Pensionstalling amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:57

Ik hoor graag van je welke stal dat is en zal er dan graag een kijkje komen nemen! En wie weet ben jij dan degene die me overtuigt heeft dat er toch goede stallen zijn in deze regio :)

Ik trek trouwens geen conclusies, ik geef aan dat jij misschien compromissen sluit, zoals jij aangeeft dat stallen mij misschien liever kwijt dan rijk zijn ;) En zoals jij nu al invult dat jouw stal waarschijnlijk niets voor mij zal zijn...

boogiezero1

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:24

Ik voel me vereerd tica leuk dat je zo over de stal denkt ☺️ We doen ons best met de middelen die we hebben idd maar na 23 jaar en maar paar kleine stomme ongelukjes is het geloof ik qua veiligheid wel ok ik bedoel een paard kan soms struikelen over blaadje ik denk dat alle of in ieder geval de meeste stalhouders hun best doen niemand heeft wat aan gewonde paarden je bent natuurlijk altijd welkom om is te komen kijken nikkas ik heb eigenlijk geen idee wat je precies zoekt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:50

Ik denk ook niet dat er een school in de regio Amsterdam is waar nog NOOIT een ongelukje met een kind gebeurd is. Maar ja, ze moeten ergens heen. En natuurlijk kijk je goed naar oa de veiligheid, buitenspelen, voerbeleid, maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:56

Abiola: Ongelukken die ontstaan door rondslingerende rotzooi (van scherpe voorwerpen tot loshangend draad en uitstekende buizen), door ondeskundigheid of lompheid van de pensionhouder (aan paard gaan hangen om hem tegen te houden, paarden bij elkaar zetten op te kleine ruimte, paarden alleen achter laten op de wei, tijdens uitmesten paard in zijn been prikken met de riek en vervolgens niet de da willen betalen) of door slecht afgewerkte stallen (planken met spijkers, smalle opening naar de schuilstal met scherpe randen aan de deurpost) zijn geen ongelukken maar stommiteiten. En zijn onnodig leed voor paard en eigenaar.

Boogiezero1: ik heb enige tijd geleden mijn wensen lijstje versimpeld naar 24/7 weidegang in de zomer, aanwezigheid van een stal of schuilstal (groter dan 3x3), in de winter ook naar buiten en goed hooi/stro. En dat in de bereikbaarheid van het Amsterdamse bos. Ik heb het niet gevonden. (fabriek Wennekers valt af aangezien daar smerig kuil gevoerd wordt met de mededeling "jammer als hij er ziek van wordt, hij vreet t maar")
Ik sta nu op een stal aan het bos waar het redelijk te doen is, het gaat goed met mijn paard. Maar ik zou er niet aan een nieuw paard beginnen. Daarvoor vind ik het teveel een compromis.

Ik heb in deze regio 1x op een erg mooie stal gestaan. Nadeel was dat ik er beperkt kon buiten rijden en dat was erg jammer en er was onderling veel gedoe tussen de stalgenoten. Maar de stal zelf was erg mooi. De stal bestaat helaas niet meer.
Ik ken verder 1 particulier stalletje in Aalsmeer wat er vrij goed uit ziet, maar zit vol en ken niet alle details van het beleid daar.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:13

Wat is precies je doel met elke stal in de regio Amsterdam negatief bespreken? Serieuze vraag, wat wil je bereiken in dit topic. Want ik zie nu alleen post na post hoe slecht het gesteld is overal. Zoek je zelf een stal in de omgeving, of wil je alleen (slechte) ervaringen delen?

Misschien aardig om mijn doel te noemen, ik sta in de (wijde) omgeving van Amsterdam, naar redelijke tevredenheid (overal is wel wat). Maar ik sta altijd open voor verbetering.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 25-08-15 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:14

Jammer dat je blijkbaar zoveel pech hebt gehad met alles wie weet komt je droomstal nog mag ik vragen of je je paard ook traint als hij 24/7 op de wei staat?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:03

Ik sta op dezelfde stal als Fluffyfox en het is inderdaad precies zoals zij beschrijft. Een (h)eerlijke stal voor paard en ruiter.

Er zijn 3 paddocks, 1 ruinen, 1 merrie en 1 gemengde paddock. De paddocks zijn voorzien van grote schuilstal (die, even voor Nikass info, inderdaad zijn vergroot zodat alle paarden ten aller tijde droog kunnen staan), automatische drinkbak, betonplaten en gedraineerd zand. Omheining is netjes, deugdelijk en heel. Paarden gaan elke middag een paar uur op de wei (om de fructaanpiek in de ochtend te vermijden gaan ze er tussen 12 en 1 op). Het hooi/voordroog is van goede kwaliteit. De stalmanager en eigenaar zijn top en er valt altijd overal over te praten. De rijbak (20x60) is altijd droog en rijdbaar (al heb ik er nog geen hele strenge winter gehad) evenals de longeerkraal. De sfeer is erg fijn. Iedereen is altijd behulpzaam.

