van haaster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smartie2004

Re: stefan van haaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:30

Den Helder/Julianadorp.

Nieuweweg

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:11

ook wij zijn bij van haaster geweest voor een paard,
hij had er verschillende paarden in verschillende prijsklassen staan,
de goedkopere paarden hadden wel kleine gebrekjes zoals een litteken grof of klein,
of een stalgebrek zoals luchtzuigen of weven,
bij ons werd alles bij ieder paard erbij verteld,
en de duurdere paarden mankeerden niets en waren ook gekeurd,
er mocht overgekeurd worden, en dan op gelijk/ongelijk,
dus als het paard goedgeurd zou worden dat we het paard zouden nemen,
en wij de kosten betaalden en als hij afgekeurd zou worden hij de kosten zou betalen,
en de koop niet door ging,
de paarden stonden er netjes bij, de stallen waren goed bestrooid,
en er lag veel ruwvoer in, en er was meer dan voldoende drinken.
ook hadden de paarden dekens op, en waren ze allen goed gekapt en of beslagen,
ze werden 1 voor 1 voor gesteld, en die paarden die we wilden zien werden voorgereden,
en konden we zelf uit testen,
onze keus was gemaakt, het werd een mooie grote donkerbruine ruin,
hij is door onze dierenarts gekeurd, en werd goedgekeurd,
ze hebben het paard netjes bij ons thuis afgeleverd,
met een nieuwe deken en een mooi hoofdstel,
het paard was zoals zij ons vertelden M dressuur,
en ook dit hebben we bij de knhs gecontroleerd,
en dit bleek inderdaad te kloppen,
wij hebben voor dit paard 4750 euro betaald,
en dat vonden wij een nette prijs voor een correct paard.
we hebben contakt met de vorige eigenaar,
en wij hebben geen nare ervaring dus met deze stal,
er waren toen wij daar waren ook mensen die voor een paard kwamen kijken,
en die hadden nogal wat eisen, maar een hele dunne portomonaie,
en zij wilden dus een dressuurpaard van tussen de 5 en de 8 jaar,
en van een hoogte tussen de 1.67m-1.70m,
en wilden maar 1500 euro uitgeven....
ik heb dat allemaal met argus ogen zitten te bekijken,
en concludeer nu uit mijn eigen ervaring: dat mensen met lada-geld aankomen,
en een mercedess-paard eisen, en dan achteraf gaan klagen over het gekochte paard,
als je een paard koopt moet je om problemen te voorkomen altijd het paard laten keuren
door een eigen dierenarts, en je paard maar moet verzekeren,
het betreft hier levende have, en je weet nooit wat er snachts in de box of overdag op de wei
gebeurt!
daar kan een verkoper natuurlijk niet garant voor staan,
want zij zijn geen verzekeringsmaatschapij,
dat is de plicht van de koper, dat hoort nu eenmaal bij het onderhoud van een paard.
het is altijd makkelijk om gelijk met een beschuldigende vinger te wijzen naar de andere persoon,
maar als je alle verhalen bekijkt, dan had het probleem makkelijk voorkomen kunnen worden door middel van keuren, informeren bij knhs en vorige eigenaar, en verzekeren, wat dus allemaal hoort bij de verantwoording van de koper!
daar waar wij zijn geweest op deze stal is waarschijnlijk op het nieuwe adres geweest,
dus van hoe de paarden op de vorige stal erbij stonden kan ik niet over oordelen,
wel kan ik mijn bevindingen over stefan zelf hier vertellen,
ik vond het een aardige jongen, niet al te slim persoon, onzeker, eigenlijjk gewoon een beetje een simpel figuur, dat wel past bij het verhaal wat ik eerder gelezen heb hier op bokt dat hij constant belt met weer een ander verhaal, past helemaal bij deze persoon, hij is gewoon niet standvastig, maar heeft absoluut een goed hart, je moet een beetje door hem heen kijken, want het is absoluut geen verkeerde jongen,
en om hem een huilebalk te noemen vind ik nogal straf, want dat siert hem alleen maar dat hij gevoellig is,
hij probeert het in onze ogen allemaal goed te doen, en heeft het bij ons ook goed gedaan,
als je maar de juiste afspraken maakt, want hij houdt zich wel aan zijn woord.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:19

