Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ynskek schreef:Kan iemand mij helpen aan een up to date overzicht van waar ze staan?
Ik ben nog op zoek naar een in de buurt van t dorp
LIJM schreef:Heel handig, dekens wassen bij tankstations! Had er wel vaker van gehoord, maar was het een soort van vergeten.
Dekjes kan ik gelukkig thuis wassen.
Wil er mijn dekens wassen, maar ben er met mijn waterdichte dekens een beetje bang voor dat ze dan niet meer waterdicht zijn. Even snel langs bij de Action voor wasspul dat het waterdicht houdt kan nu natuurlijk ook niet.
Maar meerderen hebben gezegd dat hun dekens waterdicht zijn gebleven, dus ik ga maar hopen dat dat bij mij ook zo is. Zit alleen te twijfelen of ik ze ook in de droger doe, want mijn paard die moet zijn dekens op het grootst dus ik kan het risico niet nemen dat ze krimpen.
Slmt9 schreef:Er wordt toch juist geadviseerd om dekens daar niet mee in te sprayen?
Ik weet even niet meer exact de reden, geloof iets met dat die chemische middelen de waterafstotende laag aantasten? Of de deken niet meer kan ademen?
Slmt9 schreef:Er wordt toch juist geadviseerd om dekens daar niet mee in te sprayen?
Ik weet even niet meer exact de reden, geloof iets met dat die chemische middelen de waterafstotende laag aantasten? Of de deken niet meer kan ademen?
Anoniem schreef:LIJM schreef:Heel handig, dekens wassen bij tankstations! Had er wel vaker van gehoord, maar was het een soort van vergeten.
Dekjes kan ik gelukkig thuis wassen.
Wil er mijn dekens wassen, maar ben er met mijn waterdichte dekens een beetje bang voor dat ze dan niet meer waterdicht zijn. Even snel langs bij de Action voor wasspul dat het waterdicht houdt kan nu natuurlijk ook niet.
Maar meerderen hebben gezegd dat hun dekens waterdicht zijn gebleven, dus ik ga maar hopen dat dat bij mij ook zo is. Zit alleen te twijfelen of ik ze ook in de droger doe, want mijn paard die moet zijn dekens op het grootst dus ik kan het risico niet nemen dat ze krimpen.
Zou je dekens niet in de droger doen. Mijne was (200gr) na 24u uithangen in huis helemaal droog. Dat gaat veel sneller dan op stal laten opdrogen na bijv een regenbui.
dat waterdicht spul kan je idd bij het Kruidvat halen, de AH heeft er ook een van HG. Ik heb zelf die van Bucas gebruikt dus dat is sowieso te koop, de paardensportzaken mogen open blijven.
Flip schreef:[naam] schreef:Zou je dekens niet in de droger doen. Mijne was (200gr) na 24u uithangen in huis helemaal droog. Dat gaat veel sneller dan op stal laten opdrogen na bijv een regenbui.
dat waterdicht spul kan je idd bij het Kruidvat halen, de AH heeft er ook een van HG. Ik heb zelf die van Bucas gebruikt dus dat is sowieso te koop, de paardensportzaken mogen open blijven.
Hoe gebruiken jullie de bucas wash? Op de gebruiksaanwijzing staat dat je deze later toe moet voegen. Maar bij alle wasmachines hier in de buurt voegt de wasmachine een eigen wasmiddel toe
Zonnetje81 schreef:Gebruikt iemand bucas wash bij rambo dekens? Rambo wash is niet te verkrijgen overal uitverkocht en de bucas is een stuk goedkoper zag ik bij agradi. Ik heb geprobeerd om mijn 185 dikke winter deken rambo in de wasmachine te frotten maar ja dan kon het deurtje NET dicht....dus ik dacht neh laat maar. Hier in de buurt zijn alle Limpia deken depots gesloten. Ik moet ook maar eens naar een tankstation. Hoe lang duurt zo'n was?
c_alsemgeest schreef:Ik had van de week een hele boze poolse meneer bij de pomp-wasserij
Ik haalde mijn schone deken er uit en hij was boos dat het een paardendeken was, omdat hij zijn kleding en dekbedden er in moet wassen.
En eigenlijk heeft hij misschien wel een punt, al zag de trommel er heel schoon uit