Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:24

nou, ik trek misschien toch nog mijn goede mening in..... Ik was 2 weken geleden wezen kijken voor een haflinger bij de stal samen met mijn zoontje van 5 die meteen verliefd op dr was, alles goed en wel, als het aan ons lag namen we haar meteen mee, maar dat kon niet want haar eigenaresse had nog eerst een ander paard op proef en als ze die wilde dan was de haf van ons... Gisteren zouden we het horen.. Zoonlief in tranen omdat we tot nu toe nog niets hebben gehoord en al haar advertenties zijn weg... En de stal heeft nog steeds niet gebeld...

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:38

TolineS schreef:
nou, ik trek misschien toch nog mijn goede mening in..... Ik was 2 weken geleden wezen kijken voor een haflinger bij de stal samen met mijn zoontje van 5 die meteen verliefd op dr was, alles goed en wel, als het aan ons lag namen we haar meteen mee, maar dat kon niet want haar eigenaresse had nog eerst een ander paard op proef en als ze die wilde dan was de haf van ons... Gisteren zouden we het horen.. Zoonlief in tranen omdat we tot nu toe nog niets hebben gehoord en al haar advertenties zijn weg... En de stal heeft nog steeds niet gebeld...

dat is wel heel vreemd dat je moest wachten totdat de eigenaresse wat meer wist over het paard wat ze op proef had..bij ons is er duidelijk verteld toen mijn vorige paard daarheen ging dat als ze er kopers voor hadden hij gelijk mee op proef ging en dat er dus een kans was dat hij al verkocht was terwijl ik nog een paard op proef had..(ik had namelijk eerst een paard op proef die heb ik terug gebracht en mijn vorige paard was al mee met een vrouw op proef)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:04

eefjuh! das idd dan raar!! Ik zal Dirk zo nog eens bellen...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:33

Hmm ik heb er een fijn paard vandaan en heb meerdere keren gevraagd hoe het met mn oude paard ging, kreeg niks te horen. En nu staat ie ineens op de site.. beetje raar 3maand later..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:44

Wat hebben jullie allemaal een verwachtingen zeg van een handelaar.

Als je je paard verkocht hebt, is die verkocht.

Nieuwe eigenaren krijgen nummers mee van oude eigenaren, indien gevraagd kun je namelijk briefjes in het paspoort doen. Nieuwe eigenaren beslissen ZELF of ze contact opnemen met de oude eigenaar.

JVDH heeft wel wat beters te doen als iedereen nabellen.

Dat een paard na paar maand op de site staat, tja, als die niet bevallen is komt ie terug he. :)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:02

Chaos schreef:

Nieuwe eigenaren krijgen nummers mee van oude eigenaren, indien gevraagd kun je namelijk briefjes in het paspoort doen. Nieuwe eigenaren beslissen ZELF of ze contact opnemen met de oude eigenaar.

Dat een paard na paar maand op de site staat, tja, als die niet bevallen is komt ie terug he. :)

hier ben ik het wel mee eens..met mij is ook de afspraak gemaakt dat als er mensen voor mijn vorige paard zouden komen en ik er nog een op proef had het zo kon zijn dat mijn vorige paard verkocht werd,maar dat lijkt me niet meer dan logisch..paard wil ik natuurlijk niet terug..(combinatie klikte niet)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:06

MarjanB schreef:
Hmm ik heb er een fijn paard vandaan en heb meerdere keren gevraagd hoe het met mn oude paard ging, kreeg niks te horen. En nu staat ie ineens op de site.. beetje raar 3maand later..

hebben ze het paard niet een tijdje ergens anders gehad om hem door te rijden?bij sommige paarden doen ze dat namelijk..teminste dat is mij verteld..er staan wel vaker paarden op de site die een tijdje bij iemand anders hebben gestaan en daarna weer terug komen bij hun op stal om verkocht te worden.(het zijn vooral paarden waarvan ze denken/weten dat er meer inzit dan dat het paard op dat moment laat zien..zo is het mij verteld)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:46

Chaos schreef:

ik wilde er een paard kopen, dus had ik idd de verwachting dat ze me terugbellen ja als dat gezegd wordt. Ben wezen kijken naar het paard en had haar het liefst meteen meegenomen maar dat ging niet om een of andere vage reden..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:56

Tja. Wie wat wil moet moeite doen. Dus dan zelf bellen.
Begrijpen jullie niet dat die Dirk en Bart zo'n 100 telefoontjes per dag krijgen?