@san72 : je schrijftstijl is niet zo heel fijn om te lezen, maar heb het toch even gelezen. Prima dat jij er goede ervaringen mee hebt, maar ik en met mij vele anderen hebben dat niet. En aangezien jij deze verhalen ook niet kent, kun je er ook niet over oordelen. :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:56

@san72

Oke, jij hebt misschien een goede ervaring met deze oplichter, maar ik heb meerdere slechte ervaringen met hem. Ik heb niet voor niets toendertijd de AID op zijn dak gestuurd. De paarden stonden er ronduit slecht bij en een 12-jarig Z-dressuur paard, bleek een totaal afgekeurde oude bok te zijn. Dat mensen die er geen kijk op hebben een paard vooraf moeten keuren, ja daar ben ik het helemaal mee eens, maar als zij dit niet doen wil dit niet zeggen dat jij ze maar een poot uit moet draaien en moet liegen en bedriegen.

Nu dacht ik nog, goh, misschien zijn mijn ervaringen oud en is een en ander veranderd.

Tja, totdat ik gebeld werd over een paard wat levensgevaarlijk zou moeten zijn. Een jonge 4 jarige merrie die zich niet liet zadelen, bestijgen en ga zo maar door...

Mag jij raden welke naam werd genoemd, toen ik vroeg bij welke handelaar dit paard vandaan kwam...

Enne... Een paard platspuiten en uitmageren zodat het zich bij het voorrijden gedraagt, siert iemand overigens helemaal niet. Eenmaal op normaal voer en op nieuw terrein is het helemaal mis gegaan. Dit paard is overigens wel rondom gekeurd door de kopers en mankeerde fysiek niets, dus dit betrof een paard enkel (nou ja, wat je 'enkel' wilt noemen) met ernstige gedragsproblemen, die gevaarlijke situaties opleverden. Ik ben al enige tijd met dit diertje aan het werk en neem van mij aan... deze problemen had ze absoluut al voor de verkoop. De drukplek van 4 cm op haar rug ook overigens...

Ja... echt een fijne vent die Stefan... Kun je goed zaken mee doen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-09 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige mega-quote verwijderd. Het noemen van de naam is voldoende.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:05

@Suelza,

Was deze heel toevallig bont?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:09

Smartie2004 schreef:
@Suelza,

Nope... helemaal bruin.

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:31

Suelza schreef:
Smartie2004 schreef:
@Suelza,

Nope... helemaal bruin.

Weet je toevallig nog de naam van dat paard? je mag het mij ook via pm sturen.

Ik zag een advertentie staan op marktplaats van hem, er staat dat de paarden ook volledig gekeurd worden. Weet iemand toevallig bij welke kliniek hij dit zogenaamd laat doen?

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:45

Voorheen deed de veearts die bij hem op stal kwam dit.

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:53

Smartie2004 schreef:
Voorheen deed de veearts die bij hem op stal kwam dit.

Die doet ook het rontefoto's? weet je toevallig de naam van die veearts?

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:48

@suelza:
het lijkt mij vreemd dat zo`n jongen een paard plat spuit om m te verkopen...
maar dat zal dan zeker uit een bloedtest gekomen zijn?
of is dit via een insinuatie/speculatie?
ik heb toen bij de aankoop van ons paard gevraagd wat en hoeveel er gevoerd werd,
en dat was 2x per dag 1,5 kilo brok, en ruim voldoende kuil/hooi,
wij hebben dat aangehouden en pas bij training dat we merkten dat hij meer nodig had opgevoerd,
het lijkt mij ook niet mee te vallen om als handelaar van alle paarden de achtergrond te komen te weten,
en hij zal natuurlijk best veel paarden weer van andere handelaren kopen,
en dan zal hem waarschijnlijk ook niet alles verteld worden,
en daar komt bij dat als een particulier aan een handelaar verkoopt,
dat de particulier zijn of haar paard/pony misschien wel niet aan een particulier kwijt heeft gekund,
want ik neem aan dat ieder t liefst zijn of haar dier toch zelf liever verkoopt aan een goed adres,
tenzij je het dier snel kwijt wilt/moet,
er zullen ook vast wel veel mensen de boot in zijn gegaan bij een particulier,
overal is altijd wel wat beleefd neem ik aan,
ik denk dat als je over iedere handelsstal info vraagt met ervaringen,
dat je van iedere stal wel een paar negatieve reacties zal ontvangen,
het is zeer betreurenswaardig dat als er inderdaad moedwillig paarden worden verkocht die niet goed zijn,
en er een totaal ander beeld van een paard wordt geschetst.
het is gewoonweg altijd zeer riskant om een paard aan te schaffen, waar dan ook,
en het is altijd iedere keer weer een gok.

