Urgente vraag ; Rendak !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Urgente vraag ; Rendak !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 16:05

Heb jij het in het dagelijkse leven ook zo moeilijk met dingen loslaten ts? Of specificieert zich dit nu vooral naar het verlies van je paard?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 16:32

Little_Gift schreef:
Heb jij het in het dagelijkse leven ook zo moeilijk met dingen loslaten ts? Of specificieert zich dit nu vooral naar het verlies van je paard?

nou nee. Ik houd ervan als dingen netjes worden afgerond.
Als ik ergens fout word behandeld laat ik het er meestal niet zo bij zitten.

Laat jij in je dagelijkse leven mensen over je heen lopen en zeg je dan laat maar zitten?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 16:40

Nog een update ;

Een gemist gesprek en mail van Rendac met contact persoon en telefoon nummer . Ik kan ze morgen terug bellen over de klacht dus wellicht dat er toch nog iets mee word gedaan.

Zodra ik meer weet zal ik een update plaatsen

Heeft het wellicht toch nut om het er niet bij te laten zitten ;)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:04

Sassy4barrel schreef:
Little_Gift schreef:

nou nee. Ik houd ervan als dingen netjes worden afgerond.
Als ik ergens fout word behandeld laat ik het er meestal niet zo bij zitten.

Laat jij in je dagelijkse leven mensen over je heen lopen en zeg je dan laat maar zitten?

Laat ik dat beantwoorden met: I pick my battles. Niet alles is het waard dat ik daar mijn energie en vechtlust in stop.

Maar om even concreet in te gaan op je laatste zin van je laatste post: wat hoop je dan eigenlijk te bekomen vanuit rendaC?
Want nut hebben het er niet bij te laten zitten, heeft het pas als het je iets oplevert wat jij wenst. Dus... Wat houdt dat concreet in voor jou?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 18:07

Dan is het toch net wat jij belangrijk vind ?

Voor mij is het belangrijk dat mensen wie hun dier net is overleden netjes en correct worden behandeld. Vooral als je weinig keuze hebt in welk bedrijf je kiest om dit dier op te halen.
Ik zou het geen strijd noemen maar als ik hier een verandering kan brengen of ervoor kan zorgen dat anderen niet onbeschoft worden behandeld in zo een moeilijke periode dan wil ik daar best wat energie in steken

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:11

Maar 95% van de mensen worden netjes en correct behandeld bij rendac. Soms glipt er eens wat tussen wat minder vlot ging maar dat heb je bij elk bedrijf. Sterker nog, dat dat "maar" 5% is, is zelfs heel lovenswaardig.

Ik denk dat je issue elders zit en niet met wat jij je op blind staart.
Ik vermoed dat je kwaadheid dieper zit en alles te maken heeft met het verlies van je paard. Het is makkelijker kwaad te zijn op een derde dan het verlies te moeten ondergaan.
Kwaadheid doet minder pijn dan verdriet en verlies.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:15

Volgens mij vroeg de TS niet om psychische hulp :o

Fijn dat je nog gebeld bent, hopelijk heb je een goed gesprek morgen!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:17

Neen dat klopt.
Hopelijk komt de klap dan niet dubbel zo hard als straks de kwaadheid jegens rendac weg valt.
Zie het meer als een poging tot behoeden van... Ik weet immers hoe het voelt.

Goudhaan1

Little_Gift schreef:
Maar 95% van de mensen worden netjes en correct behandeld bij rendac. Soms glipt er eens wat tussen wat minder vlot ging maar dat heb je bij elk bedrijf. Sterker nog, dat dat "maar" 5% is, is zelfs heel lovenswaardig.

Ik denk dat je issue elders zit en niet met wat jij je op blind staart.
Ik vermoed dat je kwaadheid dieper zit en alles te maken heeft met het verlies van je paard. Het is makkelijker kwaad te zijn op een derde dan het verlies te moeten ondergaan.
Kwaadheid doet minder pijn dan verdriet en verlies.

Stille meelezer hier, hoe komt het dat het jou zoveel doet dat TS het op haar manier af wil handelen?
Ik ben oprecht benieuwd.

