Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:34

Als je er naar toe gaat om een paard tekopen is het dan handig om gelijk een trailer mee tenemen of brengen ze het paard ook thuis.Ik vind het nl nooit iets om met een vreemd paard terijden .

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:15

Wen5 schreef:
daarom schrijf ik ook dat je nooit bij die handelstal een paard moet kopen. bij al die paarden zit een verhaal aan.

Maar dat geldt niet alleen voor die handelstal, dat geldt ook voor particulier. Ik had een geweldige 4-jarige ruin gezien die onbeleerd voor meer geld werd aangeboden dan beleerd, daarnaast had hij piephakken (zag ik pas later op de film) terwijl de particulier zelf erg betrouwbaar leek (liet de foto's zien van veulen af aan, van het buitenrijden). Dat leek ook echt een liefhebber.. maar ja, bleek dus ook niet goed.

Wat voor mij ook goed werkte is om het via via tegen te komen. Benader eens je hoefsmid (die komt overal en heeft ook kijk op de benen) of vraag eens rond aan andere eigenaren of die nog weten. Vind ik zelf wat betrouwbaarder.

Vadalma

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:03

Ik heb in maart van dit jaar mijn nieuwe pony bij JVDH gekocht.

Ik ben op een zaterdag wezen kijken. Het was wel druk, maar ik werd goed geholpen. Een van de meidjes die er werkte heeft met mij en een vriendin die mee was een rondje door de stallen gelopen. Ik kreeg van ieder paard een verhaal te horen en als ze niet wist hoe hij was dan vertelde ze dat ook eerlijk.
Ik heb die dag 4 of 5 paarden geprobeerd en kreeg daar alle ruimte toe. Ze lieten mij gewoon mijn gang gaan, mocht de paarden zelf opzadelen. Als ik wilde dat ze ze even voorreed dan deed ze dat, zo niet, dan mocht ik er zelf als eerste op of de vriendin die mee was. We mochten de paarden ook gewoon meenemen langs de weg. Dat was een mooi moment voor mij en mijn vriendin om te bespreken wat we van de paarden vonden.

Ze hebben mij merrie die ik had van mij overgenomen, waarbij ik eerlijk heb vertelt dat ze niet de makkelijkste was. Omdat ik wist dat ze mijn paard zonder problemen van mij overnamen ben ik wel heel kritisch naar een nieuw paard wezen kijken. Als ze immers mijn moeilijke merrie overnemen, dan zullen er ongetwijfeld meerdere moeilijke paarden staan.

Uiteindelijk viel mijn oog op een Spaanse ruin (Bolino). Braaf diertje met rijden, braaf op de poetsplaats. Iets 'riebelig' in de omgang, maar daar zag ik wel een uitdaging in. In de twee weken dat ik hem op proef had kon ik mooi uitproberen of het riebelige bij zou trekken.
Ik heb deze pony twee weken op proef gehad en hem in die tijd laten keuren. Hij werd niet helemaal goedgekeurd, omdat hij iets losse knieschijven heeft. Ik heb toch besloten om dit beestje te kopen en heb er zeker geen spijt van.

Een paard kopen bij en handelsstal blijft een tricky business, maar dat is het ook als je particulier koopt. Je moet je oren en ogen goed openhouden en echt iemand meenemen die er verstand van heeft en die van de zijkant mee kan kijken. Twee paar ogen zien immers meer dan één paar ogen. Dat je van JVDH een proeftijd krijgt is een mooie manier om te kijken of het paard echt bij je past. Wat dat betreft is het helemaal niet onverstandig om daar een paard te kopen, zolang je maar kritisch bent en niet voor het eerste het beste paard valt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:56

Wen5 schreef:
ik wil iedereen waarschuwen voor deze handelstal

Je doet nogal uitspraken.

Iedereen die paarden koopt moet zich altijd realiseren dat de paarden op een HANDELSSTAL staan.
Dat houd in dat die paarden zijn ingeruild daar, of dat de handelaar ze heeft gekocht.

Het is een feit, dat als je een GOED paard hebt, je deze particulier ALTIJD beter verkoopt dan bij de handelaar.

Er staan dus idd paarden met een verhaal daar, maar dat is op elke handelsstal!
En ik denk ook bij het gros van de particulieren.

Wen5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:41

ik heb vanavond contact gehad met de handelstal we hebben alles netjes opgelost.
de communicatie is goed verlopen. we hebben duidelijk onze standpunten verteld en daaruit is een compromis gesloten bij beide partijen. ben nu erg tevreden.
ik hoop nog lang van m'n paardje te kunnen genieten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:03

Wen5 schreef:
ik heb vanavond contact gehad met de handelstal we hebben alles netjes opgelost.
de communicatie is goed verlopen. we hebben duidelijk onze standpunten verteld en daaruit is een compromis gesloten bij beide partijen. ben nu erg tevreden.
ik hoop nog lang van m'n paardje te kunnen genieten.