Er is bij ons nog nooit iemand weggegaan omdat zijn/haar paard kapot werd geslagen in de paddock. Alle paarden staan er goed en ik heb hoge eisen. Dit is de enige stal in de wijde omtrek waar je paard zomer en winter 24/7 buiten staat in een in mijn ogen diervriendelijke stal. Er is weinig tot geen verloop, eigenlijk alleen als mensen zelf gaan verhuizen. De wachtlijst kan soms erg lang zijn vanwege het lage verloop.

Wel zijn er, net zoals op elke stal, wat kleine kanttekeningen. Zo vind ik persoonlijk de rijbakverlichting niet om over naar huis te schrijven. (Hij is er wel, doet het altijd, maar is niet zo erg fel. :+ ) Ik vind de uitrijmogelijkheden matig en ik stoor me soms aan de hoeveelheid kinderen die er lopen. Het uitmesten in de ruinenpaddock vind ik erg zwaar maar heb ik gelukkig kunnen uitbesteden.

Ik moet er wel bij zeggen dat die laatste paar dingen echt minimale puntjes zijn, behalve de uitrijmogelijkheden, dat vind ik wel echt jammer. Maar, over het algemeen genomen is het een super fijne stal waar vooral veel blije paarden en ruiters staan, waar veel mogelijk is en waar echt naar het paard gekeken wordt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:36

boogiezero1 schreef:
Jammer dat je blijkbaar zoveel pech hebt gehad met alles wie weet komt je droomstal nog mag ik vragen of je je paard ook traint als hij 24/7 op de wei staat?

Ja vind ik ook, toen ik onverwacht besloot mijn paard te kopen heb ik alle voors en tegens afgewogen, tenminste dat dacht ik. Ik had niet ingeschat dat het met de stallen hier zo slecht gesteld is. Mijn paard wordt het hele jaar door getraind (meestal vijf keer per week) een bak/longeerkraal is daarom ook fijn, met name voor de winter, maar in pprincipe red ik mij wel met het bos. En ik train liever in het bos dan in een bak. Ik denk een "droomstal" te hebben gezien in omgeving Apeldoorn maar dat is voor nu nog even te ver weg. De droom is vooral haar ooit aan huis te hebben :)

Anouska, in dit topic worden stallen in Amsterdam eo besproken en ik geef mijn mening en deel mijn ervaringen.

Nelleke: het klopt zeker dat bij jullie stal bewust nagedacht wordt en omgegaan wordt met de paarden. Alle paarden kunnen schuilen betekent alleen niet voor iedereen IN een schuilstal, maar onder een afdak, MITS je als paard dicht genoeg bij de anderen durft te staan. Ik heb jullie stal destijds ook overwogen maar mijn paard gaat er denk ik niet gelukkig worden. Zij eet niet met een ander paard uit dezelfde hooibak en heeft vluchtruimte nodig. Die is er imo voor haar te weinig. Ook het schuilen vind ik te beperkt voor haar. Als ze wel in de schuilstal terecht komt zal ze in paniek eruit willen als er een ander paard naar binnen komt. Mocht alles rond de schuilstal staan bij noodweer dan gaat zij daar niet bij staan. Ik ben bang dat zij dan toch snachts in een box binnen terecht komt om bij te tanken. En als daar niet ook een ander paard staat gaat dat al sowieso niet. Ook weerhield mij toen de beperkte uren weidegang, maar dat heb ik nu ook helaas.
En dan idd vind ik het wel heel jammer dat je weinig kunt buiten rijden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:57

Hinke schreef:
@gulpje dat klinkt goed :)Die 30 min. - vanaf waar reken je dat? Ik zit zelf aan de kant van diemen.

Vanaf t Centraal Station, daar werk ik in de buurt. Soms rijd ik door Diemen en als het niet ontzettend druk is op de N236 is het vanaf Diemen een minuut of 20.

sharonniw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:21

Ik weet niet of je al wat gevonden hebt of dat dit al genoemd is maar stal Amstel horse hotel is erg fijn !!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:17

Maar Nikass, ik ben dan heel benieuwd wat in jou ogen dan wel goed genoeg is? Want ik vind droog en uit de wind kunnen staan voor ALLE paarden meer dan voldoende. Bovendien is het een groot voordeel dat die 'stal' in het midden staat en de paarden dus eromheen kunnen schuilen, juist voor de paarden die lager in rang staan. De overkapping is 6 bij 10m voor 6/8 paarden. Ik heb het idee dat je iets zoekt wat niet bestaat, of wat kostentechnisch gewoon niet haalbaar is. Dat heeft verder niks te maken met de randstad, want dat heb je nergens.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:12

