Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:22

Als er een fulltime advertentie op marktplaats staat haak ik af.

In deze omgeving met een groot tekort aan stallen is dat echt een teken aan de wand. :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:23

Ik denk dat de mariahoeve een stal is die bij je wensen en je paard moet passen. dan nog is er veel verloop en de paarden die er weg gaan zijn vaak mager en zitten slecht in hun vacht. Dus goed kijken wat je wilt.

Het niet hebben van een wachtlijst zegt in deze omgeving wel echt wat naar mijn mening

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:35

Joki schreef:
Het niet hebben van een wachtlijst zegt in deze omgeving wel echt wat naar mijn mening

Ook als er 50+ paarden bijvoorbeeld staan? Dan is de kans op verloop om wat voor reden dan ook denk ik sowieso al groter en de wachtlijst klein.
Verder ben ik wel benieuwd waarom mensen die positief zijn over hun stal met veel verloop / negatieve recensies denken/weten waarom mensen weggaan? Niet kritisch bedoeld maar gewoon nieuwsgierig.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:47

Em ik sta op een stal met 120 paarden en ook daar is een wachtlijst.

Ik weet niet hoeveel 50+ stallen er nog meer zijn, maar volgens mij heeft bijna elke andere stal die ik ken een wachtlijst of staat in elk geval structureel vol.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:51

Ik sta op een stal met ca 45 paarden. Weinig verloop en het verloop is echt om een redenen als verkoop paard, pensioen paard, stallen aan huis.

Er is een wachtlijst. Continue plek beschikbaar hebben riekt naar onraad in deze regio :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:21

Bij ons 60 paarden en ook een wachtlijst, wat vrij komt is voornamelijk door overlijden, verhuizen eigenaar of verkoop van paard.

Overal is wel wat, zo heb ik echt moeten zeuren om een slowfeeder op stal maar nu die hangt zijn ze toch voorzichtig positief en volgen er meer stalgenoten. Bij ons is er geen 1 paard mager, eerder te vet :+

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:18

Bij ons op stal is nauwelijks verloop. Als er 1 weg gaat is dat vanwege pensioen, overlijden of voor de zomer. Dan komen ze in de winter weer terug, tenminste als er plek is.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 04:55

Joki schreef:
Ik denk dat de mariahoeve een stal is die bij je wensen en je paard moet passen. dan nog is er veel verloop en de paarden die er weg gaan zijn vaak mager en zitten slecht in hun vacht. Dus goed kijken wat je wilt.

Ik heb een hele tijd terug mijn toenmalige draver daar ook weggehaald.
Hij werd compleet in elkaar getrapt door een ander paard in de kudde. Maar meedenken na een oplossing ho maar. Ik mocht hem niet een dag op stal zetten, niet apart zetten, helemaal niks. Hij moest en zou de kudde in gaan. Ik heb mijn paard nog nooit zo ongelukkig gezien als daar.
Ik heb hem ook van de 1 op andere dag weggehaald daar. Enige wat hij zei was oké..... :n

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:48

Ik ken sowieso eigenlijk geen 24/7 goede buitenplekken rondom Arnhem.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:34

Ik was net bij de Mariahoeve. De eigenaar is geen super vrolijke kletskous inderdaad en misschien wat apart, maar niet per se heel slecht. De stallen en de tracks zagen er goed uit en de paarden stonden goed verdeeld over de plekken met genoeg eten.
Er stonden een paar dunnere paarden, maar niet ongezond of gevaarlijk dun. Ook denk ik dat die van mij niet zo snel super dun zal worden door haar genetica.

