Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 15:15

Nikass, de eigenaresse heeft na mij ook nog gereageerd he, dat is misschien handiger? ;-)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:19

Nikass schreef:
Die dame is na Jeroen gekomen?

Ik weet niet hoe de vorige heette, maar deze vrouw zit er.nu een maand of drie/vier

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:35

Weet iemand wat er met die stal tussen de spoorbaan en A1 is gebeurd? In diemen dus bij de muiderstraatweg.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:22

Dat Is leeg. Was.vroeger de landhoeve, daarna de andere wereld. Terrein was van gemeente en.het is verkocht op een veiling meen ik. Van wat ik gehoord heb komt er geen stal meer daar

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:28

Nikkass, ik denk dat jij hier nergens blij gaat worden. Misschien even een winnend staatslot kopen en verkassen naar waar je wel vrolijk wordt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 21:47

Citaat:
Dat Is leeg. Was.vroeger de landhoeve, daarna de andere wereld. Terrein was van gemeente en.het is verkocht op een veiling meen ik. Van wat ik gehoord heb komt er geen stal meer daar

Jammer, het was een mooie plek voor een stal. Jammer van al dat wanbeheer.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 03:19

Nikass schreef:
Is dit niet gewoon zoals de Amsterdamse manege ook doet, dat de paarden in de zomer 1 of 2 maanden 24/7 naar een weiland bij een boer gaan voor "vakantie" (meestal gaat de eigenaar zelf op vakantie).

Dat klopt, de paarden kunnen in de zomer een aantal maanden de weide op. Merries en ruinen apart, er wordt goed op de samenstelling van de groepen gelet. De stal is dichtbij genoeg om nog in de bak te kunnen trainen mocht je dit willen. De eigenaar gaat niet op vakantie dan. Overigens is er het hele jaar door dag e nacht iemand aanwezig om op de paarden te letten.
Er worden volgende week ook extra paddocks bijgebouwd om de paarden nog meer buiten te kunnen hebben.
Ik zou zeggen ga gewoon eens een kijkje nemen. Als ik me niet vergis is 29-10 ook de open dag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:50

Abiola schreef:
Nikkass, ik denk dat jij hier nergens blij gaat worden. Misschien even een winnend staatslot kopen en verkassen naar waar je wel vrolijk wordt.

Dat is het plan ja ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:52

NikkiB1991 schreef:
Nikass schreef:
Is dit niet gewoon zoals de Amsterdamse manege ook doet, dat de paarden in de zomer 1 of 2 maanden 24/7 naar een weiland bij een boer gaan voor "vakantie" (meestal gaat de eigenaar zelf op vakantie).

Dat klopt, de paarden kunnen in de zomer een aantal maanden de weide op. Merries en ruinen apart, er wordt goed op de samenstelling van de groepen gelet. De stal is dichtbij genoeg om nog in de bak te kunnen trainen mocht je dit willen. De eigenaar gaat niet op vakantie dan. Overigens is er het hele jaar door dag e nacht iemand aanwezig om op de paarden te letten.
Er worden volgende week ook extra paddocks bijgebouwd om de paarden nog meer buiten te kunnen hebben.
Ik zou zeggen ga gewoon eens een kijkje nemen. Als ik me niet vergis is 29-10 ook de open dag.

Goede ontwikkeling!
Staat die datum op de site? Ik wil wel even gaan kijken :)

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:29

Nikass schreef:
Goede ontwikkeling!
Staat die datum op de site? Ik wil wel even gaan kijken :)

De datum staat inderdaad op de site! Als je er bent en nog vragen hebt kan je me even opzoeken als je dat zou willen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:45

Klopt het dat er 60 paarden staan? Hoeveel paddocks worden er gebouwd? Is het de bedoeling voor een uurtje tussendoor of voor een dagdeel buiten met hooi?

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:49

Er zijn 60 stallen, waarvan ongeveer 20 voor pension. Uiteindelijk zullen er 3 paddocks zijn als ik het goed heb. Je mag overigens ook losgooien in de binnenbaan tot kwart voor 4, mits er geen mensen rijden. Hoe het zal gaan met buitenzetservice is nog niet bekend. Aanstaande dinsdag hebben we weer pensionvergadering, en dit staat zeker ook op mijn lijstje. Nu hebben we dat niet, maar bijna alle paarden hebben wel een maatje. De eigenaresse van Kenzo's vriend pakt hem dus ook als zij haar paard in de paddock zet. Zo komt hij toch meerdere keren buiten. 'sochtens wordt hij door het personeel in de molen gezet, meestal rijd ik hem in de middag en tussendoor komt hij nog 2x in de paddock. Zo doen we het nu, maar het kan dus zijn dat het met de nieuwe paddocks alleen maar meer wordt. Voor zover ik het kan zien is mijn paard tevreden.