Jawel dat denk ik wel. Ik denk in elk geval in de buurt van Apeldoorn en in Emmerich een stal te hebben gezien die volledig beantwoord aan wat ik wil.
Ik stel wellicht hoge eisen maar daarom ook de consequentie om geen nieuw paard te nemen op deze manier.
Ik vind ook droog en uit de wind kunnen staan voor alle paarden voldoende, maar ik heb dat bij jullie bekeken en durfde het met mijn paard niet aan, wetende dat zij niet dicht bij een ander paard gaat staan om te schuilen.
Ook heb ik de ervaring dat mijn paard moeite kan hebben om te functioneren met meerdere paarden op een beperkte ruimte. Het moet niet zo zijn dat een paard altijd moet afzien. Die ervaring heb jij ook op je vorige stal.
Je maakt natuurlijk een inschatting, misschien zou mijn paard zich bij jullie beter redden dan ik nu denk. Maar hoeveel risico neem je om het uit te proberen?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:34

Nikass schreef:
Sorry maar wat een absurde reactie. Ik zeg toch juist dat ik opensta voor als blijkt dat mensen wel betere stallen kennen?

Misschien dat jij gemakkelijk compromissen sluit over de veiligheid en het welzijn van je paard, ik heb daar grote moeite mee. En daarom nogmaals, geen volgend paard in deze regio (misschien is het elders ook zo maar daar kan ik niet over oordelen).

Niemand MOET mij overtuigen, dat is niet wat ik schrijf (even goed lezen zou prettig zijn) Het zou fijn zijn als iemand mij KAN overtuigen, want dat zou betekenen dat er toch stallen zijn waar het wel goed geregeld is.

Ik ben benieuwd of jij de regio kent die ik genoemd heb (Amstelveen/Aalsmeer/Uithoorn/Ouderkerk) en of jij mij 1 stal kunt noemen die goed is?
(Ik ken ook de meeste stallen in Diemen, en zuidoost, maar niet alle, maar wat ik daar ken voldoet ook niet)

Overal "kunnen dingen gebeuren" uiteraard, maar overal (in deze regio dus) gebeuren dingen die niet hadden hoeven gebeuren. En dat is imo ernstig. "Een ongelukje" zeggen mensen dan, maar nee, dat is het niet. Want het had voorkomen kunnen worden.
Vraag maar even na bij Hinke. Volledig onnodig paard kreupel. En dat is maar één voorbeeldje.

Oja en klopt, als je kritisch bent, wordt je al gauw als zeikerd gezien. Liever dat dan gemakzuchtig denk ik dan maar ;) Bovendien sta ik niet op een stal om aardig gevonden te worden.

Idd, mee eens. Achteraf had ik gewild dat ik nog kritischer was geweest want dan was mijn paard nu nog heel geweest ;( Maar het is altijd makkelijk achteraf praten en bovendien help ik mijn paard daar niet meer mee.

Het zal misschien ook afhangen van wat voor paard je hebt. Als je een supermakkelijk manege paard hebt, dat met elk paard samen gaat en in elke kudde past, en zich niet makkelijk laat opjagen door kinderen, of andere paarden en ook niet uit zijn plaat gaat als hij ineens alleen gelaten wordt, dan zoekt het qua pensionstalling al wat makkelijker.

@Anoeska ik ken je stal niet maar ik vind het altijd erg fijn als een pensionhouder open staat voor input, of iig dat je zelf wat medezeggenschap hebt :)

Ik ben overigens bij veel stallen nog niet geweest, (oa de stallen van de mensen die hier reageren) dus ik zal geen kritiek geven op alle stallen in de omgeving :) Maar feit is wel dat het iets lastiger is een geschikte stal te zoeken, ik denk door 2 redenen; 1) er is minder ruimte hier rond Amsterdam waardoor ze altijd krapper staan, met meer paarden op een klein landje, en minder buiten staan dan ergens in friesland oid, en 2) er zijn hier veel stadsmensen die zelf niet opgegroeid zijn met beesten/paarden, en qua paarden misschien vooral manegepaarden gewend zijn maar wel een pensionstal hebben. Daar is natuurlijk niks mis mee maar het kan toch zeker wel serieuze problemen geven.

Iemand noemde de optie je paard bij een boer neer te zetten- dat zou ik ook zeker een optie vinden, ware het niet dat er niet superveel boeren met pensionstalling zijn hier :)

Amstel horse hotel is hier boven ook genoemd, vind ik een leuke stal hoewel ik alle details vd stalling niet weet, maar dat is voor mij wel erg ver weg om elke dag heen te gaan.