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:51

Mijn paarden hebben er ook gestaan en ik dacht in het begin ook dat de soep niet zo heet gegeten zou worden. De paarden krijgen te weinig te eten en de staleigenaar is een rotzak. Mijn paarden hebben zich er gelukkig goed doorheen geslagen, maar ik ben blij dat ik weg ben. Heeft hij verteld dat hij camera's heeft hangen? En dat hij je daarmee in de gaten houdt? Pas op als je over hem praat op stal!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:53

Heb je daadwerkelijk gemerkt dat hij gesprekken had gehoord of dingen had gezien waar hij niet bij was? Of is het gewoon bluf en intimidatie?
(Beide niet acceptabel)

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:33

Hij heeft mij geconfronteerd met dingen die hij niet anders had kunnen horen. Maar wat ik eigenlijk belangrijker vind is dat hij zonder de pensionklanten op de hoogte te stellen die camera's heeft opgehangen. Dat vind ik typerend voor zijn gedrag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:47

Ja maar ik vroeg mij dus af in hoeverre dat ook daadwerkelijk zo is of dat hij dat alleen maar zègt...
Maar ik ken hem helemaal niet hoor, dus ik geloof je wel :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:51

Off topic vraagje :o :
Weet iemand een plek op de Veluwe waar je met je paard het water in kan?

renatexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:56

Hallo allemaal, ik ben voor mijn haflinger ruin opzoek naar een goed plekje, in de buurt van Renkum. Ik sta het liefst op quadenoord maar daar staat een wachtlijst. Iemand nog goede opties waar je lekker kan buiten rijden, een goede bak is en ze voldoende ruwvoer krijgen? Verder heb ik niet veel eisen, alleen dat me pony het goed heeft!

Ervaringen misschien met klein vosdal en stal jonkershoeve?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:54

renatexx schreef:
Hallo allemaal, ik ben voor mijn haflinger ruin opzoek naar een goed plekje, in de buurt van Renkum. Ik sta het liefst op quadenoord maar daar staat een wachtlijst. Iemand nog goede opties waar je lekker kan buiten rijden, een goede bak is en ze voldoende ruwvoer krijgen? Verder heb ik niet veel eisen, alleen dat me pony het goed heeft!

Ervaringen misschien met klein vosdal en stal jonkershoeve?

Je hebt ook nog de Snippervlucht en de Henriettehoeve. Klein Vosdal ben ik weleens geweest en komen ze alleen in de zomer op de wei en in de winter in de paddock. Stallen zijn allemaal buiten. Mooie ruime binnenhal en mooie buitenbaan, en je zit naast het bos. Jonkershoeve heb ik vooral verhalen over gehoord, maar nooit zelf geweest. Dus is niet aan mij om daar wat over te zeggen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:19

Klein Vosdal hoor ik prima dingen over. Snippervlucht is goed als je paard in het regime van de kuddes past. Henriettehoeve hetzelfde verhaal. Jonkershoeve is goed maar vreemde eigenaren, je moet er mee kunnen zeg maar. Ken mensen die er zeer tevreden zijn en ook mensen die er snel weer weg zijn gegaan. In Bennekom zitten ook nog wat fijne plekken en ken iemand die bij Nol in het bos (oid staat) en daar erg tevreden over is.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:23

Klein vosdal heb ik gestaan, en ik ben er zeer tevreden over. Je paard staat daar absoluut op 1.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:07

Snippervlucht heeft sowieso een wachtlijst stop. Dus dat kan je voorlopig wel vergeten ;)

Klein Vosdal kwam ik kijken in de winter. Ik zag paarden op modder paddocks zonder voer. Is dat nu niet meer zo? Ik vond het helemaal niks :n

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:11

In Bennekom ben ik geweest bij Stal de Mars, super mooie accommodatie, aardige mensen en de paarden staan er goed bij. Het is niet zo'n hele grote stal dus er is een wachtlijst. Ik heb inmiddels een super plek, maar anders was ik daar zeker gaan staan als ze een plekje hadden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:11

Op marktplaats nu een plek in lieren voor een merrie...
Paddock paradise. Wel álles doen..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:18

Muze schreef:
Op marktplaats nu een plek in lieren voor een merrie...
Paddock paradise. Wel álles doen..

Is dat niet goia? (Oid)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:23

Nee verre van.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:28

Nee is een ander. Je mag je paard er stallen voor onkosten. Dan moet je wel alle staltaken op je nemen omdat ze het zelf te druk heeft. Interessante constructie. Eigenlijk zoekt ze dus een stalhulp die alle voerbeurten en mestruimen op zich neemt en ook nog betaalt voor de stalling (150 euro).
Dat was het idee dat ik er bij kreeg in ieder geval :o
Plekje ziet er overigens wel mooi uit.