Mij hebben ze ook meerdere keren beloofd te bellen. De ene keer doen ze het wel, de andere keer vergeten ze het. Ja jammer dan. Daar heb je internet voor, kun je het nummer opzoeken en zelf alsnog bellen.

Als JIJ een paard wilt kopen had ik sowieso zelf gebeld.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:01

ehm, ik heb inmiddels vandaag al 35 x gebeld. Terugbellen is niet zo moeilijk hoor, en Dirk had me gezegd me gisteren te vertellen of ik het paard kon ophalen zaterdag. Ik bel er niet meer heen, of je wilt een paard aan iemand verkopen, of niet...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:03

Dirk belt heus wel terug, blijkbaar heeft die het momenteel even druk. Enne, soms kan een mens ook iets vergeten hé ;)
Vakantietijd komen zowiezo doordeweeks meer klanten als normaal. Misschien is er iets aan de hand in prive situatie of wat dan ook.
Ik zou zelf als iemand 35 keer belt niet eens de telefoon meer opnemen kom op zeg beetje respect spreek de voicemail in en wacht even geduldig af!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:07

ja ok 35 x is dan iets overdreven. Dirk is vast druk van bijkomen van 4 dagen zwarte cross haha
iig, het zou schandelijk zijn als hij vergeet iemand terug te bellen die een paard van hem wil kopen..

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:12

Ik heb geen slechte terugbel ervaring hoor, ze belden altijd netjes terug! en ben nog steeds superblij met mijn aankoop van daar... Alles ging eerlijk en helder en duidelijk!
Maar inderdaad dames en heren het is en blijft een handelsstal en hun handel is en blijft paarden, voor hen is DAT HET geld. De prijzen zijn er dan ook naar, als je luxe en perfectie wilt qua omgang/onderhandeling/rijden etc etc dan kom je toch in andere prijsklasses.

Mijn paard heeft daar veel binnengestaan, heet daar lang gestaan en heeft daar wat vervelende trekjes aan overgehouden, maar wie ergens voor gaat kan alle minpuntjes prima omtoveren tot pluspunten en heeft nog een gouden dier eraan.

Rotte appels staan ook bij particulieren

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:13

Het zou schandelijk zijn?
Dirk: Schandelijk dat jij een menselijke fout hebt gemaakt!! Kan echt niet!
Jeetje zeg. :')

Ik had jou ook niet teruggebeld als ik na een middag al 15 gemiste oproepen had. Als je zo'n instelling hebt en bekant iemand gaat stalken.
Heb geduld.

Spreek zijn voice-mail in én stuur een mail. Dan weet ik zeker dat je antwoord krijgt voor morgenmiddag.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 19-07-11 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:14

TolineS schreef:
ja ok 35 x is dan iets overdreven. Dirk is vast druk van bijkomen van 4 dagen zwarte cross haha
iig, het zou schandelijk zijn als hij vergeet iemand terug te bellen die een paard van hem wil kopen..

Dat zou ook nog is kunnen zijn , dat die inderdaad op vakantie is zwarte cross inderdaad! Misschien moet je bart is proberen te bellen?

Chaos

Rotte appels staan wel vaker bij handelaren, particulieren krijgen ze meestal zelf al niet eens meer verkocht.

Edit: Mijn merrie heeft hij ook verkocht. Ging ik zelf niet aan beginnen. Beest was knetterdol.
Hij heeft haar dan ook 4x verkocht voor ze naar een blijvend tehuis ging. Dat wist ik van te voren al.

