(Luxe) pensionstalling in Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:22

Aatrox schreef:
Dat is waar ik ook voornamelijk tegenaan loop. Het is er wel, die spelden in hooibergen, maar meerdere boxen in 1x? Nee dat komt niet (meer) voor.

Maar het is ook wel logisch dat er bij die spelden en hooibergen geen meerdere boxen beschikbaar zijn, want die staan logischerwijs helemaal vol en hebben vaak ook een hele lange wachtlijst.
Bij een speld in de hooiberg waar je wel meerdere boxen tegelijkertijd kunt huren, zou ik me afvragen waarom die boxen al niet vol staan.
(Tenzij uitbreiding of iemand die net met meerdere paarden vertrokken is).

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:27

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: (Luxe) pensionstalling in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:45

In Enschede zit stal Driener Broak, die lijkt qua faciliteiten aan je wensen te voldoen. Ik weet alleen niet hoe lang ze daar buiten komen. Er wordt wel geadverteerd met weidegang en paddocks.

De uitrijomgeving is prachtig en er is een crossterrein.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:05

[ED] Stalling regio Arnhem

Hier staan ervaringen met Evers

Ik vind nergens ervaringen met stal Bles, terwijl dat toch ook een goede optie lijkt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:07

Cayenne schreef:
Aatrox schreef:
Dat is waar ik ook voornamelijk tegenaan loop. Het is er wel, die spelden in hooibergen, maar meerdere boxen in 1x? Nee dat komt niet (meer) voor.

Maar het is ook wel logisch dat er bij die spelden en hooibergen geen meerdere boxen beschikbaar zijn, want die staan logischerwijs helemaal vol en hebben vaak ook een hele lange wachtlijst.
Bij een speld in de hooiberg waar je wel meerdere boxen tegelijkertijd kunt huren, zou ik me afvragen waarom die boxen al niet vol staan.
(Tenzij uitbreiding of iemand die net met meerdere paarden vertrokken is).

Deze zie ik nu een paar keer voorbij komen. Maar even doorvragen op dit onderwerp is wel op zijn plaats.
Er komen hier op een super goede stal nu ineens ook een paar boxen tegelijk vrij. Zei hebben (netjes van te voren aangekondigd) 2 flinke prijsverhogingen doorgevoerd. Dat is voor een aantal mensen toch precies te gortig. Doet niks af aan de kwaliteit van de stal. Het is er een waar je nooit negatieve verhalen over hoort. (En dat is zeldzaam) en ze hebben altijd wachtlijsten gehad.
Dus als jij de stallingprijs wel te doen vind zou ik op zo'n stal snel toeslaan.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 08:24

Ik verwacht het ook niet dat die spelden in hooibergen meerdere plekken vrij gaan krijgen.

Paard en welzijn, heel mooi maar ik wil mijn paarden niet in een gemengde kudde. Nu kan daar niet veel over lezen wat nu precies de bedoeling wordt maar ik ga eens informeren.

Stal Bles ga ik ook even bekijken.

Ik heb meerdere stallen gesproken die van de speld in een hooiberg afkomen, en die gaven aan dat het soms echt wel voor komt door bepaalde omstandigheden, dus zeg nooit nooit, alleen je kans is enorm klein.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:27

Het is wel zo als je alvast 1 paard op zulke plek kunt zetten.
De pensionhouder je gaat kennen. Weet dat je netjes betaald, je geen herrieschopper bent, bij een plek vrij dan echt geen onbekende van de wachtlijst gaat vragen. Maar jou andere paard

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 08:31

Ja alleen heb ik niet 1 ander paard maar minimaal 3.. dat is gewoonweg geen doen met de afstanden die in moet maken. En het kan zomaar nog een jaar duren, nee dat zie ik gewoonweg echt niet zitten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:33

Dat zou ik ook niet doen hoor.
Tenzij je bijvoorbeeld zou weten dat er volgende maand ofzo meer plekken vrij komen. Dan zou je altijd kunnen kijken of je die tijd dan even uit kunt zitten.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:40

Stal sluis in Chaam. Dat is denk ik de stal die Pol013 ook bedoeld.
Die hebben inderdaad binnenkort enkele stallen vrij ivm de aangekondigde prijsverhoging.
Maar nog ruim binnen je budget.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:52