Konden we allemaal maar de paarden gewoon aan huis houden, dan was alles zoveel makkelijker geweest :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:11

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:17

Merald schreef:
Mijn bijrijdpaard staat op Manege de Ruif. Het is een gezellige en fijne stal in Amsterdam Sloten. Het heeft een binnenbaan, overdekte buitenbaan, trainingsmolen, een paddock voor longeren en losgooien. De paarden krijgen 6x voer op een dag, waarvan 2 keer krachtvoer en 4 keer ruwvoer. Er worden op de manege onderlinge en KNHS wedstrijden georganiseerd. Je kunt op de website kijken naar de stallingstarieven etc. http://www.manegederuif.nl

Veel succes met het zoeken van een fijn plekje voor je paard!

Afbeelding

Mijns inziens kun je dit niet maken! En waarschijnlijk/hopelijk gaat dit je tegenstaan.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 13:56

Wie kan wat precies niet maken? Die stal staat toch prima bekend? Staat daar niet dat de prijs voor de maanden dat je paard op de wei staat de prijs van een lege stal is? Anderen noemen dit misschien zomertarief of iets dergelijks. Ik vind het niet zo raar?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:37

Hoeveel uur pd kan je van die wei gebruik maken? Hoe lang is het weideseizoen?
Staan ruinen en merries apart? Hoe veilig is het?
Is het ver van de stal als je wil gaan rijden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:39

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:26

Lees de link of bel hun zou ik zeggen Nikass

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:44

Nikass schreef:
Hinke schreef:
Voor de zoekenden, misschien is deze stal iets?

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/stalling-en-weidegang/m955093360-pensionstalling-weidegang-omgeving-amsterdam.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Volgens mij is het een nieuwe pensionstal en zijn ze net begonnen, zag het eens op facebook voorbij komen. Ik ben er nog nooit geweest, dus geen idee of het wat is maar ik deel het hier toch maar even.

Dat is stal De Dood in Ouderkerk

Was. Het is een tijd geleden verkocht voor zover ik weet. Goed dat ze de boel verbouwd hebben. Ben benieuwd wat ze precies aanbieden nu. Wel goed dat heer De Dood eruit is. Paarden stonden veel binnen daar en die man was vrij moeilijk in de omgang. Locatie is wel heel fijn. Je kan er lekker buitenrijden!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:07

@ Niklas heb je een pb gestuurd :)

@fluffyfox ok! Ik had idd mee gekregen dat het nieuwe mensen waren die een pensionstal wilden beginnen, maar blijkbaar is het dus een overname. Ze gaan iig wel een hoop dingen veranderen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:37

De nieuwe manager van De Dood is er een tijd geleden inclusief alle pensionklanten vertrokken. Weet niet of er nu opnieuw sprake is van een overname? Ik ken wel meerdere mensen die er - ontevreden - zijn weggegaan, dus, Hobbyhorse, ik ben niet direct geneigd om dat hele pokke-end te gaan fietsen om daar eens mijn licht op te steken, de stal is al bekend. ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:40

Amalarab schreef:
Merald schreef:
Mijn bijrijdpaard staat op Manege de Ruif. Het is een gezellige en fijne stal in Amsterdam Sloten. Het heeft een binnenbaan, overdekte buitenbaan, trainingsmolen, een paddock voor longeren en losgooien. De paarden krijgen 6x voer op een dag, waarvan 2 keer krachtvoer en 4 keer ruwvoer. Er worden op de manege onderlinge en KNHS wedstrijden georganiseerd. Je kunt op de website kijken naar de stallingstarieven etc. http://www.manegederuif.nl

Veel succes met het zoeken van een fijn plekje voor je paard!

[ [url=m/ZVkWAa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijns inziens kun je dit niet maken! En waarschijnlijk/hopelijk gaat dit je tegenstaan.

Is dit niet gewoon zoals de Amsterdamse manege ook doet, dat de paarden in de zomer 1 of 2 maanden 24/7 naar een weiland bij een boer gaan voor "vakantie" (meestal gaat de eigenaar zelf op vakantie).

Als Tica nog meeleest: ik zou nog steeds graag horen op welke stal je staat? Mag uiteraard ook via pb :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:57

Nikass schreef:
De nieuwe manager van De Dood is er een tijd geleden inclusief alle pensionklanten vertrokken. Weet niet of er nu opnieuw sprake is van een overname? Ik ken wel meerdere mensen die er - ontevreden - zijn weggegaan, dus, Hobbyhorse, ik ben niet direct geneigd om dat hele pokke-end te gaan fietsen om daar eens mijn licht op te steken, de stal is al bekend. ;)

Er zit inmiddels weer iemand anders in. Deze dame stond eerst op mijn vorige stal. Geen idee hoe het op de nieuwe stal gaat, maarals zij daar net zo doet als op de vorige stal, dan zal het niet heel gezellig zijn :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:14

Die dame is na Jeroen gekomen?