Edit:
Ik had ervoor kunnen kiezen haar zelf te verkopen. Maar als ik paarden verkoop wil ik winst draaien. En dat was met die merrie vrijwel onmogelijk. Dát soort paarden komen veelal bij een handelaar terecht. Waar je dus een leuk paard voor weinig geld kunt kopen, die ws. wel een opvoeding nodig heeft, herscholing onder het zadel etc. etc.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 19-07-11 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Kimmm

Yvonne1313 schreef:
Ik heb geen slechte terugbel ervaring hoor, ze belden altijd netjes terug! en ben nog steeds superblij met mijn aankoop van daar... Alles ging eerlijk en helder en duidelijk!
Maar inderdaad dames en heren het is en blijft een handelsstal en hun handel is en blijft paarden, voor hen is DAT HET geld. De prijzen zijn er dan ook naar, als je luxe en perfectie wilt qua omgang/onderhandeling/rijden etc etc dan kom je toch in andere prijsklasses.

Mijn paard heeft daar veel binnengestaan, heet daar lang gestaan en heeft daar wat vervelende trekjes aan overgehouden, maar wie ergens voor gaat kan alle minpuntjes prima omtoveren tot pluspunten en heeft nog een gouden dier eraan.

Rotte appels staan ook bij particulieren

+:)+

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:19

overigens verdienen ook rotte appels kansen, die van mij heeft er bijna 3 jaar gestaan bij JVDH en het word een toppertje nu, terwijl velen hem voorbij zijn gelopen/het niet gedurft hebben of geen kans hebben gegeven en hem hebben teruggebracht!

Sommige paarden hebben nou eenmaal meer aandacht nodig dan anderen en je kunt niet verwachten dat een handelsstal dit kan bieden.

Mensen zoeken vaak een kant en klaar paard (iemands goedrecht natuurlijk) Maar misschien komen er daardoor zoveel negatieve reacties, doordat mensen een paard zoeken wat "af" is, ze verwachten teveel, maar inderdaad vaak verkoopt een particulier dan het paard zelf wel ipv via een handelsstal.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:20

Handel is en blijft handel.
Of je nou bakker ben of paardenhandelaar.
Voor ons als paardenliefhebbers wat moeilijker misschien te begrijpen.
Zo moet je het wel bij elke handelstal zien!

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:23

_Kimmm schreef:
Handel is en blijft handel.
Of je nou bakker ben of paardenhandelaar.
Voor ons als paardenliefhebbers wat moeilijker misschien te begrijpen.
Zo moet je het wel bij elke handelstal zien!

:j

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:56

leuk, ik ben er net achtergekomen dat het paard weg is en dan ook nog niet eens van de heer dirk zelf... terwijl ze daar al geruime tijd stond en ik tot 2 weken geleden de meest geintresseerde was.. tja... en bedankt..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:00

Als ik een advies mag geven.
Wat veelal voorkomt bij handelaren is:

- Hoogste bieder mag paard meenemen.
- Bij bezichtiging al geld en trailer meenemen. Dan kan je hem/haar gelijk opladen en hoef je niet 2 weken te wachten op een telefoontje. :) ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:05

Chaos schreef:
Het zou schandelijk zijn?
Dirk: Schandelijk dat jij een menselijke fout hebt gemaakt!! Kan echt niet!
Jeetje zeg. :')

Ik had jou ook niet teruggebeld als ik na een middag al 15 gemiste oproepen had. Als je zo'n instelling hebt en bekant iemand gaat stalken.
Heb geduld.

Spreek zijn voice-mail in én stuur een mail. Dan weet ik zeker dat je antwoord krijgt voor morgenmiddag.

Uhh werk je er ofzo? ;) Mail reageert ie helemaal niet op! Zegt ie zelf ook, hij is een man van de telefoon. Verder vind ik dat als iemand wat vraagt ook een eerlijk antwoord verdient. Eerlijkheid is de basis van een goedlopend paardenbedrijf!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:36

choas, ik zou mijn merrie erop inruilen. Ik had de afspraak eerst te komen kijken , met fotos van mijn merrie erbij. Toen vertelde dirk dat viona zo goed als van ons was maar dat hij nog moest afwachten op wat de eigenaresse van haar zou doen, hij belde me op weg naar de zwarte cross nog op dat hij gisterren mij zou bellen om te zeggen hoe en wat...sjee wat verdedig jij die man.. je zult er haast wat van denken...

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:37

en idd als je mailt krijg je een automatisch bericht terug...