Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:03

In de omgeving Elst/Bemmel geen uitrijmogelijkheden neem ik aan?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:18

Nikass schreef:
In de omgeving Elst/Bemmel geen uitrijmogelijkheden neem ik aan?

Het schijnt dat je bij buitenzorg wel een stukje buiten kan en richting de dijk. In elst heb je een nieuw natuurgebied waar ook ruiterpaden zijn, maar dat is wel heel kaal allemaal nog.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:39

Hmmm denk dat het die kant op niet wordt...

Joki

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:43

Ik sta bij de Henriëtte hoeve dus mocht je nog vragen hebben. Stel ze gerust

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:46

Ik sta als jaren bij de Jonkershoeve (Tinssen), zeer tevreden.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:08

Joki schreef:

Ik stuur je vanavond even een PB. Ik ga zaterdag kijken. :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:57

Levita schreef:
Joki schreef:

Ik stuur je vanavond even een PB. Ik ga zaterdag kijken. :)

Hier heb ik ook tot Augustus 2019 gestaan, mocht je nog wat willen weten dan mag je een pb sturen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:58

Ik sta op dit moment bij stal Loenen in Laag-Soeren, als je vragen hebt mag je mij uiteraard ook PB'en. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:15

Joki schreef:

Ja, vraagje :) Gaan álle honderd paarden tegelijk los naar de wei en weer terug, of gaan ze in groepjes? En aangezien de weides gerouleerd worden, hoe weten ze dan naar welke wei ze moeten lopen?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:23

Nikass schreef:
Joki schreef:

Ja, vraagje :) Gaan álle honderd paarden tegelijk los naar de wei en weer terug, of gaan ze in groepjes? En aangezien de weides gerouleerd worden, hoe weten ze dan naar welke wei ze moeten lopen?

Ze gaan met hun eigen groep naar de weide. Als de groep in de wei staat, gaat de volgende. De weides liggen allemaal aan 1 pad. Naast het pad staat omheining en alleen het hek van de wei waar ze die dag in staan, staat open. Op de terugweg gaat het op een zelfde manier en worden ze aan het eind van het pad afgeremd voor ze het terrein op komen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:40

Ah, duidelijk! Dank je wel. :)
Ik blijf het feit dat ze dan allemaal hun eigen stal opzoeken, waar al biks in ligt, wel een risico vinden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:48

Nikass schreef:
Ik blijf het feit dat ze dan allemaal hun eigen stal opzoeken, waar al biks in ligt, wel een risico vinden.

Begreep dat er ook wel eens paarden waren die weinig brok kregen en daarna snel andere stallen af gingen. Ook gaf hij aan niet onbeperkt hooi te voeren omdat hij paarden te dik vind. In het geval van die van mij klopt dat niet en daarom durfde ik dat niet aan.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:54

Ze krijgen hooi naar wat ze nodig hebben. Dus zeer grote of magere paarden krijgen meer. Er staan veel meer paarden die dik zijn op stal dan paarden die mager zijn.

Het kan inderdaad wel eens gebeuren dat een ander paard een hap biks van de jouwe heeft genomen. Bij de meeste stalgangen helpen stalgenoten om te zorgen dat de paarden in de juiste box komen en geen biks van anderen eten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:56

Het zou me niet gaan om die hap biks op zich, maar als er een ander paard in de stal van mijn paard een lekker hapje staat te jatten, en mijn paard komt er aan, dan hebben we problemen ben ik bang -O-

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:21

Op dat soort dingen wordt wel gelet, genoeg mensen aanwezig die ze naar de juiste stal verplaatsen of de juiste stal sluiten is mijn ervaring :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:04

MarjanB schreef:
Nikass schreef:

Begreep dat er ook wel eens paarden waren die weinig brok kregen en daarna snel andere stallen af gingen. Ook gaf hij aan niet onbeperkt hooi te voeren omdat hij paarden te dik vind. In het geval van die van mij klopt dat niet en daarom durfde ik dat niet aan.

Ruwvoer geven ze echt wel genoeg.
En anders kan je dat gewoon aangeven en krijgt je paard meer. Die van mij kwam daar schraal en was eerder te dik dan te mager op het laatst.

Inderdaad per groep naar buiten/ binnen.
Mijn paard is daarbij helaas toch wel erg hard gevallen. Daarna heeft ze er wel van geleerd en is voorzichtig geworden.

Enige probleem dat ik echt had was 1x per week mesten en tussentijds 2x opstrooien. Mijn paard peuzelde haar strooisel heerlijk op, liep teveel in de stal en stond daardoor meer dan de helft van de tijd echt te nat. Ze kreeg aan 4 hoeven rotstraal en ik kreeg het niet weg, dus heb haar verhuisd.

Moet wel zeggen dat veel paarden er gewoon netjes bijstaan, omdat ze niet zoveel stro eten en wat netter op stal zijn.
Je paard moet daar gewoon in het systeem passen zeg maar.

noukso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:14

Ik sta bij stal gerrits in Angeren. Een enorm fijne en gezellige stal. Klein schalig. +- 12 paarden. Paarden gaan elke dag naar buiten. In de zomer in de wei en in de winter staan ze in de buitenbak. Er wordt elke dag gemest. Volpension. Direct naast onze stal heb je een binnenbak en buitenbak waar je lid van kan worden. Er worden ook wedstrijden gereden. Het stal geld ligt relatief lager dan prijzen die hier genoemd worden. Stuur me gerust een pb bij vragen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:56

Uitrijmogelijkheden?

noukso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:31

Geen bos helaas. Wel mooie paden langs weiland en onder de dijk is ook een mooie omgeving

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:20

Nikass schreef:

Nou ik heb ongelukken zien gebeuren met uitglijden, denk dat ik dat een heel groot risico vind. Zeker met paarden met ijzers

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 00:10

Iemand wellicht ervaringen met Stal Klein Vosdal? Weet niet meer of ik dat al gevraagd had hier. Ga ik morgen ook kijken namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:36

ik ben daar wel eens geweest. in de zomer is het wel in orde, maar in de winter staan ze niet veel buiten.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:02

Stal Braamveld van Liseon kamper heeft misschien nog plek. Dit is een kleinschalige stal in Warnsveld. Geen bos, maar wel top verzorging

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:09

Even een update. Ik heb een stal gevonden! Iets verder rijden dan verwacht maar wel super mooi allemaal. Ik ga naar Unlimited Stables in Lunteren. Ze komen lekker naar buiten het hele jaar en dat was voor mij het allerbelangrijkste.

Iedereen bedankt voor het mee denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:11

fijn! toch nog snel gevonden :D