Rondslingerende dingen, gevaarlijke uitsteeksels of andere dingen die hier eerder besproken zijn heb ik geen last van. Ik durf de stal wel als veilig te bestempelen.

Wat ik zelf ook een grote plus vind is het warm water en solarium. Kenzo is een viespeuk, daar kan niet altijd een borstel tegenop. De deuren van de poets/spuitplaats kunnen ook dicht, dus ze hoeven ook niet op de tocht te staan.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:57

Wat komt er dan in de overige 40?
Is het ook een manege?

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:53

Manegepaarden en pony's inderdaad.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:19

Warm water zou ik ook graag hebben ja :j
En veiligheid verwacht ik bij René inderdaad wel.
Verder is het wat mij betreft helaas wel te weinig buiten komen voor de paarden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:02

Even voor een klant zonder bokt account.

Ze zoekt een stal met goede binnenbak waar ze 's avonds ook in kan rijden. Aan de kant van diemen. Losgooien moet kunnen, liever een paddock waar ze zelf in kan zetten. Goed voerbeleid. Dus ruim hooi en meerdere keren per dag.

Ik ken in de omgeving alleen maneges. En die vallen vermoed ik af gezien het feit dat ze eigenlijk altijd 's avonds rijd. Iemand hier?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:05

Lastig Veulen84, ik ken eigenlijk geen stallen die meerdere keren per dag goed hooi voeren. Allemaal 2x of hooguit 3 en meestal voordroog of kuil, dus geen hooi.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:49

Hoe dicht bij Diemen zoekt je klant een stal, Veulen 84? Aan het Gein heb je pensionstal Coster zitten, zij hebben een 20 x 40 buitenbak en een 16 x 32 binnenbak. Het is een pensionstal, dus je kan in ieder geval altijd binnen rijden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:48

Lastig he Nelleke, ik ken er ook eigenlijk geen. Zo moeilijk.

Sofie: Oh coster, die zou je haast vergeten omdat die nooit adverteren ofzo. Die ga ik even aan d'r doorgeven. Die afstand is niet zo groot, en ze heeft een auto. Dus dat zal geen probleem zijn. Enig idee wat die kost?
Ik heb nog zitten denken aan willig. Maar volgens mij voeren die alleen voordroog en niet vaak.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:38

Kijk eens bij stal Vechtzicht

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:48

IK heb hier even alles door zitten lezen, maar ben nog geen steek verder dan waar ik zelf al achter was gekomen haha. De combinatie goeie trainingsmogelijkheden met veel goed hooi en veel buiten is wel een erg lastige! Heb deze zomer mijn paard op het land gehad 24/7 maar ik haalde hem er mager en met leverbot vanaf. Waar ik veel weidegang dus altijd erg belangrijk vond, is daar nu ook de kwaliteit van weidegang bijgekomen. Bovendien heb ik een diva ookal is het een ruin en moet hij erg wennen aan het steeds alert zijn in zo'n groep.
Iemand vroeg of een goede stalling overal in het land lastig is. Mijn ervaring is dat dat vast zo is, maar elders vaak wel betere mogelijkheden zijn. Ik kom zelf uit twente waar ik altijd bijrijder was. De paarden gingen daar zomer en winter de hele dag naar buiten, s middags haalde je ze volgens een schema met een paar stalgenoten weer binnen van de landjes. Heb daar geloof ik weinig blessures meegemaakt. Vervolgens kregen ze altijd veel hooi en dat mocht je ook zelf pakken. Mesten moest je wel zelf doen, je kon kiezen uit zaagsel of stro. Klein stukje langs de weg en je zat op de zandpaden.
Dit is ook gewoon appels met peren vergelijken. Het land hier is heel veel slechter, er is minder ruimte in de omgeving om te rijden en grond is gewoon duur, dus stalling en weidegang ook. Ook ik merk dat ik mijn prioriteiten aan het veranderen ben nu mijn paard gemiddeld 1 keer in de paar maanden wat heeft, maar naar buiten met minimaal een maatje vindt ik nog steeds belangrijk. Maar ook mijn eigen comfort. Ik kom geregeld op de scooter en zie het niet zitten om dan vanuit werk naar stal te scooteren, vernikkeld aan te komen, daar nog twee uur te ploeteren in de nattigheid en dan door en door koud weer op de scooter terug. Dat maakt wel dat ik een binnenbak meer dan fijn zou vinden of iig een plekje om op te warmen.
Maar eerlijk is eerlijk, waar vind je deze combi?

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:04

Ha hoi ik heb wel dat opwarm plekje voor je maar idd geen binnenbak

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:10

boogiezero1 schreef:
Ha hoi ik heb wel dat opwarm plekje voor je maar idd geen binnenbak

Vertel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:03

Nikass schreef: