Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:14

Jippyhorse schreef:
Iemand nog recente ervaringen/tips? Ik zoek iets in het gebied tussen Holten/Goor/Enschede/Oldenzaal/Almelo, of evt wat meer richting Deventer als het gunstig tov de A1 ligt; vrij ruim dus. Veel buiten is een must, verlichte bak met goede bodem (of binnenbak) ook. Ik zoek volpension of zelf mesten.

Ik lees veel goeds in oude berichten over Luttikhedde, maar hun website is niet meer beschikbaar en kan er ook geen recente berichten over vinden. Klopt het dat deze stal dus niet meer bestaat?

Ik ben ook specifiek benieuwd naar eventuele ervaringen met Schroten (Bornrbroek) en/of Oale Greeuw. :)

Ik heb er zelf geen ervaringen mee.
Moet het een pensionstalling zijn?

Manege snorrewind in markelo, ligt bijna naast de A1 of stal de eik in Holten.

http://www.stal-ervenijstad.nl/

https://www.staljacobshoeve.nl/ wel in de buurt van Heeten. Niet helemaal de kant die je zoekt.

EvaC

Re: Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:58

Stal de Eik is geen optie als je je paard graag veel buiten wil hebben. Ik ben er in augustus geweest om te kijken of het wat voor mijn paard zou zijn. De eigenaresse vertelde toen dat de paarden kort buiten komen en als je veel buiten als prioriteit hebt dat zij dan niet de stal zijn waar je terecht kan. Ik vond het echt ontzettend netjes dat ze daar zo eerlijk over was.

Snorrewind zou je moeten bellen of ze plek hebben. Die zaten van de zomer vol.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:04

Snorrewind komen ze ook niet veel buiten heb ik me laten vertellen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 19:23

Soms helpt het ook om een oproepje op Facebook te plaatsen.

Toen ik afgelopen zomer aan het rondkijken was heb ik gewoon een zoekertje geplaatst en toen kreeg ik een bericht van iemand waar de paarden aan huis staan.

Dat soort plekjes vind je natuurlijk niet door te gaan googelen. Ze staan hele dagen buiten en ponybeest is helemaal in zn element en lekker kleinschalig.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:06

Heeft iemand hier ervaring met Stal Franke in Deurningen?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:56

Die regio is super moeilijk, feitelijk bestaat in Twente geen stal waar ik ongeacht het geld wil staan met paard. Franke was ik 2 jaar geleden. + voldoende buiten + buitenrijden op Hulsbeek, wel drukke straat over steken,. - gedeeltelijk kleine stallen, - waardeloze buitenbak. Oale Greeuw er is veel verbeterd, - waardeloos buitenrit en ze vinden zelf dat het mooi is, - bodem binnenbak onder de maat. Als ik een persoonlijke top 3 moet samenstellen dan: 1 Vleerboer, enkele paddocks onvoldoende, tijd buiten matig. 2 Broenberg buitenrit onvoldoende 3 Pegge buiten in winter periode zwaar onvoldoende. Het beste voer/ hooi beleid heeft Pegge.

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:17

De Reggehoeve in Hellendoorn heeft een pensiongedeelte met stallen en een paddock paradise.
Met binnen rijbanen en een buiten rijbaan.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:21

Holten pensionstal Nijenkamp
Rijssen TCN sporthorses

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:32

Luttikhedde bestaat nog wel maar je moet er gewoon even naar toe gaan. Oale Greeuw heeft ook een Paddock Paradise, een buitenbak en een binnenbak.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:34

Nico12 schreef:
Die regio is super moeilijk, feitelijk bestaat in Twente geen stal waar ik ongeacht het geld wil staan met paard. Franke was ik 2 jaar geleden. + voldoende buiten + buitenrijden op Hulsbeek, wel drukke straat over steken,. - gedeeltelijk kleine stallen, - waardeloze buitenbak. Oale Greeuw er is veel verbeterd, - waardeloos buitenrit en ze vinden zelf dat het mooi is, - bodem binnenbak onder de maat. Als ik een persoonlijke top 3 moet samenstellen dan: 1 Vleerboer, enkele paddocks onvoldoende, tijd buiten matig. 2 Broenberg buitenrit onvoldoende 3 Pegge buiten in winter periode zwaar onvoldoende. Het beste voer/ hooi beleid heeft Pegge.

Hoelang komen ze bij Franke buiten? En wat kostte het destijds?

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:42

Ellen_ov schreef:
Holten pensionstal Nijenkamp
Rijssen TCN sporthorses

Bij pensionstal Nijenkamp komen de paarden niet lang buiten. Zomers een dagdeel en in de winter 2 uurtjes. Verder prima stal

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 21:14

Wat is het wat he.. Iedereen weet hoe men het graag wil zien en niemand past het toe. Ik snap dat werkelijk niet.

Daarom ben ik nog altijd blij de touwtjes zelf in handen te hebben. :)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:29

IndianSu schreef:
Hoelang komen ze bij Franke buiten? En wat kostte het destijds?

Gewoon even verder kijken... een goede plek waar een paard lange tijd prettig staat is beter.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:50

Die reactie was voordat ik jouw pb had gelezen ;)