Little_Gift

Zie bericht net boven het jouwe.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 18:20

Ik heb het verlies van de pony al aardig verwerkt . Ze is ondanks de koliek rustig heen gegaan en het was gelukkig een niet te heftig afscheid ,. Al was het natuurlijk heel verdrietig. We hebben mooie armbanden laten maken van haar staart/ manen haar en de rust in de kudde is ook al terug. Goede herinneringen aan haar.
Dus daar ligt het niet .
Ik vind kwaadheid ook geen goede omschrijving als je iets correct en netjes geregeld wil hebben.

Hoe weet je dat 95% van de mensen netjes word behandeld bij Rendac ? Die statistieken kom ik nergens tegen op google ?
En al zou er “ maar “ 5 procent onfatsoenlijk worden behandeld dan is het nog goed om daar iets aan te doen zodat dit niet uitloopt naar 10 of 15 procent.

Inmiddels heb ik een telefoon nummer gekregen voor een contact persoon bij Rendac en ik hoop dat ze mijn klacht serieus neemt en gaat kijken waar het mis is gegaan en dit mogelijk in de toekomst kan voorkomen. Dan is iedereen geholpen !
Ik snap dat jij dit niet kan begrijpen of waarderen maar ik weet dat er mensen zijn die het wel waarderen als ze niet hetzelfde hoeven meemaken als wat ik heb meegemaakt met de Rendac

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-25 18:21

Little_Gift schreef:
Neen dat klopt.
Hopelijk komt de klap dan niet dubbel zo hard als straks de kwaadheid jegens rendac weg valt.
Zie het meer als een poging tot behoeden van... Ik weet immers hoe het voelt.

Je vult wel heel veel zelf in.. is dat misschien zelf projectie ? ( om ook maar even iets voor een ander in te vullen ;) )

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:27

Je schiet nogal flink in het rond ts, tracht dat met die contactpersoon niet te doen. Zo heb je het meeste kans op een constructief gesprek. Succes!

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:46

Ook een stille meelezer hier ;

Jeetje little gift , probeer een ander ook eens in zijn waarde te laten en het aan de TS zelf over te laten hoe zij dit aan wil pakken
Iedereen is anders ..
Jou berichtjes komen niet zo erg prettig over .

TS , ik vind dat je het goed aanpakt en ook erg netjes blijft reageren.
Hoop dat je een fijn en goed gesprek mag hebben met het contactpersoon van de Rendac.
Nogmaals veel sterkte met je verlies Y;(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:52

Fijn dat je pony rustig is gegaan, TS. Dat is toch het aller belangrijkste. Sterkte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:55

@Little_gift: Waarom Rendac met hoofdletter C schrijven als TS heeft aangegeven dislectisch te zijn?
Kun je niet accepteren dat ze het met een k schrijft?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 18:55

Sassy4barrel schreef:
Ik heb het verlies van de pony al aardig verwerkt . Ze is ondanks de koliek rustig heen gegaan en het was gelukkig een niet te heftig afscheid ,. Al was het natuurlijk heel verdrietig. We hebben mooie armbanden laten maken van haar staart/ manen haar en de rust in de kudde is ook al terug. Goede herinneringen aan haar.
Dus daar ligt het niet .
Ik vind kwaadheid ook geen goede omschrijving als je iets correct en netjes geregeld wil hebben.

Hoe weet je dat 95% van de mensen netjes word behandeld bij Rendac ? Die statistieken kom ik nergens tegen op google ?
En al zou er “ maar “ 5 procent onfatsoenlijk worden behandeld dan is het nog goed om daar iets aan te doen zodat dit niet uitloopt naar 10 of 15 procent.

Inmiddels heb ik een telefoon nummer gekregen voor een contact persoon bij Rendac en ik hoop dat ze mijn klacht serieus neemt en gaat kijken waar het mis is gegaan en dit mogelijk in de toekomst kan voorkomen. Dan is iedereen geholpen !
Ik snap dat jij dit niet kan begrijpen of waarderen maar ik weet dat er mensen zijn die het wel waarderen als ze niet hetzelfde hoeven meemaken als wat ik heb meegemaakt met de Rendac

Ik begrijp je heel goed en vind het juist fijn dat jij het er niet bij had laten zitten. Want dit is gewoon echt heel onfatsoenlijk, hoe het bij jou gelopen is. Dus als ze daar dan een keer aandacht voor hebben zou dat heel prettig zijn, nog prettiger als ze zich ook nog zouden inzetten in het voorkomen van dit soort fouten en nare bejegening in de toekomst.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 19:00

purny schreef:
@Little_gift: Waarom Rendac met hoofdletter C schrijven als TS heeft aangegeven dislectisch te zijn?

