Luckystory schreef:Ik snap TS ook heel goed als ze wel zou verkopen…
Soms gaat het leven even echt niet zoals je het gepland had, en dan is ruimte creëren in je leven, tijd en in je portemonnee misschien net wat nodig is om je leven weer op de rails te krijgen en de moed te vinden weer verder te kunnen.
Naast de tijd en het geld dat je erin steekt, is het hebben van een paard ook een zware mentale belasting. Ook al zet je het op een laag pitje, het blijft wel een verantwoordelijkheid. Dat weegt mentaal ook door.
Die baby is niet opeens binnen een paar jaar zelfstandig hé… Dus de situatie is langdurig.
En misschien komen er nieuwe mogelijkheden op je pad waardoor je weer meer kansen hebt, maar ik vind het niet verkeerd om daar eerst ruimte voor te maken.
Er zijn heel veel leuke paarden op de wereld natuurlijk en TS zal in de toekomst heus wel weer eentje vinden die even lief is…
Ik zit zelf ook in zo’n periode. Gelukkig zonder baby ( thank God…) maar zelfs ik voel het nu zo aan, dat ik ruimte en vrijheid nodig heb om verder te kunnen.
Ik had er hier 4 lopen waarmee ik ook fokte. Eentje heeft al een nieuw huisje, nummer 2 komt weldra te koop. En zelfs over de 2 andere twijfel ik. Mijn fokmerrie kan misschien bij familie onder dak. Mijn ruin is de zoon van mijn eerste eigen paard, die ondertussen overleden is. Maar ik overweeg zelfs hem te verkopen… Dan zou ik paardloos zijn na 20 jaar paarden te hebben gehad. Hele moeilijke beslissingen…
Maar soms zijn moeilijke beslissingen nodig om nieuwe richting te geven aan je leven.
Om terug te komen op de verkoop van het paard. De paarden die ik verkoop zijn ook zeer specifiek en ik verkoop ze eerder in een niche. Mijn ervaring is dat dat het beste lukt via facebookgroepen waarin mensen zitten met gelijkaardig gedachtegoed en interesse. Mijn jaarling is op die manier terecht gekomen bij iemand die oa. Centred riding instructrice is.
Via bokt had ik zeer weinig reacties en ook sporthorses gaf weinig respons. Die paardenverkoopsites ga ik niet meer doen met de volgende. Dat is zijn geld niet waard. Wel facebookgroepen en marktplaats en 2de hands in België. Mooie foto’s en eventueel een filmpje en dan krijg je sowieso interesse en kan je kiezen aan wie je verkoopt.
Ik snap het niet alleen, het zou het allerlogischt zijn naar mijn idee maar je kunt niet voor een ander denken alleen maar proberen te steunen.