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:50

@liedje:
ja ik ben helaas geen schrijver van beroep,
maar heb mijn verhaal nog eens gelezen,
en het aan anderen laten lezen,
maar die vonden het een duidelijk verhaal,
en geen vreemde leesstijl....
tsja zo heeft iedereen weer zn eigen kijk en wensen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:57

san72 schreef:
@liedje:
ja ik ben helaas geen schrijver van beroep,
maar heb mijn verhaal nog eens gelezen,
en het aan anderen laten lezen,
maar die vonden het een duidelijk verhaal,
en geen vreemde leesstijl....
tsja zo heeft iedereen weer zn eigen kijk en wensen.

Ik ga niet wederom op het hele verhaal in. Maar even in het kort:

Ik ben bij Stefan op stal geweest ivm verkoop van een 20+ paard met zware artrose die hij verkocht had als zijnde Z dressuurpaard van 12 jaar uit (zonder gebreken := )... Binnen welgeteld een week was dat beest stok- en stokkreupel en is door de dierenarts bevestigd dat dit paard zeer zeker geen 12 jaar was en idd onder de artrose zat (en dit al had gehad bij aankoop, toen ook dit paard wonderwel geen stap kreupel liep). Tevens was dit paard hoefbevangen...

Edit... nadat wij Stefan het paard op juridische gronden hebben laten terugnemen, stond het paard een week later, behangen met slofteugel, weet te koop als 12 jarig dressuurpaard (bron: speurders)... Dus wat betreft het niet weten van de achtergrond... Inmiddels waren de gebreken medisch bevestigd!

Het paard wat nu bij mij in training stond was zeer zeker gesedeerd (hoe weet ik niet, muisjes oid, zijn genoeg middeltjes op de markt) tevens was dit paard graatmager gehouden, waardoor ze eenmaal op normaal voer niet meer te handelen was.

Dus ja, ik blijf bij mijn verhaal, ik vind het een oplichter... En wederom volgt er ook dit keer een schrijven naar de AID...

Seraya1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:26

ik zou me paard echt niet bij hem kopen over het algemeen wat al eerder is verteld mankeren al zijn paarden wat en het ergste is dat hij de veearts OMKOOPT om het paard goed te laten keuren.
ik heb er heel even met mijn paard gestaan omdat hij een groot land had waar ze lekker dag en nacht buiten kon lopen en hij heeft een rijke fantasie zijn vriend rijd op hoog niveau maar hij zelf niet:S
wat het mij opgeleverd heeft is een veulen(bijna)wat totaal niet de bedoeling was hij heeft er een kreupele arabische hengst bij gegooit zonder toesteming:S
Dus ja nu een arabo-fjord op komst hij doet eerst en denkt dan na :(

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:56

Ik had ook een leuk paard gezien bij van haaster en de jong
die heette Vita Bella
ik vond er erg leuk
wat mij op viel was dat ze aan het begin heel rustig was en braaf en na de galop kreeg ik dr amper in draf
maar naar mijn idee heeft hij zijn paarden gewoon ge drogeert en koopt hij de dieren arts om
maar toen ik eemaal in draf was zij die ga maar uitstappen alsof dat spul was uit gewerkt d8 ik maarjaa dat weet je nooit
ik vond dr als nog leuk me oom heeft ook 2 paarden die vroeg en leuk paard gezien ??
dus wij zo Jha Hoe heett die handelaar ?? van haaster en de jong
ze gingen even google'n en kwamen hier terecht maar ondertussen hadden wij bewijs van spreken dit paard algekocht maarja nog geen geld over gemaakt dus
wij ook kijken op deze site nou ik kon amper slikken toen ik dit las
gelukkig had me vader nog niej betaald dus konden we deze koop afzeggen !!