Ik zie net een advertentie op Facebook voorbij komen JS dreamhorses in Schipluiden. 2 boxen beschikbaar

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 09:08

Ik ben net zelf ook van een stal weggegaan met 3 paarden en heel veel geluk gehad dat ik met 3 paarden op de stal van mijn wensen terecht kon. Daar hebben ze wel intern een beetje geschoven en moeite gedaan maar het is gelukt. Op mijn vorige stal hadden ze toen dus door mijn vertrek 3 boxen in 1x keer leeg. Het gebeurd dus wel maar ik weet uit ervaring dat het lastig is. Een vriendinnetje zoekt ook voor 3 paarden en daar zit ook nog een hengst bij…..niet te doen!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 09:33

kamsel schreef:
[ED] Stalling regio Arnhem

Hier staan ervaringen met Evers

Ik vind nergens ervaringen met stal Bles, terwijl dat toch ook een goede optie lijkt.

Stal Bles heeft geen pensionstaling

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 09:44

Mm de site moet nodig bijgewerkt worden dan..

Al zou ik het als ts zijnde zeker navragen omdat ze met een aantal paarden zou komen en een constructie met training en begeleiding een optie is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:14

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 18:34

Ik zet ze net zo goed op de wagen om te gaan trainen. Maar ze komen daar in gemengde kuddes als het af is en dat gaat voor mij niet op helaas.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:43

Ik heb mijn sportpaard voorheen ook in gemengde kuddes gehad en daar nooit problemen in gezien.
Wat wel belangrijk is dat de pensionhouder ziet wat er bij elkaar past.
En ze stonden ruim.
Dus konden elkaar ook ontlopen. Denk dat dat ook erg meespeelde.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:49

Ik heb wel veel ellende gehad met gemengde kuddes, ondanks alle ruimte. 1 van mijn paarden moest toen verplicht alleen staan, op andere stal in ruinen kudde nooit meer problemen gehad. En alle merries van mij werden gedekt of belaagd in die gemengde kuddes en dus regelmatig wondes en gedoe. Terwijl ze in merrie kuddes nooit iets hadden.

Ook paarden gezien die altijd gemengd stonden zonder probleem en ineens bij 1 paard wel problemen kregen en dan ook met de rest. Ruin die ineens ging dekken of juist vechten enzovoorts terwijl die dat nooit deed.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 19:05

Precies dat wat mywishmax zegt eigenlijk.. en dan sta je dan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:10

Nooit gehad.
Maar wel super pensionhouder die zo een er meteen uit zou hebben.

2 ruinen kunnen ook flink klieren zelfs dat het niet grappig meer is.
Dan is het net zo goed zaak dat de pensionhouder die niet samen plaatst.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 19:22

Als het daar af is zal het trainen wel kunnen. Vind het wel een mooi concept maar zou mijn paarden ook liever niet in gemengde kuddes zien. Te veel "gedoe"
Dat is leuk als je er 4 of 5 zelf thuis hebt.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:09

Stal Stridam in Nijkerk heeft 2 boxen vrij
Dan ben je mogelijk al een eind op weg

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:35

BeFunny schreef:
Dorine92 schreef:
Voor ruiters is het geschikt ja. Niet voor paarden

Dat is wel heel kort door de bocht.
Niet voor de paarden van TS. Als ik die wensenlijst bekijk.
Maar de paarden die bij prinsenstad staan hebben het niet per definitie slecht.

Nou misschien hebben ze dan het complete complex verbouwd maar toen ik er was waren er stallen met aan 3 kanten muur en aan 1 kant een weefrek. En dan de mooiste bakken om in te rijden, en dan had je zo'n bak waar je je paard een kwartier uit zn stekker kon laten gaan. En land waar je in de winter geen reet aan hebt. Kan me niet voorstellen dat ze daar 's winters veel buiten komen

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:51

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:56

Eigenaresse is ook fanatiek spring ruiter. Staat volgens mij altijd een parcours. In ieder geval wel altijd hindernissen.

Afbeelding

Nu pas 2 stallen, maar wellicht kan ze meedenken naar nog 1/2 stallen bij haar of in de regio?
(D sportstables, Kraaij, Lozeman oid)