Je hebt pb :)

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 19:33

Ik wil daar nog geen paard voor niks hebben.
Een aantal jaar geleden had ik een paard waar ik de klik niet mee kon vinden.
Het paard was erg wisselturig van karakter en ook met rijden was het soms gevaarlijk.
Ik belde Jansen en van den hout op en ze kwamen kijken.
Ze zeiden eerlijk dat ze niks in mijn paard zagen. Ze vonden haar gevaarlijk en wilde hun klanten daar niet mee belasten.
Ik vond het eerlijk dat ze dat zeiden dus moest ik iets anders gaan verzinnen.
Uiteindelijk na veel dokteren kwam eruit dat ze een vernauwing had in haar hoofd.
Er kwam te weinig bloed bij haar hersenen dus dat verklaarde haar gedrag.
Ik nam het besluit om haar af te laten maken. Ze zou naar de slager gaan.
Ik had alles geregeld met iemand dat ze de merrie mee zouden nemen naar de slager en ik was verdrietig dat ik niks meer voor haar kon betekenen.

Een half jaar later was ik met mijn nieuwe paard op wedstrijd en ik zag ineens een paard lopen die erg veel weg had van mijn oude merrie.
Na mijn proef bekeek ik het paard eens goed en ik zag dezelfde gedrag als bij mij.
Ik liep naar die mensen toe en vroeg hoe het paard heette.
Het bleek mijn merrie te zijn die ik naar de slacht gebracht had.
Ik vroeg waar ze dit paard gekocht hadden en het bleek bij Jansen en van den Hout te zijn.
Toen ik dat wist, wist ik zeker dat ik nooit van mijn leven (al krijg ik ze voor niks) een paard van hun wilde.
Ze kopen paarden op van de slacht en verkopen deze weer als wedstrijdpaard of wat dan ook.

Ik ben hier heel erg van geschrokken. Ze zullen vast wel goede paarden hebben, maar zoals ik al zei ik zou ze niet willen hebben.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:09

@JannaS Je verhaal is een beetje verwarrend. Toen je besloot dat je dit paard naar de slacht wilde brengen. Heb je hem toen laten zelf naar de slacht gebracht, bekende laten rijden of aan Jansen van den Hout verkocht als zijnde slachtpaard?

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:31

Ik heb haar meegegeven aan de rijvereniging waar ik toen lid van was. Zij zouden haar naar de slacht brengen. Ik was toen 20 jaar en durfde toen niet zelf te doen. Nu ben ik 29 jaar en zou mijn paard nooit meer naar de slacht brengen en als ik dat zou doen ik zelf zou rijden. Ze hadden me toen die tijd ook aangepraat dat dit beter was toen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:34

Wat een onzin verhaal JannaS.

Het heeft niet eens iets te maken met Jansen van het hout als ik het zo lees.
Jansen van het hout is geen rijvereniging immers???

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:40

Misschien heeft stal JvdH het paard wel niet bij de slacht vandaan gehaald.
Maar iemand anders en is het paard via via bij JvdH terecht gekomen.
Dat lijkt mij logischer.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 05:16

Zo'n soort verhaal ken ik ook.

Paar jaar geleden een erg mooie ruin gezien bij Jansen van den Hout. Zou geen makkelijke zijn. Ik had mijn instructeur bij en die vond hem helemaal geweldig. EN volgens hem was het een super paard moest ik hem alleen leren rijden. Dus paard mee op proef.
En eenmaal thuis was het echt een te moeilijk paard voor mij. Via via ben ik achter de oude eigenares gekomen. En bleek zei er mee verongelukt te zijn. En heeft der pa dat dier naar een handelaar verkocht voor de slacht. Hij is toen via via bij Jansen van den hout terecht gekomen. En toen bij mij.
Ik heb hem na 3 maanden terug gebracht want hij was echt te moeilijk voor mij. Was ook geen probleem hun hadden dat al een beetje verwacht. Paard is toen weer verkocht en loopt in de sport.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:11

Toenbik mijn paardje daar kocht kreeg ik bij zijn paspoort netjes een briefje met het tel nr van de vorige eigenaar en ook voor ik hem kocht mocht ik gewoob via hun met ze bellen!!!!

Ze zijn echt niet zo slecht

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:32

ik ben vandaag bij stal jansen geweest en ik ben super geholpen! Ik had al contact via dit topic iemand die daar ook was vandaag en ik heb niets dan lof voor de stal en hoe ze met de mensen omgaan. wij waren er voor haf Viona .De paarden staan er goed bij op stal. Meer dan ruim voldoende stro , lichte stallen en voor zover ik ze allemaal zag zagen ze er tevreden uit. Dirk heeft me ook goed geholpen en komt op mij over als een man die weet waar hij over praat. Erg jammer dat er zo ontzettende slechte ervaringen zijn door mensen, en ook erg jammer dat juist die ervaringen uitgebreid uitgebreid worden. Wellicht moet er ook eens een topic komen met mensen die wel tevreden zijn.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:33

@Toline Leuk Leuk Leuk dat je vandaag geweest bent.
Welke paardjes heb je gezien. En nog wat leuks gezien/gekocht?