Sorry hoor maar dat was een auto correct van mijn gsm zelf. Autocorrect maakte er een fout woord van en ik wilde die corrigeren en blijkbaar maakte hij daar dan weer een hoofdletter van net toen ik de spatie verwijderd had en op verzenden klikte denk ik.

Je ziet dat ook maar één keer voorvallen dus absoluut niet bewust, anders zou dat wel in elk bericht zo getypt geweest zijn.

Waarom probeer jij zo gemeen te stoken terwijl dat absoluut niet nodig is?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 19:02

Ik vind het fijn om te lezen dat je pony rustig is gegaan en jij het al voor een groot deel hebt verwekt.
Dat is toch het belangrijkste.

En ik vind het knap dat je zo volhardend bent.
Ik had de handdoek al in de ring gegooid.

Maar je hebt gelijk.
Ze hebben die monopoly positie.
En bij de hobbydieren zit daar het stuk emotie gewoon extra bij. Waar ze best rekening mee mogen houden.
En netjes met de bellers omgaan dus ook.

Een excuses is zo gemaakt, want ja fouten terugdraaien kan niet, maar dan voelt het toch ineens heel anders met wat begrip.

Hier ben je heel netjes en correct. Dus twijfel er niet aan dat je dat aan de telefoon ook bent.
Succes met het gesprek.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 19:26

Little_Gift schreef:
purny schreef:

Sorry hoor maar dat was een auto correct van mijn gsm zelf. Autocorrect maakte er een fout woord van en ik wilde die corrigeren en blijkbaar maakte hij daar dan weer een hoofdletter van net toen ik de spatie verwijderd had en op verzenden klikte denk ik.

Je ziet dat ook maar één keer voorvallen dus absoluut niet bewust, anders zou dat wel in elk bericht zo getypt geweest zijn.

Waarom probeer jij zo gemeen te stoken terwijl dat absoluut niet nodig is?

Dat heb ik dan gemist. Daarvoor mijn excuus.

Dus het is niet stoken, het is een miscommunicatie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 00:28

Geen probleem. Kan altijd gebeuren.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 14:25

Little_Gift schreef:
Je schiet nogal flink in het rond ts, tracht dat met die contactpersoon niet te doen. Zo heb je het meeste kans op een constructief gesprek. Succes!

Ik vind dat jij nogal heftig op TS schiet. Zij is niet okee met de manier waarop dit is afgehandeld en ik geef haar groot gelijk dat ze het er niet bij laat zitten. Je hoeft niet te reageren, als het je niet bevalt kan je ook gewoon doorscrollen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 15:54

Ik ben eigenlijk wel blij dat Purny de hoofdletter C even ter sprake bracht want ik dacht ook dat dit express was gedaan. Ik had een oud collega en die deed dit ook altijd. Zo overdreven corrigeren als ik iets fout schreef. Dus vind het fijn om te lezen dat het bij LittleGift niet zo bedoeld was.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 15:59

Ik heb net de contact persoon bij de Rendac gesproken. Ze had het uitgezocht en bleek dat mijn eerste melding per ongeluk naar Belgie was verstuurd. Ze wisten niet waarom (waarschijnlijk omdat hasselt en overasselt op elkaar lijkt en verkeerd verstaan, die medewerker was met vakantie maar op zich maakt dat ook niet uit want fouten maken is menselijk. Het ging mij er meer om dat de haak er op was gegooid toen ik belde om het op te lossen en klaagde. Ze legde uit dat dit echt niet de gang van zaken was van Rendak en dat ze nu niet meer kon uitzoeken wie dat heeft gedaan want door drukte was mijn klacht /mail te laat gelezen. Dat is begrijpelijk. Ik heb wel het gevoel dat de excuses gemeend waren en dat ze er alles aan doen om zulke dingen te voorkomen dus wat mij betreft is het nu goed afgerond.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 16:17

Dat is heel fijn om te horen Sassy! Dat het nu voor jou ook afgerond voelt en dat deze medewerkster wel effe de tijd nam voor je.