Nou vandaag komt er bij mij iemand van HA.. Ben erg benieuwd hoe me merrie het gaat vinden..
unamie
Geplaatst: 12-07-09 16:44
Meestal vinden ze het de 1e keer niet zo fijn De 2e en 3e keer reageren ze vaak minder gevoelig omdat een (groot) gedeelte van het probleem al is opgelost
Vandaag is Marjolein langs geweest van HA. Me paard heeft zich aardig goed gedragen vind ik zelf, het is namelijk geen makkelijke.. Onder de behandeling zag je idd de spieren losser worden, echt heel appart om te zien. Heb haar na de behandeling aan de longe gedaan en zag nog niet echt veel verandering in het bewegen, maar misschien voelt het met rijden wel stukken beter. Me zadel lag ook niet helemaal super, had ik al zo`n voorgevoel over. Heb gelijk iemand ervoor gebeld en kan morgen al terecht gelukkig lekker snel. Over 2,5 week komt Marjolein weer, ben heel erg benieuwd of ze dan wat minder vast zit!
Nou gister en eergisteren heerlijk gereden. Ze was lekker los in haar lijf en ik denk dat ze er baat bij heeft.. Hopen dat het zo blijft..
DendroFleur
Geplaatst: 25-07-09 11:08
Ik heb ooit mijn paard opgegeven voor een rondje instructie en ben op die manier in aanraking gekomen met HA. Merrie was altijd heel gespannen en strak in de spieren. Snel onregelmatig in de stap. Ze bleek dus inderdaad heel strak te zijn, vooral in de schouder. Ze loopt nu veel minder in haar eigen houding maar is ook van flegmentiek eerder heet geworden. Heb het gevoel dat ze nu KAN lopen, terwijl ze eerder daarin beperkt werd en alle zeilen bij moest zetten om uit te voeren wat er van haar gevraagd werd. Door deze ervaring ook mijn ander paard laten behandelen. Bij hem bleken zijn broekspieren het probleem te zijn. Maar het is prachtig om te zien dat hij zo mooi los beweegt. Krijg er ook regelmatig van anderen opmerkingen over. Haal wel regelmatig Alfons van HA erbij. Vooral na een heftige blessure (merrie sloeg in de paddock over de kop, hengst stapte in een put en stond echt op drie benen). Liever een probleem voorkomen dan dat ze ermee doorlopen en de problemen zich op gaan stapelen. Wij rijden voor ons plezier, een paard mag daar niet onder lijden. Dus ik vind het mijn taak om te zorgen dat ze geen bewegingsbeperking hebben en kunnen doen wat ik ze vraag. Zelf heb ik ook snel problemen met mijn rug (links verstrakt) en zodra ik dat merk (geen pijn) laat ik dat ook losmaken. Ben er namelijk van overtuigd dat een bewegingsbeperking bij mij ook weer doorwerkt op mijn paard.
Wat super dat je paarden er zo mee geholpen zijn! En vind het ook heel mooi dat je zegt dat paarden niet onder het rijden mag lijden, ben ik het helemaal mee eens
Ik kwam er een tijdje geleden ook achter dat mijn stagebegeleidster HA doet! Einde van de zomer wil ik mijn pony ook weer laten behandelen. We rijden op het moment niet, maar trainen wel VD, dus dat zal ook wel wat aan de spiertjes doen!
Silence
Geplaatst: 27-07-09 17:20
Silence krijgt morgen zijn eerste behandeling. Niet dat wij echt problemen hebben, maar meer een soort van check-up. Ben benieuwd wat hij ervan vind en wat er uit gaat komen.