wij hadden geluk !! maar err zijn ook mensen die hadden pech !!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:07

wij hadden een paard staan die werd afgekeurt(hoefkatrol)
was een jong paard,paard was niet kreupel,maar een enorm risico.dus paard naar een handelaar verkocht met het verhaal erbij.een maand later stond hij bij stefan te koop als gezond paard!nu kan ik hem daar dus niet de schuld van geven,want wie zegt dat hij het heeft geweten!hij koopt paarden bij andere handelaren voor weinig geld,en dan loopt je zelf dus een risico,maar je moet toch ergens beginnen als handelaar.
dus kijk goed naar het paard en laat hem keuren!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:30

Check mijn profiel even. Kijk naar de foto's van Up to date. was een gezond paard volgens de foto op internet. Kon wel janken toen ik haar daar zag staan en heb haar uit pure medelijden met me mee naar huis genomen. En zoals Up erbij stond, zo stnden ze er allemaal bij. Graatmager en ze hadden allemaal mok omdat ze in een veel te dikke laag stront stonden.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:52

Ik Heb Nu NoG Steeds Geen Paard Maar Beter Lang w8en en een goed paard als snel en een slecht paard
hij had ook een kaksmoes
want dat paard had 4 denkens om toen vroeg ik waarom heeft hij 4 dekens op
hij zij ja dat is goed want hij kwam uit een stal waar het heel warm was met een huppeldepup rode lamp
weet even de naam niej meer maar ik vond het inderdaad niej goed die stallen waren heel vies !!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:02

Warmtelamp ;)

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:53

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele offtopic reacties verwijderd. Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:03

deze naam komt me ergens bekend voor. woont hij in den helder?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 20:13

Ja :j

Nadine321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:24

Ik heb begin vorig jaar ook een paard gekocht bij deze handelaar. Een 3 jarige merrie.
De merrie was nog niet zadelmak.
Ik heb haar laten keuren in Wolvega en ze werd goedgekeurd.

Ze is nu sinds een paar maanden zadelmak en dat gaat erg goed.
Inmiddels heb ik ook contact met haar fokker.

Ik heb dus helemaal geen problemen met deze handelaar en heb er gewoon een goed paard vandaan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:33

Nadine321 schreef:
Ik heb begin vorig jaar ook een paard gekocht bij deze handelaar. Een 3 jarige merrie.
De merrie was nog niet zadelmak.
Ik heb haar laten keuren in Wolvega en ze werd goedgekeurd.

Ze is nu sinds een paar maanden zadelmak en dat gaat erg goed.
Inmiddels heb ik ook contact met haar fokker.

Ik heb dus helemaal geen problemen met deze handelaar en heb er gewoon een goed paard vandaan.

Het zal vast ook wel eens een keer goed gaan. Blijkbaar ben jij heel tevreden over hem, als je speciaal op het forum aanmeldt om dit te kunnen vertellen :D

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:39

Ervaring uit de eerste hand met Van Haaster:

Ik had enkele jaren geleden een M-dressuurmerrie met een goed papier die een verwonding had opgelopen waardoor ze niet meer sportgeschikt was.
Ik plaatste een advertentie om de merrie te verkopen, waar duidelijk bij stond dat ze als FOKmerrie ging. Van Haaster contacteerde mij met als enige vragen hoe erg de kreupelheid was, wat het niveau van de merrie was en of mijn DA dacht dat ze met inspuitingen nog een tijd rad zou kunnen lopen. Moet ik er een tekening bij maken voor je?

Ik heb hem laten weten dat de merrie niet was wat hij zocht en daarmee was de kous voor mij af.

Als ik zie op welke manier hij zijn paarden inkoopt dan zou ik toch wel opletten als je iets van hem koopt. Laat maar klinisch en radiologisch keuren én een bloedstaal nemen om pijnstillers op te sporen!

__Lauzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:48

Nog een slechte ervaring met stefan van haaster...

Ik heb er gereden in de tijd dat hij nog op zijn oude locatie zat en wat een vreselijke man is dat toch!
Een paard dat broodmager was en het water bij het drinken uit de neus kwam werd verkocht als gezond en rustig beginners paard. Ook heb ik meerdere keren een paard van de weg af moeten trekken omdat hij nooit voor goede omheining en stalling zorgde.
Heb toen als 13 jarig meisje al zijn klanten toen afgeraden een paard bij hem te kopen, zelfs toen wist ik al beter.
(geloof dat dat zelfs eens een keer in een eerder topic over hem op bokt genoemd is).

Of het nu zoveel beter is betwijfel ik, die man zal nooit veranderen...