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:35

wij gaan voor Viona de Haf!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:28

Felicity: Nog zo'n raar verhaal.

Oude eigenaar is er mee verongelukt, maar ze kan hem nog wel verkopen.
Als je verongelukt ben je dood.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:09

Grappig ik was er ook vandaag.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:14

Chaos schreef:
Felicity: Nog zo'n raar verhaal.

Oude eigenaar is er mee verongelukt, maar ze kan hem nog wel verkopen.
Als je verongelukt ben je dood.

Ik had stront in mijn oog denk ik. :D
Er staat dat haar pa hem heeft verkocht.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 08:36

jessie84 schreef:

Hoe laat was jij er??

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:02

JannaS schreef:
Ik heb haar meegegeven aan de rijvereniging waar ik toen lid van was. Zij zouden haar naar de slacht brengen. Ik was toen 20 jaar en durfde toen niet zelf te doen. Nu ben ik 29 jaar en zou mijn paard nooit meer naar de slacht brengen en als ik dat zou doen ik zelf zou rijden. Ze hadden me toen die tijd ook aangepraat dat dit beter was toen.

ik denk dat de persoon aan wie jij je paard meegegeven hebt, dat paard niet bij de slager afgeleverd heeft maar bij JvdH. Als ik jou was zou ik die post een beetje rectificeren, want iets stellig beweren wat je niet zeker weet is niet netjes.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:54

TolineS schreef:
jessie84 schreef:

Hoe laat was jij er??

volgens mij gelijk met jullie er reed een klein jongetje op de haf?

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:20

als JVDH alle paarden die niet goed zijn moeten afmaken dan is er geen handel meer in de paarden.. ik vind het best goed dat ze juist nog die paarden proberen te verkopen en uit mijn ervaring hebben ze bij alle uitgeprobeerde paarden een duidelijke mening gegeven. bij mijn tinker die ik daar ook vandaan hebben zeiden ze eerlijk we hebben hem net geruind dus hij is heel macho bij andere paarden, maar ik was op slag verliefd en ben een paar dagen later terug geweest met mijn gekke haflinger. daar ingeruild en toen hem meegenomen..

veel mensen die daar komen ruilen hun paard om voor een ander die waarschijnlijk eerder is omgeruild maar so what? als jij het met dat paard kan vinden dan hebben we weer een paard van de slacht gered en je houd altijd mensen die gewoon geen klik of het zielig vinden maar er bestaan echt mensen die een paard beter kunnen maken door middel van rijden osteopatie

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:24

@jessie klopt!! Dat was mijn zoontje Ruben!!

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:36

ik heb mijn paard ook bij JVDH vandaan en ik ben erg tevreden over hoe we zijn behandeld!ik heb namelijk mijn ruin ingeruild daar en een ander meegenomen op proef alleen deze bleek van achter niet helemaal goed te zijn en een paar dagen voordat we hem terug zouden brengen kreeg hij een trap van de pony van m'n vader..dus DA erbij en 4 hechtingen..wij gelijk gebeld naar JVDH en het was geen ramp..kon gebeuren zeiden ze..mocht het paard wel gelijk terugbrengen de volgende dag maar omdat hij antibiotica kreeg en de DA nog langs zou komen hebben we afgesproken dat hij nog 10 dagen extra bij ons zou blijven totdat de hechtingen eruit mochten en de antibioticakuur klaar was..
dus 10 dagen later zijn we terug gegaan met dat paard en ik heb daar een aantal andere paarden uitgeprobeerd als eerste werd er een 6 jarige Tuschinski x Metall uit stal gehaald..nou eerst maar eens gereden en daarna nog een paar paarden..toen begon ik te twijfelen want ik vond de 1ste toch wel erg leuk maar wist het nog niet zeker..heb gevraagd of ik hem nog even uit stal mocht halen en nog even mocht rijden..dat was goed..dus nog een keer geprobeerd en ik was verkocht!!

2 weken op proef meegenomen en na ander halve week heb ik hem laten keuren.goedgekeurd!!
ik heb Aschinski nu 4 weken en het is echt een erg lief paard alleen kent hij nog niet zoveel voor een 6 jarige..(hij ziet er een beetje uit als een 4 jarige en was een beetje schraal maar nu na 4 weken begint hij wat bij te komen en kunnen we langzaam aan wat meer gaan trainen)