Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:Omdat ik geleerd heb van mijn professionele paardenman hoe gevaarlijk een balk of hek kan zijn.
En wat betreft koud water, ik sta zelf nooit onder een ijskoude douche, en ik begrijp heel goed dat mijn paard het ook verschrikkelijk vindt.
Daarnaast is koud water na intensief sporten (en dat is wat onze paarden doen als ze gereden worden) echt niet gezond.
Daihyo schreef:Als mijn paard na 10 min schuim tussen zijn billen heeft, zou ik me serieus afvragen waar het mis gaat in de training.
Mijn warming up alleen duurt al 10 minuten of langer bij de 25+km ritten die we maakten, zo’n 3-4x per week. Dat schuimt komt dan later pas. En na een goede cooling down is het prima om hem af te koelen en het zweet er af te spoelen met koud water als het warm weer is.
Maar hee, ieder zijn ding voor zijn paard. Ik heb er nog niet zo lang geleden nog 1 bijna zien ophangen tussen 2 touwen. Ik heb liever een balk of ring aan de muur om de mijne aan vast te zetten. Daar is hij ook een stuk braver.
Maar met deze eisen en geen concessies willen doen snap ik wel dat je geen pensionstal kunt vinden. Want met jij wilt, kom je toch weer in de luxere stallen, met minder buiten en bak(ken) erbij of verder weg. Want ergens in Nederland zal er best zo’n stal zijn
Fitzroy schreef:Nou prima toch, Nikass. Er is geen stal in de buurt van Arnhem die aan je eisen voldoet, dus laat je je paard lekker staan waar die staat en stop je er hierna mee.
Ik denk dat dat de conclusie voor jou moet zijn na 83 bladzijden
Citaat:Je komt hier ook weinig ruiters tegen die professioneel in Duitsland geschoold zijn, dus ik begrijp wel dat jij niet weet waar ik het over heb.
Overigens zijn ook basis ruiters in Duitsland al beter opgeleid dan in Nederland.
upendo schreef:Nou Nikass, ik denk dat het geen reet te maken heeft met hoe kritisch je bent op stallen, maar op de toon die je aanslaat.Citaat:Je komt hier ook weinig ruiters tegen die professioneel in Duitsland geschoold zijn, dus ik begrijp wel dat jij niet weet waar ik het over heb.
Overigens zijn ook basis ruiters in Duitsland al beter opgeleid dan in Nederland.
Alsjeblieft zeg, kalmeert je tieten en behandel de ander zoals je zelf ook behandeld wil worden.
Net als verwachten dat iemand wel even een lijst voor je maakt of je even dingen vertelt over stallen die je zelf ook te weten kan komen als je even belt. Sorry hoor, maar verhef je derriere van je sofa en verzet zelf het werk. Jij hebt een vraag, niet wij.
/bitchmodus uit
Fijne dag verder!